Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Xander32




Citaat van: Xander32 op november 26, 2016, 16:51:22
Vanaaf een tijd lang het rijk alleen; music time 🎶.
Om de set verder te vervolmaken een fancy AQ ethernet kabel gekocht (in bestelling).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dankzij onze forum knuffel clown, is er bij mij ook serieuze interesse ontstaan voor een akoestisch spanplafond.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

#4327
Citaat van: Xander32 op november 26, 2016, 16:51:22
Vanaaf een tijd lang het rijk alleen; music time 🎶.
Om de set verder te vervolmaken een fancy AQ ethernet kabel gekocht (in bestelling).

Heel veel plezier vanavond.

Een AQ Vodka. Op de gok gekocht of heb je de kabel eerst op proef gehad?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Op de gok, al heb ik hem al wel in andere sets gehoord. Maar dat wil dus weinig zeggen.
Deze cat kabel met sterallures, gaat een Cinnamon vervangen. Maar vanaaf gaat dat niet gebeuren, heb een kop vol watten, m'n oren zitten dicht. Vrijdag hang ik de Vodka wel in de set, ben dan drie dagen op rij vrij.

Citaat van: Maximus_Aurelius op december  7, 2016, 16:46:12
Heel veel plezier vanavond.

Een AQ Vodka. Op de gok gekocht of heb je de kabel eerst op proef gehad?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Die heb ik ook gehad en zowaar ik meende een verschil te horen. Toen ik een maandje later weer een standaard kabel er tussen prikte was er weer verschil alleen vond ik toen de standaard kabel beter/fijner klinken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Wellicht moet ik de Cinnamon dan ook maar bewaren, voor het geval dat ...

::)


... zo heb ik ook een Kemp Reference Sota in mijn set gehad, welke ik voordien in een andere set had gehoord. Dit netsnoer overdonderde ook in mijn eigen set. Maar na een tijdje begonnen mij juist die zaken tegen te staan, welke mij tijdens de eerste luisterbeurten overdonderden ...


Citaat van: chansig op december  7, 2016, 17:08:04
Die heb ik ook gehad en zowaar ik meende een verschil te horen. Toen ik een maandje later weer een standaard kabel er tussen prikte was er weer verschil alleen vond ik toen de standaard kabel beter/fijner klinken.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Het was niet zo dat het tegenstond...de kabel had voor mijn idee zeker zijn charmes. Maakt het voor mijn idee wat warmer en natuurlijker. Binnenkort komen er hier wat mensen luisteren en de AQ wordt dan ook weer meegenomen. Geen idee of ik dan dezelfde ervaring ga hebben als toen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ik laat mij komend weekend verrassen in eigen set. Eens horen of deze überhaupt iets (anders) doet in de set (dan de Cinnamon). Zo niet, dan was het een afgeprijsd maar evengoed duur gokje  8).

Citaat van: chansig op december  7, 2016, 17:38:53
Het was niet zo dat het tegenstond...de kabel had voor mijn idee zeker zijn charmes. Maakt het voor mijn idee wat warmer en natuurlijker. Binnenkort komen er hier wat mensen luisteren en de AQ wordt dan ook weer meegenomen. Geen idee of ik dan dezelfde ervaring ga hebben als toen.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Volg jij het spanplafond, ik de ethernetkabels. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op december  7, 2016, 16:56:12
Op de gok, al heb ik hem al wel in andere sets gehoord. Maar dat wil dus weinig zeggen.
Deze cat kabel met sterallures, gaat een Cinnamon vervangen. Maar vanaaf gaat dat niet gebeuren, heb een kop vol watten, m'n oren zitten dicht. Vrijdag hang ik de Vodka wel in de set, ben dan drie dagen op rij vrij.

Ben benieuwd.

Heb zelf een Vodka of Diamond op lijstje staan plus NordOst Heimdall 2, Blue Heaven lijkt mij ook al leuk.
Maar ik ga zelf niet op de gok kopen. Heb ik met de USB ook niet gedaan. Is mij toch iets te riskant. ;)
Misschien dat ik met de Heimdall 2 eens ga proberen te testen. Is ook de makkelijkste om op proef te krijgen ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

De usb staat in jouw onderschrift: schijnbaar heeft de gok goed uitgepakt.

Indien de Vodka echt niet bevalt, zich negatief manifesteert t.o.v. de Cinnamon, verwacht ik die wel weer kwijt te geraken via MP.


Citaat van: Maximus_Aurelius op december  8, 2016, 00:37:11
Ben benieuwd.

Heb zelf een Vodka of Diamond op lijstje staan plus NordOst Heimdall 2, Blue Heaven lijkt mij ook al leuk.
Maar ik ga zelf niet op de gok kopen. Heb ik met de USB ook niet gedaan. Is mij toch iets te riskant. ;)
Misschien dat ik met de Heimdall 2 eens ga proberen te testen. Is ook de makkelijkste om op proef te krijgen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Benieuwd ben ik, of je een gelijke ervaring gaat hebben als de voorgaande keer. De vraag is of je nu net zo onbevangen kan luisteren als de voorgaande keer  ???.


Citaat van: chansig op december  7, 2016, 17:38:53
..
Binnenkort komen er hier wat mensen luisteren en de AQ wordt dan ook weer meegenomen. Geen idee of ik dan dezelfde ervaring ga hebben als toen.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op december  8, 2016, 06:28:23
De usb staat in jouw onderschrift: schijnbaar heeft de gok goed uitgepakt.

Indien de Vodka echt niet bevalt, zich negatief manifesteert t.o.v. de Cinnamon, verwacht ik die wel weer kwijt te geraken via MP.

AQ is een merk dat je wel (makkelijk)kwijtraakt op de 2e hands markt.

Ik heb met de USB kabel ook geen gok genomen ;), heb eerst uitvoerig getest.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

denoontje

Wij hebben een test gedaan met de vodka en een normale kabel.  Ik was de enige die dacht iest te horen (wat vloeiender) maar vond het de investering niet waard.  Getest op linn majik set en wb speakers std netwerksnoeren en synology nas met minimserver.

Ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

De Cinnamon vond ik niet heel veel doen, d.w.z. ik heb het ding klakkeloos omgewisseld met een oem cat snoertje, onder het mom van baat het niet dan ... Daarna heb ik nooit de tijd genomen om het ding te testen. De Vodka wil ik wel gaan vergelijken met de Cinnamon, maar of dat het komende weekend gaat lukken; ik ben al twee weken stront verkouden, heb een "kop vol watten" ...


Citaat van: denoontje op december  8, 2016, 14:15:51
Wij hebben een test gedaan met de vodka en een normale kabel.  Ik was de enige die dacht iest te horen (wat vloeiender) maar vond het de investering niet waard.  Getest op linn majik set en wb speakers std netwerksnoeren en synology nas met minimserver.

Ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4341
Vandaag weer 7 nieuwe albums aan mijn collectie toevoegen. Het betreffen zoals gewoonlijk cd's, welke ik nog dien te rippen (naar flac) en naar de nas te slepen. Dat rippen doe ik nog steeds m.b.v. DbPoweramp en ook nog steeds op Default setting (5). Toch vraag ik mij wel eens af of het niet beter was geweest om de setting "0" te kiezen. Dan neemt een ripp wel ietwat meer ruimte in op de nas, maar die heb ik meer dan voldoende ...  :dontgetit:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Je kan de hele zaak alsnog converteren met batch converter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Indien de setting '8' meerwaarde heeft zou die app erg behulpzaam zijn :thumbs-up:.
Maar de vraag is of Level 8 of zelfs lossless uncompressed meerwaarde hebben t.o.v. de Default setting 5 ?


Citaat van: Staaled op december  9, 2016, 10:30:17
Je kan de hele zaak alsnog converteren met batch converter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Ik zou mij de moeite besparen.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

... heb hem er toch maar direct tussen geprikt, eerste indruk laat nog op zich wachten door genoemde omstandigheden  :(.

Citaat van: Xander32 op december  8, 2016, 17:54:40
De Cinnamon vond ik niet heel veel doen, d.w.z. ik heb het ding klakkeloos omgewisseld met een oem cat snoertje, onder het mom van baat het niet dan ... Daarna heb ik nooit de tijd genomen om het ding te testen. De Vodka wil ik wel gaan vergelijken met de Cinnamon, maar of dat het komende weekend gaat lukken; ik ben al twee weken stront verkouden, heb een "kop vol watten" ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik ga eens een aantal tracks in de twee uitersten rippen; level 0 , zijnde zoveel mogelijk compressie versus uncompressed. Ben benieuwd of ik een verschil ga horen  ::).

Citaat van: Xander32 op december  9, 2016, 09:19:09
Vandaag weer 7 nieuwe albums aan mijn collectie toevoegen. Het betreffen zoals gewoonlijk cd's, welke ik nog dien te rippen (naar flac) en naar de nas te slepen. Dat rippen doe ik nog steeds m.b.v. DbPoweramp en ook nog steeds op Default setting (5). Toch vraag ik mij wel eens af of het niet beter was geweest om de setting "0" te kiezen. Dan neemt een ripp wel ietwat meer ruimte in op de nas, maar die heb ik meer dan voldoende ...  :dontgetit:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Eerlijk gezegd verwacht ik daar geen hoorbaar verschil in.
Ben benieuwd.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Zoals vaak in dit wereldje, lees ik er tegengestelde berichten over. Ik wil het dan zelf ervaren en op basis daarvan m'n eigen keuze maken. Ben benieuwd.

Wat wel de pest is; dan moet ik technisch gaan luisteren, maar voor een stukje gemoedsrust, is het dat mij wel waard  :).

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 10, 2016, 04:59:14
Eerlijk gezegd verwacht ik daar geen hoorbaar verschil in.
Ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT