Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op oktober 31, 2015, 11:51:59
Echter dat 'plezier' gaat wel lukken, er komen twee leden van het buurforum.

Marantz forum of SF....?  :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Of AF of Highend of Hififorum of Hififreaks ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... een volgende keer zal ik het niet meer hebben over 'het' maar beter over 'een'  8).

Citaat van: chansig op oktober 31, 2015, 12:49:47
Of AF of Highend of Hififorum of Hififreaks ?

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


Xander32

Vreemd, hier niets bijzonders m.b.t. die site ???
Of ben jij er één van de weinigen met een ban :tounge2:.


Citaat van: morca op november  1, 2015, 01:11:45
Die is bij mij al dagen onbereikbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hpapen


Xander32

Dan haalt hij de verkeerde quote aan ;).

Citaat van: hpapen op november  1, 2015, 08:33:18
Ik denk dat Morca AF bedoeld



De M&G gisteren was zoals altijd gezellig en ik heb ook weer wat nieuwe muziek leren kennen. Helemaal goed :thumbs-up:.
Betreft dit HT-forum, daar blijkt uit de repons wederom dat er geen behoefte is aan een M&G (alhier). Daar ga ik dan ook niet meer mijn energie in steken. Het lezen en schrijven hier kan ik echter (nog) niet missen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Die behoefte is er van mij uit zeker wel en ik geloof ook vast wel bij anderen. Zelf had ik gisteren een competitiedag en daarnaast was jouw vraag hier natuurlijk best kort dag. Dus wat mij betreft komt er een herkansing, maar het is aan jou als gastheer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... m'n reactie is niet enkel n.a.v. gisteren. Men blijft welkom in het Land van Maas & Waal, maar een M&G voor meerdere personen opzetten ga ik niet meer actief doen voor dit forum.

Citaat van: Bas Akkerman op november  1, 2015, 13:54:44
Die behoefte is er van mij uit zeker wel en ik geloof ook vast wel bij anderen. Zelf had ik gisteren een competitiedag en daarnaast was jouw vraag hier natuurlijk best kort dag. Dus wat mij betreft komt er een herkansing, maar het is aan jou als gastheer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... het allerlaatste stukje oem-kabel is nu verdwenen uit mijn set; de no-name cat7 vervangen door een Audioquest Cinnamon, via een forumsponsor welke tot gisteren z'n 10 jarig jubileum vierde :).

Het betreft aangaande de bekabeling overigens wel een ratjetoe aan merken in mijn set;
Cardas, QED, Kimber, Kemp, HifiTuning, Iego, Furutech, Kimber, ViaBlue en Audioquest  ::).


Synergie  :-X.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Verrast; direct vanaf de wissel is daar een ietwat meer stabiel stereobeeld, het totaal klinkt meer homogeen, vloeiend en het meest opvallende; een toename van basdruk.

Bovenstaande is reproduceerbaar; wissel terug naar de no-name cat kabel geeft een wat scherpere sound in het hoog/minder bas(-druk), het klinkt daardoor minder vloeiend, minder homogeen. Het ene zal met het andere van doen hebben.


Citaat van: Xander32 op november  1, 2015, 14:51:32
... het allerlaatste stukje oem-kabel is nu verdwenen uit mijn set; de no-name cat7 vervangen door een Audioquest Cinnamon, via een forumsponsor welke tot gisteren z'n 10 jarig jubileum vierde :).

Het betreft aangaande de bekabeling overigens wel een ratjetoe aan merken in mijn set;
Cardas, QED, Kimber, Kemp, HifiTuning, Iego, Furutech, Kimber, ViaBlue en Audioquest  ::).


Synergie  :-X.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Kan me dat best voorstellen.
Je hoort vaak, kan niet uitmaken, zijn alleen nullen en enen.
Dat is onzin, er gaat een analoog stroompje doorheen met wisselend voltage; aan het eind wordt dat geïnterpreteerd als nullen en enen. Naast dat bedoelde stroompje kan er nog van alles en nog wat mee komen; noise uit de bron, of de kabel kan fungeren als antenne. Die hoogfrequente rommel kan onbedoeld aan de ontvangende kant storingen veroorzaken (ik heb met laten vertellen dat vooral feedbackloops in versterkertrappen daar gevoelig voor zijn).
Een betere CAT-kabel zou bijvoorbeeld minder radiogolven op kunnen pikken, met de door jou gehoorde verschillen als gevolg.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

pameijer

Citaat van: Dura op november 13, 2015, 11:43:20
Kan me dat best voorstellen.
Je hoort vaak, kan niet uitmaken, zijn alleen nullen en enen.
Dat is onzin, er gaat een analoog stroompje doorheen met wisselend voltage; aan het eind wordt dat geïnterpreteerd als nullen en enen. Naast dat bedoelde stroompje kan er nog van alles en nog wat mee komen; noise uit de bron, of de kabel kan fungeren als antenne. Die hoogfrequente rommel kan onbedoeld aan de ontvangende kant storingen veroorzaken (ik heb met laten vertellen dat vooral feedbackloops in versterkertrappen daar gevoelig voor zijn).
Een betere CAT-kabel zou bijvoorbeeld minder radiogolven op kunnen pikken, met de door jou gehoorde verschillen als gevolg.

H i l a r i s c h !  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

 ;D ... Fijn dat er jou iig. een glimlach is bezorgd. Dat is altijd goed :).
Maarre, jij bent niet zo van de draadjes he 8).




Citaat van: pameijer op november 13, 2015, 14:57:38
H i l a r i s c h !  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op november 13, 2015, 15:11:04
;D ... Fijn dat er jou iig. een glimlach is bezorgd. Dat is altijd goed :).
Maarre, jij bent niet zo van de draadjes he 8).

Ws wel maar ws niet van de technische eigenschappen die mensen ze toedichten en vervolgens hun effect hebben op de weergave.

Zonder draadje geen muziek. :thumbs-up: :thumbs-up:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Klinkt niet zo goed....tenminste dat lees ik wel eens hier en daar, er vallen dan mn eendjes uit de lucht.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op november 13, 2015, 16:51:35
Klinkt niet zo goed....tenminste dat lees ik wel eens hier en daar, er vallen dan mn eendjes uit de lucht.

Gr Hans
Je moet ook niet op de eendjes schieten met je jachtgeweer  ;D
Mijn voorkeur ging wel uit naar wifi (kan wel een technische reden geven, maar doe ik ff niet), ook bij Frank tijdens een test tussen cat kabels ging mijn voorkeur uit naar wifi (schoner).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Wifi; check.
Maar nu nog de spanning draadloos; tips?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Citaat van: Xander32 op november 13, 2015, 15:11:04
;D ... Fijn dat er jou iig. een glimlach is bezorgd. Dat is altijd goed :).
Maarre, jij bent niet zo van de draadjes he 8).
Intern is mijn apparatuur nog wel bedraad  :P. Maar nee, ik heb wel duurdere interlinks en heb zelfs prijzige stroomsnoeren - nu ongebruikt - in de kast liggen. Ik geloof heilig in mijn eigen placebo. Elke keer als ik iets nieuws en duurs aansloot leek het beter te klinken, maar in een direct vergelijk kon ik later nooit verschil ontdekken. Ik ben believer-af, moet alleen nog een keer de zin krijgen om alles te koop te zetten. Ik, en dan bedoel ik puur ik persoonlijk, kan inderdaad hartelijk lachen (met respect) om wetenschappelijke verklaringen van waargenomen verschillen die er volgens mij niet zijn. Maar een ieder zijn meug.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Duidelijk, jouw waarnemingen en de betekenis die jij daaraan geeft.
Zelf heb ik, in zoverre dat nog niet duidelijk was, andere ervaringen. Maar verklaren kan en wil ik deze niet. Daarmee ben ik een echt belieber believer 8).


Citaat van: pameijer op november 13, 2015, 22:21:07
Intern is mijn apparatuur nog wel bedraad  :P. Maar nee, ik heb wel duurdere interlinks en heb zelfs prijzige stroomsnoeren - nu ongebruikt - in de kast liggen. Ik geloof heilig in mijn eigen placebo. Elke keer als ik iets nieuws en duurs aansloot leek het beter te klinken, maar in een direct vergelijk kon ik later nooit verschil ontdekken. Ik ben believer-af, moet alleen nog een keer de zin krijgen om alles te koop te zetten. Ik, en dan bedoel ik puur ik persoonlijk, kan inderdaad hartelijk lachen (met respect) om wetenschappelijke verklaringen van waargenomen verschillen die er volgens mij niet zijn. Maar een ieder zijn meug.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT