Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

sschot en 19 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... Ach ja, het mag wat kosten 8). Uiteindelijk viel dat in het licht van de nieuwprijs van beide kabels, zelfs nog enigzins mee.

Voorlopig iig. geen uitgaven meer aan de set; hooguit investeringen in de software.

Citaat van: contour3.0 op juli 15, 2015, 15:37:44
en zo ben je toch (ongemerkt??) meer gaan uitgeven voor powercables..... :clapping: ;D

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

M'n ma wou op haar slaapkamer ook een wat beter geluid dan de wekker, zo'n ding gekocht voor haar;




Best een geinig ding voor het geld (€99,- incl. verzenden). Plug & play, via wifi storingsvrij internetradio en zelfs door mijn moeder van 76 probleemloos te bedienen middels de afstandbediening. Zij is er iig. blij mee.

Ook nog ff uitgeprobeerd of het ding overweg kon met de 16 gig aan flac vanaf een usb-stick; wederom probleemloos.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Dit soort apparaten gaat de hifi-stapelbakken zo goed als helemaal vervangen. Ik was zaterdag bij de Mediamarkt in Groningen Westerhaven (bijna klaar met verbouwen) en kon daar geen stereo equipment meer vinden, surround receivers was ook erg mager. Alleen maar boomboxen, draadloos, gadgets en allerhande audiotroep. Wel jammer, er is nu echt geen reden meer om de MM binnen te gaan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Robiwan

Citaat van: pameijer op juli 20, 2015, 13:40:35
Dit soort apparaten gaat de hifi-stapelbakken zo goed als helemaal vervangen. Ik was zaterdag bij de Mediamarkt in Groningen Westerhaven (bijna klaar met verbouwen) en kon daar geen stereo equipment meer vinden, surround receivers was ook erg mager. Alleen maar boomboxen, draadloos, gadgets en allerhande audiotroep. Wel jammer, er is nu echt geen reden meer om de MM binnen te gaan.

tja 98% van de mensen is nu eenmaal tevreden met zulke apparaten :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Xander32

... maar ik ben steeds ook weer verrast hoe eenvoudig die nieuwe audio componenten werken en hoe goed ze vaak klinken. Vorig jaar een Yamaha minisetje voor mijn ma gekocht: dat ding maakt echt heel behoorlijk muziek 🎶.

Ik snap steeds beter waarom mensen geen grote ls. en een stapel hifi componenten in de living meer plaatsen. Al zou ik op dit moment er zeker nog geen afstand van willen doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de afgelopen drie weken hiervan genoten;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na drie weken op reis, nu een nieuwe cd aan het rippen en vervolgens mijn set maar weer eens aanslingeren.
Die heeft al die tijd van de spanning af gelegen. Volgens sommigen zal dat de eerste tijd negatief doorklinken  ::).


We zullen zien horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... het klinkt nog steeds goed, pfff ...  :)

Citaat van: Xander32 op augustus  7, 2015, 11:57:32
Na drie weken op reis, nu een nieuwe cd aan het rippen en vervolgens mijn set maar weer eens aanslingeren.
Die heeft al die tijd van de spanning af gelegen. Volgens sommigen zal dat de eerste tijd negatief doorklinken  ::).


We zullen zien horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Gelukkig maar xander, kun je meteen genieten
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


Xander32

Dank voor jouw interesse; wij hebben een top reis gehad!

Bijna drie weken door een dierentuin zonder hokken/tralies rond getrokken, samen met een super gezellige groep mensen en een top reisleidster. Volop genoten :thumbs-up:.


Citaat van: morca op augustus  8, 2015, 11:16:09
Thuis en weer genieten. :music:
Fijne vakantie gehad Xander?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmorgen/begin van de middag Eddy en Drees62 op visite gehad.
Van alles is er weer de revu gepasseerd, zowel betreft de muziek als het bijkletsen; 't was gezellig.

Nu nog ff genieten van het fraaie weer (eigenlijk is het ook veel te mooi voor een M&G  8)).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Dat was dan, waarschijnlijk vanwege het mooie weer, een flts M&G .....
mainly British stuff

morca

Citaat van: Xander32 op augustus  8, 2015, 21:04:07
Dank voor jouw interesse; wij hebben een top reis gehad!

Bijna drie weken door een dierentuin zonder hokken/tralies rond getrokken, samen met een super gezellige groep mensen en een top reisleidster. Volop genoten :thumbs-up:.
Klinkt alsof jullie je vermaakt hebben  :thumbs-up:

Citaat van: Xander32 op augustus 21, 2015, 15:16:42
Vanmorgen/begin van de middag Eddy en Drees62 op visite gehad.
Van alles is er weer de revu gepasseerd, zowel betreft de muziek als het bijkletsen; 't was gezellig.

Nu nog ff genieten van het fraaie weer (eigenlijk is het ook veel te mooi voor een M&G  8)).

Warm weer koud biertje erbij  ;)

Xander32

... dat "flits" viel mee, we hebben het ruim 4 uur volgehouden. Toen won het mooie weer 8).
Daarbij was Drees62 met z'n Alfa Spider (3.0 V6 cabrio) vanuit Twente gekomen; die lonkte ook.

Citaat van: Martin!!! op augustus 22, 2015, 19:01:29
Dat was dan, waarschijnlijk vanwege het mooie weer, een flts M&G .....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het was een prachtige reis, een prachtige ervaring.
Een verrijking, al denkt mijn spaarrekening daar geheel anders over :-X.

Citaat van: morca op augustus 22, 2015, 19:15:15
Klinkt alsof jullie je vermaakt hebben  :thumbs-up:
Warm weer koud biertje erbij  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zondag jl. een bezoekje gebracht aan een medeforumlid, welke een mooie ht-set heeft, bestaande uit Klipsch ls. en Marantz apparatuur. Dat klonk echt heel goed bij meerkanaals werk.

Echt verbazingwekkend hoeveel ls. je tegenwoordig voor 1 mille krijgt (indien je de juiste wegen weet te bewandelen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Live muziek; kaarten kunnen bemachtigen voor Muse in de Ziggo (10-3-2016)  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screw

Citaat van: Xander32 op september 22, 2015, 18:56:01
Live muziek; kaarten kunnen bemachtigen voor Muse in de Ziggo (10-3-2016)  :headbanging:

nice! Mijn vrouwtje gaat ook enjoy! :clapping: :headbanging:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Sinds een 2 weken een ander netsnoer achter de PM11, welke een bewezen goede match vormt met betreffende versterker.

'En je was zo tevreden met de Sota' ...
Nja; deze gooide het geluidsbeeld open, gaf meer rust in het geluidsbeeld, waardoor alles ook scherper afgetekend stond (t.o.v. de LAT AC2 mkII).
Tevens kwam het geluidsbeeld meer naar voren te staan (upfront). En heel opvallend; de potmeter hoefde ik ook minder ver open te draaien om een gelijke beleving te verkrijgen als met eerder genoemde kabel.

Echter gaf de Sota door zijn open karakter i.c.m. de van huisuit ietwat pittige Tannoytweeter (metaldome) een voor mijn smaak te aanwezig hoog op de lange duur. Dus enige 'onrust' inzake de tonaliteit in mijn keten. Een kwestie van smaak en luistergewoonte; ik reageer sowieso direct op een 'te' aanwezig hoog of op spoortjes van scherpte. Veel sneller dan de gemiddelde luisteraar. Iets persoonlijks, iets van voorkeur. De Sota is onderwijl verkocht.


De huidige kabel maakt weer dat ik in alle 'rust' kan genieten van de muziek, zonder dat mijn aandacht daarvan wordt afgeleid. Dat was en is ook de opzet.


Citaat van: Xander32 op mei 10, 2015, 11:33:24
.... en het bloed kruipt waar ...

Plots stond er een (2e hands) Kemp Reference Sota te koop, ik heb een bod gedaan, een behoorlijk stuk onder de vraagprijs, welke tot mijn verbazing werd geaccepteerd ::).

Kortom: de PM11s3 wordt nu gevoed door een Reference Sota.


Deze geeft een scherper stereobeeld, een toename aan detaillering (welke m.i. juist te wijten is aan meer rust, aan een meer zwarte achtergrond zoals dat ook wel geschetst wordt) en echt beduidend meer kleur en body aan het geluid. Heerlijk!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2015, 20:10:22
Sinds een 2 weken een ander netsnoer achter de PM11, welke een bewezen goede match vormt met betreffende versterker.

Welk netsnoer is dat robert? Of heb ik iets gemist?

Gr
Henk

Xander32

Ik denk dat jij onderwijl het betreffende snoer beter kent dan ik (nog)  8).


Citaat van: Onder013 op oktober  5, 2015, 20:42:51
Welk netsnoer is dat robert? Of heb ik iets gemist?

Gr
Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2015, 20:50:46
Ik denk dat jij onderwijl het betreffende snoer beter kent dan ik (nog)  8).

hahahaha, Prima keuze ;D

Martin!!!

Welke netkabel gebruik je nu dan Robert?
mainly British stuff