Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Waarom heb je daar moeite mee Jan?

Waarom zou ik meer gaan werken? Voor de inkomsten is het niet nodig. Waarom dan wel? En horen/zien klagen zal je mij ook niet. Het tegendeel is waar; ik geniet juist volop van de weelde welke 4 dagen werken heet.



Citaat van: YamahaRXV op november 14, 2014, 18:40:40
^^  Erg realistisch weergegeven, m.i. geen speld tussen te krijgen.

Toen ons zoontje werd geboren is mijn vriendin qua werktijden naar 20 uur p/w gegaan en dat doet ze tot op heden nog steeds.
Ondanks dat het financieel gezien zeker geen noodzaak is wil ze wel weer meer gaan werken omdat ze zich daar gewoon lekkerder bij voelt en absoluut geen hekel aan haar werk heeft.
Zelf sta ik er ook zo in en ben eerlijk gezegd dankbaar voor het feit dat ik én een mooie goedbetaalde job vol uitdagingen heb, én niet geheel onbelangrijk: dat ik nog in de gelukkige lichamelijk gezonde omstandigheid ben om 40 uur p/w (+ zeer regelmatig vele overuren) te kunnen en mogen maken; iets wat vandaag de dag zeker geen absolute zekerheid meer is... :(
Misschien een ouderwetse instelling, maar ik heb persoonlijk altijd een beetje moeite met het feit dat personen die bij lange na nog niet de 55 jarige leeftijd hebben soms al zo erg bezig zijn met het zoveel mogelijk minimaliseren van werktijden.
Misschien een beetje de hedendaagse trend die vooral in ons landje lijkt te heersen; we klagen veel, willen zo veel mogelijk, maar willen er tevens zo min mogelijk voor doen  :withstupid:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren avond naar een concert van de Counting Crows geweest in de Heineken bierbak.

Wat en topmuzikanten, wat een top live performance, wat een heerlijk sfeervol concert. Ik heb genoten. Dat ondanks dat ik geen groot fan van betreffende band ben (was ::)). Het betrof een cadeau voor mijn vriendin, die volgt die band al twintig jaar.

Het was ook mijn eerste x HMH en ook daar ben ik positief over, specifiek betref het geluid. Echter behoeft dat wel nuancering; het voorprogramma zaten we op de tribune achterin; daar werd de bass een grote brij ... Maar bij de hoofdact stonden wij halverwege de zaal en daar was het geluid gewoon goed. En het is er nog relatief overzichtelijk, intiem ook. Waardevol voor de concertbeleving.

Top avond :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Grappig. In dezelfde zaal had in eenzelfde ervaring met James Blunt. Ook op uitnodiging en ik had er niets van verwacht, omdat ik "You're beautifull" echt een eendagsvlieg vond. We stonden wel wat verder van het podium af, maar de muziek raakte me dusdanig dat ik de dag erop zijn debuut-cd bestelde.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... hetgeen muziek, in dit geval een live act, met jou kan doen. Mooi :thumbs-up:.

Citaat van: Bas Akkerman op november 15, 2014, 08:04:05
Grappig. In dezelfde zaal had in eenzelfde ervaring met James Blunt. Ook op uitnodiging en ik had er niets van verwacht, omdat ik "You're beautifull" echt een eendagsvlieg vond. We stonden wel wat verder van het podium af, maar de muziek raakte me dusdanig dat ik de dag erop zijn debuut-cd bestelde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

:devil: Geld uitgeven, volgens mij is dat ook de bedoeling van zo'n concert :devil:

In ieder geval mooi dat jullie van beide concerten genoten hebben.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november 15, 2014, 08:12:52
... hetgeen muziek, in dit geval een live act, met jou kan doen. Mooi :thumbs-up:.
Absoluut. Ook de absolute hoofdreden dat ik hier ben. En de reden dat ik zo van Spotify en M&G's (naast het ontmoeten van anderen) houdt. Er is bijna niets zo mooi als (onverwachts) gegrepen te worden door kunst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ja man, voordien ook nog met geld gesmeten bij de horeca daar :P.

Citaat van: Eddye op november 15, 2014, 08:15:32
:devil: Geld uitgeven, volgens mij is dat ook de bedoeling van zo'n concert :devil:

In ieder geval mooi dat jullie van beide concerten genoten hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#2983
M&G zijn idd. ook zo'n mooi format in deze.

Zelf heb ik die de zomermaanden bewust afgehouden (ben een buitenmens), maar de komende weken/maanden staan weer in het teken van M&G. De 23e komen er bekenden van het buurforum hier over de vloer, de 30e heb ik een uitnodiging bij Technative :clapping:. Ben erg benieuwd naar de gastheer zelf, de hier bekende heer uit 013, het weerzien met Jan en natuurlijk de set van de gastheer; Elac is geheel nieuw voor mij en ik ben heel erg benieuwd naar de NA11s1!

Citaat van: Bas Akkerman op november 15, 2014, 08:17:12
Absoluut. Ook de absolute hoofdreden dat ik hier ben. En de reden dat ik zo van Spotify en M&G's (naast het ontmoeten van anderen) houdt. Er is bijna niets zo mooi als (onverwachts) gegrepen te worden door kunst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... je kent mijn huidige status n.a.v. de recente narcose; het betrof "slechts" sapjes, koffie en food ::).

Citaat van: Eddye op november 15, 2014, 08:24:08
Geen kater, hopelijk  :o
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op november 15, 2014, 08:29:49
... je kent mijn huidige status n.a.v. de recente narcose; het betrof "slechts" sapjes, koffie en food ::).

Ik dacht: als je je al dronken voelt, waarom dan niet gewoon zijn ;) :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bert50

Xander 32 je bent hier ook van harte welkom om eens te komen luisteren naar de Accuphase sound
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Dag Bert, van jouw aanbod maak ik heel graag gebruik! Jij hebt er volgens mij een dijk van een set staan. Uiteraard ben je ook hier van harte welkom.


Citaat van: bert50 op november 15, 2014, 11:49:38
Xander 32 je bent hier ook van harte welkom om eens te komen luisteren naar de Accuphase sound
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

morca

Ik bedoelde Sander,misschien had ik dat erbij moeten zetten.
Al een ieder welkom is dus ook uw  ;D

Vd set was een grapje ,al het best redelijk speelt zo :)

Xander32

Doen we :thumbs-up:, en jij hebt er volgens mij met weinig middelen er wel een dijk van een set neer gezet. Dat is veel lastiger te realiseren dan wanneer je onbeperkt budget hebt voor de meest excotische apparatuur.

Echter zal dat dit jaar waarschijnlijk niet meer lukken. En natuurlijk ben ook jij welkom in huize Sander.


Citaat van: morca op november 15, 2014, 19:12:05
Ik heb geen dijk van een set staan,maar als je eens zin hebt aan een  :coffee: en  :music:/ :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

#2993
... de afgelopen weken heb ik al volop genoten van mijn set met daarin de nieuwe versterker. Echter besef ik mij op dit moment opeens, dat de software "slechts" mp3/Spotify kwaliteit betrof ... Ik heb met de nieuwe versterker nog geen cd of flac afgespeeld ???. Dat kan alleen maar nòg beter klinken ::).

Het gaat dus de hoogste tijd worden om dat vandaag maar eens uit te proberen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Nog steeds geen inspeeldipje gehad? Op hoeveel uur zit je nu?
Stereo-fan for life!

Xander32

... zal nu op een 100 uur zitten en verwacht eigenlijk geen echt grote veranderingen meer. Maar de tijd zal het leren :).

Afgelopen week klonk het een avond beduidend minder, maar in hoeverre dat een dip aangaande het inspelen betrof of een dip in mijn gemoedstoestand ...

Citaat van: technative op november 16, 2014, 11:59:14
Nog steeds geen inspeeldipje gehad? Op hoeveel uur zit je nu?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Er staat 400 uur inspelen voor deze versterker... [emoji6]
Stereo-fan for life!

Xander32

#2997
Waar komt dat getal vandaan?


Als ik terug denk aan het inspelen van de PM15 heeft dat ook wel de nodige tijd in beslag genomen. Toen had ik na een aantal maanden opeens het idee dat die weer wat beter (vloeiender) was gaan klinken. Maar ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig geweest en als ik heel eerlijk ben nu ook niet.
Het klinkt momenteel al lekker en als dat na verloop van tijd nog ietwat beter gaat worden, is dat mooi mee genomen :).


Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:04:23
Er staat 400 uur inspelen voor deze versterker... [emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Marcel heeft dat aangegeven. Ikzelf heb 'm de eerste week 24 uur per dag aan laten staan en alleen overdag spelen. De tweede en derde week heb ik 'm 24 uur per dag laten spelen.

Merk wel dat 'ie nu ingespeeld is. Hij klinkt vloeiend en detailrijk, maar op een of andere manier toch net ff anders dan de demo die ik had. Nou is dat herinnering en dat is altijd lastig vergelijken.
Stereo-fan for life!