Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... dank G.J., ik zal mij daar dinsdag of woensdag (2 xtra roostervrije dagen  :)) eens over buigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2013, 19:08:07
... dank G.J., ik zal mij daar dinsdag of woensdag (2 xtra roostervrije dagen  :)) eens over buigen.

Ok, als je hulp nodig heb, hoor ik het wel....  :)

Je kunt met MP3tag ook nog achteraf "Coverart" (Cd-hoes/afbeelding) toevoegen.
Beste is van te voren al een plan maken, hoe je gaat rippen (invoerconventies/genres)

Het beste werkt, door te beginnen bij 1 artiest en hier alles van te rippen
Beperk je van te voren bij een maximaal aantal aan genre's (zie mijn tips)
Let op, bij dubbel/drie-dubbel cd's (zie mijn tips)

Met MP3tag is alles aan metadata achteraf weliswaar te wijzigen maar een goede voorbereiding vooraf
is al winst (in tijd) wat je meteen al mee kunt pikken
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#1127
Citaat van: VANZOMERENG op juni  2, 2013, 19:24:58
Ok, als je hulp nodig heb, hoor ik het wel....  :)

Je kunt met MP3tag ook nog achteraf "Coverart" (Cd-hoes/afbeelding) toevoegen.
Beste is van te voren al een plan maken, hoe je gaat rippen (invoerconventies/genres)

Het beste werkt, door te beginnen bij 1 artiest en hier alles van te rippen
Beperk je van te voren bij een maximaal aantal aan genre's (zie mijn tips)
Let op, bij dubbel/drie-dubbel cd's (zie mijn tips)

Met MP3tag is alles aan metadata achteraf weliswaar te wijzigen maar een goede voorbereiding vooraf
is al winst (in tijd) wat je meteen al mee kunt pikken
Drees gaat hier dBpoweramp install. en hij heeft al de nodige ervaring aangaande de juiste settingen. Maar waar nodig zal ik zeker van jouw aanbod gebruik maken; altijd fijn om op een helpdesk terug te kunnen vallen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RonK.

Citaat van: Xander32 op juni  2, 2013, 15:05:28
Zojuist een WD 2TB externe HDD gekocht en een Samsung externe DVD/CD Drive.
Volgende week komt daar dBpoweramp bij en dan ready om mijn CD`s te rippen, opdat ik aan het eind van dit jaar een NAS kan gaan inrichten  8).


Welk type  dvd / cd drive heb je gekocht ?? ik heb hier wel 'oren" naar :-).

Ik ben al een aantal keer met mijn Sony Vaio laptobbie bezig geweest i.c.m. EAC maar dat gaat tergend traag...... het hoeft van mij ook weer niet zonodig 20 / 50 / 100 maal sneller maar de snelheid van de duur van de CD en heel soms nog wat langer is me wat te gortig  ;D

Xander32

Citaat van: RonK. op juni  2, 2013, 19:30:22

Welk type  dvd / cd drive heb je gekocht ?? ik heb hier wel 'oren" naar :-).

Ik ben al een aantal keer met mijn Sony Vaio laptobbie bezig geweest i.c.m. EAC maar dat gaat tergend traag...... het hoeft van mij ook weer niet zonodig 20 / 50 / 100 maal sneller maar de snelheid van de duur van de CD en heel soms nog wat langer is me wat te gortig  ;D
Een Samsung SE-218BB. Niets bijzonders maar die zal allicht wel doen wat die moet doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Moet mij nog wel ff verdiepen betreft het rippen; welk formaat gaat het worden, flac of wav? Ik begrijp dat die laatste geen compressie kent (?), daar zou dan mijn voorkeur naar uit gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

#1131
Ik zou geen wav doen. Die kent maar heel beperkt tag's. Flac is het makkelijkst in jou situatie, en is eventueel ook uncompressed te rippen. Het belangrijkste is lossless!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op juni  2, 2013, 19:39:20
Ik zou geen wav doen. Die ken maar heel beperkt tag's. Flac is het makkelijkst in jou situatie, en is eventueel ook uncompressed te rippen. Het belangrijkste is lossless!
Drees gaat ook dBpoweramp install. en zet er de 'juiste' settingen in; gaat goed komen.

Maar ik noteer wel ff; Flac - lossless :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ik vermoed dat Drees hetzelfde zal zeggen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

vanzomereng

En in DbPoweramp - Mappenstructuur aangeven hoe de muziekbestanden op je schijf en NAS komen te staan

Meest gangbaar en praktisch is (vlgs. mij standaard instelling van DbPoweramp)

-  Artiest of groep
     - Album/cd-titel A
     - Album/cd-titel B

Bovenstaande bepaald ook, hoe je muziekbibliotheek, standaard wordt gepresenteerd
echter met zoek en sorteerfuncties is je Metadata op trackniveau hoofdbepalend !   

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op juni  2, 2013, 20:01:39
En in DbPoweramp - Mappenstructuur aangeven hoe de muziekbestanden op je schijf en NAS komen te staan

Meest gangbaar en praktisch is (vlgs. mij standaard instelling van DbPoweramp)

-  Artiest of groep
     - Album/cd-titel A
     - Album/cd-titel B

Bovenstaande bepaald ook, hoe je muziekbibliotheek, standaard wordt gepresenteerd
echter met zoek en sorteerfuncties is je Metadata op trackniveau hoofdbepalend !
Ik dien mij duidelijk nog in te lezen ;D.

Maar zulke zaken benader ik systematisch en ik ben daarenboven een nauwkeurig persoontje; `t gaat vast goed komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johan d

#1136
Mss ook aan smartgain denken? Alle tracks hetzelfde geluidsniveau geven. Is een parmeter dat wordt meegegeven aan de flac en wijzigd het bestand niet.
Wordt aan of afgezet op de streamer/squeezebox.
Is vooral handig bij @random afspeellijsten

Bas Akkerman

Citaat van: johan d op juni  2, 2013, 21:53:50
Mss ook aan smartgain denken? Alle tracks hetzelfde geluidsniveau geven. Is een parmeter dat wordt meegegeven aan de flac en wijzigd het bestand niet.
Wordt aan of afgezet op de streamer/squeezebox.
Is vooral handig bij @random afspeellijsten
Zou ik niet doen, je verliest zo dynamiek naar ik weet.

En ik hoor wel degelijk verschil tussen WAV en flac, maar ik ben gek wat dat betreft, dus zie dit maar als een minder belangrijke keuze. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 23:24:46
Zou ik niet doen, je verliest zo dynamiek naar ik weet.

En ik hoor wel degelijk verschil tussen WAV en flac, maar ik ben gek wat dat betreft, dus zie dit maar als een minder belangrijke keuze. ;)

Idd ik raad het je ook af.

Verschil tussen wav en flac moet ik eens voor gaan zitten,ik heb een paar wav,s waarvan ik ze erg goed vind klinken.
Die ga ik eens naar flac omzetten binnenkort.
Er zijn meer die het horen Bas,dus misschien ben je zo gek nog niet  ;)

Xander32

Citaat van: johan d op juni  2, 2013, 21:53:50
Mss ook aan smartgain denken? Alle tracks hetzelfde geluidsniveau geven. Is een parmeter dat wordt meegegeven aan de flac en wijzigd het bestand niet.
Wordt aan of afgezet op de streamer/squeezebox.
Is vooral handig bij @random afspeellijsten


Dank voor het meedenken  :thumbs-up:, maar ik denk hier net zo over als de heren hier onder; mijn voorkeur gaat uit naar een zo'n goed mogelijk bronmateriaal met geen of zo min mogelijk compressie, op welk vlak dan ook.



Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 23:24:46
Zou ik niet doen, je verliest zo dynamiek naar ik weet.

En ik hoor wel degelijk verschil tussen WAV en flac, maar ik ben gek wat dat betreft, dus zie dit maar als een minder belangrijke keuze. ;)
Citaat van: morca op juni  2, 2013, 23:47:12
Idd ik raad het je ook af.

Verschil tussen wav en flac moet ik eens voor gaan zitten,ik heb een paar wav,s waarvan ik ze erg goed vind klinken.
Die ga ik eens naar flac omzetten binnenkort.
Er zijn meer die het horen Bas,dus misschien ben je zo gek nog niet  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

#1140
Citaat van: Xander32 op juni  3, 2013, 06:47:53

Dank voor het meedenken  :thumbs-up:, maar ik denk hier net zo over als de heren hier onder; mijn voorkeur gaat uit naar een zo'n goed mogelijk bronmateriaal met geen of zo min mogelijk compressie, op welk vlak dan ook.

Ik heb  de settingen zo gezet als in de al eerder geposte link van dBpoweramp dit schijnen de meest optimale instellingen te zijn.

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Compressie op 5. Ik heb wat getest met uncompressed en compressie op 5 en hoorde geen verschil. Alleen al omdat dBpoweramp dit als meest ideale compressie stand voorschrijft heb ik dit ook zo gezet  :D Het scheelt uiteraard ook iets in schrijfruimte! Tussen WAV en Flac hoorde ik iets verschil waarbij Flac bij mij toch de voorkeur heeft gekregen al was het alleen al zoals Eddye als schreef vanwege de tags.

Behalve de aangegeven instellingen van het linkje zou ik er verder niets aan frutten en zeker niets aan de smartgain doen.....

succes.......

Het lijkt moeilijker dan het is  :P

Wel jammer (vind ik dan) dat je het eerst op een externe schijf gaat plaatsen en later in het jaar pas op een NASje.......
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op juni  3, 2013, 09:47:34
Wel jammer (vind ik dan) dat je het eerst op een externe schijf gaat plaatsen en later in het jaar pas op een NASje.......

Die kan je dan wel weer als off-site backup voor de NAS gebruiken.
(moet ik zo langzamerhand zelf ook eens voor gaan zorgen :D)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Eddye op juni  3, 2013, 09:50:59
Die kan je dan wel weer als off-site backup voor de NAS gebruiken.
(moet ik zo langzamerhand zelf ook eens voor gaan zorgen :D)

uhh ik eigenlijk ook  :hehe:
mainly British stuff

johan d

Citaat van: Xander32 op juni  3, 2013, 06:47:53
Dank voor het meedenken  :thumbs-up:, maar ik denk hier net zo over als de heren hier onder; mijn voorkeur gaat uit naar een zo'n goed mogelijk bronmateriaal met geen of zo min mogelijk compressie, op welk vlak dan ook.
't is idd enkel van nut als je veel muziek door elkaar speelt (random playlists), en dan is een gelijk volume toch wel wenselijk heb ik uit eigen ervaring. Dat je dat hoort betwijfel ik ten zeerste, het zijn 2 extra tag die in de flac worden gezet en ze worden niet gebruikt, tenzij je Gain aanzet op je squeezebox.

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=ReplayGain_specification

quattronl

Citaat van: Eddye op juni  3, 2013, 09:50:59
Die kan je dan wel weer als off-site backup voor de NAS gebruiken.
(moet ik zo langzamerhand zelf ook eens voor gaan zorgen :D)
Me too!
Denk dat ik maar een 2e handsje koop en die bij m'n ma neerzet ofzo. Kan gewoon een single bay zijn, een 107, zoiets. Heb je al voor 3 tientjes. Schijfje erin, configureren en klaar.
Wellicht is een glasvezel abo dan zo gek nog niet, heb ik tenminste wat uploadsnelheid, anders ben je tijden bezig, zeker de 1e keer (al kan je dat ook thuis in je eigen netwerk doen).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: Martin!!! op juni  3, 2013, 09:47:34
Ik heb  de settingen zo gezet als in de al eerder geposte link van dBpoweramp dit schijnen de meest optimale instellingen te zijn.

http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm

Compressie op 5. Ik heb wat getest met uncompressed en compressie op 5 en hoorde geen verschil. Alleen al omdat dBpoweramp dit als meest ideale compressie stand voorschrijft heb ik dit ook zo gezet  :D Het scheelt uiteraard ook iets in schrijfruimte! Tussen WAV en Flac hoorde ik iets verschil waarbij Flac bij mij toch de voorkeur heeft gekregen al was het alleen al zoals Eddye als schreef vanwege de tags.

Behalve de aangegeven instellingen van het linkje zou ik er verder niets aan frutten en zeker niets aan de smartgain doen.....

succes.......

Het lijkt moeilijker dan het is  :P

Wel jammer (vind ik dan) dat je het eerst op een externe schijf gaat plaatsen en later in het jaar pas op een NASje.......
Dank Martin voor de uitgebreide en heldere reply, top  :thumbs-up:.

Wat is er jammer aan dat ik nu eerst alles zet op een externe HDD tot het moment dat ik een NAS heb gekocht? Tot die tijd kan ik gewoon al een heel deel van mijn CD`s rippen, deze t.z.t. zonder verlies overzetten op de NAS en vervolgens de externe HDD  wegzetten als back-up.

Citaat van: Eddye op juni  3, 2013, 09:50:59
Die kan je dan wel weer als off-site backup voor de NAS gebruiken.
(moet ik zo langzamerhand zelf ook eens voor gaan zorgen :D)
Dat bedoel ik dus.

Citaat van: johan d op juni  3, 2013, 12:05:29
't is idd enkel van nut als je veel muziek door elkaar speelt (random playlists), en dan is een gelijk volume toch wel wenselijk heb ik uit eigen ervaring. Dat je dat hoort betwijfel ik ten zeerste, het zijn 2 extra tag die in de flac worden gezet en ze worden niet gebruikt, tenzij je Gain aanzet op je squeezebox.

http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=ReplayGain_specification
Ik zou mij er meer aan storen wanneer het bronmateriaal gecomprimeerd zou zijn en ik dus een deeltje kwaliteit laat liggen (psychisch  ;)), dan aan het feit dat de ene track allicht iets luider gaat dan de andere tijdens `t random afdraaien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: quattronl op juni  3, 2013, 12:57:43
Me too!
Denk dat ik maar een 2e handsje koop en die bij m'n ma neerzet ofzo. Kan gewoon een single bay zijn, een 107, zoiets. Heb je al voor 3 tientjes. Schijfje erin, configureren en klaar.
Wellicht is een glasvezel abo dan zo gek nog niet, heb ik tenminste wat uploadsnelheid, anders ben je tijden bezig, zeker de 1e keer (al kan je dat ook thuis in je eigen netwerk doen).
... zie maar; ik breng mensen nog eens op goede gedachten :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RonK.



Xander32

Citaat van: RonK. op juni  3, 2013, 19:51:19
Wav of Flac ,............

http://www.alpha-audio.nl/2011/06/wav-versus-flac/

Citaat van: morca op juni  3, 2013, 20:06:34
Intressant leesvoer !! 

Idd., als ik betreffende artikel moet geloven is er geen verschil tussen wav versus flac betreft geluidskwaliteit en zou het vandaaruit redenerend flac de eerste keuze zijn i.v.m. diens ruimere mogelijkheden aangaande taggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT