Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Eddye op april 16, 2013, 07:01:17
Het is 10 minuten werk, als je een keer echt niets te doen hebt, kan je altijd een keer testen. De toevoeging van je BOTW voeding doet veel en veel meer dan deze mod.
De SBT draait nu als een tierelier, ik mis niets dus laat die softwaremod. maar mooi zijn voor wat het is!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op april 16, 2013, 06:45:58
Betreft softwarematige modificatie van de SBT heb ik het wel helder; niemand heeft nog kunnen aangeven dat dit een hoorbaar positief verschil zal opleveren.

Ik laat het dan ook voor wat het is  8).

Ik vond de EDO mod zelfs minder en heb 'm er weer af gekegeld  :P
Niet teveel knoeien maar lekker genieten van de mooie muziek uit dit 'toverdoosje'!

quattronl

Citaat van: Xander32 op april 16, 2013, 08:18:00
De SBT draait nu als een tierelier, ik mis niets dus laat die softwaremod. maar mooi zijn voor wat het is!
Hoe weet je dat je niks mist als je het niet geprobeert hebt?

Zal eens kijken of ik binnenkort tijd heb om te gaan achterhalen of ik verschil met en zonder de EDO mod kan horen.
En wellicht kan ik binnenkort bij Eddye het verschil met en zonder BOTW voeding ervaren (al blijft dat lastig, switchen tussen 2 voedingen)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op april 16, 2013, 09:39:15
Zal eens kijken of ik binnenkort tijd heb om te gaan achterhalen of ik verschil met en zonder de EDO mod kan horen.
En wellicht kan ik binnenkort bij Eddye het verschil met en zonder BOTW voeding ervaren (al blijft dat lastig, switchen tussen 2 voedingen)
dan neem je toch ook gewoon je SBT mee ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Het verschil tussen zonder en met BOTW hoor je erg goed.
Daar hoef je echt niet een tweede voor naast te zetten om zo snel mogelijk te kunnen wisselen.

Zet een nummer op met iets aan lage tonen, en je hoort het al.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op april 16, 2013, 10:00:20
Het verschil tussen zonder en met BOTW hoor je erg goed.
Daar hoef je echt niet een tweede voor naast te zetten om zo snel mogelijk te kunnen wisselen.

Zet een nummer op met iets aan lage tonen, en je hoort het al.

Inderdaad, en het switchen tussen de voedingen is ook zo gebeurt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Het wisselen van voeding wel, maar dan moet de SBT weer opnieuw starten natuurlijk ;-)
Ben je als nog een halve minuut kwijt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

quattronl

Citaat van: Eddye op april 16, 2013, 09:56:31
dan neem je toch ook gewoon je SBT mee ;)
Is er dan nog iets wat ik niet mee hoef te nemen? ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op april 16, 2013, 11:10:27
Is er dan nog iets wat ik niet mee hoef te nemen? ;)
Geintje, natuurlijk. Ik ben al heel blij als je alleen je PM15 meeneemt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Zal vandaag of morgen even een verslagje schrijven Sander. Ik had wat computerproblemen, maar die lijken nu opgelost.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 19:04:29
@T. gaat die Toolbox dan nog veel brengen? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Ik mag dan wel geen T heten, maar ik gebruik de mod eigenlijk altijd. Zo nu en dan klooi ik er wel is mee, ik heb wel het idee dat het iets doet, wat meer tranparantie of hoe je het ook noemen wilt.

Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 20:55:41
... Mijn streaming verloopt onbedraad ... Ik kan niet zonder het wifi.
Wanneer de SBT aan het werk is staat het display hier voorts al uit, dat kan je ook zo instellen zonder die Toolbox.

Er zijn twee versies van TT3.0, een voor WAN en een voor LAN, jij zou dan de WAN moeten hebben. De mod zorgt ervoor dat het scherm echt helemaal uit is, uitgeschakeld dus.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

weust

De mod zorgt er juist voor dat bepaalde zaken op hardware niveau wat strakker lopen.
Dat zou moeten resulteren in betere geluidskwaliteit.
Nogmaals, ik heb het zelf nooit echt getest en voel ook niet de behoefte er voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

evilniek

Citaat van: weust op april 16, 2013, 15:29:17
De mod zorgt er juist voor dat bepaalde zaken op hardware niveau wat strakker lopen.
Dat zou moeten resulteren in betere geluidskwaliteit.
Nogmaals, ik heb het zelf nooit echt getest en voel ook niet de behoefte er voor.


Het is een hele simpele procedure, die ook weer heel makkelijk ongedaan kan worden gemaakt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je je SBT molt ofzo. Just saying. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Xander32

Nogmaals; No interest in software mod   8).

Niemand die zulke positieve ervaringen heeft dat ik er mij voor wil gaan inspannen, juist enkel een duidelijk mindere ervaring door Drees.


Klaar!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op april 16, 2013, 13:31:33
Zal vandaag of morgen even een verslagje schrijven Sander. Ik had wat computerproblemen, maar die lijken nu opgelost.
Leuk  :smile: of moet ik mij ...  :nervous:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april 16, 2013, 19:17:24
Leuk  :smile: of moet ik mij ...  :nervous:
Dat moet je nooit doen. Jij bent de enige en echte beoordelaar en je hebt je set helemaal naar wens ingericht. Wordt ook geen megaverslag of zo hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Nog erger, afgekraakt op twee alinea's  :o. Ziet er niet goed uit Sander  >:D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Citaat van: Jumping Jack op april 16, 2013, 19:43:19
Nog erger, afgekraakt op twee alinea's  :o. Ziet er niet goed uit Sander  >:D.
:P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op april 16, 2013, 19:33:10
Dat moet je nooit doen. Jij bent de enige en echte beoordelaar en je hebt je set helemaal naar wens ingericht. Wordt ook geen megaverslag of zo hoor!
Klopt, jouw luisterervaren is gebaseerd op jouw persoonlijke smaak, referentiekader, luistervoorkeuren en jouw prioritering in deze. C'est ca.

Echter waardeer ik zeer zeker wel jouw bevindingen aangaande de M&G, net als die van anderen. Daarnaast heb jij laten blijken goed te kunnen luisteren en over een goed gehoor te beschikken. Ik ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#719
Gisteren bij de buren een bijzondere leuke dag gehad; mee gedaan aan een vergelijk van vier verschillende Marantz sacd-spelers. Een uit de Range-lijn en drie uit de Premium-lijn.
Bijzonder om de echt voor een ieder duidlijk waarneembare verschillen te horen;

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10372.msg194982.html#msg194982


Kort door de bocht: hoe hoger de speler op de Marantz-ladder staat (adviesprijs), des te meer liet deze horen. Al was het verschil tussen de twee duurste wat mij betreft meer een kwestie van smaak(daar waren duidelijke verschillen maar het één was niet beter dan het ander, wel verschillend).


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Heb de test niet gelezen, maar was het bekend welke speler er speelde?

Xander32

#721
Citaat van: ArjanR1 op april 21, 2013, 10:53:18
Heb de test niet gelezen, maar was het bekend welke speler er speelde?
Ja, het betrof GEEN blinde test en dat was ook niet nodig daar een blinde slechthorende de verschillen tussen een SA7003 en SA11 nog zou kunnen duiden ;).

En voor allen die voorts zich hier op willen gaan storten met opmerkingen aangaande de wijze van testen en diens uitkomsten; doe maar, verwacht echter niet van mij dat ik de moeite zal nemen om zaken verder te gaan onderbouwen. Ik heb ervaren dat ... Daarbij vertrouw ik volledig op mijn gehoor,dat betreft mijn waarheid. Als anderen daar anders in staan dat is prima, dat betreft zijn/haar waarheid, maar bespaar je de moeite om mij van het tegendeel te overtuigen 8).


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik geef je groot gelijk.
Dat eeuwige gedram over ABX testen psycho akoestiek en meer van dat soort kreten zijn ondertussen wel bekend, als meerdere mensen hetzelfde horen tussen de spelers dan neem ik zeker aan dat de uitkomst als juist ervaren kan worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op april 21, 2013, 11:47:23
Ja, het betrof GEEN blinde test en dat was ook niet nodig daar een blinde slechthorende de verschillen tussen een SA7003 en SA11 nog zou kunnen duiden ;).

En voor allen die voorts zich hier op willen gaan storten met opmerkingen aangaande de wijze van testen en diens uitkomsten; doe maar, verwacht echter niet van mij dat ik de moeite zal nemen om zaken verder te gaan onderbouwen. Ik heb ervaren dat ... Daarbij vertrouw ik volledig op mijn gehoor,dat betreft mijn waarheid. Als anderen daar anders in staan dat is prima, dat betreft zijn/haar waarheid, maar bespaar je de moeite om mij van het tegendeel te overtuigen 8).

Groot gelijk in Sander, helemaal eens v.w.b. bovenstaand  ;)

Leuk om te lezen dat ''mijn'' ex SA KI Pearl ook mee deed in het vergelijk  8)
Heb hem altijd ervaren als een zeer fijne en goed klinkende speler. Mooi om te zien en gebouwd als een tank.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Sander  Had jij nog contact gehad met Martin ?  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8