Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#675
Citaat van: W.Otter op april 14, 2013, 15:49:25
Millon Phantoms? :coffee:

je keuzes vallen wel op smalle luidsprekers en dan zit er ineens zo'n Glenair tussen..
Vrees niet, die Millons gaan nooit de mijne worden.

Maar WdW vond dat ik deze, vernieuwde, versie 4.72 c moest horen voordat ik een besluit ga nemen 8). En daar heb ik geen enkele moeite mee daar ik graag weer ff met WdW bijklets en oprecht benieuwd ben naar welke vorderingen hij heeft gemaakt, o.a. met de aankoop van de nieuwste (?) versie Phantoms.

Voorts ben ik zelf zeer zeker niet op zoek naar speakers met een x uitstraling/bouw/afwerking, maar naar speakers die mij weten te pakken door de wijze waarop zij mij bij de muziek betrekken en die mij henzelf, zijnde de speakers, laten vergeten ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april 14, 2013, 16:10:53
Vrees niet, die Millons gaan nooit de mijne worden.

Maar WdW vond dat ik deze, vernieuwde, versie 4.72 c moest horen voordat ik een besluit ga nemen 8). En daar heb ik geen enkele moeite mee daar ik graag weer ff met WdW bijklets en oprecht benieuwd ben naar welke vorderingen hij heeft gemaakt, o.a. met de aankoop van de nieuwste (?) versie Phantoms.

Voorts ben ik zelf zeer zeker niet op zoek naar speakers met een x uitstraling/bouw/afwerking, maar naar speakers die mij weten te pakken door de wijze waarop zij mij bij de muziek betrekken en die mij henzelf, zijnde de speakers, laten vergeten ...
Dan toch de Glenair :headbanging:  Werkt Willie nog steeds voor Millon eigenlijk?

weust

Willie werkt, voor zover ik weet, helemaal niet voor Millon.
Nooit gedaan ook. Hij verzorgd alleen demo's als daar om gevraagd word.

Wat betreft de SBT via de DAC moet er wel rekening worden gehouden met de optische kabel en de bron zelf. De SBT dus, die zonder modificatie gedraaid word.
Het is dus niet eerlijk om de transport in de CD speler direct te vergelijken met de SBT.
Naar mijn mening dan in ieder geval.

Het was verder weer erg gezellig. De Dire Straits test heb ik wat minder gevolgd omdat ik met de Logitech Media Server bezig was op de laptop van Xander32.
Maar wat ik er van gehoord heb was het verschil erg klein, maar wel wat eerder al genoemd werd.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Citaat van: weust op april 14, 2013, 22:16:32
Willie werkt, voor zover ik weet, helemaal niet voor Millon.
Nooit gedaan ook. Hij verzorgd alleen demo's als daar om gevraagd word.
Dat heet dan toch een oproepkracht?

weust

Als hij er voor betaald zou worden wel, ja.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Nou ja gaat ook niemand aan. 
Wel jammer dat hij hier weg is.  Ik vond het een aanwinst.

weust

Op zich wel, ja. Aardige man.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

#682
Citaat van: AbZ op april 14, 2013, 22:51:13
Nou ja gaat ook niemand aan. 
Wel jammer dat hij hier weg is.  Ik vond het een aanwinst.
Citaat van: weust op april 14, 2013, 22:56:11
Op zich wel, ja. Aardige man.


:withstupid:

Daarom spreek/zie ik hem ook nog met enige regelmaat, hij woont "hier" niet ver vandaan.


@ T.   Achter de SBT hangt hier wel de BOTW voeding, maar jij doelt met modificaties waarschijnlijk op softwarematig(?)

En voorts, jouw feedback in acht nemende betreft SBT versus loopwerk Sa15, kan je het ook uitleggen als dat de SBT dan toch echt super presteert in het licht van diens prijs, want hetzelfde kan je m.i. zeggen van de Sa15.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

#683
Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 06:55:46
@ T.   Achter de SBT hangt hier wel de BOTW voeding, maar jij doelt met modificaties waarschijnlijk op softwarematig(?)

Ja, weust bedoelt de Touch Toolbox. http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-30.html
Softwarematige aanpassing aan de SBT.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Software inderdaad. De voeding is in weze ook een modificatie op het originele SBT pakket natuurlijk.

In mijn ogen presteert de SBT zeker super gezien de prijs, inclusief BOTW voeding.
Denk dat je toch snel een paar honderd euro hoger komt voor het volgende model streamer dat gelijkwaardig presteert.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

#685
Citaat van: weust op april 15, 2013, 08:01:41
Software inderdaad. De voeding is in weze ook een modificatie op het originele SBT pakket natuurlijk.

In mijn ogen presteert de SBT zeker super gezien de prijs, inclusief BOTW voeding.
Denk dat je toch snel een paar honderd euro hoger komt voor het volgende model streamer dat gelijkwaardig presteert.

@T. gaat die Toolbox dan nog veel brengen? Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik zit daar iets anders in vrees ik. Ben van nature een computer hobbiest, dus als ik lees dat er een modificatie is, in dit geval op de software laag, dan voer ik 'm meteen door.
Daardoor heb ik dus niet eerst goed geluisterd naar zonder, en toen met.

Of het dat veel gaat brengen betwijfel ik, maar kost niks en is zo terug te resetten naar fabrieksinstellingen.
En als het ding in de kast staat, omdat je met de modificatie ook het scherm permanent uit zet, staat ie ook niet voor de TV ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op april 15, 2013, 20:27:14
Ik zit daar iets anders in vrees ik. Ben van nature een computer hobbiest, dus als ik lees dat er een modificatie is, in dit geval op de software laag, dan voer ik 'm meteen door.
Daardoor heb ik dus niet eerst goed geluisterd naar zonder, en toen met.

Of het dat veel gaat brengen betwijfel ik, maar kost niks en is zo terug te resetten naar fabrieksinstellingen.
En als het ding in de kast staat, omdat je met de modificatie ook het scherm permanent uit zet, staat ie ook niet voor de TV ;)
...  Juist de tijdsaanduiding is het enige waar hare maje enthousiast over is :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 20:37:17
...  Juist de tijdsaanduiding is het enige waar hare maje enthousiast over is :D.
Je hoeft het scherm niet permanent uit te zetten, dat is ook een beetje de opzet van de toolbox. Je kan de analoge poorten uitzetten, LAN/Wifi uitzetten, zodat je meer processortijd verhoud, wat het geluid ten goede komt (in theorie)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 15, 2013, 20:39:49
Je hoeft het scherm niet permanent uit te zetten, dat is ook een beetje de opzet van de toolbox. Je kan de analoge poorten uitzetten, LAN/Wifi uitzetten, zodat je meer processortijd verhoud, wat het geluid ten goede komt (in theorie)
... Als ik het wifi uit zet zal het heel erg stilletjes worden 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 20:42:01
... Als ik het wifi uit zet zal het heel erg stilletjes worden 8).
Maar je hebt dan wel een mooi klokkie....

Het is of/of. Als je Wifi gebruikt zet je LAN uit, en vice versa.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april 15, 2013, 20:43:41
Maar je hebt dan wel een mooi klokkie....

Het is of/of. Als je Wifi gebruikt zet je LAN uit, en vice versa.
... oke, helder :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Het scherm uitzetten is er juist voor om storing weg te nemen die het scherm schijnt te produceren.

Koop gewoon een goede klok voor aan de muur ;)

En je zet niet perse LAN uit, maar juist WLAN die je uitzet.
Je maakt via een van de twee een connectie.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op april 15, 2013, 20:48:08
Het scherm uitzetten is er juist voor om storing weg te nemen die het scherm schijnt te produceren.
maar dan zie je niet wat er op staat  :hmmm:
Citaat

En je zet niet perse LAN uit, maar juist WLAN die je uitzet.
Je maakt via een van de twee een connectie.
als je tegenwoordig 'ethernet' zegt, kijken mensen je alleen maar vragend aan, vandaar dat ik LAN schrijf.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: weust op april 15, 2013, 20:48:08
Het scherm uitzetten is er juist voor om storing weg te nemen die het scherm schijnt te produceren.

Koop gewoon een goede klok voor aan de muur ;)

En je zet niet perse LAN uit, maar juist WLAN die je uitzet.
Je maakt via een van de twee een connectie.
... Mijn streaming verloopt onbedraad ... Ik kan niet zonder het wifi.
Wanneer de SBT aan het werk is staat het display hier voorts al uit, dat kan je ook zo instellen zonder die Toolbox.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Eddye op april 15, 2013, 20:51:53
maar dan zie je niet wat er op staat  :hmmm: als je tegenwoordig 'ethernet' zegt, kijken mensen je alleen maar vragend aan, vandaar dat ik LAN schrijf.
... ik zie op mijn IPad of Laptop wat er speelt  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april 15, 2013, 20:56:42
... ik zie op mijn IPad of Laptop wat er speelt  ;).
Hebben die ook klokjes?  ;) ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Ik bedien de Touch ook altijd met het tablet of de slimme telefoon. Het display gebruik ik niet, mag van mij uit.
Ik heb de EDO mod erop staan. Analoog staat zodoende uit. Hoor ik het verschil? Neuh. Even switchen kan ook niet dus ik geloof het wel. Zit nu lekker tussen de oren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

#698
Betreft softwarematige modificatie van de SBT heb ik het wel helder; niemand heeft nog kunnen aangeven dat dit een hoorbaar positief verschil zal opleveren.

Ik laat het dan ook voor wat het is  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Het is 10 minuten werk, als je een keer echt niets te doen hebt, kan je altijd een keer testen. De toevoeging van je BOTW voeding doet veel en veel meer dan deze mod.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005