The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: larzie op januari 26, 2013, 12:19:07
Op de korte termijn heb ik 9-2-2012 een vrije zaterdag.

@High-q: Of 6 als Lupo ook mag komen. Of we moeten later nog 1 plannen, omdat het anders wat druk wordt?

Die dag wordt voor mij wat lastig of me moeten bij mij beginnen, maar dan mis ik het gedeelte bij jou thuis. Zes personen is voor mij niet praktisch, het is deze drie heren van ver moeten komen en samen kunnen rijden.

Lupo woont in de buurt, dus dat is een stuk gemakkelijker om een andere keer te doen  :)

@Martijn:

Fijn hè een groter scherm? In de voorkamer heb ik ook 50" en ik zit er nog geen 3m van vandaan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Kan ook best wat later hoor, maar dan moet ik even wachten op het nieuwe wedstrijdprogramma.
Dan laat ik nog wel weten wat de volgende datum is die kan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rovinggecko

Dikke TV, dikke sub achter de bank. Houdt niet op hier! Zag de sub en dacht: kleedje? en las toen dat je dat er normaal ook overheen hebt liggen. :)

Die Tv te leen betekent natuurlijk dat er over een maand of 4 minimaal hetzelfde voor terug moet komen. Sterker nog, dan ben je al weer gewend aan de maat... moet ie misschien net een tikkie groter worden  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LuPo

Citaat van: high-q op januari 26, 2013, 17:51:37
Die dag wordt voor mij wat lastig of me moeten bij mij beginnen, maar dan mis ik het gedeelte bij jou thuis. Zes personen is voor mij niet praktisch, het is deze drie heren van ver moeten komen en samen kunnen rijden.

Lupo woont in de buurt, dus dat is een stuk gemakkelijker om een andere keer te doen  :)

@Martijn:

Fijn hè een groter scherm? In de voorkamer heb ik ook 50" en ik zit er nog geen 3m van vandaan.

Ik wil me ook zeker niet opdringen mannen! Zoals high-q al zegt woon ik vlakbij en ik heb ook nog eens dit jaar weekend ov dus ik zou zo een andere keer evt eens kunnen afspreken. :)

Wel leuk hoor dit forum. Eindelijk mensen met dezelfde hobby en interesses. In mijn directe omgeving zijn m'n aankopen soms moeilijk te verklaren. Bijv een sub voor €335 vinden ze al 'belachelijk veel geld. Terwijl dat nog instap is hier, haha! :P

larzie

Citaat van: LuPo op januari 26, 2013, 20:14:57
Ik wil me ook zeker niet opdringen mannen! Zoals high-q al zegt woon ik vlakbij en ik heb ook nog eens dit jaar weekend ov dus ik zou zo een andere keer evt eens kunnen afspreken. :)

Wel leuk hoor dit forum. Eindelijk mensen met dezelfde hobby en interesses. In mijn directe omgeving zijn m'n aankopen soms moeilijk te verklaren. Bijv een sub voor €335 vinden ze al 'belachelijk veel geld. Terwijl dat nog instap is hier, haha! :P

Interesse tonen is nog geen opdringen hoor. En wat betreft die mensen die het veel geld vinden. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Ieder zn hobby he? :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: LuPo op januari 26, 2013, 20:14:57
Bijv een sub voor €335 vinden ze al 'belachelijk veel geld. Terwijl dat nog instap is hier, haha! :P
Dat kost 1 driver van mij alleen al,en ik heb er 4........maar ik heb dan ook geen 330 per stuk betaald  :)
Anders had ik er geen 4  :D

VTEC_genieter

Martijn,
Nu je ook een grote TV hebt (tijdelijk)....is er kans dat je later voor een grotere formaat TV gaat.....denk ik  :D :D
Toch? Je gaat altijd voor een grotere haha! :laugh:

En zie ik dat je nu 2 subwoofers in je kamer hebt? Serieus?
H*ly sh*t......... :hehe:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

#2207
Citaat van: high-q op januari 26, 2013, 17:51:37
Die dag wordt voor mij wat lastig of me moeten bij mij beginnen, maar dan mis ik het gedeelte bij jou thuis. Zes personen is voor mij niet praktisch, het is deze drie heren van ver moeten komen en samen kunnen rijden.

Lupo woont in de buurt, dus dat is een stuk gemakkelijker om een andere keer te doen  :)

@Martijn:

Fijn hè een groter scherm? In de voorkamer heb ik ook 50" en ik zit er nog geen 3m van vandaan.
Zeker erg fijn :) Op deze manier zit je toch weer een stuk meer in de film.

Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2013, 19:30:01
Dikke TV, dikke sub achter de bank. Houdt niet op hier! Zag de sub en dacht: kleedje? en las toen dat je dat er normaal ook overheen hebt liggen. :)

Die Tv te leen betekent natuurlijk dat er over een maand of 4 minimaal hetzelfde voor terug moet komen. Sterker nog, dan ben je al weer gewend aan de maat... moet ie misschien net een tikkie groter worden  :angel:
Thanks :) Die grotere TV zorgt er inderdaad wel voor dat er over 4 maanden geen kleinere voor terug kan komen ;) Sterker nog, mijn TV is in principe al verkocht. Zou eigenlijk wel moeten dan hé, een maatje groter :P Maar denk dat dat überhaupt niet echt zal passen door het schuine dak.

Citaat van: VTEC_genieter op januari 26, 2013, 21:17:33
Martijn,
Nu je ook een grote TV hebt (tijdelijk)....is er kans dat je later voor een grotere formaat TV gaat.....denk ik  :D :D
Toch? Je gaat altijd voor een grotere haha! :laugh:

En zie ik dat je nu 2 subwoofers in je kamer hebt? Serieus?
H*ly sh*t......... :hehe:
Zoals hierboven ook, dat zou onderhand wel moeten ja, maar niet echt haalbaar vermoed ik :D Maar goed ook voor de portemonnee, die 5" extra zijn vaak best prijzig.

En inderdaad 2 subs ;) Had een kanaal over op de DSP en versterker en er kwam een leuke sub voorbij, dus moest dat toch even proberen :D 
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Zo zeg, jij hebt ook niet stil gezeten :o een 2e sub gebouwd en een grotere TV kunnen testen. En dat slechts in 6 pagina's :D

Heb je al een keuze gemaakt over je nieuwe TV?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Martijn, ik kan het zo snel niet vinden maar welke muurbeugel heb jij? Ik heb een Vogels VFW 040 maar hiermee hangt de tv best een stuk van de muur. Dus ik dacht misschien kan ik dezelfde als jij hebt kopen, want ik dacht te zien dat hij bij jouw veel dichter op de muur hangt. Ik kan alleen even niet vinden welke je ook alweer hebt.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 31, 2013, 19:53:26
Zo zeg, jij hebt ook niet stil gezeten :o een 2e sub gebouwd en een grotere TV kunnen testen. En dat slechts in 6 pagina's :D

Heb je al een keuze gemaakt over je nieuwe TV?
Heb inderdaad niet stil gezeten, kreeg in korte tijd 2 mooie aanbiedingen :D Die TV kost me ook nog eens niks en kan hem 4 maanden uit proberen ;)

Qua nieuwe tv ben ik er nog niet helemaal uit. Wat ik wel weet is dat het een Panasonic plasma word van 50-55". Maar of dit een huidige serie word (GT/VT50) of dat ik wacht op de nieuwe weet ik nog niet. Heb nog even de tijd om erover na te denken :D

Citaat van: LuPo op februari  1, 2013, 07:42:33
Martijn, ik kan het zo snel niet vinden maar welke muurbeugel heb jij? Ik heb een Vogels VFW 040 maar hiermee hangt de tv best een stuk van de muur. Dus ik dacht misschien kan ik dezelfde als jij hebt kopen, want ik dacht te zien dat hij bij jouw veel dichter op de muur hangt. Ik kan alleen even niet vinden welke je ook alweer hebt.
Ik heb een Vogels 8305. Kost nu bij plasma-discounter maar 36,99 en hij kan tot 80" en 75 kilo aan uit mijn hoofd. Hangt ook inderdaad redelijk plat. Sterker nog, de TV die hier nu hangt hangt zo dicht op de muur dat de HDMI er achter niet meer in kon, maar ik had niet meer van die ringetjes helaas.. :D Dus die zit tijdelijk even in de zijkant, moet ik binnenkort eens oplossen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Gister een mooi setje kabels gekocht via het forum, komende week verwacht ik die te ontvangen. Het gaat om 6 maal RU Connected analoge interlink van 1 meter en een RU Connected optische toslink ook van 1 meter. Het lijkt mij toch leuk om eens met de analoge uitgangen van de Oppo te experimenteren en dat is hiermee goed te doen. Lees best wat positieve verhalen over deze kabels en ik was nu maar 49,50 (ex verzendkosten) kwijt voor alle 7 kabels, dus mooi om te proberen :)

Eerst had ik de Oppo al analoog aangesloten voor stereo voor als ik CD's luisterde, maar die kabels zitten inmiddels tussen de sub versterker en MiniDSP, dus nu maar gelijk 6 gekocht om 5.1 analoog te kunnen luisteren. Als het goed is moet ik op deze manier ook HD geluid kunnen krijgen en ik ben erg benieuwd hoe dat is. Neem aan dat ik het geluid via de 7.1 analoge ingang van mijn receiver kan laten lopen en tegelijk het beeld via een HDMI ingang van de receiver?

Daarnaast een optische toslink om de PS3 aan te sluiten voor als ik 3D wil gamen. Mijn receiver ondersteunt namelijk geen 3D dus moet de HDMI van de PS3 rechtstreeks in de TV en dan heb ik alleen geluid via de TV, dus vandaar de optische kabel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Mooie kabelupgrade weer Martijn! Ik heb de Canare 4S8 maar even laten lopen. Eerst een nieuwe blu-ray speler! Twijfel tussen de Panasonic DMP-BDT220 en 500. Volgens de reviews is de 500 niet beter met beeld of geluid via HDMI. Wel via analoge aansluitingen e.d. maar dat gebruik ik toch niet. ;) Maar de 500 ziet er weer een stuk mooier uit dan de 220, echter staat hij in een kastje met een dicht deurtje. Verschil in prijs is ook aanzienlijk 144 tegen 307. Twijfel, twijfel..

Martijnst1990

Thanks :)

Dan lijkt mij de keuze niet zo heel moeilijk toch? De 500 heeft niet echt een voordeel voor jou en hij staat niet in het zicht. Zou ik lekker de 220 nemen voor dat prijs verschil.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:13:45
Thanks :)

Dan lijkt mij de keuze niet zo heel moeilijk toch? De 500 heeft niet echt een voordeel voor jou en hij staat niet in het zicht. Zou ik lekker de 220 nemen voor dat prijs verschil.

Ik zal wel even posten in mijn topic anders. ;) Heb een paar reviews.

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:03:15
Heb ik wel over gedacht, maar dan staat mijn bed in de weg :D Heb even getwijfeld om mijn bed naar mijn oude slaapkamer te verhuizen, dan de set in de lengte te plaatsen en een beamer op te hangen, maar dat was toch niet erg praktisch :D

Je kunt misschien wel je kamer omdraaien? Bed onder het dakraam en je set naar de andere kant. Dan zet je het in de lengte en heb je geen last van een raam achter je beeld. :) Of kan dit niet ivm deur ofzo?

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 13:25:01
Je kunt misschien wel je kamer omdraaien? Bed onder het dakraam en je set naar de andere kant. Dan zet je het in de lengte en heb je geen last van een raam achter je beeld. :) Of kan dit niet ivm deur ofzo?
Kan op zich wel, maar dat is ook weer zo'n gesleep :D Mijn bed is ook redelijk aan de maat, die niet echt handig om onder het raam te zetten. En als ik in de lengte ga zitten dan moet er ook een beamer komen en dan word het gelijk weer zo'n duur grapje :D

Lijkt me wel erg gaaf, maar toch niet erg praktisch zolang het ook een slaapkamer is. Nou zal er waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd wel parket op de vloer komen hier (de vloerbedekking heeft zijn beste tijd een beetje gehad) en dan kan ik altijd nog eens kijken want dan moet toch alles verschoven worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:31:43
Kan op zich wel, maar dat is ook weer zo'n gesleep :D Mijn bed is ook redelijk aan de maat, die niet echt handig om onder het raam te zetten. En als ik in de lengte ga zitten dan moet er ook een beamer komen en dan word het gelijk weer zo'n duur grapje :D

Lijkt me wel erg gaaf, maar toch niet erg praktisch zolang het ook een slaapkamer is. Nou zal er waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd wel parket op de vloer komen hier (de vloerbedekking heeft zijn beste tijd een beetje gehad) en dan kan ik altijd nog eens kijken want dan moet toch alles verschoven worden.

Een beamer hoeft niet.. Jij wilt het wel heel rigoureus gelijk. :clapping: Ik denk dat een opstelling over de lengte het geluid wel ten goede komt. Waarom kan je bed eigenlijk niet onder het raam? Je kamer is toch even breed enzo? Dus of hij nou links of rechts staat maakt toch geen direct verschil? Of bedoel je met het licht?

Wij hebben hier zelf 30m2 totale ruimte met z'n tweeën en alles pas op dit moment maar net qua meubels. Dus helaas kan ik hier niets verslepen of anders neerzetten. :(

Martijnst1990

#2218
Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 13:40:04
Een beamer hoeft niet.. Jij wilt het wel heel rigoureus gelijk. :clapping: Ik denk dat een opstelling over de lengte het geluid wel ten goede komt. Waarom kan je bed eigenlijk niet onder het raam? Je kamer is toch even breed enzo? Dus of hij nou links of rechts staat maakt toch geen direct verschil? Of bedoel je met het licht?

Wij hebben hier zelf 30m2 totale ruimte met z'n tweeën en alles pas op dit moment maar net qua meubels. Dus helaas kan ik hier niets verslepen of anders neerzetten. :(
Als ik het in de lengte zet zit ik best eens tuk verder van de TV als ik nu zit, dus moet er óf een grotere tv komen of een beamer om nog een beetje bioscoop gevoel te houden :D En een grotere TV is helemaal zo duur gelijk. Aan de kant waar mijn bed staat is het schuine dak een stukje hoger, dus is er meer ruimte voor mijn bed. Onder mijn raam is het echt een stuk lager.

Zal straks eens zoeken naar een foto waar de rest van de kamer beter te zien is, om een beeld te geven.

Edit:
Links op de foto zie je het tafeltje naast mijn bed om even een beeld te krijgen.


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Da's een mooie deal! Aansluiten is inderdaad zoals je dacht. Je kunt de analoge ingang op 2 manieren instellen. In de Oppo de level em timing instellen en in de SR9600 alles op 0. Of in de Oppo alles op 0 en level en timing instellen in de SR9600. In ieder geval niet de fout maken (zoals ik ;)) dat je de instellingen op beide plaatsen doet ;) In beide gevallen de instellingen in de hoofdsetup overnemen...

In de 7.1 analoge ingang kan je de ingang voor het beeld instellen. Standaard staat die op last, maar veiliger is de input van de Oppo (bijv. DVD) te gebruiken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  3, 2013, 13:47:24
Da's een mooie deal! Aansluiten is inderdaad zoals je dacht. Je kunt de analoge ingang op 2 manieren instellen. In de Oppo de level em timing instellen en in de SR9600 alles op 0. Of in de Oppo alles op 0 en level en timing instellen in de SR9600. In ieder geval niet de fout maken (zoals ik ;)) dat je de instellingen op beide plaatsen doet ;) In beide gevallen de instellingen in de hoofdsetup overnemen...

In de 7.1 analoge ingang kan je de ingang voor het beeld instellen. Standaard staat die op last, maar veiliger is de input van de Oppo (bijv. DVD) te gebruiken.
Duidelijke uitleg, thanks! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 13:42:30
Als ik het in de lengte zet zit ik best eens tuk verder van de TV als ik nu zit, dus moet er óf een grotere tv komen of een beamer om nog een beetje bioscoop gevoel te houden :D En een grotere TV is helemaal zo duur gelijk. Aan de kant waar mijn bed staat is het schuine dak een stukje hoger, dus is er meer ruimte voor mijn bed. Onder mijn raam is het echt een stuk lager.

Zal straks eens zoeken naar een foto waar de rest van de kamer beter te zien is, om een beeld te geven.

Edit:
Links op de foto zie je het tafeltje naast mijn bed om even een beeld te krijgen.




Ah, die foto's verduidelijken een hele boel! Ik snap nu wat je bedoelt. Is die wand toevallig ook een schuifwand? Want dan kun je daar je tv ook niet aan ophangen zeg maar. ;)

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 14:32:48
Ah, die foto's verduidelijken een hele boel! Ik snap nu wat je bedoelt. Is die wand toevallig ook een schuifwand? Want dan kun je daar je tv ook niet aan ophangen zeg maar. ;)
Exact, is inderdaad een schuifwand ;) Daardoor is het allemaal inderdaad net wat lastiger. Dan moet het weer een meubel worden waar bv al zo'n tv beugel op zit of iets anders verzinnen. Voorlopig blijft het gewoon zoals het nu staat :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2223
RU Connected interlinks zijn inmiddels binnen en zitten tussen de Oppo en Marantz. Kabels zelf zijn echt heel mooi voor het geld. Netjes afgewerkt en voelen stevig aan, maar zijn nog lekker flexibel. Connectors zitten ook goed stevig.

Qua geluid heb ik nog niet heel veel getest, dus kan nog niet echt zeggen wat ik beter vind klinken. Het is vooral anders. Op de HDD aan de Oppo had ik nog 2 DTS cd's staan, maar die doen het gek genoeg niet, terwijl DTS via een MKV film het wel goed doet.

Van het weekend zal ik wat meer gaan testen, toch leuk om een wat andere sound te proberen voor een kleine investering :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  8, 2013, 09:41:54
RU Connected interlinks zijn inmiddels binnen en zitten tussen de Oppo en Marantz. Kabels zelf zijn echt hele mooie kabels voor het geld. Netjes afgewerkt en voelen stevig aan, maar zijn nog lekker flexibel. Connectors zitten ook goed stevig.

Qua geluid heb ik nog niet heel veel getest, dus kan nog niet echt zeggen wat ik beter vind klinken. Het is vooral anders. Op de HDD aan de Oppo had ik nog 2 DTS cd's staan, maar die doen het gek genoeg niet, terwijl DTS via een MKV film het wel goed doet.

Van het weekend zal ik wat meer gaan testen, toch leuk om een wat andere sound te proberen voor een kleine investering :)

Dat klinkt goed Martijn. Ik zie hier de RU Connected kabels wel vaker langskomen en voor die prijs lijkt het me inderdaad een erg nette kabel. Dat is weer een stapje hoger dan de kabels die ik bijv. heb; ik heb kabels van HQ. Voor het geld zijn die ook prima. :P