The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiptop

Ik zag net dat de overgangsfrequentie 70 Hz staat. Die zou ik zo laag mogelijk doen. iig <60Hz ivm locatie sub. Als de luidsprekers dat makkelijk kunnen weergeven zeker doen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

morca

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 22:10:00
Ik heb net de Oppo ingepakt, dus dat even proberen zit er helaas niet in. Ik heb Transformers 3 ook nog niet gezien. Kun je alle schermen van de audio-instellingen van de Oppo eens plaatsen. Foto's zijn genoeg.
De SR9600 is HDMI versie 1.1 en heeft dus geen HD-audio codecs. Als de Oppo PCM uitstuurt, dan is het nog steeds digitaal en gebruik je dus ook nog de DACs en processing van de SR9600. Bitstream levert zoals Martijn aangeeft alleen de SD-audio tracks. Weliswaar in de hoogste kwaliteit, maar is zeker niet vergelijkbaar met HD-audio.
Speelt hij ook als mediaspeler M2ts bestanden af met ondertitels?
Ik vind die omzetting van dtshd naar pcm wel wat voor mijn amp.

Martijnst1990

Citaat van: tiptop op juni 14, 2012, 00:40:21
Ik zag net dat de overgangsfrequentie 70 Hz staat. Die zou ik zo laag mogelijk doen. iig <60Hz ivm locatie sub. Als de luidsprekers dat makkelijk kunnen weergeven zeker doen. :)
Ben nog een beetje aan het experimenteren hiermee, 60 of 70 hz. Heb het idee dat het op 70 toch het lekkerst klinkt en heb ook niet het idee dat de sub nu aanwijsbaar is.

Citaat van: morca op juni 14, 2012, 00:50:55
Speelt hij ook als mediaspeler M2ts bestanden af met ondertitels?
Ik vind die omzetting van dtshd naar pcm wel wat voor mijn amp.
Daar zal ik is naar moeten kijken, durf het je zo niet te zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op juni 14, 2012, 00:17:33
Oja dat is ook zo, die gaat een mooie reis maken :D Zal morgen avond de foto's maken van de Oppo instellingen. Bij jou staat de Marantz ook op Auto: Multi Channel 5.1 met M-PCM?
;D Bij mij staat de Marantz inderdaad op Auto en daardoor is de output afhankelijk van het inkomend signaal. Het is de Oppo die ervoor moet zorgen dat de Marantz slechts 5.1 krijgt te verwerken. En dat doe je met down-mix, maar dat heb je gedaan, dus waar dan precies de fout ligt weet ik niet.

Als de Oppo terug is zal ik mijn settings nog eens doorlopen. Maar misschien heb je het tegen die tijd al opgelost...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op juni 14, 2012, 00:40:21
Ik zag net dat de overgangsfrequentie 70 Hz staat. Die zou ik zo laag mogelijk doen. iig <60Hz ivm locatie sub. Als de luidsprekers dat makkelijk kunnen weergeven zeker doen. :)
Mijn luidsprekers kunnen makkelijk 35 Hz aan, maar ik bereik de beste integratie met 70Hz. Met 60Hz vind ik het minder goed. Heeft ook veel met de ruimte te maken. Als je net een dip hebt op de x-over dan kun je die beter niet kiezen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op juni 14, 2012, 00:50:55
Speelt hij ook als mediaspeler M2ts bestanden af met ondertitels?
Ik vind die omzetting van dtshd naar pcm wel wat voor mijn amp.
Helaas niet. De mediaspelerkwaliteiten zijn erg beperkt. Volgens mij wel MKV, maar niet m2ts. De nieuwere Oppo's (93 en 95) hebben meer mogelijkheden, maar zijn ook geen volwaardige mediaspelers. Zijn ze ook niet voor bedoeld ;)

Kijk maar eens in het Oppo 95 topic. Daar heeft riwi een tabel in staan wat wel en niet wordt ondersteund.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ben iets te voorbarig geweest ;) De 83 ondersteunt wel m2ts, maar niet in 24p. Heb de post even voor je gezocht en gevonden...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107299.msg1988500#msg1988500
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


tiptop

Citaat van: HTip op juni 14, 2012, 10:41:59
Mijn luidsprekers kunnen makkelijk 35 Hz aan, maar ik bereik de beste integratie met 70Hz. Met 60Hz vind ik het minder goed. Heeft ook veel met de ruimte te maken. Als je net een dip hebt op de x-over dan kun je die beter niet kiezen.

Dat is waar. Mijn ervaring is ook wel met goedkopere sets. Bij jouw is alles gefinetuned en met die velodyne zal het waarschijnlijk een stuk beter zijn. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

#1459
Citaat van: HTip op juni 14, 2012, 10:39:28
;D Bij mij staat de Marantz inderdaad op Auto en daardoor is de output afhankelijk van het inkomend signaal. Het is de Oppo die ervoor moet zorgen dat de Marantz slechts 5.1 krijgt te verwerken. En dat doe je met down-mix, maar dat heb je gedaan, dus waar dan precies de fout ligt weet ik niet.

Als de Oppo terug is zal ik mijn settings nog eens doorlopen. Maar misschien heb je het tegen die tijd al opgelost...
Begin zomaar het idee te krijgen dat de instellingen verder identiek zijn, maar dat ik mijn probleem blijf behouden :D Laatste vraagje nog even voor de duidelijkheid, films speel jij ook af met HDMI toch? Hier in ieder geval de foto's van de instellingen. Kwaliteit is echt om te huilen, maar ik denk dat het net te zien is.






JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Het lijkt me dat alles goed staat. Ik heb wel een paar tips.

  • LPCM limit kan naar 192kHz. Met SACD/DVD-A en BD met hogere bitrate (96/24) heb je daar profijt van.
  • Dynamic Range zou ik op Off zetten. Het geluid wordt levendiger.
Je hebt de audio alleen via HDMI en coax en niet 5.1 analoog. Klopt dat? Speaker configuration is nl. alleen van belang bij multi-ch analoog. De down-mix optie wordt wel gebruikt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 09:22:23
Het lijkt me dat alles goed staat. Ik heb wel een paar tips.

  • LPCM limit kan naar 192kHz. Met SACD/DVD-A en BD met hogere bitrate (96/24) heb je daar profijt van.
  • Dynamic Range zou ik op Off zetten. Het geluid wordt levendiger.
Je hebt de audio alleen via HDMI en coax en niet 5.1 analoog. Klopt dat? Speaker configuration is nl. alleen van belang bij multi-ch analoog. De down-mix optie wordt wel gebruikt.
Bedankt voor de tips. LPCM limit zal ik inderdaad op 192 zetten, maar ik dacht te lezen dat dat alleen voor coax en optical was? Dynamic Range zal ik ook op off zetten, levendiger is altijd goed 8)

Heb de Oppo via HDMI en analoog vis de speciale stereo uitgangen aangesloten, dus de rest van de speaker configuratie is inderdaad niet van belang.

Ik laat de Oppo nu gewoon op PCM staan en met 7.1 films switch ik even naar bitstream, want ook dat klinkt fantastisch. Ik kan natuurlijk ook 2 XTZ's erbij halen en 7.1 spelen..... :P :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Hi heren,

Ik heb op de achtergrond even meegelezen omdat ik nagenoeg ook dezelfde configuratie heb alleen een Oppo BDP95. Speakerconfiguratie was voor mij ook wel van belang dat had ik nog niet gedaan in de Oppo.

Alleen de opmerking van Philip:
Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 09:22:23
Speaker configuration is nl. alleen van belang bij multi-ch analoog. De down-mix optie wordt wel gebruikt.
snap ik niet helemaal. Ik kan in mijn Oppo de speaker config alleen gebruiken i.c.m. de down-mix optie. Betekent dat niet dat het voor beide uitgangssignalen te gebruiken is?

Trouwens Martijn, gefeliciteerd met je aankoop, een hele verstandige als je het mij vraagt ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Wat ik bedoel is dat de down-mix optie altijd gebruikt wordt, ongeacht of je de Oppo digitaal of analoog aansluit. De rest (afstand, volume, grootte) heeft alleen zin met analoge aansluiting.

@Martijn: 2 XTZ's erbij is natuurlijk ook een oplossing :D Heb je verschil ontdekt met de instellingen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op juni 18, 2012, 11:45:05

Trouwens Martijn, gefeliciteerd met je aankoop, een hele verstandige als je het mij vraagt ;)
Thanks 8)

Citaat van: HTip op juni 18, 2012, 17:46:40

@Martijn: 2 XTZ's erbij is natuurlijk ook een oplossing :D Heb je verschil ontdekt met de instellingen?
Nee helaas nog niet. Enige wat ik nog gedaan heb is de Dynamic Range op off gezet en dat is een mooie verbetering :) Zoals je zegt word het allemaal net wat levendiger/dynamischer, vooral surround ook heb ik het idee 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ik lees teveel mee hier,nou heb ik last van upgrade kriebels  :popcorn:
Goed dat de Oppo zo goed bevalt Martijn,weer stof tot nadenken aan deze kant....................  :sigh:

Etiennevh

Citaat van: HTip op juni 18, 2012, 17:46:40
Wat ik bedoel is dat de down-mix optie altijd gebruikt wordt, ongeacht of je de Oppo digitaal of analoog aansluit. De rest (afstand, volume, grootte) heeft alleen zin met analoge aansluiting.

O ok :P Dus die heb ik lekker voor niks allemaal zitten instellen hahaha. Nou ja het is niet anders. Binnenkort zal ik wat interconnects erbij halen en laten weten hoe de BDP95 in 5.1 analoog presteert.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

1nt3gr@

Citaat van: morca op juni 18, 2012, 22:07:14
Ik lees teveel mee hier,nou heb ik last van upgrade kriebels  :popcorn:
Goed dat de Oppo zo goed bevalt Martijn,weer stof tot nadenken aan deze kant....................  :sigh:

Ik herken dat wel. Het lijkt net of ik alleen nog de topic bekijk met de Oppo spelers.

@Martijn en Etiennevh:  :clapping:
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Pinohelmond

Wanneer verwacht je je nieuwe rack Martijn? Gaat erg hard ook bij jou, mooi man!  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martijnst1990

Citaat van: morca op juni 18, 2012, 22:07:14
Ik lees teveel mee hier,nou heb ik last van upgrade kriebels  :popcorn:
Goed dat de Oppo zo goed bevalt Martijn,weer stof tot nadenken aan deze kant....................  :sigh:
Alles op zijn tijd toch ;) Ik heb hetzelfde als ik jou sub topic lees :D

Citaat van: Pinohelmond op juni 19, 2012, 17:11:41
Wanneer verwacht je je nieuwe rack Martijn? Gaat erg hard ook bij jou, mooi man!  ;D
Wat is internet toch een klein wereldje :D Verwacht hem volgende week ergens ;)

Qua apparatuur is het compleet, qua speakers ook (alleen ooit nog een andere sub) en daar hoort ook een mooi(er) meubel bij, dit Ikea meubel begint toch best door te zakken merkte ik. Afgelopen tijd al het e.e.a. uitgegeven, dus daar kon ook nog wel een rack + wat stroomvoorziening bij dacht ik maar...  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#1470
En zoals gezegd: stroomvoorziening. Ben al een hele tijd aan het twijfelen en heb nu toch de knoop maar doorgehakt en zo'n mooi alu stekkerblok van Erik gekocht samen met 2 maal 1 meter DIY Belden netkabel voor subwoofer en Oppo en ook nog een 2,5 meter HDMI van Roderick (Hifi123) voor tussen TV en Marantz (de 1,5 m die er nu tussen zit gaat het niet redden als mijn rack er is). Erik en Roderick bedankt :)

Voor ik begon:


Tijdens:


Na:


Is voor het eerst dat ik zoiets doe en ik moet zeggen dat ik er best een beetje trots op ben  :blush: Heb me overigens behoorlijk gefrustreerd aan het stekkerblok, wat een priegelwerk :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Het bekende puntje op de i. Netjes hoor. Knap gedaan...voor een amateur... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juni 19, 2012, 19:54:46
En zoals gezegd: stroomvoorziening. Ben al een hele tijd aan het twijfelen en heb nu toch de knoop maar doorgehakt en zo'n mooi alu stekkerblok van Erik gekocht samen met 2 maal 1 meter DIY Belden netkabel voor subwoofer en Oppo en ook nog een 2,5 meter HDMI van Roderick (Hifi123) voor tussen TV en Marantz (de 1,5 m die er nu tussen zit gaat het niet redden als mijn rack er is). Erik en Roderick bedankt :)

Voor ik begon:


Tijdens:


Na:


Is voor het eerst dat ik zoiets doe en ik moet zeggen dat ik er best een beetje trots op ben  :blush: Heb me overigens behoorlijk gefrustreerd aan het stekkerblok, wat een priegelwerk :P
Donders Martijn jij gaat echt heel lekker. Ik wou dat ik mijn salaris volledig aan HT uit kon geven, dan ging ik misschien wel net zo hard :P

Heb je er nu sierkous naast liggen of zie ik dat niet goed? Of zit dat er al omheen op de laatste foto?

En zijn die zakjes van W&M de HDMI kabels?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Xander32

Goed bezig Martijn - mooi stukje huisvlijt die netsnoeren en `t stekkerblok  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT