Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Jean Sibelius

Optisch gezien #1, praktisch gezien #2.
Zou, zoals al eerder gezegd, nog eens overwegen of je 3 of 4 stoelen op de eerste rij wilt.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

larzie

Ik vraag me ook af wat het nut is van zo'n heel podium? Zou alleen de achterste rij stoelen verhogen dmv een podium met soort trappetje aan beide zijkanten en de voorste rij gewoon op de grond.
Ik denk dat je het nu wel erg vol gaat bouwen met zo'n enorm podium en of het ook nog echt functioneel is vraag ik me af. Daarnaast kun je op de manier zoals ik aangeef heel wat materiaal besparen wat je weer kan investeren in andere dingen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Ik ben dan redelijk alleen in dat ik nummer 2 de mooiste vind. Het heeft wel wat dat de voorste stoelen op de vloer staan en geflankeerd worden door de opstap naar de 2e rij. Op het plaatje vind ik dat er heel mooi uitzien.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Citaat van: skyfox op februari 16, 2012, 09:21:47
Ik ben dan redelijk alleen in dat ik nummer 2 de mooiste vind. Het heeft wel wat dat de voorste stoelen op de vloer staan en geflankeerd worden door de opstap naar de 2e rij. Op het plaatje vind ik dat er heel mooi uitzien.


Ik ben ook meer voorstander voor 2. Bij 1 heb ik het gevoel van te veel plaatsverlies door die podiums enz.
Op tekening ziet het er nog ok uit, maar in realiteit lijkt me dat allemaal dan heel fel bij elkaar staan waardoor de ruimte ook veel kleiner wordt.

WickedGame

Nummer 2 voor mij, nummer 1 vind ik veel te druk overkomen met een grote nadruk op het complete podium. Wel mooie ontwerpen overigens.

Durk

Nummer 2.

Ik zou de voorkant wat rustiger houden. Lijkt me dat de asymetrische welving teveel afleiding geeft.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Start to HT

Persoonlijk ga ik voor het tweede ontwerp. Het eerste is voor mij te druk. Het ziet er mooi uit, dat zeker, maar het heeft geen nut zo ver voor de eerste rij. Ook zou ik gaan voor die ene stoel minder in de voorste rij. Just my €0,02.
Wel zeer mooi met die gebogen opkanten, gedurfd. :worship:

larzie

Hoe groot is je kamer eigenlijk?
Toch blijf ik erbij dat je dat podium minimaal moet houden :) Achterste rij op een podium met evt. aan de zijkanten een opstapje om op het podium te komen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

GTDesign


HTip

Erg gaaf zeg! Ik neem aan dat de speakers in-wall worden naast/achter het scherm. Want de fronts zouden anders ongelijk staan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rallufff

Deze hier boven is echt de mooiste..... Echt dik!

Speakers in wall lijkt mij ook ja... Dat is wel het mooiste bij deze HT.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

beatbrother

Die inwall speaker zou ik wel enkel vanvoor willen doen ...
De fronts en de center
De surrounds zou ik gewoon tegen de muur willen bevestigen.

beatbrother

Hier zijn we weer ! :P
Het heeft eventjes geduurd. Ongeveer 3 jaar nadat ik het eerste berichtje in dit topic geplaatst
heb staan we nu echt bijna aan de start van de bouw van de HT.  :pompom:
Er is ondertussen al veel gebeurd. Huisje gebouwd, kindje gekregen, en nu dus de HT.
De werken zullen binnen dit en 3 weekjes gestart worden.  :clapping:

Martijnst1990

Goed nieuws! Ben benieuwd hoe het gaat worden 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Al een ontwerp gekozen?
We willen wel graag heel veel foto's zien he als je gaat beginnen  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Citaat van: Zefanja op maart 30, 2012, 10:48:14
Al een ontwerp gekozen?
We willen wel graag heel veel foto's zien he als je gaat beginnen  ;D

Yep.
Ik zal proberen in de loop van de week wat fotos te maken van de ruimte zoals ie nu is,
want ik zal er eerst nog heel wat werk in moeten verrichten. Die ruimte doet nu dienst als
rommel-opslag plaats.  :crazy:
Qua ontwerp weten we welke richting we uit willen. You'll see.

Ook op het vlak van speakers en versterker ben ik er zo goed als uit.  ;D
Ik ga het wel nog moeten demo-beluisteren.   :bigsmile:
De versterker zal wss de Anthem MRX-700 worden.

De speakers : Klipsch THX Ultra 2 Set.
3 x KL650
2 x KL525
2 x KS525
2 x KW120
1 x KA100


Zefanja

Citaat van: beatbrother op maart 30, 2012, 11:18:50
Yep.
Ik zal proberen in de loop van de week wat fotos te maken van de ruimte zoals ie nu is,
want ik zal er eerst nog heel wat werk in moeten verrichten. Die ruimte doet nu dienst als
rommel-opslag plaats.  :crazy:
Qua ontwerp weten we welke richting we uit willen. You'll see.

Ook op het vlak van speakers en versterker ben ik er zo goed als uit.  ;D
Ik ga het wel nog moeten demo-beluisteren.   :bigsmile:
De versterker zal wss de Anthem MRX-700 worden.

De speakers : Klipsch THX Ultra 2 Set.
3 x KL650
2 x KL525
2 x KS525
2 x KW120
1 x KA100



Wauw wat een set.
Dat word heel nice!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

rallufff

Klinkt goed! Ben benieuwd..... Vooral naar de foto's!  :D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

beatbrother

Citaat van: Zefanja op maart 30, 2012, 12:03:12
Wauw wat een set.
Dat word heel nice!

Heb je de speakers al eens gehoord ? Ik ben wel benieuwd ernaar.

Zefanja

Citaat van: beatbrother op maart 30, 2012, 23:13:07
Heb je de speakers al eens gehoord ? Ik ben wel benieuwd ernaar.

Helaas niet het genoegen gehad, maar wel hele positieve dingen erover gelezen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skyfox

Vind je de set niet te 'hard' voor je oren? Heb recent de Klipsch RF82 beluisterd, maar kreeg na 5 minuten al last van mn oren...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Citaat van: skyfox op april  1, 2012, 08:20:14
Vind je de set niet te 'hard' voor je oren? Heb recent de Klipsch RF82 beluisterd, maar kreeg na 5 minuten al last van mn oren...

Goh, ik weet eigenlijk niet. Ik heb ze nog niet beluisterd, maar ga dat zeker binnenkort eens doen.
Ik heb er enorm veel goede dingen over gelezen.
Ze zouden iets minder zijn voor gewoon muziek te luisteren, maar waanzinnig goed voor films.
Het zou een set zijn die het meeste het cinema gevoel weergeeft. Allez, dat is hetgeen ze zeggen hè.
Vandaar mijn eerste keuze voor die set. Moest die set mij toch niet bevallen, dan zou ik opteren voor Focal.
De Chorus 800 reeks.
Fronts : 836V
Center : CC 800
Surrounds : SR800

Maar ook deze heb ik nog niet gehoord. Qua prijs zit die Chorus wel een stuk beter.

beatbrother

En omdat men toch altijd graag fotos ziet (hoewel ik mijn twijfels heb als het zo fotos zijn.)
Hierbij dan ook een fotooke van de huidige situatie. Een rommelboeltje.
ik weet ... ik ben schuldig. Dit is dus het gevolg van een vrije ruimte te hebben, waar je eigenlijk
nooit inkomt. Dat prop je maar vol hè.  :baaa:



FvP

Citaat van: skyfox op april  1, 2012, 08:20:14
Vind je de set niet te 'hard' voor je oren? Heb recent de Klipsch RF82 beluisterd, maar kreeg na 5 minuten al last van mn oren...

dan zijn ze waarschijnlijk slecht aangestuurd kwa electronica (bvb electronica die hard of scherp klinkt)

RF62 op bvb Anthem MRX700 klinkt verre van hard en de RF7 hebben we ook staan (grote broer van RF82)