Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 14, 2012, 18:16:33
Je vergeet LE achter de PM-15S2 te zetten  ;)
Maar in het geval van Beatbrother sluit ik me aan bij jou advies (ben ook bevooroordeeld) en zou ik ook gaan voor de AV7005 + MM7025 + MM7055
Of toch voor de AV7005 + MM8003 (die laatste kan altijd nog geupgrade worden door the upgrade company  ;) )
:D De 15 is ook nog als "gewone" S2 te koop ;)

Alle componenten kunnen een "Signature Edition" upgrade door TUC krijgen. Of daar de betreffende component rechtstreeks aanschaffen. Eén ding is zeker, de componenten gaan er beter door klinken. Zelfs een MM8003 :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 14, 2012, 19:36:03
:D De 15 is ook nog als "gewone" S2 te koop ;)

Alle componenten kunnen een "Signature Edition" upgrade door TUC krijgen. Of daar de betreffende component rechtstreeks aanschaffen. Eén ding is zeker, de componenten gaan er beter door klinken. Zelfs een MM8003 :thumbs-up:

Klopt, maar dan alleen goud en goud/zilver geloof ik.
Hoe dan ook het blijft een pracht ding die ik best in mijn set zou willen hebben.

Yup dat kan zeker. De MM8003 kan voor $999,- geupgrade worden. Met verzenden erbij komt je dan tussen de €800,- en €1000,-
En volgens mij bestaan er ook geen betere upgrades dan die van hun.
De kans is ook heel groot dat mijn receiver er heen gaat.  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 14, 2012, 20:02:23
Klopt, maar dan alleen goud en goud/zilver geloof ik.
Hoe dan ook het blijft een pracht ding die ik best in mijn set zou willen hebben.
Je bent goed op de hoogte. Alleen de LE is in het zwart ;)

Citaat
Yup dat kan zeker. De MM8003 kan voor $999,- geupgrade worden. Met verzenden erbij komt je dan tussen de €800,- en €1000,-
En volgens mij bestaan er ook geen betere upgrades dan die van hun.
De kans is ook heel groot dat mijn receiver er heen gaat.  ;D
De enige tuner in onze buurt is CineMike in Duitsland. Loopt nu een topic over op het forum. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.0

Maar die doet niet elk apparaat. Volgens mij kan ik zelfs mijn oude SR9600 nog opsturen naar TUC voor een upgrade ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Die Tuc ken ik niet, maar van die Cinemike heb ik eens een heel topic doorgelezen en ik heb gezien dat m die Marantzen ook upgrade. De vraag is alleen in hoeverre ga je dat verschil horen he. Mss als je enkel audiofiel pur sang bent ?

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 14, 2012, 20:12:10
Je bent goed op de hoogte. Alleen de LE is in het zwart ;)

Ik ben graag op de hoogte van mooie apparaten  :) En misschien iets voor de toekomst.  :-X

CitaatDe enige tuner in onze buurt is CineMike in Duitsland. Loopt nu een topic over op het forum. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.0

Maar die doet niet elk apparaat. Volgens mij kan ik zelfs mijn oude SR9600 nog opsturen naar TUC voor een upgrade

Ik heb het gezien idd. Ik denk dat als ik het echt ga doen ik het op TUC hou. Wat ik er van lees is alleen maar positief.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: beatbrother op februari 14, 2012, 22:29:33
Die Tuc ken ik niet, maar van die Cinemike heb ik eens een heel topic doorgelezen en ik heb gezien dat m die Marantzen ook upgrade. De vraag is alleen in hoeverre ga je dat verschil horen he. Mss als je enkel audiofiel pur sang bent ?

Wat ik er van begrepen heb hoef je er geen audiofiel voor te zijn of super gevoelig gehoor.
Wat begrepen heb is het verschil onmiskenbaar. Ik heb het dan over The Upgrade Company.
Van cinemike wist ik tot vandaag niks.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Citaat van: Zefanja op februari 14, 2012, 23:31:19
Van cinemike wist ik tot vandaag niks.

Kijk eens aan ... zo leren we allemaal nog iets bij.  :clapping:

HTip

Citaat van: beatbrother op februari 14, 2012, 22:29:33
Die Tuc ken ik niet, maar van die Cinemike heb ik eens een heel topic doorgelezen en ik heb gezien dat m die Marantzen ook upgrade. De vraag is alleen in hoeverre ga je dat verschil horen he. Mss als je enkel audiofiel pur sang bent ?
Die upgrades (zowel van TUC als CineMike) zijn vaak niet meer subtiel te noemen. Ik had voor de shootout met de Oppo's ook nog nooit van TUC gehoord. En ze zijn pas echt optimaal na een inspeeltijd. De elco's in de Oppo hadden 600 uur nodig :o In een A/B-vergelijk hoor je het natuurlijk het beste...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 15, 2012, 13:14:47
Die upgrades (zowel van TUC als CineMike) zijn vaak niet meer subtiel te noemen. Ik had voor de shootout met de Oppo's ook nog nooit van TUC gehoord. En ze zijn pas echt optimaal na een inspeeltijd. De elco's in de Oppo hadden 600 uur nodig :o In een A/B-vergelijk hoor je het natuurlijk het beste...

Weet je hoe TUC en CineMike zich ten opzichte van elkaar verhouden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 15, 2012, 13:19:22
Weet je hoe TUC en CineMike zich ten opzichte van elkaar verhouden?
Helaas niet. Zou een volgende shoot-out kunnen worden. Oppo 95CM versus Oppo 95TUC en/of AV7005CM versus AV7005TUC.

Ze pakken beide het totale signaalpad aan. TUC is 1 pakket, terwijl CM in meerdere stadia kan. CM is in ieder geval duurder ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

maxtrash

volgens mij kan ts zich beter richten op de ruimte in het algemeen, indeling, akoestische eigenschappen, kabel, grootte scherm etc. etc. voor hij zich over audiofiele upgrades hoeft druk te gaan maken. Eigenlijk is de apparatuur sowieso iets voor op het laatst.
Sowieso een super mooi project moet ik zeggen!

HTip

Heb je helemaal gelijk in. Dat doet de TS ook, alleen wil hij een totaalplaatje maken om het budget te bepalen. Daarbij horen ook de keuzes voor apparatuur. Echter kan het best zijn dat die keuzes nog moeten herzien worden als de ruimte af is. Ligt eraan hoe lang dat duurt.

Ik heb de TS uitgenodigd om te komen kijken naar wat akoestiek kan doen en wat hij kan krijgen als hij een meting laat uitvoeren. Niet als de ruimte klaar is, maar juist als de ruimte nog moet worden gebouwd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: maxtrash op februari 15, 2012, 13:48:29
volgens mij kan ts zich beter richten op de ruimte in het algemeen, indeling, akoestische eigenschappen, kabel, grootte scherm etc. etc. voor hij zich over audiofiele upgrades hoeft druk te gaan maken. Eigenlijk is de apparatuur sowieso iets voor op het laatst.
Sowieso een super mooi project moet ik zeggen!

Idd even weer on topic.
De Marantz combi is mooi, maar je moet ook kijken wat het beste bij je past.
En dat doe je door te gaan luisteren.

CitaatIk heb de TS uitgenodigd om te komen kijken naar wat akoestiek kan doen en wat hij kan krijgen als hij een meting laat uitvoeren. Niet als de ruimte klaar is, maar juist als de ruimte nog moet worden gebouwd
Dat is een aanrader Beatbrother, hier ga je heel veel aan hebben.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Het leuke is dat HTip blijkbaar hier niet zo ver vandaan woont.  ;D
Dus ik wil zeker eens langsgaan.

Ik heb nog een paar zaken zitten nalezen en tenzij er niets nieuw de komende 2-3 maandjes zou uitkomen denk ik dat ik dan voor de combi : Marantz AV7005 +7055 + 7025 ga gaan.
Deze komt dus in m'n budgetplan  8)

Het volgende zijn de speakers :
Mijn initiële gedacht is om te gaan voor :

2 Fronts : Focal 836 V
1 Center : Focal CC 800 V
4 Surrounds : Focal SR 800 V

Ik denk dat het goede speakers zijn met een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Er zijn onwaarschijnlijk veel betere en duurdere speakers. Bv van B&W enz, maar ik moet natuurlijk ergens een grens kunnen trekken en upgraden kan nog altijd hè.

Heb je in het prijs-segment (of ietsie pietsie hoger) van die Focals wat vergelijkbaar is of wat je zeker aanraad ? Klipsch ?


larzie

Of het vergelijkbaar is dat moet jezelf bepalen, maar in die prijsklasse heb je bijv. ook Tannoys en KEF's waarvan het bekend is dat deze merken goed combineren met Marantz.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Zefanja

Citaat van: beatbrother op februari 15, 2012, 15:15:21
Het leuke is dat HTip blijkbaar hier niet zo ver vandaan woont.  ;D
Dus ik wil zeker eens langsgaan.

Ik heb nog een paar zaken zitten nalezen en tenzij er niets nieuw de komende 2-3 maandjes zou uitkomen denk ik dat ik dan voor de combi : Marantz AV7005 +7055 + 7025 ga gaan.
Deze komt dus in m'n budgetplan  8)

Het volgende zijn de speakers :
Mijn initiële gedacht is om te gaan voor :

2 Fronts : Focal 836 V
1 Center : Focal CC 800 V
4 Surrounds : Focal SR 800 V

Ik denk dat het goede speakers zijn met een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Er zijn onwaarschijnlijk veel betere en duurdere speakers. Bv van B&W enz, maar ik moet natuurlijk ergens een grens kunnen trekken en upgraden kan nog altijd hè.

Heb je in het prijs-segment (of ietsie pietsie hoger) van die Focals wat vergelijkbaar is of wat je zeker aanraad ? Klipsch ?



Die Marantz combi is sweet  ;D

Ik speel zelf met de monitor audio rx serie op marantz.
Erg mooie combi, zeker met In-akustik ertussen
De RX8 zitten wat goedkoper dan de 836v
Je kan ook naar de GX serie kijken, maar die is wel weer een stuk duurder.

Maar ik kan je echt alleen maar aanraden om te gaan luisteren wat in jou oren het beste klinkt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

papaleo

Waanzinnig mooi  8)  :worship:

Ik hoorde van Ge dat hij bij jouw bezig was,en nog moet beginnen aan je volgende project...een HomeTheater,dus dat gaat wat beloven.
En ik kan ook beamen dat de vakman Ge niet vies is om service te verlenen,die is TOP!!... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

beatbrother

Zojuist nog een tijdje met Gé gebeld.
Normaal was het niet de bedoeling om nu al iets van het HT project te posten tot we er zelf verder uit zijn wat we gaan doen met de muren, koof, verlichting, kleuren, enz ...
Alleen zit ik met een paar bedenkingen voor het grondplan en hoe kan je soms zoiets beter oplossen dan het gewoon in de groep te gooien.  ;D

Dus hierbij 2 ontwerpen.
Let aub niet op kleur en de rest van het design, want dat is er nog niet, maar enkel naar de contouren van het grondplan met verhogingskes enz ...
De deur is onderaan voorzien.
Wat is jullie gedacht ?  ;D





Martijn76

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nr. 1... in ieder geval duidelijk wat het zitgedeelte is :) al kunnen de opstapjes naar het bovenste platform wmb meer naar achteren (zou ik moeten zien hoor, ben tenslotte man... visueel ingesteld)

maxtrash

Citaat van: Martijn76 op februari 15, 2012, 16:59:26
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nr. 1... in ieder geval duidelijk wat het zitgedeelte is :) al kunnen de opstapjes naar het bovenste platform wmb meer naar achteren (zou ik moeten zien hoor, ben tenslotte man... visueel ingesteld)
1 heeft ook mijn voorkeur. Het nut van al dat hout zie ik persoonlijk niet zo, het is functioneel om de achter rij hoger te krijgen. Maar vooraan hoeft van mij ook niet (is persoonlijk natuurlijk)

GTDesign

Hoi Bart,

Ik heb hetzelfde plaatje even anders neer gezet.
Nu met het idee dat je totaal niet weet wat het oorspronkelijke niveau van de ruimte was...het gat tussen het scherm en stoelen is nu uitgegraven... :D

Op de eerste foto is het echt een verhoging...op de laatste foto lijkt het meer een verlaging en dat de eerste rij stoelen op het oorspronkelijk niveau staan, althans dat is de opzet.


AbZ

Op de voorste rij een oneven aantal stoelen nemen (1 in het midden) of een love seat (dubbele stoelbreedte) in het midden.  Anders zit er nooit iemand exact in de sweet spot.  Dit lijkt me niet de bedoeling in een dedicated HT.

Als je de achterste rij tegen de muur plaatst kan je daar nauwelijks nog een goede surround op krijgen (zeker niet bij 7.1) en wel problemen met het (sub)laag denk ik, dus als het er nog in past:  die rij wat meer 'lucht' in de rug geven?

Respect voor de vormgevingskwaliteiten, maar ben verrast dat GTDesign niet 'akoestisch' meedenkt.

beatbrother

Citaat van: AbZ op februari 15, 2012, 18:16:55
Op de voorste rij een oneven aantal stoelen nemen (1 in het midden) of een love seat (dubbele stoelbreedte) in het midden.  Anders zit er nooit iemand exact in de sweet spot.  Dit lijkt me niet de bedoeling in een dedicated HT.

Als je de achterste rij tegen de muur plaatst kan je daar nauwelijks nog een goede surround op krijgen (zeker niet bij 7.1) en wel problemen met het (sub)laag denk ik, dus als het er nog in past:  die rij wat meer 'lucht' in de rug geven?

Respect voor de vormgevingskwaliteiten, maar ben verrast dat GTDesign niet 'akoestisch' meedenkt.

Die Loveseat is een optie en dat had m'n vrouw ook al gezegd. Alleen ben ik niet zo voor een love-seat.
De ruimte gaat ook niet enkel voor Film kijken gebruikt worden, maar ook als educatieve ruimte waarin we les gaan geven voor foto- & videoproducties en dan vind ik zo'n love-seat ook niet echt leuk.
Maar die optie staat wel nog open en kan nog altijd.
Ivm de achterste rij geef ik je gelijk en dat zal wss niet heel goed gaan zijn voor de akoustiek naar surround toe, maar de kans dat we daar met 8 man tegelijk film gaan kijken lijkt me heel klein.
In de meeste gevallen gaat dat voor mezelf en m'n vrouw zijn en eventueel nog 1 of 2 vrienden erbij en voor educatief gebruik is die surround daar niet nodig.
We willen projecteren op ongeveer 3 meter en 1.5 verhouding voor de juiste kijk afstand = 4,5 meter en dat is nu waar de voorste rij ongeveer staat.  ;D

Ik zag dat er een aantal de 1ste keuze hadden en persoonlijk vind ik dat ook veel mooier, maar dat lijkt me praktisch gezien niet interessant.
Wel voor gewoon een filmpje te kijken, maar als educatie-ruimte heb je dan nog maar heel weinig ruimte om vooraan te wandelen en vandaar de 2e keuze zodat het verhoog een stuk verder begint.

HTip

Prachtig ontwerp. Ben het met Ab eens. Ik zou ook de stoelen laten verspringen zodat je 7 stoelen hebt, 3 voor en 4 achter. Achterste rij een halve meter naar voren en zorgen dat je met 7.1 dipolen ophangt ca. 60cm boven de hoofden. Je krijgt ook een grotere opbouw van laag vlakbij een wand. Daarom heb ik 2 voorkeuren op de sub, 1 voor alleen de voorstoelen bezet en 1 met ook de achterste rij. Verschil laat ik je wel een keer horen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

+1 op de laatste versie van Gé en dan met dezelfde opmerking als Marijn76.
Het bovenste platform wat verder naar achter.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |