The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zefanja

Helaas een tijdje niet meegelezen, maar je bent lekker bezig geweest zeg.
Ben benieuwd hoe de sub eruit ziet als je er helemaal klaar mee bent.
En proficiat met het behaalde resultaat.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op december  5, 2012, 12:07:44
Helaas een tijdje niet meegelezen, maar je bent lekker bezig geweest zeg.
Ben benieuwd hoe de sub eruit ziet als je er helemaal klaar mee bent.
En proficiat met het behaalde resultaat.
Thanks :) Sub is inmiddels klaar en staat op zijn plek. Al zo een kort foto verslagje neerzetten. Ben ook heel blij met het resultaat :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#2002
Inmiddels staat de sub weer op zijn plaats. Hij heeft wel aardig wat schoonheidsfoutjes, maar ik kan er daar persoonlijk niet echt mee zitten :) Ondanks de wat minder mooie plekjes ben ik er alsnog erg tevreden over en ook wel een beetje trots op. Je moet ergens beginnen denk ik maar zo en zal er alleen maar handiger in worden (hoop ik dan maar :D).

Hieronder een aantal foto's van de bouw:

Toen hij net in elkaar geschroefd was, zoals te zien aardig scheef.. :P



Sub helemaal in elkaar:


Hier inmiddels de randen goed geschuurd zodat de scherpen stukken eraf zijn en in de plamuur gezet. Was flink schuren om het eraf te krijgen :D




Plamuur weggeschuurd:



Eerste laagje grondverf:



Heb helaas geen foto's meer gemaakt tijdens het lakken, alleen nog 2 (donkere) foto's zoals hij er nu bij staat. Maar goed ook, dan vallen de schoonheids foutjes niet zo op :D





Al met al ben ik er blij mee en vind de zilveren rand rond de woofer ook erg mooi zo :)

Ps: hier nog een foto van de Crown versterker voor de sub. Staat onder een Ikea lack tafeltje naast de bank, volledig uit het zicht :)


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LeonArdusS

Mooi gedaan Martijn  :headbanging: ziet er gelikt uit.
Helemaal happy  :pompom: ???
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LuPo


CoSo

Blijft een mooie woofer, had in me auto een maatje kleiner  ;)


Etiennevh

Ziet er heel gaaf uit Martijn! Ik heb me nooit verdiept in zelfbouw, maar zo kan het dus ook, haha :)

Wist trouwens niet dat je er nog een versterker voor nodig had, dacht dat die miniDSP daarvoor diende.  :baaa: Maar als je er over nadenkt, dan kan dat natuurlijk niet, haha.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


Xander32

De sub is bruut geworden Martijn, doe ik jou niet na.
Enne klankmatig, hoe doet ie het ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

Ziet er heel mooi uit!
Doe ik je ook niet na.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Ejorne


RonG


high-q

Super gaaf gedaan hoor!
Het resultaat mag er zo te zien ook wel wezen. Tijdens het film kijken zal toch niemand die schoonheidsfoutjes zien
en de buitenkant kan je altijd nog eens aanpakken als het je toch niet aan staat ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Bedankt allemaal voor de leuke woorden! 8)

Citaat van: Etiennevh op december  5, 2012, 20:51:16
Ziet er heel gaaf uit Martijn! Ik heb me nooit verdiept in zelfbouw, maar zo kan het dus ook, haha :)

Wist trouwens niet dat je er nog een versterker voor nodig had, dacht dat die miniDSP daarvoor diende.  :baaa: Maar als je er over nadenkt, dan kan dat natuurlijk niet, haha.
Was het maar zo dat de MiniDSP ook de versterker was. Lekker klein en een stuk goedkoper :D Maar de versterker moet je gewoon zien als plate amp die normaal in de subwoofer zit, alleen ligt hij bij mij los :D

Citaat van: morca op december  5, 2012, 21:23:12
Mijn Hypex is in principe niet veel groter als die minidsp,zonder voeding dan.
Class D is klein hoor
Het versterker gedeelte van mijn Crown is volgens mij ook maar klein, als je voelt hoe licht de behuizing is. Wist niet dat zo'n Hypex een classe D was trouwens.

Citaat van: Xander32 op december  6, 2012, 07:09:00
De sub is bruut geworden Martijn, doe ik jou niet na.
Enne klankmatig, hoe doet ie het ?
Thanks :) Sub doet het prima. Mooi subtiel en knalt aardig als het moet 8) Gaat een stuk lager met meer lucht verplaatsing dan de XTZ en hij klinkt gewoon een stuk strakker, "zoemt" niet. En met de XTZ had ik nog wel eens last van poort ruis en dat is nu uiteraard helemaal verholpen.

Citaat van: high-q op december  6, 2012, 14:11:10
Super gaaf gedaan hoor!
Het resultaat mag er zo te zien ook wel wezen. Tijdens het film kijken zal toch niemand die schoonheidsfoutjes zien
en de buitenkant kan je altijd nog eens aanpakken als het je toch niet aan staat ;)
Thanks :) Dat vind ik ook, gaat er natuurlijk om dat ik tevreden ben en dat ben ik zeker ;) Tuurlijk zie ik veel foutjes als ik er fel licht vol op schijn, maar in de kamer zie je daar verder vrijwel niks van ;)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Idd de Crown ook weegt niks,mijn Inuke is een ripoff vd Crown heb ik me wel eens laten vertellen.

De Hypex is een plate,dus je ziet de onderdelen,daar zit echt niks in,en als je dan hoord hoe ze spelen.
Maar dat is met de Pana receiver ook class D,ook al zoveel stabiel vermogen.
Weegt niks,Pana neeemt 135 watt op,de Marantz met vergelijkbaar vermogen 500/600,moet ik effe kijken.
Dus groene amp,s hihi  :D

Class D mits goed opgebouwd is erg goeie /stabiele aanstuuring.

frankp

Mooi subje geworden, martijn! Ik doe het je niet na...(ik geef mijn  bestelling wel aan jou door  :D )

LuPo

Gebruik je eigenlijk een normale boekenplank speaker als center? Of is dat een speciale center speaker?

Die sub zo mooi bouwen doe ik je ook niet na. Ik zie trouwens niet eens waar de afwerking niet goed is. Het ziet er top uit! :D

Martijnst1990

Citaat van: frankp op december  7, 2012, 05:45:57
Mooi subje geworden, martijn! Ik doe het je niet na...(ik geef mijn  bestelling wel aan jou door  :D )
Thanks :D Maar het is eigenlijk wel te veel eer hoor mannen, ik heb expres foto's gemaakt in een wat donkere kamer i.p.v. er vol licht op te schijnen zodat de foutjes niet zo opvallen :D

Citaat van: LuPo op december  7, 2012, 09:55:37
Gebruik je eigenlijk een normale boekenplank speaker als center? Of is dat een speciale center speaker?

Die sub zo mooi bouwen doe ik je ook niet na. Ik zie trouwens niet eens waar de afwerking niet goed is. Het ziet er top uit! :D
Het is wel echt een center speaker, maar verder wel exact hetzelfde als de rest van de speakers, alleen de tweeter is een slagje gedraaid.

Foutjes vallen op bovenstaande foto's inderdaad niet zo op. Als je beter kijkt kan je zien dat het losse planken zijn, dus de naden zijn nog zichtbaar en op sommige vlakken zitten wat kleine druipers, dus is niet helemaal strak. Zoals gezegd ben ik er zelf gewoon heel blij mee, maar hij kan niet doorgaan als een fabriekswoofer :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Madhouse

Lekker bezig Martijn! Ik moest ff een hoop terug lezen omdat ik een tijdje niet zo heel actief ben geweest i.v.m. geboorte zoon. Maar petje af hoor voor je vakwerk en blij dat hij ook daadwerkelijk doet wat hij moet doen. Nu lekker genieten maar dat zal vast goed komen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ejorne

Citaat van: Martijn90 op december  7, 2012, 12:33:57

Foutjes vallen op bovenstaande foto's inderdaad niet zo op. Als je beter kijkt kan je zien dat het losse planken zijn, dus de naden zijn nog zichtbaar en op sommige vlakken zitten wat kleine druipers, dus is niet helemaal strak. Zoals gezegd ben ik er zelf gewoon heel blij mee, maar hij kan niet doorgaan als een fabriekswoofer :D

Qua afwerking misschien niet maar dat zal qua prestaties wel ruimschoots gecompenseerd worden?

morca

#2022
Citaat van: Ejorne op december  7, 2012, 17:03:20
Qua afwerking misschien niet maar dat zal qua prestaties wel ruimschoots gecompenseerd worden?
Dat weet jij wel meer van .....hier  ;)
Kaal hout ........maareuh hihi

Oh ja Jeroen,als jij tijd hebt een keer,geef het me door.
Ik heb met Martijn afgesproken dat jij de datum mag kiezen voor de M&G bij mij,ivm je drukte,wij passen ons aan  :D
Effe ouwehoeren met ze drieen  ;)

Timvg

Hij ziet er bruut uit Martijn! Binnenkort nog verder inregelen? Of ga je genieten nu  8)

Martijnst1990

#2024
Citaat van: WilcoL op december  7, 2012, 14:35:54
Nice Martijn, damn nice!
Thanks :)

Citaat van: Madhouse op december  7, 2012, 16:15:43
Lekker bezig Martijn! Ik moest ff een hoop terug lezen omdat ik een tijdje niet zo heel actief ben geweest i.v.m. geboorte zoon. Maar petje af hoor voor je vakwerk en blij dat hij ook daadwerkelijk doet wat hij moet doen. Nu lekker genieten maar dat zal vast goed komen.
Thanks! Kan me inderdaad voorstellen dat jij even erg druk bent met andere dingen :D Nogmaals, dot is wel echt teveel eer hoor, vakwerk mag zit zeker niet heten ;D Neemt niet weg dat ik er wel heel blij mee ben! En genieten komt zeker goed, vind mijn set nu heel mooi in evenwicht :)

Citaat van: Ejorne op december  7, 2012, 17:03:20
Qua afwerking misschien niet maar dat zal qua prestaties wel ruimschoots gecompenseerd worden?
Dat word het zeker! Bij elke film die ik kijk verbaas ik mij weer over hoe heerlijk vol de sub klinkt. Hij is tevens minder plaatsbaar dan de XTZ, het laag ís er gewoon meer zeg maar. En daarbij gaat deze sub ook nog eens een stuk dieper wat toch voor dat voelbare laag zorgt en dat geeft zoveel meer film beleving :)

Citaat van: morca op december  7, 2012, 17:49:53
Dat weet jij wel meer van .....hier  ;)
Kaal hout ........maareuh hihi

Oh ja Jeroen,als jij tijd hebt een keer,geef het me door.
Ik heb met Martijn afgesproken dat jij de datum mag kiezen voor de M&G bij mij,ivm je drukte,wij passen ons aan  :D
Effe ouwehoeren met ze drieen  ;)
Lijkt me inderdaad leuk! 8)

Citaat van: Timvg op december  7, 2012, 22:46:27
Hij ziet er bruut uit Martijn! Binnenkort nog verder inregelen? Of ga je genieten nu  8)
Thanks 8) Op het moment ben ik gewoon ontzettend tevreden! Zal me vast nog wel een keer wat meer gaan verdiepen in het instellen van de MiniDSP, maar nu zal het eerst vooral genieten worden! ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT