The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

En kijk is aan, daar is post nummer 1,000 in mijn eigen topic! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Leuk hè, zo lekker kliederen met je setup. Dat maakt de hobby zo geinig ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto


Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op februari  2, 2012, 22:52:16
Leuk hè, zo lekker kliederen met je setup. Dat maakt de hobby zo geinig ;)
Zeker :)

Citaat van: morca op februari  2, 2012, 23:04:00
Ik weet niet eens hoe dat werkt bij jouw woofer,heb je 1 instelling?

Klopt ja, dus kan niet 2 losse instellingen hebben voor film en muziek, moet de gulden midden weg zien te vinden. Op mijn receiver heb ik wel 5 verschillende instellingen, dus ik zou eventueel instelling 1 kunnen gebruiken voor film, zoals hij nu is en instelling 2 voor muziek. Maar daar zitten wel beperkingen aan, de instellingen op de sub moeten natuurlijk hetzelfde blijven en ook de crossover in de receiver kan ik niet los per instelling instellen.

Zal er nog eens goed naar kijken en over nadenken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 22:51:24
En kijk is aan, daar is post nummer 1,000 in mijn eigen topic! :D
Gefeliciteerd! :pompom:

Brothers in Arms op SACD is 1 van onze referentieopnames. We weten precies hoe die klinkt, ook al hebben we die een paar weken niet meer gehoord. Bizar gewoon...

Heb je stereo en surround geluisterd? In surround kan je de bubble goed testen met "Money for Nothing". Daar zit een riedeltje in wat rond gaat in de kamer. Die moet uit elke speaker even hard klinken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:16:49
Gefeliciteerd! :pompom:

Brothers in Arms op SACD is 1 van onze referentieopnames. We weten precies hoe die klinkt, ook al hebben we die een paar weken niet meer gehoord. Bizar gewoon...

Heb je stereo en surround geluisterd? In surround kan je de bubble goed testen met "Money for Nothing". Daar zit een riedeltje in wat rond gaat in de kamer. Die moet uit elke speaker even hard klinken.

Dire Straits is altijd goed  :pompom: Ik heb ook die mooie live cd gedownload. Klinkt echt super.
Wat ik ook altijd een gaaf riedeltje vindt is van dat nummer van Phil Collins "In the air tonight". Dat knalt ook lekker je kamer door! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari  3, 2012, 09:20:59
Dire Straits is altijd goed  :pompom: Ik heb ook die mooie live cd gedownload. Klinkt echt super.
Alchemy was 1 van mijn eerste CD's. Prachtig inderdaad, totdat Mark Knopfler begint te zingen. Hij kan beter gitaarspelen :o :D

Citaat
Wat ik ook altijd een gaaf riedeltje vindt is van dat nummer van Phil Collins "In the air tonight". Dat knalt ook lekker je kamer door! :D
Moet eens kijken of ik die ook heb. Concert van hem in Berlijn is ook een aanrader. Helaas niet op BD te krijgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:16:49
Gefeliciteerd! :pompom:

Brothers in Arms op SACD is 1 van onze referentieopnames. We weten precies hoe die klinkt, ook al hebben we die een paar weken niet meer gehoord. Bizar gewoon...

Heb je stereo en surround geluisterd? In surround kan je de bubble goed testen met "Money for Nothing". Daar zit een riedeltje in wat rond gaat in de kamer. Die moet uit elke speaker even hard klinken.
Heb helaas alleen de Remastered versie en ook geen SACD speler, dus surround zit er niet in. Maar ook in stereo (Pure Direct) klinkt het al heel goed :) SACD speler staat nog wel op de planning voor ooit is :D


Citaat van: larzie op februari  3, 2012, 09:20:59
Dire Straits is altijd goed  :pompom: Ik heb ook die mooie live cd gedownload. Klinkt echt super.
Wat ik ook altijd een gaaf riedeltje vindt is van dat nummer van Phil Collins "In the air tonight". Dat knalt ook lekker je kamer door! :D
Het stukje waar de drums erin komen zeker? Is inderdaad echt heel mooi. Heb hier de Live cd van Serious Hits liggen, mijn ouders zijn toen naar het concert geweest van hem in Hong Kong, dus zo doende heb ik het vroeger ook veel gehoord en nog steeds :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:24:41
Alchemy was 1 van mijn eerste CD's. Prachtig inderdaad, totdat Mark Knopfler begint te zingen. Hij kan beter gitaarspelen :o :D
Moet eens kijken of ik die ook heb. Concert van hem in Berlijn is ook een aanrader. Helaas niet op BD te krijgen...
Die van Berlijn is Finaly... the first farewell tour? Die is inderdaad heel goed, heb ik hier toevallig ook origineel, en zoveel concerten heb ik niet origineel :P Op BD had inderdaad helemaal mooi geweest  :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 09:25:15
Heb helaas alleen de Remastered versie en ook geen SACD speler, dus surround zit er niet in. Maar ook in stereo (Pure Direct) klinkt het al heel goed :) SACD speler staat nog wel op de planning voor ooit is :D
Gewoon een mooie Oppo en je bent klaar ;) Als je hoge resolutie audio hebt gehoord wil je niet meer anders. Ook gevaarlijk voor je budget. Wij luisteren nu voornamelijk DVD-A en SACD.

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 09:26:37
Die van Berlijn is Finaly... the first farewell tour? Die is inderdaad heel goed, heb ik hier toevallig ook origineel, en zoveel concerten heb ik niet origineel :P Op BD had inderdaad helemaal mooi geweest  :o
Die bedoel ik inderdaad. Prachtige opname die perfect zou zijn op BD.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:34:15
Wij luisteren nu voornamelijk DVD-A en SACD.

Een pc kan ook goed voor het afspelen van hi-res muziek gebruikt worden.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:34:15
Gewoon een mooie Oppo en je bent klaar ;) Als je hoge resolutie audio hebt gehoord wil je niet meer anders. Ook gevaarlijk voor je budget. Wij luisteren nu voornamelijk DVD-A en SACD.
Die bedoel ik inderdaad. Prachtige opname die perfect zou zijn op BD.
Sinds ik de laadtijden heb gezien van jou Oppo wil ik er sowieso ook ooit 1 :D Beeld en geluid zullen ook echt geweldig zijn, maar dat is moeilijker vergelijken tussen jou ruimte en mijn kamer :D SACD vond ik bij jou in ieder geval al erg lekker klinken, DVD-A is net zoiets, maar dan op DVD dacht ik, dus zonder beeld? Voorlopig is er even nergens budget voor, maar dat geeft niet, want ik ben al ontzettend tevreden zoals het nu staat, ook wel even lekker om niet steeds aan upgrades te denken :)

Als er weer budget komt zal er wel als eerste iets aan de versterking gebeuren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: Ejorne op februari  3, 2012, 09:43:10
Een pc kan ook goed voor het afspelen van hi-res muziek gebruikt worden.
Dat moet ik dan nog eens gaan uitzoeken, want als ik nu gewoon muziek afspeel via de HDMI van mijn geluidskaart vind ik het nooit echt heel bijzonder, niet zoals een originele cd in de cd speler. Heb wel is een DTS cd gedownload, maar mijn pc/receiver pakt dat niet als surround op.

Welk programma gebruik jij daarvoor?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:24:41
Alchemy was 1 van mijn eerste CD's. Prachtig inderdaad, totdat Mark Knopfler begint te zingen. Hij kan beter gitaarspelen :o :D
Moet eens kijken of ik die ook heb. Concert van hem in Berlijn is ook een aanrader. Helaas niet op BD te krijgen...

Klopt zingen is niet zijn sterkste punt, maar wat kan die hele band fantastisch spelen. Met name de geimproviseerde stukken. Eigenlijk spelen ze nooit hetzelfde. Eerste voor mij was eigenlijk de cd Money for Nothing. Die hadden mijn ouders al toen de cd net uit was rond 1988. Heb die cd helemaal grijs gedraaid. :D
Als je dat nummer van Phil wil hebben mag je altijd met een hdd langskomen hoor :) Heb nog wel meer mooie muziek/films voor je. Is alleen wel een klein stukje rijden ;)

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 09:25:15
Heb helaas alleen de Remastered versie en ook geen SACD speler, dus surround zit er niet in. Maar ook in stereo (Pure Direct) klinkt het al heel goed :) SACD speler staat nog wel op de planning voor ooit is :D

Het stukje waar de drums erin komen zeker? Is inderdaad echt heel mooi. Heb hier de Live cd van Serious Hits liggen, mijn ouders zijn toen naar het concert geweest van hem in Hong Kong, dus zo doende heb ik het vroeger ook veel gehoord en nog steeds :D

Stukje met de drums idd. Blijft gewoon een subliem stukje muziek  :clapping: Ik heb die live cd gedownload. Klinkt fantastisch die cd.
Ik speel zelf alles vanaf mijn htpc dus maakt eigenlijk niet uit wat voor format een stukje muziek of film heeft  :pompom:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 09:46:55
Dat moet ik dan nog eens gaan uitzoeken, want als ik nu gewoon muziek afspeel via de HDMI van mijn geluidskaart vind ik het nooit echt heel bijzonder, niet zoals een originele cd in de cd speler. Heb wel is een DTS cd gedownload, maar mijn pc/receiver pakt dat niet als surround op.

Welk programma gebruik jij daarvoor?

XBMC kan het wel afspelen :) in VLC vind ik het altijd een stuk minder klinken... kan ook aan de codecs liggen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op februari  3, 2012, 09:49:58


Stukje met de drums idd. Blijft gewoon een subliem stukje muziek  :clapping: Ik heb die live cd gedownload. Klinkt fantastisch die cd.
Ik speel zelf alles vanaf mijn htpc dus maakt eigenlijk niet uit wat voor format een stukje muziek of film heeft  :pompom:


Dat is wel het voordeel aan een HTPC, downloaden en spelen :D Met welk programma speel jij je muziek af? Via HDMI van videokaart naar receiver neem ik aan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 09:52:21
Dat is wel het voordeel aan een HTPC, downloaden en spelen :D Met welk programma speel jij je muziek af? Via HDMI van videokaart naar receiver neem ik aan?

Klopt. Ik heb in mijn htpc een Ati HD5750 kaart zitten, via hdmi naar mijn surround versterker en dan naar de tv. Werkt prima.
Muziek speel ik meestal af via XBMC. Ik vind het geluid via VLC niet altijd even fijn klinken. Misschien dat ik Mediamonkey maar eens moet proberen op mijn htpc. Die speelt ook goed lossless af.

Films speel ik ook vaak via XBMC af alleen speelt die blu-rays niet zo goed. Die speel ik af via PowerDVD. Gister deel 12 daarvan gedownload. Moet m nog even testen.
Nog mooier beeld krijg je echter met MPC icm Madvr.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op februari  3, 2012, 10:04:36
Klopt. Ik heb in mijn htpc een Ati HD5750 kaart zitten, via hdmi naar mijn surround versterker en dan naar de tv. Werkt prima.
Muziek speel ik meestal af via XBMC. Ik vind het geluid via VLC niet altijd even fijn klinken. Misschien dat ik Mediamonkey maar eens moet proberen op mijn htpc. Die speelt ook goed lossless af.

Films speel ik ook vaak via XBMC af alleen speelt die blu-rays niet zo goed. Die speel ik af via PowerDVD. Gister deel 12 daarvan gedownload. Moet m nog even testen.
Nog mooier beeld krijg je echter met MPC icm Madvr.
Duidelijk, dan doen we het hetzelfde :D Speel muziek of via XBMC of Foobar2000. Die laatste vind ik ook erg prettig werken, als je een .cue van een CD daarin gooit maakt hij er losse nummers van en die pakt ook al het lossless wat ik heb. XBMC gebruik ik vooral als ik de tv uit heb en via de iPad XBMC bedien.

Films gaan ook allemaal via XBMC, moet nog steeds eens kijken naar dat HD audio, heb nu wel een videokaart die het af kan spelen, maar download nog steeds alleen DTS :P Kreeg PowerDVD toen niet aan de praat, dus zal binnenkort nog eens kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 10:07:36
Duidelijk, dan doen we het hetzelfde :D Speel muziek of via XBMC of Foobar2000. Die laatste vind ik ook erg prettig werken, als je een .cue van een CD daarin gooit maakt hij er losse nummers van en die pakt ook al het lossless wat ik heb. XBMC gebruik ik vooral als ik de tv uit heb en via de iPad XBMC bedien.

Films gaan ook allemaal via XBMC, moet nog steeds eens kijken naar dat HD audio, heb nu wel een videokaart die het af kan spelen, maar download nog steeds alleen DTS :P Kreeg PowerDVD toen niet aan de praat, dus zal binnenkort nog eens kijken.

XBMC ondersteund nog geen HD Audio. Men is er geloof ik mee bezig. Er is wel een Eden versie in de omloop van een braziliaan die dit wel ondersteund. Maar goed dan werkt de rest weer niet. Vandaar dat ik het via PowerDVD afspeel. Cyberlink PowerDVD ondersteunt wel HD audio. Via MPC heb je bepaalde LAV filters nodig, maar dat moet ik nog even uitzoeken :) (Ik had al LAV filter erin aangezet, maar je moet nog een handeling doen geloof ik)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Ik zie dat ik behoorlijk achterloop op HTPC-gebied, want ik kan dit moeilijk volgen :)

Wat ik wel weet is dat DVD-A hoge resolutie muziek bevat, ondersteund door een menu met bijv. songteksten of muziekvideo's. Resolutie is altijd 24 bits, maar sample frequentie varieert van 48 tot 192 kHz. In vergelijk met een CD van 16 bits en 44.1 kHz ;)

De DVD-A van Hotel California is 96/24 in surround en 192/24 in stereo. En dat hoor je :thumbs-up: :music:

SACD is 1 bit en 2.8Mhz :o, waarmee 88.2/24 wordt gerealiseerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 11:27:30
Ik zie dat ik behoorlijk achterloop op HTPC-gebied, want ik kan dit moeilijk volgen :)
Ik moet ook nog een hoop bijleren hoor. Films afspelen via XBMC (afspeelprogramma waar alle films, muziek en series in gezet kunnen worden met informatie erbij) gaat prima met DTS of DD5.1. Alleen zoals gezegd werkt HD audio nog niet in dat programma, dus daar heb ik PowerDVD voor nodig, maar die moet ik nog installeren. MPC (Media Player Classic) ken ik verder ook niet en wat een LAV filter precies is weet ik ook nog niet :D

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 11:27:30
Wat ik wel weet is dat DVD-A hoge resolutie muziek bevat, ondersteund door een menu met bijv. songteksten of muziekvideo's. Resolutie is altijd 24 bits, maar sample frequentie varieert van 48 tot 192 kHz. In vergelijk met een CD van 16 bits en 44.1 kHz ;)

De DVD-A van Hotel California is 96/24 in surround en 192/24 in stereo. En dat hoor je :thumbs-up: :music:

SACD is 1 bit en 2.8Mhz :o, waarmee 88.2/24 wordt gerealiseerd.
Dit zegt mij dan weer iets minder, al die cijfertjes ;D Dat de 192/24 stereo track van Hotel California goed is wist ik toevallig wel van jou topic :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Misschien een dooddoener hoor, maar waarom een HTPC ipv een mediaspeler?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op februari  3, 2012, 13:54:01
Misschien een dooddoener hoor, maar waarom een HTPC ipv een mediaspeler?
Mijn HTPC is mijn gewone PC waar ik alles op doe ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2012, 13:55:39
Mijn HTPC is mijn gewone PC waar ik alles op doe ;)

Aha op die manier.
Mijn PC is een single purpose machine.
Alleen om te gamen  ;D
Ik wou ook bewust voorkomen dat ik allemaal gezeur zou hebben met wat ik wel en niet kan streamen.
Daarom voor een mediaspeler gekozen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op februari  3, 2012, 13:57:54
Aha op die manier.
Mijn PC is een single purpose machine.
Alleen om te gamen  ;D
Ik wou ook bewust voorkomen dat ik allemaal gezeur zou hebben met wat ik wel en niet kan streamen.
Daarom voor een mediaspeler gekozen.
Mediaspeler heb ik ook wel eens aan gedacht, maar vind het toch een beetje zonde. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wanneer een PC precies een HTPC word genoemd :D Mijne is eigenlijk een normale PC maar dan in een HTPC kast, dus noem ik het ook maar zo :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT