The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: nielsdiy op november  1, 2011, 21:32:49
Dat is een fijne bank!
Toevallig afgelopen weekend met m'n zus mee geweest om er een voor haar te bestellen. Was een actie t/m gisteren, 10% korting op alle stoffen zitmeubelen. Had je dat nu maar eerder geweten!
Overigens een behoorlijk rappe levertijd: binnen 3 weken!
Oei dat is zonde zeg, nou ja, niks aan te doen. Zit inderdaad érg goed, zeker voor de prijs! Volgens de Ikea website is hij in Utrecht gewoon op voorraad, wat betekend dat hij binnen enkele dagen gebracht kan worden :)

Edit: Ook nog maar 1 op voorraad zie ik, misschien kan ik morgen wel vast gaan bestellen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

nielsdiy

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:35:01
Oei dat is zonde zeg, nou ja, niks aan te doen. Zit inderdaad érg goed, zeker voor de prijs! Volgens de Ikea website is hij in Utrecht gewoon op voorraad, wat betekend dat hij binnen enkele dagen gebracht kan worden :)

Netjes! En nog gratis ook  ;D Krijgen ze spijt van in geval van m'n zusje!
Ikzelf ga in januari hoogstwaarschijnlijk voor de "Tranås lichtbruin". Vond het wel een bijzonder en "robuust" stofje, dat rib. Eigenlijk kunnen ze allemaal wel, zolang je maar niet voor een witte gaat  ;)
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

Martijnst1990

Citaat van: nielsdiy op november  1, 2011, 21:40:31
Netjes! En nog gratis ook  ;D Krijgen ze spijt van in geval van m'n zusje!
Ikzelf ga in januari hoogstwaarschijnlijk voor de "Tranås lichtbruin". Vond het wel een bijzonder en "robuust" stofje, dat rib. Eigenlijk kunnen ze allemaal wel, zolang je maar niet voor een witte gaat  ;)
Als je het bezorgen bedoeld met gratis moet ik je teleurstellen, daar rekent de Ikea gewoon bezorgkosten voor ;) Morgen maar gauw naar de Ikea om dat laatste exemplaar te kopen ;D

De witte vind ik zelf ook niks, zou sowieso niet van witte banken, vond ook de meeste kleuren erg mooi, maar niet alles past hier ;) Denk dat het inderdaad de grijsbruine gaat worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:15:07
Ik wil trouwens ook al hele lange tijd, eigenlijk al sinds ik naar de zolder ben verhuisd, een bank vip 2 stoelen, maar we zaten met het probleem dat het trapgat hele klein is en een hele lastige hoek heeft. Dus dat ging helaas niet lukken. Na nog eens goed op de Ikea site gezocht te heben kwam ik bij de Kivik bank, die nog in elkaar gezet moet worden, waardoor hij wel naar boven kan :) De kussens van mijn stoelen zijn inmiddels sowieso aan vervanging toe, dus waarom niet gelijk een bank dacht ik zo?

Dus waarschijnlijk word er van de week een 2 zits Kivik bank besteld, alleen nu de kleur nog.

Word het donkerbruin:


Roestbruin:


Of grijsbruin:


Ik zal eens kijken of ik een poll kan openen, ben benieuwd wat een ander zou nemen in mijn situatie :)

Edit: Kan helaas niet vinden waar ik een poll maak, dus mocht iemand een idee qua kleur hebben mag die het ook gewoon posten ;D
Ik vind de bruine het beste passen bij je huidige inrichting, maar is niet de neutraalste kleur. Voor toekomstvastheid zou ik voor grijsbruin gaan.

Poll kan je openen onder de laatste post op de pagina aan rechter kant en wel het middelste tabje ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 21:52:59
Ik vind de bruine het beste passen bij je huidige inrichting, maar is niet de neutraalste kleur. Voor toekomstvastheid zou ik voor grijsbruin gaan.

Poll kan je openen onder de laatste post op de pagina aan rechter kant en wel het middelste tabje ;)
Ah de bruine! Hebben we het dan over de roest-, donker- of de grijsbruine?   :tongue2: Denk zelf dat de donkerbruine het mooiste past in mijn kamer, maar de grijze is inderdaad wat neutraler en ook wat lichter in mijn (toch al redelijk donkere) kamer.

Poll gevonden en toegevoegd, thanks 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:56:03
Ah de bruine! Hebben we het dan over de roest-, donker- of de grijsbruine?   :tongue2: Denk zelf dat de donkerbruine het mooiste past in mijn kamer, maar de grijze is inderdaad wat neutraler en ook wat lichter in mijn (toch al redelijk donkere) kamer.

Poll gevonden en toegevoegd, thanks 8)
Ik bedoelde inderdaad de donkerbruine grapjas :D Zal nog een keer stemmen voor grijsbruin...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:19:37
Twijfel zelf een beetje tussen de onderste en de bovenste. De middelste is op de foto niet mooi vind ik, maar in het echt oogt die toch een stuk anders, lastig..

Mocht iemand overigens interesse hebben in de stoelen met voetenbankjes kan die het laten weten :D
Passen je speakers wel bij die grijze bank,anders weet ik wel iemand voor je speakers  :D  :D  :D

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  1, 2011, 22:51:58
Passen je speakers wel bij die grijze bank,anders weet ik wel iemand voor je speakers  :D  :D  :D
Dat zal wel goed komen denk ik, dan zou ik eerder de bank gaan ruilen voor een bruine :D:D Dus ik moet je helaas teleurstellen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 23:10:56
Dat zal wel goed komen denk ik, dan zou ik eerder de bank gaan ruilen voor een bruine :D:D Dus ik moet je helaas teleurstellen ;)
hahahaha dacht je dat ik een ander antwoord had verwacht  :nowink:

larzie

Met die niet zo neutrale blauwe vloerbedekking kies ik ook voor grijsbruin :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Eddye

Grijsbruin krijgt mijn stem, is wat neutraler en kan daardoor makkelijker in je interieur.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tommie1

Ik zou zelf ook gaan voor een grijsje bank.
Het leuke van de bank zag ik op de site van ikea dat je de bank gewoon kan uitbreiden door er gewoon een een extra stuk aan kan maken lekker handig.

Zefanja

Donkerbruin!!!  :P
Als je ooit nog eens interesse hebt om de combi met een Marantz te beluisteren geef je maar een gil.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Het volk heeft gesproken! Net naar de Ikea geweest en de grijsbruine besteld. Hoes ligt hier al en de bank zelf word vrijdag al bezorgd :)

Citaat van: Zefanja op november  2, 2011, 12:03:07
Donkerbruin!!!  :P
Als je ooit nog eens interesse hebt om de combi met een Marantz te beluisteren geef je maar een gil.
De donerbruine vond ik ook een hele mooie kleur, alleen word het in mijn kamer toch wel erg donker ben ik bang. Donker bed, tafeltjes, tv meubel, speakers, sub en de vloerbedekking is ook redelijk donker.

Maar dat aanbod houd ik zeker in gedachte voor tegen die tijd, top!  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  2, 2011, 12:31:48
Het volk heeft gesproken! Net naar de Ikea geweest en de grijsbruine besteld. Hoes ligt hier al en de bank zelf word vrijdag al bezorgd :)
De donerbruine vond ik ook een hele mooie kleur, alleen word het in mijn kamer toch wel erg donker ben ik bank. Donker bed, tafeltjes, tv meubel, speakers, sub en de vloerbedekking is ook redelijk donker.

Maar dat aanbod houd ik zeker in gedachte voor tegen die tijd, top!  :thumbs-up:
Dan is die grijze de juiste keuze!

BTW: geen probleem, altijd blij als ik iemand kan helpen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

tommie1

Ik ben echt super benieuwt hoe het er uit komt te zien met de bank.

Eddye

Citaat van: Martijn90 op november  2, 2011, 12:31:48
Het volk heeft gesproken! Net naar de Ikea geweest en de grijsbruine besteld. Hoes ligt hier al en de bank zelf word vrijdag al bezorgd :)
De donerbruine vond ik ook een hele mooie kleur, alleen word het in mijn kamer toch wel erg donker ben ik bang. Donker bed, tafeltjes, tv meubel, speakers, sub en de vloerbedekking is ook redelijk donker.

Maar dat aanbod houd ik zeker in gedachte voor tegen die tijd, top!  :thumbs-up:

Ik wilde eigenlijk mijn stem in de poll veranderen  :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

morca

Citaat van: Martijn90 op november  2, 2011, 12:31:48
Het volk heeft gesproken! Net naar de Ikea geweest en de grijsbruine besteld. Hoes ligt hier al en de bank zelf word vrijdag al bezorgd :)
De donerbruine vond ik ook een hele mooie kleur, alleen word het in mijn kamer toch wel erg donker ben ik bang. Donker bed, tafeltjes, tv meubel, speakers, sub en de vloerbedekking is ook redelijk donker.

Maar dat aanbod houd ik zeker in gedachte voor tegen die tijd, top!  :thumbs-up:
:thumbs-up: Zaterdag foto,s? ,we zijn natuurlijk bijna net zo nieuwsgierig als jouw hoe de bank staat die we uitgekozen hebben  :D

Martijnst1990

Citaat van: tommie1 op november  2, 2011, 20:48:22
Ik ben echt super benieuwt hoe het er uit komt te zien met de bank.
Anders ik wil, denk dat het sowieso een hel stk relaxter film kijken word, soms misschien wel te relaxt :P
Citaat van: Eddye op november  2, 2011, 20:57:13
Ik wilde eigenlijk mijn stem in de poll veranderen  :laugh:
Helaas, net te laat :P Toch nieuwsgierig, waar had je hem in willen veranderen? ;)
Citaat van: morca op november  2, 2011, 21:11:29
:thumbs-up: Zaterdag foto,s? ,we zijn natuurlijk bijna net zo nieuwsgierig als jouw hoe de bank staat die we uitgekozen hebben  :D
Als hij vrijdag een beetje bijtijds komt ga ik hem gelijk in elkaar zetten en heb je vrijdag avond de foto's ;) Heb er ook echt zin in, het word niet alleen comfortabeler, maar mijn rears zullen ook boven de leuning uitkomen, wa nu met de stoelen niet het geval is, dus qua geluid ga ik er ook nog eens op vooruit 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november  2, 2011, 21:14:45
Anders ik wil, denk dat het sowieso een hel stk relaxter film kijken word, soms misschien wel te relaxt :PHelaas, net te laat :P Toch nieuwsgierig, waar had je hem in willen veranderen? ;)Als hij vrijdag een beetje bijtijds komt ga ik hem gelijk in elkaar zetten en heb je vrijdag avond de foto's ;) Heb er ook echt zin in, het word niet alleen comfortabeler, maar mijn rears zullen ook boven de leuning uitkomen, wa nu met de stoelen niet het geval is, dus qua geluid ga ik er ook nog eens op vooruit 8)
Een akoustische upgrade......,plaats je hem ook even in me topic  :clapping:

Zefanja

Kijk, 2 vliegen in 1 klap!
Gefeliciteerd!
Kan je teminste lekker bankhangend tv kijken  :headbanging:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november  3, 2011, 09:44:51
Kijk, 2 vliegen in 1 klap!
Gefeliciteerd!
Kan je teminste lekker bankhangend tv kijken  :headbanging:
Dat bedoel ik  :pompom:

Nog even terug komend op de videokaart, mocht High-Q straks even meelezen :P Ik heb ook een Sapphire Radeon 6450 gezien, 512 mb voor dezelfde prijs als de HD5450 1 GB, denk jij dat dat een betere keuze zal zijn? Het zal in ieder geval 1 van die 2 worden, die passen zonder problemen in mijn HTPC kast, zijn passief gekoeld en bitstreamen HD-audio. De 6450 kan ook 3D weergeven, maar daar heb ik toch niks aan, ook niet in de toekomst.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  3, 2011, 09:54:44
Dat bedoel ik  :pompom:

Nog even terug komend op de videokaart, mocht High-Q straks even meelezen :P Ik heb ook een Sapphire Radeon 6450 gezien, 512 mb voor dezelfde prijs als de HD5450 1 GB, denk jij dat dat een betere keuze zal zijn? Het zal in ieder geval 1 van die 2 worden, die passen zonder problemen in mijn HTPC kast, zijn passief gekoeld en bitstreamen HD-audio. De 6450 kan ook 3D weergeven, maar daar heb ik toch niks aan, ook niet in de toekomst.

Heb ze even naast elkaar gezet, maar ik denk niet echt dat je fout zit met 1 van beide.
Maar voor dezelfde prijs zou ik voor de 6450 gaan.
Wat jij High-Q?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  3, 2011, 09:54:44
Nog even terug komend op de videokaart, mocht High-Q straks even meelezen :P Ik heb ook een Sapphire Radeon 6450 gezien, 512 mb voor dezelfde prijs als de HD5450 1 GB, denk jij dat dat een betere keuze zal zijn? Het zal in ieder geval 1 van die 2 worden, die passen zonder problemen in mijn HTPC kast, zijn passief gekoeld en bitstreamen HD-audio. De 6450 kan ook 3D weergeven, maar daar heb ik toch niks aan, ook niet in de toekomst.


Citaat van: Zefanja op november  3, 2011, 10:05:11
Heb ze even naast elkaar gezet, maar ik denk niet echt dat je fout zit met 1 van beide.
Maar voor dezelfde prijs zou ik voor de 6450 gaan.


De HD6450 is de officiële opvolger van de HD5450 met een aantal verbeteringen. Het belangrijkste wat je nodig hebt zijn de bitstream- en hd-decoding functionaliteiten. Hierbij de specs van de HD6450 op de genoemde gebieden:

UVD 3 dedicated video playback accelerator

    MPEG-4 AVC/H.264
    VC-1
    MPEG-2 (SD & HD)
    Multi-View Codec (MVC)
    MPEG-4 part 2 (DivX, xVid)
    Adobe Flash

Integrated HD audio controller

    Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI or DisplayPort with no additional cables required
    Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats


Voor wat betreft 3D: you never know! Ook is de HD6450 beter met het verwerken van (interlaced) digitale tv-signalen, mocht je in de toekomst je htpc uit willen breiden met een tv-kaart.

Voor dezelfde prijs zou ik voor de HD6450 gaan  ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Zefanja

Citaat van: high-q op november  3, 2011, 10:48:03


De HD6450 is de officiële opvolger van de HD5450 met een aantal verbeteringen. Het belangrijkste wat je nodig hebt zijn de bitstream- en hd-decoding functionaliteiten. Hierbij de specs van de HD6450 op de genoemde gebieden:

UVD 3 dedicated video playback accelerator

    MPEG-4 AVC/H.264
    VC-1
    MPEG-2 (SD & HD)
    Multi-View Codec (MVC)
    MPEG-4 part 2 (DivX, xVid)
    Adobe Flash

Integrated HD audio controller

    Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI or DisplayPort with no additional cables required
    Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats


Voor wat betreft 3D: you never know! Ook is de HD6450 beter met het verwerken van (interlaced) digitale tv-signalen, mocht je in de toekomst je htpc uit willen breiden met een tv-kaart.

Voor dezelfde prijs zou ik voor de HD6450 gaan  ;D



Mee eens. Gewoon voor de HD6450 gaan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |