Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.

Gestart door B., maart 12, 2012, 17:31:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Is luchtverplaatsing van de geluidsweergave uit luidsprekers nauwkeurig te meten (nauwkeuriger dan ons gehoor dat doet)?

JA
6 (50%)
NEE
6 (50%)

Totaal aantal stemmen: 12

B.

Citaat van: InSQ op maart 14, 2012, 22:13:27
Echt treurig om te zien hoe B. denkt dat hij met z'n doorzichtige reverse psychology denkt mensen te werven voor z'n DBT. Ik hoop dat 'ie in 't dagelijkse leven meer succes heeft met z'n overtuigingskracht, leiderschap, verkooptechnieken, versierpraatjes etc. etc. :clap:

Gelukkig heb je weer iets zinnigs bij te dragen, net als in het iPhone4 verkooptopic. Zelfs daar wil je me raken :D  Zit de schade zo diep, InSQ? :confused:

Ik ga daar niet op jouw reactie in om het topic te sparen.

Maar nu we hier toch weer zijn; doe je mee aan de DBT? :)


morca

Citaat van: B. op maart 14, 2012, 21:24:14
Meten op meerdere plaatsen, meerdere output levels en op meerdere frequenties. Dan verwerken in een waterfall en je kunt de uitdoving van meerdere situaties uitlezen.
Je gaat niet inhoudelijk op hoorbare verschillen in van die meting waar ik het over heb,die niet te zien zijn.
maarja het gaat ook eigenlijk over kabels,ik wilde alleen aanhalen zonder me bij 1 vd kampen te voegen,dat een meting niet alles zegt.
maar daarom gaan jullie ook luisteren. ;)

Former member 78

Citaat van: morca op maart 14, 2012, 23:06:09
Je gaat niet inhoudelijk op hoorbare verschillen in van die meting waar ik het over heb,die niet te zien zijn.
maarja het gaat ook eigenlijk over kabels,ik wilde alleen aanhalen zonder me bij 1 vd kampen te voegen,dat een meting niet alles zegt.
maar daarom gaan jullie ook luisteren. ;)

Dat had ik ook al aangegeven, dat een meting niet alles zegt.
Maar daar kunnen ''ze'' geen goed antwoord op geven :)

chansig

Daar is vanuit de psychologie wel wat over te zeggen. Vanuit technisch oogpunt is dit onderwerp volgens mij meer uitgekauwd dan een kauwgompje wat ik al maanden in mijn mond heb.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

EJ

#354
Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 22:39:37
dat hoef ik niet, dat doen al mijn klanten al, die thuis, zonder enige verplichting mijn kabels proberen en ze meestal aanschaffen.

Je kunt voor eens en altijd een einde aan de discussie maken. Maar ik krijg ernstige bedenkingen als je zo hardnekkig blijft weigeren. Spelen er andere motieven? Je realiseert je natuurlijk ook dat je zelf in deze discussie gemengd hebt. En dat het niet echt als positief gezien zou kunnen worden als je inderdaad zo hardnekkig nee blijft zeggen...

Edit: besef ook goed dat dit topic in het board Technische en wetenschappelijke discussies over..... staat. Ik heb technische noch wetenschappelijke overtuigende argumenten van jouw kant gezien.

Former member 78

Citaat van: chansig op maart 14, 2012, 23:11:51
Daar is vanuit de psychologie wel wat over te zeggen. Vanuit technisch oogpunt is dit onderwerp volgens mij meer uitgekauwd dan een kauwgompje wat ik al maanden in mijn mond heb.

Gr Hans

Hans,

Als het goed is, zitten er meer in een pakje.
Zal maar snel ff wisselen, voor een frisse smaak :D

B.

#356
Heren, we halen nu 2 zaken door elkaar; meten en DBT. Een DBT is proof (jaja) of the pudding van de luistertest én de meting.

Morca geeft aan dat hij verschillen hoort die in zijn meting niet naar voren zijn gekomen. Daar kan ik 2 mogelijke oplossingen voor bedenken: of er wordt niet juist gemeten, of er is sprake van suggestie.

Peerless Monster

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 23:12:39
Je kunt voor eens en altijd een einde aan de discussie maken. Maar ik krijg ernstige bedenkingen als je zo hardnekkig blijft weigeren. Spelen er andere motieven? Je realiseert je natuurlijk ook dat je zelf in deze discussie gemengd hebt. En dat het niet echt als positief gezien zou kunnen worden als je inderdaad zo hardnekkig nee blijft zeggen...

Edit: besef ook goed dat dit topic in het board Technische en wetenschappelijke discussies over..... staat. Ik heb technische noch wetenschappelijke overtuigende argumenten van jouw kant gezien.

Volgens mij is dat wederzijds...

Ik heb geloof ik 2 voorwaarden gesteld, dus doe je best Mr B.!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 23:12:39


Edit: besef ook goed dat dit topic in het board Technische en wetenschappelijke discussies over..... staat. Ik heb technische noch wetenschappelijke overtuigende argumenten van jouw kant gezien.
mijn oren "spreken" boekdelen, daar heb ik geen argumenten voor nodig. over and out.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

InSQ

Citaat van: B. op maart 14, 2012, 22:50:45
Gelukkig heb je weer iets zinnigs bij te dragen, net als in het iPhone4 verkooptopic. Zelfs daar wil je me raken :D  Zit de schade zo diep, InSQ? :confused:

Ik ga daar niet op jouw reactie in om het topic te sparen.

Maar nu we hier toch weer zijn; doe je mee aan de DBT? :)



De schade zit bij jou juist erg diep als ik 't zo zie:

"The King of petrolhead heaven"
"Je bent pas een man als je het controleren kan!"

pathetic.....ik gooi 't maar op issues met je mannelijkheid... ;)


En even voor de goede orde, je geeft de mannen hier natuurlijk weinig incentives om mee te doen aan je DBT. Eerst trek je samen met je vriendjes de mannen, die je believers, noemt in 't belachelijke en vervolgens poog je met wat doorzichtige reverse psychology trucjes (waarmee je toch echt de intelligentie van je tegenst...ehh potentiële deelnemers onderschat) ze te bewegen mee te doen? Volledig kansloos natuurlijk.

Het regelen van apparatuur en locatie laat je voor 't gemak ook maar aan anderen over i.p.v. e.e.a. netjes bij je thuis te verzorgen. Ben je bang dat ze alles met grof geweld mee willen nemen ofzo of vind je je spulletjes niet goed genoeg? Het lijkt er niet op dat je er zelf veel zin in hebt in elk geval anders zou je 't toch hoop ik anders aan hebben gepakt. Veel succes verder met die DBT die er 100% zeker nooit gaat komen! (oh nou doe ik zelf zo'n trucje... ;))

InSQ

Citaat van: B. op maart 14, 2012, 23:17:22
Heren, we halen nu 2 zaken door elkaar; meten en DBT. Een DBT is prove of the pudding van de luistertest én de meting.

Wat van de pudding? Geen woorden of gezegden gebruiken uit vreemde talen he, als je je eigen taal nog niet eens beheerst! ;)

Former member 78

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 23:12:39
Je kunt voor eens en altijd een einde aan de discussie maken. Maar ik krijg ernstige bedenkingen als je zo hardnekkig blijft weigeren. Spelen er andere motieven? Je realiseert je natuurlijk ook dat je zelf in deze discussie gemengd hebt. En dat het niet echt als positief gezien zou kunnen worden als je inderdaad zo hardnekkig nee blijft zeggen...

Edit: besef ook goed dat dit topic in het board Technische en wetenschappelijke discussies over..... staat. Ik heb technische noch wetenschappelijke overtuigende argumenten van jouw kant gezien.

Is toch ook niet nodig?
Als er wat technisch gezegd wordt, wordt iemand die verschillen hoort direct in een bepaald hokje geplaatst.

En hij hoeft het ook niet eens te kunnen aantonen, als hij zijn klanten van een goed advies kan voorzien,
is dat voldoende. Want als je slecht spul verkoopt, is het zo afgelopen met zijn toko. En die speelt volgens mij
alweer ff mee. Dus waarom zal hij zich ''moeten verantwoorden'' in een grap als dit topic? :)


morca

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 23:08:43
Dat had ik ook al aangegeven, dat een meting niet alles zegt.
Maar daar kunnen ''ze'' geen goed antwoord op geven :)
Ik heb nooit zo,n kabeltest gedaan,en zou ik die willen doen dan thuis,rustig op me gemakje scheelt me niet wat iemand anders vind van mijn luisterervaring,ik hoef dat niet onderbouwd te zien.
Maar daarom laat ik me ook verder niet teveel over kabels uit,niet getest beter  :-X ook al mag je bepaalde dingen over de top vinden,eerst testen.

De dropveters kan ik me niet in vinden die gingen nog wel eens stuk eerder, had je opeens een kraakje,dus die wil ik niet gebruiken omdat ze te fragiel zijn in mijn ogen en daarom veel te gevoelig voel breukje,s.
Ik had hele dure vergulde tulpen in me auto liggen,die waren nog niet zo oud,die zitten hier bijna overal tussen,

Dus ik heb er geen geld aan uitgegeven,maar wel over nagedacht dat er in ieder geval degelijk spul tussen moest,anders was ik niet naar de gamma gegaan.
Maar ook zeker niet over the top.Maar dit was over en niet goedkoop(voor kabels in mijn ogen)en werkt goed.

Maar een serieuze vraag,heeft er iemand die zit te luisteren gewoon snoertje,s van de aldi ofzo,van die goedkope veters tussen zijn dure set,.....ben ik echt even zeer beniewd naar?

B.

Citaat van: InSQ op maart 14, 2012, 23:21:13
Wat van de pudding? Geen woorden of gezegden gebruiken uit vreemde talen he, als je je eigen taal nog niet eens beheerst! ;)

Ik ga er maar even vanuit dat bovenstaande 2 reacties jou een ban oplevert :D  Dan zal ik straks wat meer tijd nemen om een passende reactie te plaatsen, dan hoef je mij ook geen tikfouten meer kwalijk te nemen!

Former member 78

Citaat van: B. op maart 14, 2012, 23:17:22
Heren, we halen nu 2 zaken door elkaar; meten en DBT. Een DBT is prove of the pudding van de luistertest én de meting.

Een DBT is misschien bewijs voor jou B. :)
Jij smacht er om lijkt wel, terwijl het voor mij echt onnodig is.


InSQ

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 23:12:39
Je kunt voor eens en altijd een einde aan de discussie maken. Maar ik krijg ernstige bedenkingen als je zo hardnekkig blijft weigeren. Spelen er andere motieven? Je realiseert je natuurlijk ook dat je zelf in deze discussie gemengd hebt. En dat het niet echt als positief gezien zou kunnen worden als je inderdaad zo hardnekkig nee blijft zeggen...

Edit: besef ook goed dat dit topic in het board Technische en wetenschappelijke discussies over..... staat. Ik heb technische noch wetenschappelijke overtuigende argumenten van jouw kant gezien.

Oh jij houd ook van die trucjes die bezig B.'tje bezigt. ;) Gaat niet werken!!!!!

On topic: ik heb van niemand van de DBT organisatoren hier in dit topic nog zinvolle "technische of wetenschappelijke" bijdragen gelezen. Het enige dat is gedaan is wat gepoker met doorzichtig gebluf.

Former member 78

Citaat van: morca op maart 14, 2012, 23:23:49
Maar een serieuze vraag,heeft er iemand die zit te luisteren gewoon snoertje,s van de aldi ofzo,van die goedkope veters tussen zijn dure set,.....ben ik echt even zeer beniewd naar?

Mijn interlink kostte mij €100,- 2e hands.
Luidsprekerkabel weet ik niet meer, maar is ook geen exotische. Taralaps Prism Omni

InSQ

Citaat van: B. op maart 14, 2012, 23:24:24
Ik ga er maar even vanuit dat bovenstaande 2 reacties jou een ban oplevert :D  Dan zal ik straks wat meer tijd nemen om een passende reactie te plaatsen, dan hoef je mij ook geen tikfouten meer kwalijk te nemen!

Nou zal ik jou dan maar snel voor dat gebeurt leren dat 't gezegde is: "the proof of the pudding is in the eating". ;)

morca

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 23:28:12
Mijn interlink kostte mij €100,- 2e hands.
Luidsprekerkabel weet ik niet meer, maar is ook geen exotische. Taralaps Prism Omni
Luidsprekers ben ik zuinig geweest bij kabeltje gekocht,al ik verbaast ben over de goeie kwalitijd voor die prijs,dat draad vd gamma was rap weg  :D
Interlinks kweet niet meer,denk alles bij elkaar gauw 300 a 400 euro,ze zitten overal tussen he,sub,s tv dsp dac>amp,dat ik zo gek was om voor in de auto zulke dure kabels te kopen.
Maar dat vinden de meeste hier een schijntje denk ik voor de hele set,ong 400 a 450 euro voor alle kabels bijelkaar.
Vind in best nog wel wat geld zo even bekeken,had er eigenlijk nooit zo bij nagedacht dat ik misschien al wel enigsinds "luxe" kabel heb.

Han S

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 23:18:08
mijn oren "spreken" boekdelen, daar heb ik geen argumenten voor nodig. over and out.

Ik ken dat, mijn oren belazeren me al vele tientallen jaren waar ik bij ben. En toch maak ik opnamen die prijzen winnen, maar als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat de menselijke oren buitengewoon onbetrouwbaar zijn, net als de ogen overigens. Op zich is dat ook een verkeerde voorstelling want de ogen zijn camera's en de oren microfoons. Het is dat grijze spul wat er een puinhoop van maakt.

Bij een goed opgezette DBT kan niemand het verschil aantonen tussen kabels en dan heb ik het over wire only. Dat is al zo vaak uitgeprobeerd dat het eigenlijk niet meer hoeft. Niettemin zijn er kabelaars die zich in de broek schijten van plezier.

Former member 78

Ik zit ook onder de €500,- voor mijn stereo set.
Interlink en LS kabels waren 2e hands, stroom spul nieuw en ''zelfbouw''

Voor de tv set komt het volgens mij allemaal bij de bouwmarkt weg,
behalve mijn HDMI kabel.

Former member 78

Citaat van: Han S op maart 14, 2012, 23:38:24
Bij een goed opgezette DBT kan niemand het verschil aantonen tussen kabels en dan heb ik het over wire only. Dat is al zo vaak uitgeprobeerd dat het eigenlijk niet meer hoeft.

Wat vaak het nadeel is, is dat het op een set wordt gedaan die je niet kent.
Je eigen set, in je eigen ruimte is ken je door en door. En herken je makkelijk verschillen.




B.

Citaat van: InSQ op maart 14, 2012, 23:18:16
De schade zit bij jou juist erg diep als ik 't zo zie:

"The King of petrolhead heaven"
"Je bent pas een man als je het controleren kan!"

Joh, zoveel persoonlijke informatie uit 2 zinnen... :D

Citaatpathetic.....ik gooi 't maar op issues met je mannelijkheid... ;)

Denk je dat ik nog te redden ben?

CitaatEn even voor de goede orde, je geeft de mannen hier natuurlijk weinig incentives om mee te doen aan je DBT. Eerst trek je samen met je vriendjes de mannen, die je believers, noemt in 't belachelijke en vervolgens poog je met wat doorzichtige reverse psychology trucjes (waarmee je toch echt de intelligentie van je tegenst...ehh potentiële deelnemers onderschat) ze te bewegen mee te doen? Volledig kansloos natuurlijk.

Je hoeft het niet te zien als mijn DBT. Eerdere DBT´s hebben uitgewezen dat de resultaten achteraf werden afgekeurd omdat er zoveel mis bleek te zijn met de setting. Om dit te voorkomen vraag ik de audiofielen naar zaken die voor hen belangrijk zijn (welke kabel, welke opstelling, welke muziek, etc.).

CitaatHet regelen van apparatuur en locatie laat je voor 't gemak ook maar aan anderen over i.p.v. e.e.a. netjes bij je thuis te verzorgen. Ben je bang dat ze alles met grof geweld mee willen nemen ofzo of vind je je spulletjes niet goed genoeg? Het lijkt er niet op dat je er zelf veel zin in hebt in elk geval anders zou je 't toch hoop ik anders aan hebben gepakt.

Hier heb je het eindelijk bijna juist! Mijn spullen zijn inderdaad niet goed genoeg om kabel verschillen waar te nemen!

CitaatVeel succes verder met die DBT die er 100% zeker nooit gaat komen! (oh nou doe ik zelf zo'n trucje... ;))

Of zo´n test echt zal komen, heb ik zelf niet helemaal in de hand. Ik zal m´n uiterste best doen om zoveel mogelijk zelf te regelen, maar de set en de deelnemers... tja, dat blijft aan de rest.


B.

Citaat van: InSQ op maart 14, 2012, 23:21:13
Wat van de pudding? Geen woorden of gezegden gebruiken uit vreemde talen he, als je je eigen taal nog niet eens beheerst! ;)

Dat is dan wederzijds. Verschil tussen ons is echter dat ik mijn teksten met een factor 10 sneller verstuur dan jij, omdat er tussendoor nog 4 reacties binnenkomen waar naar antwoord verlangt wordt.

Former member 78

Maar als jouw spullekes ''niet goed genoeg'' zijn, waarom dan dit topic?