The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Apoc@

Citaat van: Martijn90 op maart 15, 2011, 19:27:45
Ben heel benieuwd wat je besluit gaat zijn, Ralf is er in ieder geval erg tevreden over!

Tja besluit staat eigenlijk al vast sinds ik ze vorige keer heb beluisterd toen ik de W12.16 ICE heb gekocht.
Aan de sub heb ik tot op heden echt veel fun beleefd, dus ik heb toen voor mij de beste keuze gemaakt.
Maar gezien ik toch meer wil, en het relatief aardig betaalbaar is blijft het maar knagen. Je kent het wel ;)

Ik kan op het moment onmogelijk een 5.1 setup neerzetten omdat ik daar gewoon geen plaats voor heb. De huidige setup is voor mijn kamer al extreem.
Als alles rond is met mijn nieuwe job kan ik eindelijk op huizenjacht, en dan komt der ook een HT topic :coffee:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 15, 2011, 19:28:40
ziet er echt ontzettend goed uit zo!!! :clapping:
Thanks :)

Citaat van: Apoc@ op maart 15, 2011, 19:39:30
Tja besluit staat eigenlijk al vast sinds ik ze vorige keer heb beluisterd toen ik de W12.16 ICE heb gekocht.
Aan de sub heb ik tot op heden echt veel fun beleefd, dus ik heb toen voor mij de beste keuze gemaakt.
Maar gezien ik toch meer wil, en het relatief aardig betaalbaar is blijft het maar knagen. Je kent het wel ;)

Ik kan op het moment onmogelijk een 5.1 setup neerzetten omdat ik daar gewoon geen plaats voor heb. De huidige setup is voor mijn kamer al extreem.
Als alles rond is met mijn nieuwe job kan ik eindelijk op huizenjacht, en dan komt der ook een HT topic :coffee:
Voor film laag zal de W12.16 ICE zeker voldoende zijn. Ben al tevreden over de gewone W12, laat staan de ICE versie! De stereo subs is natuurlijk met muziek erg mooi. Heb ze zelf nog niet gehoord, maar kan me er wel wat bij voorstellen, als ik de meningen erover ook zo lees.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Heb vandaag trouwens ook de center nog even rechtop gehad, maar in mijn oren klonk het hetzelfde. Enige nadeel was dat hij voor de IR van mijn tv stond en die dus niet goed meer reageerde. Makkelijke keuze dus om hem weer "plat" te leggen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Ziet er erg mooi uit Martijn.
Ben onder de indruk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

morca

Nou alleen de sub nog Martijn,word dit ook eens XTZ,of ga je zelf een beestachtige sub bouwen voor hetzelfde geld
Je kamer is al niet zo groot ,dan flikker je bijna uit je stoel denk ik :D

Martijnst1990

#431
Citaat van: Zefanja op maart 16, 2011, 13:52:43
Ziet er erg mooi uit Martijn.
Ben onder de indruk.
Thanks :)
Citaat van: morca op maart 16, 2011, 17:11:56
Nou alleen de sub nog Martijn,word dit ook eens XTZ,of ga je zelf een beestachtige sub bouwen voor hetzelfde geld
Je kamer is al niet zo groot ,dan flikker je bijna uit je stoel denk ik :D
Ik tril niet zo gauw uit mijn stoel, heb al een sub en die staat precies achter me :P

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Antons

#432
Martijn,

Je gaf  op mijn topic aan dat ik het "goed" voor elkaar had, maar jouw HT ziet er zelfs beter uit! Goed bezig!  :popcorn: Kun je leuk film kijken!

morca

Citaat van: Martijn90 op maart 16, 2011, 17:26:06
Ik tril niet zo gauw uit mijn stoel, heb al een sub en die staat precies achter me :P


Haha die had ik niet gezien,mooi ding man
Wel een mooie compleete set zo :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: Antons op maart 16, 2011, 17:48:23
Martijn,

Je gaf  op mijn topic aan dat ik het "goed" voor elkaar had, maar jouw HT ziet er zelfs beter uit! Goed bezig!  :popcorn: Kun je leuk film kijken!
Bedankt :) Film kijken lukt inderdaad best zo ;D
Citaat van: morca op maart 16, 2011, 17:49:27
Haha die had ik niet gezien,mooi ding man
Wel een mooie compleete set zo :thumbs-up:
Hij staat ook wel een beetje verdekt opgesteld zo :P En bedankt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 14, 2011, 22:48:19
Mijn center staat trouwens ook niet op gelijke hoogte, word ook lastig want dan staat hij voor mijn beeld ;D Weet ook niet of de G van gelijke hoogte ook voor de center geld? Zo ja, dan heb ik 2G  :unsure:
Die geldt ook voor de center, maar dat kan ook door de speaker te kantelen zodanig dat de tweeter op oorhoogte lijkt. Heb ik ook gedaan en dat werkt prima ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 11:54:51
Die geldt ook voor de center, maar dat kan ook door de speaker te kantelen zodanig dat de tweeter op oorhoogte lijkt. Heb ik ook gedaan en dat werkt prima ;)
Gelukkig maar, deze center kan ook makkelijk gekanteld worden ;)

Naar aanleiding van jou topic ben ik vandaag op pad gegaan voor Hellboy 1 en 2 en heb er 1 gevonden. Dacht deel 1 te hebben, maar dit bleek deel 2 te zijn. Moet ik deel 1 gezien hebben voordat ik deel 1 snap/leuk vind?



En tevens een BD van Kings of Leon meegenomen: Live at the 02.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 15:26:45
Naar aanleiding van jou topic ben ik vandaag op pad gegaan voor Hellboy 1 en 2 en heb er 1 gevonden. Dacht deel 1 te hebben, maar dit bleek deel 2 te zijn. Moet ik deel 1 gezien hebben voordat ik deel 1 snap/leuk vind?

Jup, in deel twee zitten wat elementen waarvoor je deel één toch gezien moet hebben :smile:
Nette setup trouwens, leuk zo'n HT-hoek op de slaapkamer. Zou willen dat ik mijn kamer wat beter ingedeeld had...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op maart 18, 2011, 16:05:22
Jup, in deel twee zitten wat elementen waarvoor je deel één toch gezien moet hebben :smile:
Nette setup trouwens, leuk zo'n HT-hoek op de slaapkamer. Zou willen dat ik mijn kamer wat beter ingedeeld had...
Helaas, moet ik straks nog maar even langs de FRS ofzo gaan, hopelijk hebben ze hem liggen.

En bedankt, ben inderdaad erg blij met mijn indeling zo. Op deze manier valt het slaap gedeelte en HT gedeelte mooi de scheiden. Ik heb de foto's in jou topic uiteraard gezien, maar vind het een beetje moeilijk in te schatten hoe je kamer precies is, afmetingen etc. Volgens mij is de vorm van jou kamer gewoon wat minder handig?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 16:16:49
Helaas, moet ik straks nog maar even langs de FRS ofzo gaan, hopelijk hebben ze hem liggen.

Je ziet hem nog redelijk vaak liggen. Alleen soms wel voor absurde prijzen. Maar dat zie je wel vaker met Blu-rays, zag laatst nog een Blu-ray liggen voor de volle 35 euro! Die had ik enkele maanden geleden al eens gekocht voor een euro of tien...

CitaatEn bedankt, ben inderdaad erg blij met mijn indeling zo. Op deze manier valt het slaap gedeelte en HT gedeelte mooi de scheiden. Ik heb de foto's in jou topic uiteraard gezien, maar vind het een beetje moeilijk in te schatten hoe je kamer precies is, afmetingen etc. Volgens mij is de vorm van jou kamer gewoon wat minder handig?

Mijn kamer is gewoon vierkant, dus dan is het al wat lastiger inderdaad. Plus dat ik nog een best groot bed heb wat een flink stuk van de kamer inneemt. Ik kan de hele boel wel omgooien en verbouwen, maar is dat handig als ik me eens in de x aantal weken inschrijf voor een eigen huis? Dan kan ik dat geld beter daar in stoppen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 15:26:45
Gelukkig maar, deze center kan ook makkelijk gekanteld worden ;)
Dan is het kwestie van richten op oorhoogte op de luisterplek

Citaat
Naar aanleiding van jou topic ben ik vandaag op pad gegaan voor Hellboy 1 en 2 en heb er 1 gevonden. Dacht deel 1 te hebben, maar dit bleek deel 2 te zijn. Moet ik deel 1 gezien hebben voordat ik deel 1 snap/leuk vind?


Goede keuze! Ik heb tijdens een M&G bij Sonic Circle Hellboy II gezien. Van tevoren niet deel 1 gezien en kon er net zo goed van genieten. Echter voor het verhaal is het handig als je weet hoe het allemaal begonnen is. Gisteren nog een keer (3e keer ;)) met collega's gezien en het blijft een erg gave film!

Citaat
En tevens een BD van Kings of Leon meegenomen: Live at the 02.


Ben benieuwd hoe je die vindt. Komt ie ook op mijn verlanglijstje ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Martijnst1990

#442
Citaat van: FeaR1986 op maart 18, 2011, 16:48:27
Je ziet hem nog redelijk vaak liggen. Alleen soms wel voor absurde prijzen. Maar dat zie je wel vaker met Blu-rays, zag laatst nog een Blu-ray liggen voor de volle 35 euro! Die had ik enkele maanden geleden al eens gekocht voor een euro of tien...
Klopt ja, prijzen zijn vaak erg apart. Heb onlangs ook wat leuke BD's gehaald bij FRS, allemaal voor een tientje. Keek ik later op de site, staat Pearl Harbor daar nog op voor 35,99. Ik ga zo meteen even kijken hier bij de FRS.
Citaat van: FeaR1986 op maart 18, 2011, 16:48:27
Mijn kamer is gewoon vierkant, dus dan is het al wat lastiger inderdaad. Plus dat ik nog een best groot bed heb wat een flink stuk van de kamer inneemt. Ik kan de hele boel wel omgooien en verbouwen, maar is dat handig als ik me eens in de x aantal weken inschrijf voor een eigen huis? Dan kan ik dat geld beter daar in stoppen...
Als je je toch al gaat inschrijven lijkt me het inderdaad wat veel moeite om nu nog alleen om te gaan gooien. Wel leuk hoor, een eigen stekkie!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#443
Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 17:11:05
Dan is het kwestie van richten op oorhoogte op de luisterplek
Klopt inderdaad, is ook goed gelukt :)
Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 17:11:05
Goede keuze! Ik heb tijdens een M&G bij Sonic Circle Hellboy II gezien. Van tevoren niet deel 1 gezien en kon er net zo goed van genieten. Echter voor het verhaal is het handig als je weet hoe het allemaal begonnen is. Gisteren nog een keer (3e keer ;)) met collega's gezien en het blijft een erg gave film!
Mooi, ik ga dus zometeen even langs de FRS, hopelijk hebben ze deel 1 voor een leuke prijs. En anders kijk ik gewoon deel 2 vast, komt deel 1 ooit wel een keertje.
Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 17:11:05
Ben benieuwd hoe je die vindt. Komt ie ook op mijn verlanglijstje ;)
Ik heb pas 2 muziek BD's, dus heb niet al teveel vergelijkingsmateriaal. Maar wat ik ervan gehoord heb vind ik hem erg lekker klinken! Duurt 100 minuten en het is voor zover ik gezien heb allemaal muziek, i.p.v.  veel gepraat tussendoor. Heb hem bij de Mediamarkt gehaald voor 12,99, leuk geprijsd dus.
Citaat van: Raafie op maart 18, 2011, 17:26:30
Toffe setup! Mooie tv ook ;)
Thanks :) Jou set mag er anders ook zeker zijn!  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Stadium III

Kijk mooie set zo !
En de sub in de rug is altijd lekker ! ;D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Martijnst1990

#445
Citaat van: Stadium III op maart 18, 2011, 19:29:45
Kijk mooie set zo !
En de sub in de rug is altijd lekker ! ;D
Thanks! Sub doet het inderdaad prima in de rug  :D

Net naar de FRS geweest dus en ze hadden nog 1 exemplaar van Hellboy, was 12,99, of 2 voor 20 (wat mij wel aansprak ;D)
Heb er Centurion bij genomen. Ken de film niet, maar het genre vind ik erg goed, ben benieuwd! Iemand die hem kent overigens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Ik vond Hellboy geweldig! zowel deel 1 als deel 2. Deel 2 is allemaal weer wat grootser en duurder enz enz, maar 1 is denk ik wel de beste. Leuke mix van aktie, science-fiction en humor!

Ben ook wel benieuwd wat je van De BD van Kings of leon vindt. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 20:12:30
Thanks! Sub doet het inderdaad prima in de rug  :D

Net naar de FRS geweest dus en ze hadden nog 1 exemplaar van Hellboy, was 12,99, of 2 voor 20 (wat mij wel aansprak ;D)
Heb er Centurion bij genomen. Ken de film niet, maar het genre vind ik erg goed, ben benieuwd! Iemand die hem kent overigens?

Iig goed beeld en geluid!

http://www.blu-ray.com/movies/Centurion-Blu-ray/15344/#Review
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op maart 18, 2011, 23:35:57
Ik vond Hellboy geweldig! zowel deel 1 als deel 2. Deel 2 is allemaal weer wat grootser en duurder enz enz, maar 1 is denk ik wel de beste. Leuke mix van aktie, science-fiction en humor!

Ben ook wel benieuwd wat je van De BD van Kings of leon vindt. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Iig goed beeld en geluid!

http://www.blu-ray.com/movies/Centurion-Blu-ray/15344/#Review

Hellboy is net afgelopen, was inderdaad erg leuk! Morgen deeltje 2 maar is aanzetten. Heb Kings of Leon nu opstaan en vind hem lekker klinken (Dolby TrueHD en PCM Stereo). Qua geluidskwaliteit niet zo goed als John Mayer, maar ik heb het idee dat die wel érg goed is.

Centurion krijgt daar inderdaad goede cijfers, ben benieuwd! Ook wel grappig dan, koop je 4 films, hebben 2 ervan 7.1 geluid ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 23:55:19
Koop je 4 films, hebben 2 ervan 7.1 geluid ;D

Ik zou gewoon nog 2 speakers halen :coffee:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Citaat van: Apoc@ op maart 19, 2011, 14:01:32
Ik zou gewoon nog 2 speakers halen :coffee:
Heb me vergist, blijkbaar heeft alleen de Engelse versie van Centurion 7.1 DTS HD MA. Anders had ik het gedaan!!  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT