Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 08:35:04
Wat bedoel je met opgenomen vermogen 370W?

http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/405/SC-LX77-K/specs.html

ze geven 210RMS @6Ohm op per kanaal. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat een stabiel vermogen is :)

Als je naar deze receiver kijkt kan je ook naar de Yamaha 3020 kijken.

Uit het stroomnet trekt de receiver 370Watt voor een 9 kanaler lijkt mij dat weinig. Je moet ook niet vergeten dat die B&W's 8Ohm zijn en doodleuk kunnen dippen naar lagere Ohms. Niet erg fijn voor sommige versterkers.

Om even idee te geven een Marantz SR7008 trekt 710Watt uit het stroomnet. Nu ben ik niet op de hoogte van hoe Pioneer omgaat met zijn stroomvoorziening, maar ik vind 370Watt toch wel erg weinig.

Citaat van: Martijn90 op oktober 22, 2013, 08:39:06
Stroomverbruik in bedrijf is inderdaad 370 watt volgens de site, ik snap dat ook nooit zo goed. Kan dat aan klasse D liggen? Aan de andere kant zie je dat volgens mij bij praktisch elke receiver, dat het stroomverbruik echt veel lager ligt dat wat hij zou kunnen leveren als je alle kanalen bij elkaar optelt.

Ben ik in iedergeval niet de enige die het soms niet helemaal snapt ;) Ik kijk vaak bij een receiver even naar de acterkant hoeveel die slurpt.  ;D

Raymond187

ahh ja. Lijkt me ook niet. En zeker, omdat ze 8ohm zijn en behoorlijk wat vermogen vragen als het volume iets om hoog gaat. Zou me verbazen als zo'n receiver dat trekt.

Martijnst1990

Aan de andere kant kan ik me weer niet voorstellen dat zo'n top of the line receiver van Pioneer het niet kan. Je hebt tenslotte maar heel weinig watt nodig voor een leuk volume.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Die LX77 is toch geen top of the line receiver van Pio?

de LX87 en susano heb je nog.

WickedGame

#1279
Citaat van: Martijn90 op oktober 22, 2013, 09:19:18
Aan de andere kant kan ik me weer niet voorstellen dat zo'n top of the line receiver van Pioneer het niet kan. Je hebt tenslotte maar heel weinig watt nodig voor een leuk volume.

Zou je inderdaad zeggen, maar ik vraag mij toch wel af hoe ze van 370Watt max. opgenomen vermogen er 9 x 210Watt op 6Ohm weten te behalen. Ongetwijfeld zal er een verklaring zijn, maar het maakt mij dan toch wel weer huiverig.

Las al her en der dat bijv. een SC-LX85 wat moeite had met de B&W CM series.

*edit* lees net dat na de Sc-LX83 het op het gebied van versterking ook minder is geworden bij Pioneer. Daarvoor hadden ze ICEPOWER van B&O welke beter om kon gaan met veeleisende luidsprekers. Nu is alelen even de vraag heeft ICEpower van B&O zijn herintreden bij Pioneer gedaan dan is het een optie. Zo niet dan ga ik hem skippen.

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 09:22:09
Die LX77 is toch geen top of the line receiver van Pio?

de LX87 en susano heb je nog.
Oh dat kan inderdaad. Ging een beetje van de prijs uit. Een receiver van +/- €1700,- zou toch wel menig speaker aan moeten kunnen sturen om een beetje mee te kunnen komen met de concurrentie lijkt me. Maar dat is dus alleen een gevoel bij mij.

Citaat van: WickedGame op oktober 22, 2013, 09:25:41
Zou je inderdaad zeggen, maar ik vraag mij toch wel af hoe ze van 370Watt max. opgenomen vermogen er 9 x 210Watt op 6Ohm weten te behalen. Ongetwijfeld zal er een verklaring zijn, maar het maakt mij dan toch wel weer huiverig.

Las al her en der dat bijv. een SC-LX85 wat moeite had met de B&W CM series.
Dat vraag ik me ook wel af inderdaad. Dat de LX85 moeite zou hebben met de CM series is niet zo best, had ik ook echt niet verwacht eerlijk gezegd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Ik zou als je naar een Pioneer kijkt eerst eens navraag doen bij Technative. Die heeft de duurste reciever susano, als ik hem goed heb begrepen zou hij deze niet weer kopen. Naw. er zijn betere recievers.

En vooral ga eerst luisteren liefst ook thuis met het nieuwe apparaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

#1282
Citaat van: Raymond187 op oktober 22, 2013, 09:22:09
Die LX77 is toch geen top of the line receiver van Pio?

de LX87 en susano heb je nog.

De LX-87 en Susano liggen ver boven budget.

Citaat van: WickedGame op oktober 22, 2013, 09:25:41
Zou je inderdaad zeggen, maar ik vraag mij toch wel af hoe ze van 370Watt max. opgenomen vermogen er 9 x 210Watt op 6Ohm weten te behalen. Ongetwijfeld zal er een verklaring zijn, maar het maakt mij dan toch wel weer huiverig.

Las al her en der dat bijv. een SC-LX85 wat moeite had met de B&W CM series.

*edit* lees net dat na de Sc-LX83 het op het gebied van versterking ook minder is geworden bij Pioneer. Daarvoor hadden ze ICEPOWER van B&O welke beter om kon gaan met veeleisende luidsprekers. Nu is alelen even de vraag heeft ICEpower van B&O zijn herintreden bij Pioneer gedaan dan is het een optie. Zo niet dan ga ik hem skippen.

Het lage stroomverbruik komt inderdaad door de klasse D versterking. Ik zou me over het maximaal opgenomen vermogen niet te veel zorgen maken, en vooral zelf testen en luisteren, dan blijkt vanzelf of de versterking het red of niet.


Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: frank2 op oktober 22, 2013, 09:31:37
Ik zou als je naar een Pioneer kijkt eerst eens navraag doen bij Technative. Die heeft de duurste reciever susano, als ik hem goed heb begrepen zou hij deze niet weer kopen. Naw. er zijn betere recievers.

En vooral ga eerst luisteren liefst ook thuis met het nieuwe apparaat.

Zoveel mensen zoveel meningen uiteraard, maar de Susano zal qua kracht niet te kort komen. Of het de sound is en beleving die je hoopt is altijd maar de vraag. Las net al dat Pioneer afgestapt was van B&O Icepower als versterking en dat blijkt niet ten goede te zijn gekomen in de kwaliteit van de Pioneers en de aansturing. Als ik nu naar de line-up kijk zit er ook geen ICEPower in, en dan met het gegeven dat de Pioneer LX85 al moeite had met de CM serie ga ik ze niet op een 8xx serie van B&W uit testen.

Eerste stap wat ik wil gaan doen is in een winkel luisteren naar de receivers (zal wel hobo of iets worden die zowel Anthem, Denon als Marantz heeft, als mede dealer van de 8xx serie van B&W). Dan kan ik op voorhand bepalen wat ik qua klank in die omgeving als prettig ervaar. Vanuit daar wil ik een thuissessie hebben om te zien wat het beste matched in mijn huiselijke omgeving.

frank2

Ik ben benieuwd naar de verschillen die jij ervaart.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: frank2 op oktober 22, 2013, 10:00:28
Ik ben benieuwd naar de verschillen die jij ervaart.

De bevindingen zal ik tegen die tijd uiteraard posten. Ga in iedergeval niet over 1 nacht ijs, moet ook een receiver zijn waar ik voorlopig weer een tijd mee vooruit kan, net zoals ik heb gedaan met mijn huidige SR7500.

Raymond187

En de Anthem al gekocht?

:D

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 24, 2013, 07:51:44
En de Anthem al gekocht?

:D

Waar moet ik de tijd vandaan halen om te testen man  :tongue2: hele week al druk bezig geweest met sporten, vergaderingen en quality time met het vrouwtje.

Raymond187

hehehe :P

QT met de vrouw is erg belangrijk en nog het leukste van allemaal  :pompom:

Ik wil ook weer flink sporten, maar vanaf aug. pas 2 x geweest  :nopompom: vanwege vakantie en dat plakplaatje op me arm. Ik ben rechts en als ik me arm niet eens kan buigen dan wordt het wel moeilijk om oef. te doen.

Dat indoor bootcamp vond ik wel leuk. alleen een flinke bord pasta en 1.5 uur later trainen is niet bevordelijk  :shaun:

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 24, 2013, 08:26:32
hehehe :P

QT met de vrouw is erg belangrijk en nog het leukste van allemaal  :pompom:

Ik wil ook weer flink sporten, maar vanaf aug. pas 2 x geweest  :nopompom: vanwege vakantie en dat plakplaatje op me arm. Ik ben rechts en als ik me arm niet eens kan buigen dan wordt het wel moeilijk om oef. te doen.

Dat indoor bootcamp vond ik wel leuk. alleen een flinke bord pasta en 1.5 uur later trainen is niet bevordelijk  :shaun:

Ik sta zondag op een survivalbaan om te gaan trainen voor de mudmasters en ervaring op te doen. Het weer zit in iedergeval goed mee met 90% kans op regen en windstoten  :crazy:

Raymond187

Citaat van: WickedGame op oktober 24, 2013, 08:29:01
Ik sta zondag op een survivalbaan om te gaan trainen voor de mudmasters en ervaring op te doen. Het weer zit in iedergeval goed mee met 90% kans op regen en windstoten  :crazy:
Maar goed dat je deze op de baan hebt en niet tijdens QT met de vrouw  :angel:

mudmasters??  :sarcasm:  :sleepy: Wat moet ik me daarbij voorstellen. Stormbaan ofzo?


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 24, 2013, 08:35:55
Maar goed dat je deze op de baan hebt en niet tijdens QT met de vrouw  :angel:

mudmasters??  :sarcasm:  :sleepy: Wat moet ik me daarbij voorstellen. Stormbaan ofzo?

Whaha, nee liever niet die windstoten  :tongue2:

Soort van stormbaan inderdaad: http://www.mudmasters.nl/

Raymond187


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 24, 2013, 08:54:46
Ziet er wel cool uit.

Ik heb geen flauw idee, het is de eerste keer dat ik dit ga doen. Zowat ons hele crossfit team gaat er aan mee doen, dus kon niet achterblijven. Die hard crossfitters op een stormbaan...  :laugh:

larzie

Soort legerstormbaan welke je als team moet afwerken zo te zien. :) Wel gaaf inderdaad!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

#1295
Vrij 22 Nov. zal ik in huize Raymond de Anthem gaan bekijken en uiteraard horen incl. wat ARC precies inhoud. Ben erg benieuwd  :pompom:

*edit* na scherpe opmerking van de gastheer  :pompom:

Raymond187

Zullen we het op vrijdag 22 nov. houden ;)

Zondag 22 nov. is pas over 2 jaar :D


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op oktober 25, 2013, 11:07:22
Zullen we het op vrijdag 22 nov. houden ;)

Zondag 22 nov. is pas over 2 jaar :D

Dan is de MRX700 vast wel heeeel goedkoop en binnen budget  :tongue2:

larzie

#1298
Citaat van: WickedGame op oktober 25, 2013, 10:46:31
Vrij 22 Nov. zal ik in huize Raymond de Anthem gaan bekijken en uiteraard horen incl. wat ARC precies inhoud. Ben erg benieuwd  :pompom:

*edit* na scherpe opmerking van de gastheer  :pompom:

Nice. Je had het beter bij mij kunnen horen denk ik. Alleen mn oude Marantz heb ik helaas niet meer om het verschil aan te tonen. Dan had je het verschil echt gemerkt. Eerst ongecontroleerd alles en boomerig. Vervolgens met Anthem en ARC rust en strak geluid. Wat een verschil was dat!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: larzie op oktober 25, 2013, 11:18:38
Nice. Je had het beter bij mij kunnen horen denk ik. Alleen mn oude Marantz heb ik helaas niet meer om het verschil aan te tonen. Dan had je het verschil echt gemerkt. Eerst ongecontroleerd alles en boomerig. Vervolgens met Anthem en ARC rust en strak geluid. Wat een verschil was dat!

Je woont helaas een beetje uit de richting, anders had ik allang erop in gegaan. Klinkt goed de ARC instelling, kijk ook al een beetje naar de MRX710 ivm het uiterlijk, alleen ligt die even doodleuk boven budget. Zou betekenen dat ik of langer moet wachten, of genoegen moet nemen met een MRX700 of andere receiver nu...

Enerzijds heb ik ook weinig zin meer om te wachten. Januari (bonus maand) wil ik toch wel knopen gaan hakken.