Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Vanochtend nog even wat gedoe, auto was kapot en deze moest ik nog ophalen bij de garage maar gelukkig kon iemand me ophalen en daar afzetten dus na enige vertraging onderweg richting de Veluwe om bij Morca een prachtige Technics SL1210MK2 op te halen (en er maar meteen een korte M&G van te maken)  :clapping:
Uiteraard eerst het kopje koffie bij binnenkomst met een lekkere Bossche Bol  :coffee:

Even kijken wat voor spul er allemaal staat en dit zal voor vele HT-ers vloeken in de kerk zijn, geen fancy Dirac systemen of andere RoomEQ fratsen maar gewoon 'ouderwetse' DSP's en equalizers, leuk spul om eens te zien!
Ik mocht plaatsnemen op de centrale stoel, althans de redelijk centrale stoel, gezien de set een beetje asymetrsich is opgesteld maar dat mag de pret niet drukken.
Eerst een lekker stukje stereo en Morca heeft goed meegelezen in mijn topic de laatste tijd dus meteen werd afgetrapt met Pink Floyd en The Police  :clapping:
Moet zeggen dat het eerste wat opvalt is de prettige klank uit de Onix monitoren, klinkt heel relax vond ik en kon er lekker voor gaan zitten en de imaging is gewoon goed. Als ik mijn ogen sluit hoor ik er eigenlijk niks aan dat het niet perfect symetrisch staat en zet het gewoon een mooi stereo plaatje neer.
Je merkt wel al dat de subs flink van boord kunnen en vervolgens wordt er een of ander Rap/R&B achtig nummer opgezet en ik krijg het gevoel alsof ik 15 jaar geleden op een caraudio meeting sta naar een dikke SPL set te luisteren, compleet inclusief wapperende broekspijpen zullen we maar zeggen  :devil:

Dan door met wat schijfjes die ikzelf goed ken en meegebracht heb, eerst Unbroken met de bekende openingsscene en wat eigenlijk meteen opvalt is dat de Pioneer plasma een heel fraai beeld neerzet, altijd wel fan van geweest en nog steeds fraai om te zien, dus zolang je niet groter en/of 4K wilt, lekker laten hangen dat ding!
Geluid is dan wel geen Atmos maar 5.1 en de plaatsing van de effecten en vliegtuigen is best goed, ze gaan van links voor naar rechts achter in de kamer, artilleriegeschut van links achter en knallen want de subs krijgen wel een fikse workout.
Voor mij persoonlijk iets 'too much' en gedurende de film passen we het level van de subs iets aan in de Arcam.
Door met de shootout scene van Den of Thieves en hier ook weer die flinke klappen van de subs, echt bizar wat die dingen (of de combi ervan) een druk zetten in de kamer. Klapt er gewoon echt stevig op.
Vervolgens komt het moment waar iedereen op zit te wachten; 'die Duitser' gaat in de Oppo en we laten een paar bekende nummers voor mij passeren en hier komt toch nog naar voren dat de subs nog steeds wat too hot staan, bij de eerdere filmscenes beukte het er wel goed op los en mag het ook wel maar met deze muziek mocht het wel iets getemperd worden en dat vervolgens nog een beetje bijgeregeld.
Ook de mooie zware stem van der Peter klinkt prima en niet 'te dun'. Ook de 'foutjes' die in deze disc/opname zitten komen naar voren, kraakjes in de microfoon, trillende gitaarsnaar etc.
Door met het klapstuk, de Keltische chickies met hun fraaie stereo soundtrack en hier valt ook weer de fraaie stereo imaging op van de set, klinkt gewoon lekker en ziet er ook lekker uit ;)

Tussendoor niet vergeten om ook de Technics SL1210MK2 nog te inspecteren (smetteloze staat!) en deze vast in de auto te laden voor de terugreis.

Ik vond het gezellig Morca! En klinkt echt wel fraai bij jou, Arcam valt goed op zijn plaats en ook de integratie tussen subs en monitoren is goed vind ik, enkel de balans (level) tussen de subs en de monitoren zou ik nog wat finetunen zoals we gaandeweg gedaan hebben vanochtend, maar ik heb me goed geamuseerd!
Bedankt voor de gastvrijheid en tot een volgende keer  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Thanks voor je leuke review  :thumbs-up:
Je was meer als welkom  :)
Ik ben blij dat je je vermaakt hebt. :popcorn:

De sub,s stonden hot idd bij film.
Dit is een beetje het gevolg van het input clip probleem ,wat ik opgelost heb.
Dat ga ik nog fixen,ff overdenken hoe de inputs beter te levelen.

Met muziek is het goed ,police ,bowie en dire straits klonk goed.
De oppo stuurt hard uit,ik zet die gewoon ff op min 10 in het menu.

Het is nu tijd om eerst even te genieten van mijn drukke afstel week
Al met al was het maar goed dat je kwam.
Dat was mijn motivatie om het weer goed te krijgen  ;)


PascalP

Ja bij de eerste stukjes stereo was het eigenlijk wel prima met de subs, dus vreemd dat ze met de Oppo zoveel hotter staan dan met je PC/Streamer.
Maar daar ga jij vast wel uitkomen om het allemaal mooi recht te trekken ;)

De Technics heeft gisteren al een plaatje of 3 gedraaid hier en klinkt ook prima icm de Rega Fono MM MK3 die ik heb gekocht ook  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Vreemd idd .
Het viel me meteen op toen ik hem aan de arcam hing dat hij erg hard binnenkomt.

Ik zet de sub voorlopig even in het menu zachter vd oppo.
Dat gaat prima.

3 platen al. Goed bezig :thumbs-up:
Kijk dan staat hij veel beter bij jouw.
Hier staat hij 3 keer niis te doen .
Platen kopen is een dure hobby 😁

vik

Altijd leuk een M&G.  ^^

De Pioneer Kuro blijft een prachtig toestel no matter what. Zo te horen heeft Marco veel plezier in die ruimte en daar draait het om.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike



Sjaak_Banaan

Citaat van: morca op april  5, 2022, 17:25:58
Vandaag deze gescoort voor weinig,die gaat zo de oppo in  :popcorn:


Oeh, dat was leuk toen ik net met BEQ begon, toen schudde het goed.  8)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

Leuke M&G zo te horen. leuk verslag.

Waren het echte BB's? yum!



morca

Citaat van: Sjaak_Banaan op april  5, 2022, 17:32:42
Oeh, dat was leuk toen ik net met BEQ begon, toen schudde het goed.  8)
Ik zal zo de beq file even bekijken  :thumbs-up:

Das jammer,ik heb pascal niet even een film met veel afval laten horen.
Met en zonder beq file dan  :)
De gekozen demos waren niet echt geknepen voelde ik ,dus dat was ok iig  ;D


Citaat van: denoontje op april  5, 2022, 18:08:03
Leuke M&G zo te horen. leuk verslag.

Waren het echte BB's? yum!



Was zeker leuk weer eens iemand over de vloer te hebben.
Ff ouwehoeren en wat demo,s spelen is altijd leuk met nieuwe gezelige mensen.

Nee geen echte ,die heb ik alleen van RalphH ooit gehad,en van een gozer om mijn werk.
De echte zijn niet te evenaren.
Al deze ook goed te vreten was,ik heb Pascal geen vieze gezichten zien trekken iig  ;D


morca

wat metingen van de gesloten sub na inregelen.
De extra demping lijkt goed te werken  ;D
Ik heb een paar oude matrassen achter in de kamer gezet,dat stopt een boel ellende wat normaal over de muur/raam reflectie weer terug komt de kamer in.


PascalP

Citaat van: morca op april  5, 2022, 17:25:58
Vandaag deze gescoort voor weinig,die gaat zo de oppo in  :popcorn:


En wat vond je van deze...?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono






PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Toni71


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

joostb


Tabcam

Van harte gefeliciteerd met een nieuw rondje om de zon :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Alsnog gefeliciteerd kerel 🎉

Citaat van: morca op april 15, 2022, 18:38:24
Vandaag kwam Abraham op visite.
Hij vond de set goed klinken ondanks zijn 50 jaar 🥳🥳🥳😆😆
Proost 🍻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Proficiat jochie! Hoop dat je een beetje een feestje kunt bouwen!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer