Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op maart  3, 2012, 10:20:17
Succes vandaag!
Dank u, gaat vast goed komen, ik heb er zin in en ben erg benieuwd (bijkletsen met Drees62 / meting akoestiek / Harbeth-demo).


Ik hoop dat de akoestiek enigzins mee blijkt te vallen en dat ik wat verder kom met het issue aangaande de plotse klankwijziging.
Voorts ben ik erg nieuwsgierig naar de Harbeth-demo bij BB&G.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari 24, 2012, 10:31:54
Het meten is een weekje opgeschoven naar zaterdag 3/3. Aansluitend gaan wij door naar Hilversum om daar in een aantal uurtjes kennis te maken met Harbeth (BB&G Demodag).

Kan ni wachten.

Dan ga jij leuke uurjes beleven met de Harbeths. Vind het zelf prachtig klinkende luidsprekers, alleen jammer genoeg niet helemaal geschikt voor de diverse muziek die ik draai. Wens jullie vandaag dan ook heel veel luisterplezier.

Xander32

#1202
Gisteren gezellig kunnen bijkletsen met Drees62, de akoestiek hier kunnen meten (thx Drees) en een Harbeth-demo bezocht.
Betreft de metingen akoestiek; die waren verrassend, verrassend goed ;D.

Vooral ook gaaf om hetgeen ik ervaar (hoor) terug te zien in de metingen. Een fijn voorbeeld daarvan is de integratie van beide subs, wat ik puur op `t gehoor heb gedaan.
Ik was ervan overtuigd dat deze goed stonden afgesteld en de metingen bevestigen dat nu  O0 (en een in room respons tot 22 Hz en dat met de 8" drivers ...).


In de loop van de week kan ik de grafieken tegemoet zien en zal deze posten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Nou een leuke dag gehad zo te lezen,kamer akoestiek is ook nog niet echt verkeerd,subje,s staat goed gesteld.
Altijd weer fijn om te weten dat je dat dus ook zelf goed kan/gedaan hebt.  ;)

Xander32

#1204
Citaat van: Xander32 op maart  4, 2012, 08:17:33
...
In de loop van de week kan ik de grafieken tegemoet zien en zal deze posten ...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Piek op 60 hz iets vlakken zou misschien nog een verbetering kunnen geven,en die 2 dipje,s ernaast ook iets omhoog proberen te halen,niet helemaal vlak hoor maar dat hoor je wel  :music:
verders goeie meting waar ik nog wel wat correctie op toe zou passen,zou het iets beter klinken denk ik,maar dit is een hele goeie basis.

Xander32

Citaat van: morca op maart  4, 2012, 20:21:35
Piek op 60 hz iets vlakken zou misschien nog een verbetering kunnen geven,en die 2 dipje,s ernaast ook iets omhoog proberen te halen,niet helemaal vlak hoor maar dat hoor je wel  :music:
verders goeie meting waar ik nog wel wat correctie op toe zou passen,zou het iets beter klinken denk ik,maar dit is een hele goeie basis.
Voor een onbehandelde huiskamer is het meer dan niet slecht ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op maart  4, 2012, 20:30:28
Voor een onbehandelde huiskamer is het meer dan niet slecht ;).
Idd zekers goed resultaat,was niks als kritiek bedoeld hoor.
maar omdat de Velo,s een EQ hebben zou je er eens iets mee kunnen spelen,toevallig gisteren bij/met iemand zitten stellen die ook zoiets had,vandaar mijn tip waar ik iets bij zou regelen,
verders niet negatiefs bedoeld  ;)

Xander32

#1208
Citaat van: morca op maart  4, 2012, 20:35:31
Idd zekers goed resultaat,was niks als kritiek bedoeld hoor.
maar omdat de Velo,s een EQ hebben zou je er eens iets mee kunnen spelen,toevallig gisteren bij/met iemand zitten stellen die ook zoiets had,vandaar mijn tip waar ik iets bij zou regelen,
verders niet negatiefs bedoeld  ;)
Kritiek - feedback kan en mag altijd hoor ;).

Alleen (vanaf) de DD(+) heeft Velodyne een handmatig instelbare EQ, die van mijn Ultra`s zijn alleen auto ...
De DD is formeel niet meer leverbaar en diens opvolger de DD+ is er vanaf slechts € 3400,-  ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op maart  4, 2012, 20:53:35
Kritiek - feedback kan en mag altijd hoor ;).

Alleen (vanaf) de DD(+) heeft Velodyne een handmatig instelbare EQ, die van mijn Ultra`s zijn alleen auto ...
De DD is formeel niet meer leverbaar en diens opvolger de DD+ is er vanaf slechts € 3400,-  ...
Mijn vergissing,als ik had geweten dat je geen handmatige eq had ,had ik het ook niet getipt  ;)

Feedback was het idd,omdat ik wat dacht wat niet kan.

Heb je al uitgevonden wat er nou mis was,of is er nog steeds iets niet in orde met je geluid?

Xander32

Citaat van: morca op maart  4, 2012, 20:58:52
Mijn vergissing,als ik had geweten dat je geen handmatige eq had ,had ik het ook niet getipt  ;)

Feedback was het idd,omdat ik wat dacht wat niet kan.

Heb je al uitgevonden wat er nou mis was,of is er nog steeds iets niet in orde met je geluid?
Nee, ik heb niet helder wat er "mis is" ... Wel ondervonden dat een ander stekkerblok veel goeds deed.

Maar ik ga het spoedig systematisch nakijken, startende bij de bekabeling (alles loshalen en opnieuw inpluggen).
Het issue klinkt als/doet hetzelfde als bij een "fase-probleem". Zo heeft Drees62 het ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Vreemd ,ik hoop echt echt dat je het gauw vind,
Stekkerdoos zou kunnen ,maar ik vermoed dat jij best goeie hebt.
Wat een troep verkopen ze tegenwoordig,ik had een nieuw blok knappen we stoppen achterelkaar,blok weg die oude solide aftandse er weer tussen,en weer ok .......
Goed spul tegenwoordig,en ik moet binnenkort nog een paar blokken maken,waar ik die ga halen.
Had als ik het toen wist 20 jaar terug een paar blokjes ingeslagen ,wat een bende maken ze nu.

Xander32

Citaat van: morca op maart  5, 2012, 18:36:12
Vreemd ,ik hoop echt echt dat je het gauw vind,
Stekkerdoos zou kunnen ,maar ik vermoed dat jij best goeie hebt.
Wat een troep verkopen ze tegenwoordig,ik had een nieuw blok knappen we stoppen achterelkaar,blok weg die oude solide aftandse er weer tussen,en weer ok .......
Goed spul tegenwoordig,en ik moet binnenkort nog een paar blokken maken,waar ik die ga halen.
Had als ik het toen wist 20 jaar terug een paar blokjes ingeslagen ,wat een bende maken ze nu.
Ik heb een goed stekkerblok (lees: degelijk) maar ik heb zaterdag met een ander blok ervaren dat daar nog de nodige winst is te behalen. Terwijl dat blok niet eens (veel) duurder was ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Ik wilde je al eens PMen voor een goeie tip,maar die eerste is al veel te duur voor mij.
Bedoel dus niet dat het niet werkt of wat dan ook,maar het lijkt wel of er geen ouderwets goed blok te koop meer is voor een gewone prijs.
De kwalitijd is om te huilen,maar ik wil ook geen honderen euro,s aan 1 blokje geven,dat eerste blok kost net zo duur als me receiver.

Gewoon die ouwe blokken van eerder is prima voor mij,maar dat maken ze niet meer,het is fragiel blik en plastiek gewonden.
En het lijkt wel of zo,n goed blok wat eerder 5 gld koste bv nu opeens een speciaal blok is waar je even 100 of 200 euro voor neer moet tellen ...........

Xander32

Citaat van: frank2 op maart  5, 2012, 19:07:56
Lees mijn recensies eens.....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120530.0


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120170.0
Frank, ik lees al een tijdje mee in jouw topic 8).
Ben wel benieuwd naar de netsnoeren welke jij momenteel in gebruik hebt. Betreffende stekkerblok wordt mij te gortig (prijs).

Heb mij ook voorgenomen om verder niet veel meer te wijzigen in deze set. Ik probeer de oorzaak van het issue te achterhalen en waar mogelijk te verhelpen. Dan blijf ik of met deze set spelen of er komt een geheel nieuwe voor in de plaats (zoals reeds eerder aangegeven).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ja netsnoeren maken de set "af". Je mag komen luisteren en ik laat je het verschil tussen een audiogroep, een netkabel en de stekkers horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Citaat van: frank2 op maart  5, 2012, 19:47:59
Ja netsnoeren maken de set "af". Je mag komen luisteren en ik laat je het verschil tussen een audiogroep, een netkabel en de stekkers horen.
Ok ,het is niet alleen het blok maar ook de kabel natuurlijk,en de stekker.
Want idd de laatste stekker die ik loshad was ook al om te huilen zulke dunne holle rommel.


Xander32

#1218
Citaat van: frank2 op maart  5, 2012, 19:47:59
Ja netsnoeren maken de set "af". Je mag komen luisteren en ik laat je het verschil tussen een audiogroep, een netkabel en de stekkers horen.
Allicht dat ik in de nabije toekomst gebruik maak van jouw aanbod. Een komplete audiogroep heeft ook namelijk ook mijn interesse, deze zal altijd een positieve wijziging brengen, ongeacht de set.


Momenteel heb ik de luxe dat ik maar 4 dagen/week werk dus heb wel mogelijkheden om een x richting `t Oosten te knappen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#1220
Citaat van: frank2 op maart  5, 2012, 20:11:29
Dan hoor ik wel van je...
Allicht in April een x? Kan `t dan wellicht combineren met een visite aan een andere forumgenoot in de Achterhoek en/of in Enschede, of ik rij "ff" door naar Maro  ::).

Je hoort nog!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Prima, zie wel een PM verschijnen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#1222
Citaat van: Xander32 op maart  5, 2012, 16:48:55
... ondervonden dat een ander stekkerblok veel goeds deed. ...
In afwachting van een ander (lees: beter) stekkerblok van een forumsponsor - ongeacht de set een leuke upgrade, al zal daar vast wel weer door een aantal mede-forumleden negatieve dan wel sceptische feedback op volgen; ze doen maar 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2012, 11:25:55
In afwachting van een ander (lees: beter) stekkerblok van een forumsponsor - ongeacht de set een leuke upgrade, al zal daar vast wel weer door een aantal mede-forumleden negatieve dan wel sceptische feedback op volgen; ze doen maar 8).

Xander32

#1224
Citaat van: drees62 op maart 10, 2012, 18:31:00
Het betreft (helaas) niet een zelfde als die van jou, die gaat uit de handel en voldoet ook niet geheel aan mijn wensen (lengte netsnoer). Echter wel hetzelfde blok, welke van een kabel en stekker wordt voorzien van hetzelfde merk en met gelijkende eigenschappen.
Beiden nog een stapje hoger op de HFT-ladder. Daarmee echter ook een andere prijsklasse :-\, hetgeen juist bij jouw blok zo mooi afgewogen was (prijs - kwaliteit).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT