Vibex One R6 (rodium) stekkerblok

Gestart door frank2, februari 11, 2012, 15:52:01

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Review Vibex One 6 Rodium.

Totaal toevallig belde een audiovriend mij op, tijdens de uitgebreide luistersessies met het CP Audioblok. Of ik even tijd had.....
1 uur later was hij bij mij met een stekkerblok (Vibex One 6R). Dit even aangesloten en ik was totaal verbaasd. Volle diepe bassen, veel klankkleur... Dat beloofde wat, echter moest het blok 1 dag later alweer inleveren, maar mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Na even te hebben gegoogled kon ik voor een zeer schappelijke prijs een nieuw blok kopen, wat ik dus heb gedaan. (als het mij niet zou bevallen er waren minimaal 2 kandidaten, die het blok ook wilden hebben)
Na 1 week was het blok er en kon ik gaan inspelen.

Om maar vast 1 belangrijke conclusie te trekken, dit blok heeft een zeer lange inspeeltijd nodig.
Om je vast te waarschuwen indien mensen dit blok gaan kopen: na minimaal 200 uur komt de bas pas, daarvoor hoor je deze niet!!!, wel wisselt per dag het hoog en midden iets. Na 210 uur is er bas, een mooi midden en helder hoog, maar dan moet je wel een stroomvreter op de outlet hebben gehad, zoniet duurt het echt minimaal 300 uur. Hou daar dus rekening mee. Ik werd op een gegeven moment zo onzeker dat ik diverse kabels heb geprobeerd om te kijken of het aan de kabels lag, wat dus niet het geval was. U bent gewaarschuwd.

Dit blok heeft 6 rodium outlets. Is zwaar gebouwd en erg stevig.
Na het blok grotendeels te hebben ingespeeld, kan ik wel beginnen met te vertellen over hoe dit blok het doet.
Tsja waar zal ik beginnen; dit blok is niet neutraal of juist misschien wel het meest neutrale blok wat er bestaat. Ik ben de sound van Furutech en CP Audio gewent, dit blok is anders, het klinkt anders, doet anders....
Ik zal ook moeite hebben dit blok te beschrijven, maar zal m'n best doen om het zo helder mogelijk te verwoorden. Neutraal daar waren we gebleven. Als je van een strakke diepe bas houd, met en strakke diepe dreun, dan is dit blok niet neutraal, maar houd je van gelaagdheid in de lage tonen, met een behoorlijk volle bas, die ook diep gaat maar niet als een dreun bas, maar meer als een volle diepe bas, houd je van stemmen die klank hebben, gitaren met een klankkast, body dus ja dan is dit blok de juiste en dan is hij neutraal met de opmerking dat er een duidelijk hoorbare volle bas en midlaag te horen zijn. Toch is er ook helderheid,transparantie,  stemmen kunnen vol klinken maar ze hebben zeker goed gedetailleerd karakter, ( je hoort Mark Knofler op de cd Dire Straits – on every street  nr 8 Iron Hands, zingen met een zacht wegstervende echo achter zijn stem, met muziek is dat nog beter te merken, alle toontjes en tingeltjes zijn goed hoorbaar. Het hoog is mooi, maar de CP Audio doet dat mooier, de hi-hats klinken met de CP Audio mooier, hier zijn ze ook goed hoorbaar maar niet zo ragfijn, de hogere tonen als belletjes zijn echter weer perfect. Op een andere set klonken de hi-hats echter wel zeer gedetailleerd (wilson watt puppy's)

Het blok speelt gemakkelijk, je kunt lang luisteren, toch is er veel dynamiek maar door de smeuige sound, vloeiend, zeker iets warm, maar wel zeer transparant, is het lekker luisteren, toch zit er ook pit in. Het is zeker emotioneel. Je wordt in de muziek gezogen... De presentatie is meer forward dan bij CP Audio of Furutech
Het blok zorgt voor een grote spreiding van geluid, geluid komt zeker buiten de speakers en er zit een mooie diepte in het geluid. Er is duidelijk een grote ruimtelijkheid.
Een ander aspect is dat de geluiden die tijdens een muziekstuk altijd iets harder worden neergezet zoals een trompet, sax, e.d. Bij dit blok dat ook doen maar dat ook andere iets minder opvallende stukjes ergens in de muziek opvallen alsof daar ook iets nadruk op gelegd wordt.

Conclusie:

Een stekkerblok dat een mooi vol geluid heeft zonder de helderheid te verliezen, echter met veel klankkleur,  transparant, open ietswat warm. De totaal sound geeft een homogeen geluid, vol geluid en gedetailleerd.
Zeer mooie spreiding en diepte van het geluid.

Adviesprijs 660 euro, o.a. te koop bij hifi supply, wenw audio.

Er bestaat ook een koperen versie die heb ik niet getest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Vik

Dit blok wil ik zeker een keer als demo vergelijken bij mij thuis.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov