Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: drees62 op februari  3, 2012, 19:30:25
En? Heb je nog iets kunnen vinden vandaag?
Hey Andre, nee, ik heb er nog niet naar omgekeken ... Dat heeft 2 redenen: ik ben door m`n rug gegaan (moet dan niet met een kast gaan schuiven en mij in vreemde houdingen wringen) en ben er ff klaar mee. Heb de set al meer dan een week niet aan gehad :eh:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op februari  5, 2012, 10:45:26
Hey Andre, nee, ik heb er nog niet naar omgekeken ... Dat heeft 2 redenen: ik ben door m`n rug gegaan (moet dan niet met een kast gaan schuiven en mij in vreemde houdingen wringen) en ben er ff klaar mee. Heb de set al meer dan een week niet aan gehad :eh:.

Das extra balen, laat het dan idd maar ff rusten. Hoor wel of ik de 26e nog extra spulletjes (bijv. interlink, stekkerdoos) mee moet nemen om dingen eventueel uit te sluiten. By the way, er is geen tweeter overleden?

Beterschap met je rug!

morca

Beterschap man,laat de set maar even rusten dan,stress daarvan slaat nu gauw op je zwakke plek(rug)

Take it easy Sander ,mooi klote allemaal.

Xander32

#1178
Citaat van: drees62 op februari  5, 2012, 11:48:39
Das extra balen, laat het dan idd maar ff rusten. Hoor wel of ik de 26e nog extra spulletjes (bijv. interlink, stekkerdoos) mee moet nemen om dingen eventueel uit te sluiten. By the way, er is geen tweeter overleden?

Beterschap met je rug!
M`n rug is niet zo`n issue hoor - leef daar al een jaar of 10 mee, maar ik moet het dan ff voorzichtig aan doen.
Betreft de speakers - tweeters: m.i. niets mis mee. Deze week heb ik donderdag vrij (voor m`n thuisstudie 8)), als daar nog tijd rest en m`n rug werkt mee kijk ik allicht naar de set. Heb er op dit moment niet de puf en `t geduld voor om het issue op een rustige en gestructureerde wijze te benaderen.


Als je de 26e idd. een stekkerdoos mee wil brengen zou mooi zijn, want mijn verdenking richt zich voor een deel op betreffende component, daar ook de tv hetzelfde euvel vertoont (die zit op hetzelfde blok als de set) ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op februari  5, 2012, 12:05:47

Als je de 26e idd. een stekkerdoos mee wil brengen zou mooi zijn, want mijn verdenking richt zich voor een deel op betreffende component, daar ook de tv hetzelfde euvel vertoont (die zit op hetzelfde blok als de set) ...

Stekkerblok gaat mee de 26e!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag wel de tijd om e.e.a. te gaan uitproberen maar m`n fysiek speelt ff niet mee :sneaky:. Dat schuift dus weer op naar ... (`t weekend?).
Wel vanmiddag weer eens een cd-tje proberen (na anderhalve week).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Alex Groningen

Toch vreemd dat je zo van de één op de andere dag last hebt van S klanken.
Ik hoop dat je er snel achter komt waar het probleem nu ligt en dat je het kunt oplossen.

En beterschap met je rug. Lijkt me flink balen als die pijn iedere keer terugkeert

Xander32

#1184
Citaat van: Alex Groningen op februari  9, 2012, 15:25:44
Toch vreemd dat je zo van de één op de andere dag last hebt van S klanken.
Ik hoop dat je er snel achter komt waar het probleem nu ligt en dat je het kunt oplossen.

En beterschap met je rug. Lijkt me flink balen als die pijn iedere keer terugkeert
Thx Alex.

Ik heb zojuist reeds (een deel betreft) de sss-/fff-klanken opgelost door, uhm ... met de planten te schuiven die voor het raam staan :blink:.
De rechter speaker staat namelijk zo`n 90 cm van een glazen pui, met lamellen en gordijnen. En daar staan dus tevens 2 grote planten voor betreffende pui. Die zijn met kerst verhuisd naar de schuur om plaats te maken voor kerstprullaria, en na de kerst weer terug geplaatst. Echter stonden ze nu anders.

Wat ik heb gedaan is de planten weer op een punt gezet waar ik verwacht dat het geluid relfecteert vanaf die glazen pui ... thats all ::).


Mij viel op dat ook het geluid van de tv hetzelfde euvel vertoonde (sss-/fff-klanken) en van daaruit verder denkende kwam ik op twee mogelijke boosdoeners: de stroomvoorziening (kabelbreuk gehad eind december 2011) en/of de akoestiek (daar moest dus iets in gewijzigd zijn).

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Fijn dat je (deels) de oorzaak gevonden hebt!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

yorkie13

Leuk dat het de planten zijn.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari  9, 2012, 16:20:25
Thx Alex.

Ik heb zojuist reeds (een deel betreft) de sss-/fff-klanken opgelost door, uhm ... met de planten te schuiven die voor het raam staan :blink:.
De rechter speaker staat namelijk zo`n 90 cm van een glazen pui, met lamellen en gordijnen. En daar staan dus tevens 2 grote planten voor betreffende pui. Die zijn met kerst verhuisd naar de schuur om plaats te maken voor kerstprullaria, en na de kerst weer terug geplaatst. Echter stonden ze nu anders.

Wat ik heb gedaan is de planten weer op een punt gezet waar ik verwacht dat het geluid relfecteert vanaf die glazen pui ... thats all ::).


Mij viel op dat ook het geluid van de tv hetzelfde euvel vertoonde (sss-/fff-klanken) en van daaruit verder denkende kwam ik op twee mogelijke boosdoeners: de stroomvoorziening (kabelbreuk gehad eind december 2011) en/of de akoestiek (daar moest dus iets in gewijzigd zijn).



Kijk eens aan. Mooi dat het dus weer is opgelost. Je moet er trouwens maar opkomen om het probleem daar te zoeken.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op februari  9, 2012, 16:45:41
Kijk eens aan. Mooi dat het dus weer is opgelost. Je moet er trouwens maar opkomen om het probleem daar te zoeken.
M`n eerste bevindingen zij positief maar ik hou nog ff een slag om de arm 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Ik hoop toch echt voor je dat het nu goed blijft.


Xander32

Citaat van: morca op februari  9, 2012, 17:09:20
Ok geen bloemen in mijn huiskamer binnenkort  :D
Bloemen kunnen best, als je ze maar laat staan ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Ik ga eens rondkijken wat ik aan mijn akoestiek kan doen,binnen een paar maanden heb ik een heel huis  :thumbs-up:    :D
Huiskamertje eens mooi in proberen te richten(qa akoestiek)

Doe ik de bloemetjes daarna,wat ik ga ze buiten zetten en houd een HT forum open dag  :D geintje

Pinohelmond

Citaat van: RA SUBS op februari  9, 2012, 16:44:34
Leuk dat het de planten zijn.

Heb zo´n vermoeden dat Sanders vriendin voortaan wekelijks een enorme bos bloemen gaat krijgen.  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Fijn dat je het hebt gevonden. Grote planten kunnen werken als diffuser, dus feitelijk zijn de planten niet de oorzaak maar het raam waar ze voor staan ;)

In ieder geval kan je nu weer genieten :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op februari 10, 2012, 08:03:47
Fijn dat je het hebt gevonden. Grote planten kunnen werken als diffuser, dus feitelijk zijn de planten niet de oorzaak maar het raam waar ze voor staan ;)

In ieder geval kan je nu weer genieten :music:
Idd., de reflectie via de pui is de boosdoener, de planten een middel in deze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2012, 19:53:11
Idd., de reflectie via de pui is de boosdoener, de planten een middel in deze.

Gewoon je raam eruit halen Sander  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op februari 12, 2012, 11:10:33
Gewoon je raam eruit halen Sander  :D
Krijg dan weer een bass-issue - een tekort.


Het probleem is nog niet geheel opgelost, binnenkort toch alles mar een keer loskoppellen en weer zorgvuldig opbouwen ???.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: drees62 op februari  5, 2012, 11:48:39
Das extra balen, laat het dan idd maar ff rusten. Hoor wel of ik de 26e nog extra spulletjes (bijv. interlink, stekkerdoos) mee moet nemen om dingen eventueel uit te sluiten. By the way, er is geen tweeter overleden?

Beterschap met je rug!
Het meten is een weekje opgeschoven naar zaterdag 3/3. Aansluitend gaan wij door naar Hilversum om daar in een aantal uurtjes kennis te maken met Harbeth (BB&G Demodag).

Kan ni wachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78