Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

#2425
Zo.
Bezempje is gebruikt. Omdat ik nog steeds in een goede bui ben heb ik volstrekt geen interesse in waarschuwingen of bans uit te delen. Dus doe ik dat niet 8)
Wel verwacht ik dat een aantal mensen (je mag overigens compleet zelf beslissen of je daarbij hoort of niet :angel:) hun woordkeus wat nuanceren. En dan nog niet eens zozeer in dit topic, maar in het algeheel. Dat je alles mag zeggen wil niet zeggen dat je alles hoeft te zeggen.
Mensen opzoeken waarvan je weet dat je problemen hebt met wat ze posten: vraag jezelf eens af wat het nut is om dat steeds weer op te zoeken. En hou daarbij in gedachten dat als het al voor je eigen vermaak is, dat er nog meer mensen meelezen op dit forum, en dat die misschien/waarschijnlijk een ander gevoel voor "leuk" hebben.

Zo. Opa Christiaan heeft zijn praatje ook weer gedaan :) Nu nog even 1 post aanpassen en mijn taak zit er hier weer op. Neem ik aan ;) Bedankt voor de medewerking!
En @ wie zijn posts aangepast had naar aanleiding van mijn eerdere posting: bedankt voor het aanpassen!

Edit: woordkeus in 1 alinea iets aangepast
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 28, 2014, 16:23:14
... vakantie zal dit weekend eindigen. Maar dat is niet erg want ik heb een fijne vakantie gehad, heb genoten. Enne, wanneer jij een keer in de omgeving bent, you're welcome.

Voor Maro is dat overigens niet anders he ;).
Mooi dat je je vitamine V goed tot je hebt genomen. Ik kom natuurlijk graag bij je langs als eerste voor de fun vlak daarna gevolgd door de interesse naar je nieuwe luidsprekers. Ik zal wat dagen naar je PMen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

O ja, Drees kwam er achter dat ik de ic verkeerd om had aangesloten  :blush: ...
Ik kon dat maar niet geloven daar ik altijd nauwkeurig te werk ga, en toch is het mij overkomen ...

Wanneer van de week de nieuwe netkabels er zijn, ja die van Ronald, moet ik er toch aan de achterzijde bij en zal ik het foutje maar snel verhelpen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Hoezo verkeerd? Fase of richting?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

 ;D kan gebeuren. Ik heb een tijd met speakers uit fase gespeeld. Nog nooit zo'n breed stereobeeld gehad.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Direct bij de eerste cd die Drees had meegebracht hoorde hij het al; daar zit percussie in welke links in het geluidsbeeld moet staan, bij mij stond deze aan de rechterzijde z'n best te doen ...
Bij een blik achter het dressoir was de oorzaak snel duidelijk 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2014, 11:12:29
L & R ...

Je begon net je muziek opnieuw te ontdekken, begrijp waarom  ;D   


Dit had ik nooit maar dan ook nooit verwacht Xander32 van u


Enjoy
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2014, 13:44:53
Het verschil mèt en zonder tv(lees; plaid) vind ik aanzienlijk.
Per week is er vaak maar 1 moment dat ik er (in mijn uppie) echt gedurende meer dan 1 uur voor ga zitten. De "inspanning" welke gepaard gaat met het afschermen van de tv middels een plaid, heb ik er graag voor over. Deze geeft meer direct en duidelijk positief effect, dan welke (kabel-) tweak of vloerkleed dan ook.

Het ene is min of meer algemeen geaccepteerd, het plaid duidelijk niet. Maar zoals altijd gaat deze jongen daarin zijn eigen weg 8).

is ook logisch staat toch een reflectiepaneel tussen de speakers en alleen met experimenteren kan je het horen "eventueel" mits je het wilt een plaid of dekbed of ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

#2435
Heb de opstelling van de ls. nog iets verder geperfectioneerd en het is nu volop genieten, met of zonder plaid. Al blijft het verschil met of zonder aanzienlijk te noemen.

Citaat van: John Wx op augustus 29, 2014, 11:31:46
is ook logisch staat toch een reflectiepaneel tussen de speakers en alleen met experimenteren kan je het horen "eventueel" mits je het wilt een plaid of dekbed of ?




Heb er slecht van geslapen :(




;)

Citaat van: John Wx op augustus 29, 2014, 11:28:33
Je begon net je muziek opnieuw te ontdekken, begrijp waarom  ;D   


Dit had ik nooit maar dan ook nooit verwacht Xander32 van u


Enjoy
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rudi64

Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2014, 10:41:41
O ja, Drees kwam er achter dat ik de ic verkeerd om had aangesloten  :blush: ...
Ik kon dat maar niet geloven daar ik altijd nauwkeurig te werk ga, en toch is het mij overkomen ...

Herkenbaar..dit is me ook al overkomen..
Daarom heb ik een aantal dezelfde tracks die ik bij elke handeling aan de set eens laat afspelen,
zelf bij het reinigen van de contacten.Dan word zoiets snel duidelijk...zeker als je zoveel aansluitingen als ik heb aan de set.
Bij minder gekende albums is dat niet zo evident dit te herkennen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Xander32

#2437
... betreffende track (gehele album) heb ik ook per ommegaande gerippt en staat nu als flac op mijn hd. ... (met dank aan Drees).






Citaat van: Rudi64 op augustus 29, 2014, 13:11:26
Herkenbaar..dit is me ook al overkomen..
Daarom heb ik een aantal dezelfde tracks die ik bij elke handeling aan de set eens laat afspelen,
zelf bij het reinigen van de contacten.Dan word zoiets snel duidelijk...zeker als je zoveel aansluitingen als ik heb aan de set.
Bij minder gekende albums is dat niet zo evident dit te herkennen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Mij ook al eens, en ik ben er ook zeer precies op.

nb: Klinkt dat Eagles album beter dan de gewone cd rip?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

morca

Sander heb je ook de DVD audio versie van deze,die is in 192/24 bit.
Ben benieuwd wat beter klinkt.

PS dat L&R had ik ook,denk dat ik boven verkeerd had aangesloten vanaf/op de DAC.
Beneden gaat bij One opeens de helicopter in de intro andersom  ;D

Staaled

Citaat van: morca op augustus 30, 2014, 13:45:25
Sander heb je ook de DVD audio versie van deze,die is in 192/24 bit.
Ben benieuwd wat beter klinkt.

PS dat L&R had ik ook,denk dat ik boven verkeerd had aangesloten vanaf/op de DAC.
Beneden gaat bij One opeens de helicopter in de intro andersom  ;D
Bij mijn weten is alleen Hotel California op DVD-Audio uitgebracht. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Staaled op augustus 30, 2014, 14:06:31
Bij mijn weten is alleen Hotel California op DVD-Audio uitgebracht. :)
Edwin je hebt gelijk,ik zat met me gedachte ergens anders toen ik net poste.......
Dus zat niet op te letten ;D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Die van Sander weet ik niet of ik die heb,denk het niet.

Hotel California klinkt idd super,vooral sind me laatste upgrade.
Bepaalde muziek klinkt heel anders door een wereld van kleine details die voor me open gaat.
Ik geniet er zwaar van dat weet ik wel ,

Me hobby was aant verslorren,ik wil hem weer oppakken en een stapje hoger tillen.
Hopelijk gaat dat lukken  :music:

drees62

Citaat van: Xander32 op augustus 30, 2014, 07:49:36
... betreffende track (gehele album) heb ik ook per ommegaande gerippt en staat nu als flac op mijn hd. ... (met dank aan Drees).




Nog even inhaken op de kabels goed aangesloten: bij track nummer 6 (Hotel California) dient bij het intro de bassdrum van linksachter te komen. Hoe beter je set 3D weer kan geven, hoe meer de bassdrum van achteren zal komen.

Het overkomt dus schijnbaar hele volksstammen  8)
Laatst nog bij een demo bij gerenommeerde winkel geconstateerd  ;D

Xander32

#2445




... "slechts" aan het genieten van muziek  :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Gaaf hoor. Genieten van de muziek met jouw set moet een genot zijn.

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 31, 2014, 19:26:42




... "slechts" aan het genieten van muziek  :clapping:.
Alleen al een genot om naar de set te kijken.  Inmiddels zie ik, nu de kamer wat langer in deze vorm bestaat, ook wat meer warmte en huiselijkheid terugkomen.

Kleed, planten enz.  Erg mooi ;)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

Citaat van: Xander32 op augustus 31, 2014, 19:26:42

... "slechts" aan het genieten van muziek  :clapping:.

mooiste wat er is...genieten!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster