Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje


larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

De subwoofer is gearriveerd! Mijn ouders kwamen vandaag bij mij eten en hadden de subwoofer meegenomen. Thuis aangekomen stond de JL F112 in de doos in mijn woonkamer op me te wachten:


De attributen die in de doos erbij zaten. De witte subwooferkabel van Monster was een geschenk van de leverancier.  :pompom:


De subwoofer nog mooi ingepakt in de doos, met een beschermende hoes eromheen:


Subwoofer op zijn mogelijke positie neergezet:


Wat meer foto op afstand:


Nog een foto zonder frontje:


Het was even spannend, omdat de subwoofer uit Italië moest komen, maar het is allemaal vlekkeloos verlopen moet ik zeggen. Mijn complimenten aan de leverancier. Na het verzenden was de subwoofer er ook binnen 4 werkdagen. Geen enkele beschadiging en hij ziet er als ongebruikt uit. Nu moet ik alles nog instellen, maar ik wilde jullie de eerste foto's niet onthouden.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Nice...even inregelen en genieten. Hoe ga je hem inregelen? Ben zelf nog steeds wat onzeker wat dat betreft. Eerst ARC en dan de eigen sub DSP of juist andersom? Of geen eigen DSP omdat de receiver het ook al doet. Ik heb eerst ADSY gedraaid en toen de sub EQ. Ben erg tevreden over het resultaat maar het zou zo maar kunnen dat het anders kan/moet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op december 18, 2013, 20:40:27
Nice...even inregelen en genieten. Hoe ga je hem inregelen? Ben zelf nog steeds wat onzeker wat dat betreft. Eerst ARC en dan de eigen sub DSP of juist andersom? Of geen eigen DSP omdat de receiver het ook al doet. Ik heb eerst ADSY gedraaid en toen de sub EQ. Ben erg tevreden over het resultaat maar het zou zo maar kunnen dat het anders kan/moet.

Dat weet ik zo ook nog niet precies. Wellicht dat Raymond, Marco of Ralph mij hier meer over kan vertellen. Raymond heeft volgens mij ook een MRX700 en Marco en Ralph weten wel veel over subwooferts. Is op het forum altijd veel hulp wat dat betreft beschikbaar volgens mij. Dus dat moet goedkomen.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op december 18, 2013, 20:48:35
Ik ga het volgen Lars.

Heb je de JL al even lekker gepoetst?  :D

Nog niet eens. Doe ik wel bij daglicht!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Eerst ARC vd JL draaien Larz,dan vlakt ie het meeste al.
Zodat ARC vd MRX700 daarna minder hoeft te boosten.of bijna niks te doen misschien.Dat is beter.

Hij staat er supermooi bij zo, :thumbs-up:
In de hoek zo te zien,cornergain !!  ;)

Ben benieuwd naar je eerste impressie  :popcorn:

larzie

Citaat van: morca op december 18, 2013, 21:23:12
Eerst ARC vd JL draaien Larz,dan vlakt ie het meeste al.
Zodat ARC vd MRX700 daarna minder hoeft te boosten.of bijna niks te doen misschien.Dat is beter.

Thanks voor de tip! Voor de setup settings op de JL zelf gewoon het boekje volgen?

Citaat van: morca op december 18, 2013, 21:23:12
Hij staat er supermooi bij zo, :thumbs-up:
In de hoek zo te zien,cornergain !!  ;)

Dankjewel! Hoop dat het ook effectief is.
Is cornergain positief of negatief? In die instructies staat de subwoofer ook in de hoek. 

Citaat van: morca op december 18, 2013, 21:23:12
Ben benieuwd naar je eerste impressie  :popcorn:

Anders ik wel!  :blush:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje


morca

Citaat van: larzie op december 18, 2013, 21:28:36
Thanks voor de tip! Voor de setup settings op de JL zelf gewoon het boekje volgen?

Ik ga ervanuit,ik heb geen org dus ook geen org boekje. ;D
Maar je hebt er een goeie handleiding bij denk ik,moet lukken toch.

En je receiver ken je al,even crossover instellen op 80 hz ong voor de sub en voor de main,s.

Je kan ook eerst de ARO vd JL eens draaien en kijken hoe het klinkt.

Anders moet je eerst die ARC vd 700 resetten of uitzetten,
dan de ARC vd JL laten draaien
daarna de ARC vd 700 nog een keer,dan ben je wel even bezig

larzie

Citaat van: Valkyrie op december 18, 2013, 21:37:44
Mooie aanwinst Larzie! :pompom:

Zeker weten! Thanks!

Citaat van: denoontje op december 18, 2013, 21:52:05
oempfh

:laugh:

Citaat van: morca op december 18, 2013, 21:56:12
Ik ga ervanuit,ik heb geen org dus ook geen org boekje. ;D
Maar je hebt er een goeie handleiding bij denk ik,moet lukken toch.

En je receiver ken je al,even crossover instellen op 80 hz ong voor de sub en voor de main,s.

Je kan ook eerst de ARO vd JL eens draaien en kijken hoe het klinkt.

Anders moet je eerst die ARC vd 700 resetten of uitzetten,
dan de ARC vd JL laten draaien
daarna de ARC vd 700 nog een keer,dan ben je wel even bezig

ARC resetten... hmm dat moet ik eens uitzoeken hoe dat gaat. Uitzetten is misschien idd handiger.  :clapping:
80 Hz had ik idd gelezen in de manual van JL:

http://mediacdn.jlaudio.com/media/mfg/9013/media_document/live_1/f112_MAN.pdf?1305783846

ARO is dat Room Correction systeem van de JL zelf had ik al gelezen. :)

Komende vrijdag alle tijd om te puzzelen!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

80Hz volgens het boekje maar bij mij pakte een 40Hz afstelling beter uit. Denk dat je met de Tannoy's daar ook beter mee af bent. Beide gewoon even proberen denk ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Citaat van: larzie op december 18, 2013, 20:35:18
De subwoofer is gearriveerd! Mijn ouders kwamen vandaag bij mij eten en hadden de subwoofer meegenomen. Thuis aangekomen stond de JL F112 in de doos in mijn woonkamer op me te wachten
Zat ik er met dat eten toch niet ver vanaf :)

Mooie aanschaf hoor!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Kregen je ouders hem een beetje verzeuld? Of komen die morgen hun bed niet meer uit?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie


Citaat van: rovinggecko op december 18, 2013, 23:34:43
Kregen je ouders hem een beetje verzeuld? Of komen die morgen hun bed niet meer uit?

Geen idee viel wel mee met z'n 2en. Alleen kan ik de sub in principe ook tillen, maar met 2 personen is het makkelijker. Weegt een kleine 60 kilo.

Hoop dat ik wat kan slapen met serious request hier. Ben blij dat ik niet midden in het centrum woon. Zal ze vrijdag wegblazen met mijn subwoofer. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: Maro op december 18, 2013, 22:33:17
80Hz volgens het boekje maar bij mij pakte een 40Hz afstelling beter uit. Denk dat je met de Tannoy's daar ook beter mee af bent. Beide gewoon even proberen denk ik.
Dat kan ook aan de stelling van ADSY liggen,als ik het manueel doe is 80 hz hier altijd beter geweest.
Meer punch tot 80 hz ipv 40 hz.
Dat mis ik dan weer.

Ik moet me grote speakers ook manueel goed temperen,anders zitten ze de sub in de weg.
Dus vandaar dat ik aan iets denk, wat daar niet helemaal gaat zoals zou moeten of kunnen.

Raymond187

Feli Larz met de mooie aanwinst. Top woofer en staat ook erg mooi.

Ik heb DSP uit op mijn sub en laat ARC dat regelen. Met de corner gain lijkt het me sterk dat de anthem moet gaan boosten. En 2 DB boosten is geen probleem.

Zou de speakers eerst op 80hz zetten. En dan luisteren op hoger volume. En daarna kan je via de AB de fronts en center op 60hz zetten en luisteren wat er dan gebeurd op hoger volume.

40hz is niet mogelijk op de Anthem. Dan zet hij ze op Large.

Kan je de meeting hier neer zetten. Ben wel benieuwd.

Ooww en nahet inmeten en instellen de DB meter erbij pakken en alles op 75db zetten he. Ralpf heeft dat bi mij gedaan en ook al deed ARC het keurig er waren toch 4 speakers die 1 - of + db aangepast moesten hebben. En verbetering was direct hoorbaar. Vooral de sub  :D

WickedGame

Wow! De JL Audio heeft een leuk maar vlot reisje gehad!

En wat een beauty! *niet aan mijn vriendin laten zien haha*

Staaled

Citaat van: Maro op december 18, 2013, 20:40:27
Nice...even inregelen en genieten. Hoe ga je hem inregelen? Ben zelf nog steeds wat onzeker wat dat betreft. Eerst ARC en dan de eigen sub DSP of juist andersom? Of geen eigen DSP omdat de receiver het ook al doet. Ik heb eerst ADSY gedraaid en toen de sub EQ. Ben erg tevreden over het resultaat maar het zou zo maar kunnen dat het anders kan/moet.
Edit:
Als je beide wilt gebruiken eerst ARO dan ADSY of ARC.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Zoals Morca en Staaled aangeven zou ik ook eerst de JL DSP doen en daarna ARC laten beluisteren wat nog nodig is.
Mits je ze allebei wilt gebruiken dus. Gewoon proberen, dus ook met DSP van de JL uit.

Crossover moet je naar smaak mee spelen. Hier staan de fronts op 70 en de center op 60, vond ik persoonlijk het fijnste klinken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

precies

eerst de DSP van de subwoofer , en dan ARC van de Anthem laten meten.

Zelf gebruik ik nu 2 x monolith met Velodyne DSP, en dan later ARC laten meten.

Raymond, je hebt op de PB12 toch alleen maar een beperkte DSP, ofwel geen.
De DSP bestaat uit limiteren om de XXLS12 woofer van peerless onder controle te houden.
iets wat heel goed werkt.

Mooie aanwinst overigens die JL112  8), nu heb je echt laag in je HT

high-q

Gefeliciteerd met je sub, mooi ding man!
Ben je de komende tijd wel eventjes zoet mee.

Had eerlijk gezegd verwacht dat je hem aan de andere kant zou plaatsen, aangezien je (zonder ARC) ook problemen had met de speaker in die hoek.
Misschien zie ik het het verkeerd, maar is het niet beter als je de sub dan gelijk op een plek zet waar soweisoe niet veel gecorrigeerd moet worden?

Leuk van je ouders dat ze hem kwamen brengen ... kan je nu al wat eerder genieten van je precious :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

henkhifi

moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :inlove:
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks