Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


morca

10 hz voel je idd kingping,als je een sub zonder limiters hebt.
Veel dure sub,s hebben een limiter,en vallen bij 16/22 hz af,om ze belastbaarder te maken in het stuk daarboven.

Ik wil dat niet,als ik Pulse kijk wil ik wel een beetje pulseren  :headbanging:  ;D

Staaled

De Fathoms hebben wel degelijk limiters en de Esub zal niet anders zijn in deze schat ik zo.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Dat weet ik,maar die grijpen niet bij 20 hz al in,op het AVS en HTS forum wel eens wat metingen gezien.

Ik doelde hiermee ook een beetje op me DIY knutsel prutsel dingetje,s  ;D

larzie

Ik heb de Denon AVR X1000 inmiddels van Marcel van HCHifi.nl mogen ontvangen en aangesloten op mijn pc. Kwam er achter dat ik een hdmi kabel te kort kwam dus straks maar even één extra halen. Heb even stiekem één van beneden geleend.

De Denon was ontzettend éénvoudig in te stellen en was ook snel klaar, omdat ik maar 2 speakers er voorlopig op aan heb gesloten. Nu zit er niet veel poeha op de receiver dus maar gewoon even snel nu een muziekje opgezet van Dire Straits studio albums allereerst. Damn dat klinkt best wel heel erg goed voor een receivertje van iets meer dan 300 euro!  :thumbs-up:

Het geluid is warm te noemen, gedetailleerd ook. Uiteraard niet zo goed als mijn Anthem met Tannoys maar daar was ik ook niet vanuit gegaan. En nu blijkt ook maar weer dat mijn Eltax Monitor III speakers toch wel hele leuke monitor speakertjes zijn ze doen het gewoon goed met elke receiver en muzieksoort.

Nog wat meer nummers geluisterd en ben wel heel tevreden met mijn veredelde "pc speakers" en receiver. Je kan natuurlijk zo'n logitech set kopen van 300 euro, maar dit klinkt toch wel een heel stuk prettiger.  :thumbs-up:

Zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187


high-q

Gefeliciteerd man. Zou mooi zijn als je boven je eltax setje uit kunt breiden, ben ik wel benieuwd naar. Trouwens, je D700's zijn toch ook veredelde pc speakers? ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie

Even een paar fotootjes:

De Denon AVR X1000:



2 kabeltjes bij de Action meegenomen van Duracel voor maar liefst 4 euro per stuk :D



Mijn nieuwe pc setup:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Citaat van: Raymond187 op oktober 26, 2013, 16:43:19
Veel plezier van de Denon  :thumbs-up:

Dankjewel! Gaat zeker lukken! :)

Citaat van: high-q op oktober 27, 2013, 09:57:24
Gefeliciteerd man. Zou mooi zijn als je boven je eltax setje uit kunt breiden, ben ik wel benieuwd naar. Trouwens, je D700's zijn toch ook veredelde pc speakers? ;)

Dat is waar. Alleen toch anders. Beneden game ik bijvoorbeeld niet. :D

Citaat van: rovinggecko op oktober 27, 2013, 10:21:24
Klinkt het goed genoeg als tweede set in je signature?
:)

Dat is een idee. Gaan we doen.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Dennis75

Leuke PC set.

Maar is de Denon niet een beetje overkill?

Ik ben zelf aan het sparen voor een PC en daar hoort natuurlijk ook goed geluid bij
maar ben een beetje aan het rondkijken en weet niet zeker welke speakers ik erbij wil.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

larzie

Citaat van: Dennis75 op oktober 27, 2013, 11:15:46
Leuke PC set.

Maar is de Denon niet een beetje overkill?

Ik ben zelf aan het sparen voor een PC en daar hoort natuurlijk ook goed geluid bij
maar ben een beetje aan het rondkijken en weet niet zeker welke speakers ik erbij wil.

Ongetwijfeld. Ik wilde sowieso hdmi erop, internetradio en een beetje up 2 date. Nu heb ik marktplaats een beetje in de gaten gehouden, maar daar kwam weinig denon voorbij. De onkyo's die werden aangeboden werden bijna verkocht voor de nieuwwaarde. Dus ik heb maar gewoon een leuke receiver bij forumsponsor HCHifi besteld. Marcel verkocht hem ook voor een nette prijs.
De X500 had geen banaanaansluitingen en ik had nog kabels liggen met banaanpluggen. Daarnaast gaf Marcel aan dat die X500 ook op een ander niveau speelt en hij die eigenlijk niet verkocht. Vandaar. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Dennis75

Citaat van: larzie op oktober 27, 2013, 11:20:14
Ongetwijfeld. Ik wilde sowieso hdmi erop, internetradio en een beetje up 2 date. Nu heb ik marktplaats een beetje in de gaten gehouden, maar daar kwam weinig denon voorbij. De onkyo's die werden aangeboden werden bijna verkocht voor de nieuwwaarde. Dus ik heb maar gewoon een leuke receiver bij forumsponsor HCHifi besteld. Marcel verkocht hem ook voor een nette prijs.
De X500 had geen banaanaansluitingen en ik had nog kabels liggen met banaanpluggen. Daarnaast gaf Marcel aan dat die X500 ook op een ander niveau speelt en hij die eigenlijk niet verkocht. Vandaar. :)

Duidelijk :)
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

StefaanD

Gefeliciteerd larzie, je hebt die Denon nog eerder dan ik mijn Marantz eindbak. Of wel zijn ze die met paard en kar naar Marcel aan het vervoeren of er is iets anders aan de hand  :crazy: ;)

larzie

Zoals sommigen al hebben meegekregen heb ik een ex-demo JL Audio Fathom F112 in Italië besteld. (Dankzij een tip van Vik)
Als het goed is wordt deze eind komende week verzonden en heb ik hem als alles goed gaat voor de kerst in huis.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rovinggecko

Gaat goedkomen met de hoeveelheid laag zo.

Niet zelf halen met de kerst?


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie

Citaat van: rovinggecko op december  8, 2013, 21:03:16
Gaat goedkomen met de hoeveelheid laag zo.

Niet zelf halen met de kerst?

Nee joh dan hou ik geen geld meer over :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

#1394
Citaat van: larzie op december  8, 2013, 21:03:58
Nee joh dan hou ik geen geld meer over :P

Gewoon via de pizza koerier toch




Feli

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Gefeliciteerd Lars. Super, nog een F112 gebruiker. Ben super benieuwd naar je bevindingen straks en mocht hij toch niet bevallen dan kom ik hem wel bij je ophalen.... :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Syphon

Wat is er zo bijzonder/goed aan de subwoofer die je besteld hebt?

vik

Citaat van: larzie op december  8, 2013, 20:22:33
Zoals sommigen al hebben meegekregen heb ik een ex-demo JL Audio Fathom F112 in Italië besteld. (Dankzij een tip van Vik)
Als het goed is wordt deze eind komende week verzonden en heb ik hem als alles goed gaat voor de kerst in huis.  :pompom:


Graag gedaan en ik kan vanaf hier mee genieten van de voorpret.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: Syphon op december  8, 2013, 23:51:49
Wat is er zo bijzonder/goed aan de subwoofer die je besteld hebt?


Compact, veel vermogen, speelt diep , snelheid , ingebouwd EQ systeem en hoge WAF. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike