Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2012, 09:41:04
Ik vermoed dat de kat meer invloed heeft... (serieus).

Verklaar je nader? Ik denk dat de schilderijen zeker helpen. Ben zeer tevreden over de klank nu.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Peerless Monster

Citaat van: Kamidioblitz op april 21, 2012, 13:50:20
Verklaar je nader? Ik denk dat de schilderijen zeker helpen. Ben zeer tevreden over de klank nu.

De kat is een absorber, dar waar de schilderijen dat niet echt zijn. Meer reflectie gericht/diffusie...
Maar qua reflecties doen de schilderijen echt nihil en daarom deed ik zo'n uitspraak.
Ik denk ook echt werkelijk dat de kat een betere akoustische aanpassing is in het geheel dan de schilderijen... ;).
Maar dat zijn zulke kleine marges die mensen vaak niet opmerken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Martijnst1990

Ziet er goed uit hoor, erg smaakvolle inrichting :) Kan me goed voorstellen dat dit een hele verbetering is qua geluid ook!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Peerless Monster op april 21, 2012, 14:00:58
De kat is een absorber, dar waar de schilderijen dat niet echt zijn. Meer reflectie gericht/diffusie...
Maar qua reflecties doen de schilderijen echt nihil en daarom deed ik zo'n uitspraak.
Ik denk ook echt werkelijk dat de kat een betere akoustische aanpassing is in het geheel dan de schilderijen... ;).
Maar dat zijn zulke kleine marges die mensen vaak niet opmerken...

Soms zie je basstraps in de vorm van een soort schilderij. Maken deze basstraps echt heel veel verschil aan een wand? Ik ben er wel benieuwd naar, maar vind ze te duur om als experiment zomaar even aan te schaffen. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Citaat van: larzie op april 23, 2012, 11:15:53
Soms zie je basstraps in de vorm van een soort schilderij. Maken deze basstraps echt heel veel verschil aan een wand? Ik ben er wel benieuwd naar, maar vind ze te duur om als experiment zomaar even aan te schaffen. :)

Basstraps aan een muur moet je tunen. Ze zijn wat breedbandig, maar toch vaak gefixeerd op een klein frequentiegebied.
Vaak zijn dat soort dingen voor het midden gebied. Om echt een bass te trappen heb je flink wat lengte nodig achter zo'n absorber.
De energie van bassen kan je dan ook beter in hoeken absorberen....
Maar denk je dat je een basprobleem hebt?
Wat je vaker ziet is dat op zo'n achterwand een diffuser hangt.
En als je met je rug tegen de achterwand zit zal je altijd problemen blijven houden... (ik heb hetzelfde euvel).
Wat naar voren gaan zitten zal zeer zeker helpen dan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Citaat van: Peerless Monster op april 24, 2012, 08:35:35
Basstraps aan een muur moet je tunen. Ze zijn wat breedbandig, maar toch vaak gefixeerd op een klein frequentiegebied.
Vaak zijn dat soort dingen voor het midden gebied. Om echt een bass te trappen heb je flink wat lengte nodig achter zo'n absorber.
De energie van bassen kan je dan ook beter in hoeken absorberen....
Maar denk je dat je een basprobleem hebt?
Wat je vaker ziet is dat op zo'n achterwand een diffuser hangt.
En als je met je rug tegen de achterwand zit zal je altijd problemen blijven houden... (ik heb hetzelfde euvel).
Wat naar voren gaan zitten zal zeer zeker helpen dan...


Daar was ik al bang voor voor dat tunen. Dan zou je iemand als Toine moeten vragen voor een professioneel advies.
Maar ik heb inderdaad bij lange lage tonen een basprobleem. De bas verliest dan zijn strakke toon en de controle lijkt verdwenen. Dit hoor je met name op de luisterpositie. Achter de luisterpositie zit een stenen muur.
Wat kan een diffuser in mijn situatie betekenen? Helpt deze om de lage tonen wat meer te verdelen ipv hard terug te kaatsen oid? Heb je zelf al eens een diffuser geprobeerd?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Citaat van: larzie op april 24, 2012, 09:12:16
Daar was ik al bang voor voor dat tunen. Dan zou je iemand als Toine moeten vragen voor een professioneel advies.
Maar ik heb inderdaad bij lange lage tonen een basprobleem. De bas verliest dan zijn strakke toon en de controle lijkt verdwenen. Dit hoor je met name op de luisterpositie. Achter de luisterpositie zit een stenen muur.
Wat kan een diffuser in mijn situatie betekenen? Helpt deze om de lage tonen wat meer te verdelen ipv hard terug te kaatsen oid? Heb je zelf al eens een diffuser geprobeerd?

Hmmm ik heb echte enorme basstraps in mijn HT ruimte en diffusers (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.0), maar dat bassen worden gediffundeert door een diffuser.... Heb je enorme lengte voor nodig namelijk in je diffuser en dat is niet haalbaar. Bas moet je echt absorberen, praktisch gezien dus niet mogelijk om te diffunderen.

Maar je geeft specifiek aan dat de controle er niet is... Controle krijg je juist door een overbemeten versterker aan de bas te hangen... Wellicht dat je nagalm bedoeld in het laag? (het is soms heel moelijk om over dezelfde dingen te blijven praten...;)). Toine van Soundscapes zal ongetwijfeld je verder kunnen helpen, maar bedenk wel dat hij niet met halve oplossingen komt en dat wil je wellicht niet in je woonkamer...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

larzie

Citaat van: Peerless Monster op april 25, 2012, 12:54:41
Hmmm ik heb echte enorme basstraps in mijn HT ruimte en diffusers (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95666.0), maar dat bassen worden gediffundeert door een diffuser.... Heb je enorme lengte voor nodig namelijk in je diffuser en dat is niet haalbaar. Bas moet je echt absorberen, praktisch gezien dus niet mogelijk om te diffunderen.

Maar je geeft specifiek aan dat de controle er niet is... Controle krijg je juist door een overbemeten versterker aan de bas te hangen... Wellicht dat je nagalm bedoeld in het laag? (het is soms heel moelijk om over dezelfde dingen te blijven praten...;)). Toine van Soundscapes zal ongetwijfeld je verder kunnen helpen, maar bedenk wel dat hij niet met halve oplossingen komt en dat wil je wellicht niet in je woonkamer...

Ja volgens mij is het inderdaad nagalm in het laag. Het lijkt of de lage tonen gaan "trillen". Controle was idd een heel stuk beter al toen Spijkie met zn vader langskwam en de Chord SPM 2400 eindversterker er tussen te hangen.
En idd ik wil niet van die afzichtelijke oplossingen in mn kamer. Als het subtiel blijft (bijv. in de vorm van een schilderijachtig iets) dan kan het nog. Ben bang dat het daar niet bij blijft dan :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

Citaat van: larzie op april 25, 2012, 14:27:53
Ja volgens mij is het inderdaad nagalm in het laag. Het lijkt of de lage tonen gaan "trillen". Controle was idd een heel stuk beter al toen Spijkie met zn vader langskwam en de Chord SPM 2400 eindversterker er tussen te hangen.
En idd ik wil niet van die afzichtelijke oplossingen in mn kamer. Als het subtiel blijft (bijv. in de vorm van een schilderijachtig iets) dan kan het nog. Ben bang dat het daar niet bij blijft dan :P

Om de bas onder controle krijgen moet je echt basabsorbers hebben... En die zijn groot... (vaak ook lelijk).
Een paneeltje zal daar niet veel aan veranderen, tenzij je hem op grote afstand kan hangen van de muur...

Voorbeeldje te koop hier bij een forumsponsor BB&G:
http://www.auralex.com/category_bass_traps/category_bass_traps.asp

Of gemaakt door Toine van SOundscapes...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121048.0
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Citaat van: larzie op april 23, 2012, 11:15:53
Soms zie je basstraps in de vorm van een soort schilderij. Maken deze basstraps echt heel veel verschil aan een wand? Ik ben er wel benieuwd naar, maar vind ze te duur om als experiment zomaar even aan te schaffen. :)
Basstraps in de vorm van een schilderij kunnen niet echt effectief zijn. Voor het absorberen van lage tonen (veel energie) heb je volume nodig of een groot oppervlak met akoestisch schuim. Lattenabsorbers zijn erg effectief, maar nemen veel ruimte in beslag. Alternatief zijn, zoals Rens zegt, de "lelijke" schuimbouwsels. In een RPG ziet dat overigens nog redelijk uit, alleen zijn die erg prijzig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Oke, heel vervelend dit. Ik zit nu zonder versterking. Althans, surround versterking. De SR7002 is (vermoedelijk) defect. Het stand-by lampje wil enkel nog knipperen, aangaan vertikt hij. Wat nu? Aanbieden ter reparatie? Ik heb geen idee wat dat eventueel zou moeten gaan kosten. Vervangen door wat anders? En zo ja wat dan? Een 7005 of een 6006? Of een ander merk?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

#311
Citaat van: Kamidioblitz op mei 12, 2012, 19:14:15
Oke, heel vervelend dit. Ik zit nu zonder versterking. Althans, surround versterking. De SR7002 is (vermoedelijk) defect. Het stand-by lampje wil enkel nog knipperen, aangaan vertikt hij. Wat nu? Aanbieden ter reparatie? Ik heb geen idee wat dat eventueel zou moeten gaan kosten. Vervangen door wat anders? En zo ja wat dan? Een 7005 of een 6006? Of een ander merk?
Soms kan je de SR nog weer laten ontwaken door een reset - moet je ff in de handleiding kijken hoe EDIT (ben ik ff kwijt). Als het dan een eenmalig gebeuren is kan je weer vooruit, anders zal die direct weer in protect springen.

Echter blijkt het in het geval van dat laatste, de boosdoener vaak echt een klein (lullig) defect te zijn. Dan ff naar Audioservice te Elst.

TERUGSTELLEN VAN HET APPARAAT
Wanneer de bediening of de informatie op het display
abnormaal is, moet u het apparaat terugstellen door
de onderstaande procedure te volgen.
Terwijl dit apparaat is ingeschakeld, houdt u de
MULTI-toets +de SPEAKERS A/B-toets gedurende
drie seconden of langer tegelijkertijd ingedrukt.
Let wel dat deze procedure alle instellingen van
de functiekeuze, surroundfunctie, vertragingstijd,
voorkeurzenders, enz., terugstelt op hun standaardinstellingen. (Handleiding SR7002, Blz. 72/74)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Hoi Xander. Bedankt voor je replay. Helaas werkt dat alleen als de marantz is ingeschakeld, en dat lukt niet meer. Ik zal eens informeren bij audio service te Elst.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Citaat van: Kamidioblitz op mei 12, 2012, 20:09:18
Hoi Xander. Bedankt voor je replay. Helaas werkt dat alleen als de marantz is ingeschakeld, en dat lukt niet meer. Ik zal eens informeren bij audio service te Elst.
Ok.

Heb je alle bekabeling al los gehaald (van de SR afgehaald)? Het kan ook een kwestie van een kabel zijn die kortsluiting geeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sr7000

Zou een kortsluiting in de luidspreker bekabeling kunnen zijn inderdaad....

HTip

In de handleiding staat dat het de standby gaat knipperen als de receiver in Protect is gegaan. Het kan zijn dat de zekering is doorgebrand. Had ik ook een keer en na het vervangen deed die het weer. En zoals aangegeven alle bekabeling verwijderen en kijken of het nog steeds fout gaat. Receiver trouwens met AB aanzetten.

Het verwisselen van de zekering heb ik gedocumenteerd in mijn topic. Heb ik laatst voor high-q uitgezocht, dus dat moet ik snel kunnen vinden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Alles kabels losgehaald, helaas nog steeds geen werkende Marantz. Het stand-by lampje blijft knipperen. Bijzonder vervelend. Philip, zou ik dat zelf kunnen denk je? Als het die zekering mocht zijn?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Wat is dat afkicken zeg, van een X5 naar lijn 5 zeg maar. Aan de ene kant heel erg vervelend dat de SR7002 gesneuveld is, aan de andere kant een mooi moment om te upgraden naar een reciever met HDMI 1.4 en meer mogelijkheden (iPad, iPhone, netwerk etc) en weer eens wat anders. Vandaar dat ik voornemens ben te gaan luisteren naar een Onkyo TX-NR809 of een TX-NR1009. Ook nog gedacht aan de Pioneer VSX LX55, maar deze is beduidend lichter qua gewicht (10 kilo om 18) en ik weet niet of deze lekker matchen met Klipsch. Van Onkyo weet ik dat de klank icm Klipsch mij aanstaat.

Iemand nog suggesties?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op mei 13, 2012, 09:21:52
Alles kabels losgehaald, helaas nog steeds geen werkende Marantz. Het stand-by lampje blijft knipperen. Bijzonder vervelend. Philip, zou ik dat zelf kunnen denk je? Als het die zekering mocht zijn?
Zekering vervangen is zeker zelf te doen. Ik weet niet hoe het met de SR7002 zit, maar high-q heeft het geprobeerd. De SR9600 was door de hoogte niet makkelijk maar met de juiste tangetjes ook te doen.

Even voor je gezocht... en dit gevonden:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1705777#msg1705777

Op de overzichtsfoto zat de zekering op de bodemplaat direct achter de IEC-ingang.


Van bovenaf moeilijk bij te komen. Gelukkig is de SR7002 minder hoog ;)


Hopelijk kan je het hiermee vinden en misschien zelfs repareren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ik heb hem ook maar even open geschroefd, en dan kom ik dit tegen. Is dat hetgeen wat ik moet hebben? Ziet er met het oog gewoon normaal uit, niet doorgebrand zoals bij jou. Ook komt er geen rare lucht uit het apparaat.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Tinus_

De zekering van jou moet je even doormeten. Of er even uithalen en dan bekijken of de smeltdraard nog heel is.

Als je zekering er zo uitziet dan zou ik deze dus niet vervangen en je apparaat weer aanzetten. Dit duit toch wel op een behoorlijke kortsluiting of overspanning.

Rebuilding my HT

HTip

Citaat van: Tinus_ op mei 15, 2012, 11:36:34
De zekering van jou moet je even doormeten. Of er even uithalen en dan bekijken of de smeltdraard nog heel is.

Als je zekering er zo uitziet dan zou ik deze dus niet vervangen en je apparaat weer aanzetten. Dit duit toch wel op een behoorlijke kortsluiting of overspanning.


Ik was ook erg geschrokken toen in de receiver opende. Echter sinds het vervangen heeft ie geen storing meer vertoond en alles doet het prima. Ik was ook bang dat er meer kapot was gegaan, maar gelukkig was dat niet het geval.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ik heb net de zekering doorgemeten. Maar hier was niks mee aan de hand. Het probleem zit dus elders in de machine. Zucht, beetje jammer maar goed. Dan wordt het dus tijd voor iets nieuws. Wil dan gelijk netwerk mogelijkheden etc en weer eens iets anders qua geluid. Heb daarom een Onkyo TX-NR1009 gereserveerd. Echter zit ik nog een beetje in dubio of ik niet voor de goedkopere TX-NR809 moet kiezen?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Morgen wordt hier door Smits Arnhem een tx809 afgeleverd. Kon het prijsverschil niet naar mezelf verkopen. Ben benieuwd, is weer eens wat anders. Over de match, dat is altijd afwachten, al weet ik hoe onkyo op klipsch klinkt en dat kon me altijd wel bekoren.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

is dat de enige zekering?
Ik geloof dat inmijn oude Denon naar ik begreep er wel 5 zaten?

Echtbalen iig