FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RubenV.

Ik vind zwarte trims met zwarte schroefjes, of geen trims en zwarte schroeven het mooiste. Mja, smaken verschillen he ;).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Robbert54

geen trims en zwarte schroefjes. lekker simpel en strak
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bierkameel

Zwarte trims met zwarte schroefjes, dat staat het meest luxe.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

FeaR1986

Citaat van: Bierkameel op juni 22, 2012, 22:27:15
Zwarte trims met zwarte schroefjes, dat staat het meest luxe.

Ik houd nog even de zwarte trim met zilveren schroefjes en daarna ga ik jouw combinatie eens proberen. Ben er alleen wel achter dat ik niet te vaak moet spelen met de zwarte schroefjes, want dan zijn ze binnen no-time ook zilver. De coating is niet heel denderend. Gaat gelukkig niet op voor de trim zelf  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Heb voor de grap eens naar de Hobo Hifi en Audio de Marssteden gemaild. Beide relatief bekende en grote Focal dealers. Eens wat informatie inwinnen over de Focal Chorus CC800W. Heeft enkele weken te koop gestaan bij sommige Nederlandse webshops, maar voor zover ik weet was uitleveren toen al een probleem. Eens zien welke informatie de twee winkels hebben.

Twijfel namelijk toch behoorlijk om gewoon decadent te doen en te gaan voor een Chorus 816W als rear en dan hoort er toch een CC800W bij. De CC800V valt dan zo uit de toon. De optie om de CC800V te houden en dan de 816V als rear te nemen valt dus redelijk af. Maar een CC800W scoren is denk ik zo makkelijk nog niet. Al lang gedacht om zelf een paar W-units te bestellen en die dan in mijn CC800V te bouwen. Echter verkoopt Focal deze units niet los. Er is echter nog wel een optie die open staat en dat is om - net als Bart - te gaan voor een Profile CC908. Ook W-units en qua looks past het semi. De Profile is wel ronder dan de hoekige Chorus, maar de Profile heeft wel een blootliggende tweeter net als de Chorus. Echter is de prijs toch wel iets wat me even tegenhoudt op dit moment... Zeker omdat ik de 816W ook nog niet heb en nog even niet gaan komen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

De profile center is wel echt een stap hoger dan de Chorus, ik ben echt blij dat ik daarvoor ben gegaan. Als ik nu de keus had tussen een CC800W en de pprofile zou ik weer voor de Profile gaan.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 25, 2012, 15:54:56
De profile center is wel echt een stap hoger dan de Chorus, ik ben echt blij dat ik daarvoor ben gegaan. Als ik nu de keus had tussen een CC800W en de pprofile zou ik weer voor de Profile gaan.

Maar ik had jou toen ook echt op een koopje gewezen. Wat was het, iets van 500 euro voor een zo goed als nieuwe CC908?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Net al terug gebeld door één van de winkels die ik een mail had gestuurd. Eind juli zou er inderdaad een nieuwe batch CC800W's aan moeten komen. Als basis een CC800V SE2011, want ze zijn High Gloss Black. Prijs zou tussen de 550 en 600 euro komen te liggen. Hij raadt echter af om een CC800W te kopen om een CC800V te vervangen. Met films zou het niets uitmaken en muziek welke echt 5.1 is heb je ook niet veel. Of ik dan beter een CC908 kon kopen was dan al helemaal out of the question. Sowieso aangezien die niet meer werd gemaakt. Alleen de fronts van de Profile-serie zijn nog te leveren. Wel een eerlijk antwoord, dat kan ik altijd wel waarderen. Nu luister ik ook graag dingen als DTS CD's, dus dan ga ik toch weer iets meer twijfelen.

Op de vraag of de 836W en dergelijke ook naar Europa kwamen was nog geen duidelijk antwoord. Kans bestaat, maar kon goed pas per 2013 worden. Wellicht maar goed, want een 836W als front en een paar 826W als rear is wel erg over the top  :P

Hoe dan ook heb ik sowieso nog een maand om er over na te denken. Heb wel het idee dat ik dan moet beslissen, want die Special Editions van Focal lopen wel redelijk snel. Voor een paartje 816W in Satin Black kon er ook een leuke prijs gemaakt worden. Baal echt dat ik die nog niet kwijt kan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Citaat van: FeaR1986 op juni 25, 2012, 16:21:17
Maar ik had jou toen ook echt op een koopje gewezen. Wat was het, iets van 500 euro voor een zo goed als nieuwe CC908?

Yep uiteindelijk voor EUR 475,- meegenomen.
Ben het overigens erg oneens met de koper, de center is erg belangrijk, ook bij films.
Wellicht dat het grotere formaat van de profile daar belangrijker is dan de W tov V maar het verschil was voor mij erg groot.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op juni 25, 2012, 19:42:25
Yep uiteindelijk voor EUR 475,- meegenomen.

Echt een koopje, een CC800W is 75 euro duurder... Helaas dat de CC908 niet meer gemaakt wordt, dus de kans dat ik er tegen eentje aanloop is wel klein.

CitaatBen het overigens erg oneens met de koper, de center is erg belangrijk, ook bij films.
Wellicht dat het grotere formaat van de profile daar belangrijker is dan de W tov V maar het verschil was voor mij erg groot.

Als er bij een film puur spraak door de center komen kan ik nog inkomen dat een V of een W niet veel uit zal maken. Maar volgens mij is het nooit alleen maar spraak. Plus dat een leuke SACD of DTS CD een W-center wel kan gebruiken.

Mail van de Hobo is ook terug, ook zij kunnen de CC800W leveren. Eens zien wat ik ga doen. Sowieso zal de CC800V verkopen lastig worden, want de markt is niet echt goed. Inruilen doet Hobo wel, maar of je dan een goede prijs krijgt?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Het houd hier ook maar niet op hé :D Lijkt me in ieder geval wel een mooie aanwinst, een homogene front stage is toch erg belangrijk.

Als ik jou was zou ik gewoon eens informeren wat voor prijs Hobo kan maken met inruil van je huidige center, want zoals je zegt: de markt is niet echt lekker momenteel.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

paaj

Misschien eerst proberen een mooie prijs voor de CC800W te regelen en dan pas de optie tot inruilen te vragen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juni 27, 2012, 22:33:17
Het houd hier ook maar niet op hé :D Lijkt me in ieder geval wel een mooie aanwinst, een homogene front stage is toch erg belangrijk.

Als ik jou was zou ik gewoon eens informeren wat voor prijs Hobo kan maken met inruil van je huidige center, want zoals je zegt: de markt is niet echt lekker momenteel.

Om eerlijk te zijn gaat het mij ook wat te snel. De zoektocht en aanschaf van de 826W heeft me een jaar gekost. Maar sinds ik die dingen heb staan is er echt te veel bijgekomen. Van kleine dingen als banaanpluggen tot een Velodyne subwoofer en 65 kilo aan Emotiva... Vooral die laatste had ik niet gedacht zo snel voor elkaar te hebben. Maar als ik die CC800W nu laat voorbijgaan en er later toch spijt van krijg kan het wel eens lastig worden om er nog eentje te scoren..

Citaat van: paaj op juni 27, 2012, 23:03:58
Misschien eerst proberen een mooie prijs voor de CC800W te regelen en dan pas de optie tot inruilen te vragen.

Mooie prijs zal lastig worden aangezien die W-series toch wel aftrek vinden... Wellicht inderdaad eens proberen mijn CC800V in te ruilen. Krijg ik er wellicht niet zo veel voor als dat ik hem zelf verkoop, maar ik ben hem wel honderd procent zeker kwijt en geen gedoe met verzenden of wat dan ook. De Hobo nog maar eens mailen  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

In twee stappen korting regelen geeft je misschien een beter resultaat. De W serie kan in trek zijn, maar blijft een niche product en ook de Hobo wil hem vast graag verkopen.
Dan weet je ten eerste wat ze met de W willen doen qua prijs (als dat al wat is natuurlijk, maar niet geschoten is nooit raak), en ten tweede wat ze voor je V bieden.
Laat je het ze in een keer offerteren dan heb je helemaal geen zicht op die verhouding.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Ik ga volgende week maar eens langs de Hobo. Sowieso om een CC800W te reserveren, want ik wil er toch wel graag eentje hebben. Zoektocht naar de CC908 is lastiger dan ik dacht en 550 euro voor een CC800W is toch wel interessant.  Bespreek dan meteen de inruil, al zullen ze dat pas echt kunnen zeggen als ik mijn center in kom wisselen. Leeftijd, kleur en de staat bepalen de prijs natuurlijk. Hoe dan ook is inruilen me het wel waard qua gemak  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room


FeaR1986

Citaat van: mscofield op juli  7, 2012, 21:44:24
Al nieuws? :)

Niets concreets. Ik wilde naar Den Bosch om de CC800W te gaan reserveren, maar zit nu te twijfelen om mijn HTC Desire HD te vervangen voor een HTC One X. Als ik dan toch in Den Bosch ben kan ik meteen een Micro-SIM gaan halen. Maar het idee van de One X kwam opzetten als kakken, dus wil daar nog even goed over nadenken. Mijn Desire HD is nog snel genoeg, ik zou de One X alleen willen omdat ik wel weer eens een nieuwe telefoon zou willen. Ik geef mezelf een week om er over na te denken. Volgend weekend dan sowieso naar Den Bosch om langs de Hobo te gaan en wellicht de One X te halen. Maar ga morgen Hobo wel mailen dat ze een CC800W voor me weg mogen leggen  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

 :wub:

CitaatBeste Kevin,

Ik ga het voor je regelen en laat weten wanneer de CC800W hier is.
Bedankt voor je bestelling!

Vriendelijke groet,

Stephan, Hobo Den Bosch
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

FeaR1986

Thanks  :smile:

Zie net dat de CC800W ook een inscriptie bovenop heeft staan:




Kan niet precies zien wat, maar iets met een "W" in ieder geval. Matched leuk met mijn 826W met "30th Limited Edtion"
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Op Gathering of Tweakers heeft al iemand de CC800W binnen! Wel via iEar geleverd, dus een andere winkel daar waar ik besteld heb. Maar wel goed om te zien dat ze nu toch echt geleverd gaan worden. Hopelijk dat de Hobo HiFi Den Bosch hem volgende week ergens binnen heeft. iEar heeft nog voorraad, dus mocht het helemaal verkeerd gaan...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Wel erg fraai hoor; het gehele front zo dadelijk op "W" niveau :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Citaat van: FeaR1986 op juni 25, 2012, 15:05:51
Ik houd nog even de zwarte trim met zilveren schroefjes en daarna ga ik jouw combinatie eens proberen. Ben er alleen wel achter dat ik niet te vaak moet spelen met de zwarte schroefjes, want dan zijn ze binnen no-time ook zilver. De coating is niet heel denderend. Gaat gelukkig niet op voor de trim zelf  :smile:

In de model bouw wereld zijn ook zwarte imbus schroefjes zonder kop te koop.  Die heb ik er in zitten. Dan is de voorkant helemaal strak glad en ipv gaten zie je een kleine inbus verzonken met de voorplaat.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op augustus  5, 2012, 17:49:56
In de model bouw wereld zijn ook zwarte imbus schroefjes zonder kop te koop.  Die heb ik er in zitten. Dan is de voorkant helemaal strak glad en ipv gaten zie je een kleine inbus verzonken met de voorplaat.

Heb je een foto van hoe het er dan uitziet? Al kan ik me voorstellen dat het relatief lastig is om zoiets vast te leggen. Maar in Den Bosch zit een modelbouwwinkel, zal daar eens langs gaan als ik naar de Hobo moet voor de CC800W (wanneer dat ook is :P ).

Vandaag overigens bezoek gehad van een mede GoT-ter. Hij heeft thuis 826W, CC800W en 816V's (ook een Special Edition, in Gloss Black maar wel een V) en zocht nog een subwoofer. En aangezien de SPL-1200 Ultra op het lijstje stond heeft hij hier gezellig geluisterd  ;D
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT