Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddye

Gisteren deettie het nog.... Vandaag wil ik een CD opzetten, na het dichtgaan van de lade houd de UD5005 er helemaal mee op. Als ik 'm aanzet knippert het rode lampje een paar keer, als je dan nog een keer op de aan/uit knop drukt blijft het rode lampje knipperen. Via google de tip gevonden om het een paar uur van de stroom af te halen, maar ook dat heeft niet geholpen. Dinsdag maar even terug naar de winkel. :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Balen man. Heb je weekend, dus tijd om relaxt te luisteren, doet ie het niet. Hopelijk is het een makkelijk te verhelpen probleem.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy83

Das minder succes er mee.

Verder een mooie set (ik heb ook de cm9's) en een mooi appartement.

*denkt, ik moet toch ook een keer wat foto's maken*
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |


Xander32

... ik ben dan wel een Marantz-adept maar zie de afgelopen jaren opvallend veel (technische) mankementen bij nog recente componenten  :huh2:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Eddye

Citaat van: morca op juli 28, 2012, 23:53:33
oei dat is jammer,nog bijna nieuw ?

Ja ongeveer 1/2 jaar oud, dus nog ruim garantie.
Citaat van: Xander32 op juli 29, 2012, 11:52:32
... ik ben dan wel een Marantz-adept maar zie de afgelopen jaren opvallend veel (technische) mankementen bij nog recente componenten  :huh2:.

Ik ga er dinsdag mee terug, na reparatie hoop ik dat het hierbij blijft.

Citaat van: morca op juli 29, 2012, 12:19:32
Op mijn nieuwe receiver stond tot mijn verbazing........made in China.
Of dat een reden is? ik hoop het niet  ::)

Op de UD5005 staat dat zinnetje ook. Op de SR7005 niet, die is made in Japan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

skyfox

Made in China... Daar gaat de kwaliteit, zo het raam uit.  :o

Gekheid natuurlijk. Maar wel verschrikkelijk balen dat het apparaat de geest geeft. Ik hoop dat je snel weer een werkende speler hebt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Eddye

De blu-ray speler is inderdaad defect. Hij wordt opgestuurt ter reparatie, dat gaat minimaal een week duren en waarschijnlijk langer. Gelukkig heb ik m'n oude nog.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

De UD5005 is gerepareerd en staat lekker een CDtje te spelen. Volgens het bijgeleverde papiertje zijn de voeding en het mainboard vervangen.  :pompom:

Ondertussen de afgelopen weken bezig geweest met het ophangen van de TV, en het netjes maken van alle kabelzooi. Dat is nog niet helemaal klaar, maar schiet wel op. Foto's volgen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005


Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005


tommie1

Citaat van: Eddye op augustus 16, 2012, 18:16:16
De UD5005 is gerepareerd en staat lekker een CDtje te spelen. Volgens het bijgeleverde papiertje zijn de voeding en het mainboard vervangen.  :pompom:

Ondertussen de afgelopen weken bezig geweest met het ophangen van de TV, en het netjes maken van alle kabelzooi. Dat is nog niet helemaal klaar, maar schiet wel op. Foto's volgen.

Dat vraagt om foto's

skyfox

+1 voor foto's!

Mooi dat ie weer gerepareerd is. Lekker genieten nu :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Een tekortkoming van de Sonos is het niet kunnen afspelen van hoge resolutie FLAC bestanden. Voor de rest blijft het een prima apparaat, vooral kwa bediening. Aangezien ik steeds meer hi-res FLAC bestanden aan het verzamelen ben, werd het toch tijd voor iets anders. Gisteren tijdens de BTW actie van de mediamarkt een squeezebox Touch aangeschaft om te proberen hoe deze omgaat met muziek en de hi-res FLAC's.

De SB aangesloten en op de NAS de server geinstalleerd. Verplicht geregistreerd bij mysqueezebox.com (Waarom kan Logitech het niet gewoon laten werken op de Sonos manier in plaats van alles via internet?) en als laatste alle muziek bestanden scannen.
Eerlijk is eerlijk, zo eenvoudig als de Sonos is het zeker niet.

Na dat alles eindelijk muziek kunnen draaien en ik moet zeggen dat ik erg prettig verrast ben. De SB lijkt mij kwa geluid toch de meerdere van de Sonos. Het is net een klein beetje dynamischer en opener. Binnenkort staat hier in de markt een Sonos ZP90 te koop.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Grappig hoe een wijziging om iets anders kan leiden tot een verbetering. Gelukkig maar!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Ja, had ik ook niet verwacht, ik was eigenlijk voorbereid op een iets minder geluid. Grote meevaller :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: Eddye op september 29, 2012, 20:58:28
Ja, had ik ook niet verwacht, ik was eigenlijk voorbereid op een iets minder geluid. Grote meevaller :)

En het kan nog beter met de soft mod van Soundcheck, de Touch Toolbox 3:

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-30.html
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Citaat van: high-q op september 30, 2012, 16:19:48
En het kan nog beter met de soft mod van Soundcheck, de Touch Toolbox 3:

http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-30.html

Daar gaan we binnenkort eens mee spelen. Heb jij het geïnstalleerd?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

De Sonos staat nu te koop in de Markt sectie
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: Eddye op oktober  1, 2012, 07:43:49
Daar gaan we binnenkort eens mee spelen. Heb jij het geïnstalleerd?

Yes, vanaf onderstaande pagina te lezen hoe het werkt en wat het voor mij heeft gedaan:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113997.1375
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Dat is duidelijk. Dat wordt puzzelen vanavond :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Zojuist de BOTW voeding besteld. Morgen ophalen bij Wifimedia. Ik ben erg benieuwd wat het verschil gaat zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005