Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: StefaanD op december  6, 2012, 19:39:15
Dat kan 'k alleen maar bevestigen. Zoals 'k al aangaf de PM15S2LE doet de ALR/Jordan's toch wel tot hun volle recht komen.
Ik had de eerste keer dat ik de PM hoorde het gevoel dat de ALR/Jordan's nog nooit zo laag waren aangestuurd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op december  7, 2012, 13:27:35
Nog een probleem. Je versterker moet voldoende vermogen hebben om de sub te kunnen aansturen. Want als ik het goed heb wordt de versterker in de sub niet gebruikt.

Nee dat is niet zo. De sub krijgt alleen het signaal binnen van de versterker. Vervolgens wordt het signaal door de sub zelf versterkt. Tenzij je een passieve sub hebt natuurlijk, maar da's anders :D

Voordeel van high-level aansluiten is dat je de cross-over van de sub kunt gebruiken (die vaak beter is in te regelen dan die in de versterker). Ook kun je vaak het volume appart regelen (bij mijn REL iig wel).

Als je je sub ook met films wilt gebruiken sluit je hem ook low-level aan. Dan pakt hij het dedicated .1 LFE signaal van de schijf. Vaak zul je dus met 2 kabels aansluiten, zowel low als high-level. Tenzij je hem niet gebruikt bij muziek (dan alleen low-level) of niet met film (of als je geen apparte sub aansluiting hebt) dan sluit je hem alleen high-level aan.

HTip

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp dan zou ik voor low-level en high-level 2 verschillende instellingen moeten hebben. Dat ondersteund de Velodyne, dus misschien een keer mee experimenteren. Nu snap ik ook de zin van die WBT-banaanstekkers waarbij 2 draden kunnen worden aangesloten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op december  7, 2012, 15:08:57
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp dan zou ik voor low-level en high-level 2 verschillende instellingen moeten hebben. Dat ondersteund de Velodyne, dus misschien een keer mee experimenteren. Nu snap ik ook de zin van die WBT-banaanstekkers waarbij 2 draden kunnen worden aangesloten ;)

Exact ;) Hoe je het precies aansluit wisselt per sub (fabrikant). Ik kreeg bij mijn sub een high-level kabel. Da's een plug aan de ene kant en 3 deaadjes aan de andere kant. Je moet die draadjes indraaien in de speaker terminal op de versterker en voila.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op december  7, 2012, 15:08:57
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp dan zou ik voor low-level en high-level 2 verschillende instellingen moeten hebben. Dat ondersteund de Velodyne, dus misschien een keer mee experimenteren. Nu snap ik ook de zin van die WBT-banaanstekkers waarbij 2 draden kunnen worden aangesloten ;)
Precies zoals JCL zegt inderdaad. Op die manier heb je een optimale afstelling/instelling voor het LFE kanaal (low level) en een aparte instelling voor stereo (high level). Maar dat moet je sub inderdaad wel ondersteunen, mijn XTZ kon dat bijvoorbeeld niet, dus dat was of low of high level.

Vaak staat de sub met film wat harder dan bij stereo en dat kan je dan mooi aanpassen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Midcall

Citaat van: HTip op december  6, 2012, 13:46:58
Low-level is de pre-out van de receiver aansluiten op de line-in van de sub. High-level gebeurt door een extra set speakerkabels te trekken tussen receiver en sub.
Tussen je stereo versterker en sub zou ik doen, of tussen de speakerterminals en de sub.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

tiptop

Citaat van: HTip op december  7, 2012, 15:08:57
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp dan zou ik voor low-level en high-level 2 verschillende instellingen moeten hebben. Dat ondersteund de Velodyne, dus misschien een keer mee experimenteren. Nu snap ik ook de zin van die WBT-banaanstekkers waarbij 2 draden kunnen worden aangesloten ;)
Ik weet niet wat je daarmee wil, maar zeker niet de stereoversterker en Surroundversterker bij elkaar steken neem ik aan!!! Dat gaat niet goed!.

Wat je kan doen is de lowlevel aansluiten voor je surroundversterker en de highlevel met je stereoversterker. Dat kan wel en dan alleen de instelling omzetten.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

#12957
Citaat van: JCL op december  7, 2012, 15:15:21
Exact ;) Hoe je het precies aansluit wisselt per sub (fabrikant). Ik kreeg bij mijn sub een high-level kabel. Da's een plug aan de ene kant en 3 deaadjes aan de andere kant. Je moet die draadjes indraaien in de speaker terminal op de versterker en voila.
Citaat van: Martijn90 op december  7, 2012, 15:15:37
Precies zoals JCL zegt inderdaad. Op die manier heb je een optimale afstelling/instelling voor het LFE kanaal (low level) en een aparte instelling voor stereo (high level). Maar dat moet je sub inderdaad wel ondersteunen, mijn XTZ kon dat bijvoorbeeld niet, dus dat was of low of high level.

Vaak staat de sub met film wat harder dan bij stereo en dat kan je dan mooi aanpassen :)

In de handleiding van de Velodyne staat naast line level (low) ook speaker level, waar je gewoon speakerkabel kan aansluiten. Uit de handleiding:

Citaat
Make a connection between these inputs and the left and right speaker connections on your receiver or processor. Make this connection by either inserting speaker wire into the correct binding post terminals or by removing the banana plug jack caps and inserting banana plug wire into the jacks.

...

Note: If not using an external crossover, you should use the built-in crossover for optimal performance.

Nog iets leuks...
Citaat
is almost always advantageous to use the "small" setting. Most full-range speakers use smaller woofers for the bass section and typically do much better in the upper bass and lower midrange if relieved of deep bass duties. Your DD subwoofer, with its 1250 Watt RMS amplifier, large magnet and voice coil, and servo control, can play 80Hz and below more accurately, with more power and with lower distortion than a full range loudspeaker can. This is often referred to as "bi-amping" a system. Setting your speakers to "small" in your receiver also means the receiver's bass management will send bass to the subwoofer in all playback modes, 2-channel or surround.

Leuk voor de discussie "Large of small" ;)

Citaat van: Midcall op december  7, 2012, 16:07:42
Tussen je stereo versterker en sub zou ik doen, of tussen de speakerterminals en de sub.
Klopt, zo zou ik het ook doen.

Citaat van: tiptop op december  7, 2012, 16:49:42
Ik weet niet wat je daarmee wil, maar zeker niet de stereoversterker en Surroundversterker bij elkaar steken neem ik aan!!! Dat gaat niet goed!.

Wat je kan doen is de lowlevel aansluiten voor je surroundversterker en de highlevel met je stereoversterker. Dat kan wel en dan alleen de instelling omzetten.
Precies zo zou ik het doen. Preset op de DD18 voor high level (o.a. x-over aan) en de overige presets voor low level (o.a. x-over uit)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ondanks dat ik het nogal druk heb met alles hier in en om het huis...



:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Jij ook! (en de rest die dit leest  :thumbs-up:)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Philip, jullie maar ook de andere meelezers een prettige kerst en voorspoedig 2013 :pompom:

SV..S

Philip, Anette, en alle meelezers fijne dagen, en voorzichtig met ogen en oren tijdens het vuurwerk  :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

tiptop

Fijne dagen en een gelukkig begin van een nieuw tijdperk! (volgens de maya's). ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

Same for you

Weinig upgrades en kluswerk philip dit jaar....zelfs geen masking ;-)

CoSo

Fijne feestdagen (zijn al bijna om) en goed begin van 2013.

VlisChris

Beiden alvast hartelijk nieuwjaar gewenst!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erwin.VL

Citaat van: HTip op december 25, 2012, 07:47:58
Ondanks dat ik het nogal druk heb met alles hier in en om het huis...

Is de geplande verbouwing met de extra garage al begonnen dan? Zoals wij zeggen: "die heeft blijkbaar geen zittend gat"...

In elk geval fijne feesten gewenst aan iedereen.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Raymond187

Ik zie dat de rear speakers of lijkt op de foto dat ze een beetje tussen de 2 rijen stoelen staan. Als je op de achterste rij zit hoor je dan als nog de rear goed?

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op december 27, 2012, 15:18:49
Ik zie dat de rear speakers of lijkt op de foto dat ze een beetje tussen de 2 rijen stoelen staan. Als je op de achterste rij zit hoor je dan als nog de rear goed?
Heel goed. De bubble is zo goed dat je echt het idee hebt dat het geluid van achter je komt (en opzij, van voren, van boven van onder... :D).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


HTip

Bedankt allemaal!

Citaat van: denoontje op december 25, 2012, 23:41:34
Weinig upgrades en kluswerk philip dit jaar....zelfs geen masking ;-)
:D Kan ik niet beloven, maar leuk dat je weer over de masking begint. Dat staat al wat langer op mijn lijstje ;)

Citaat van: Erwin.VL op december 27, 2012, 03:20:45
Is de geplande verbouwing met de extra garage al begonnen dan? Zoals wij zeggen: "die heeft blijkbaar geen zittend gat"...
Nog niet. We hebben eerst een paar andere zaken moeten doen. De CV-ketel is vervangen, we hebben meer licht in de badkamer en het dak, de holle ruimtes (!) en zoldervloer zijn geïsoleerd. De ingang van de bioscoop ziet er momenteel iets anders uit ;)

Voor


Na


En ja je hebt gelijk. Ik kan niet goed stilzitten ;D

Citaat van: Raymond187 op december 27, 2012, 15:18:49
Ik zie dat de rear speakers of lijkt op de foto dat ze een beetje tussen de 2 rijen stoelen staan. Als je op de achterste rij zit hoor je dan als nog de rear goed?
Citaat van: Martijn90 op december 27, 2012, 16:27:33
Heel goed. De bubble is zo goed dat je echt het idee hebt dat het geluid van achter je komt (en opzij, van voren, van boven van onder... :D).
Leuk beschreven Martijn! Tijdens M&G's zit ik op de slechtse plek in de ruimte en daar klinkt het nog steeds wel aardig ;) Maar als je op de sweetspot zit... :o

Iedereen die mijn escapades in audio en videoland volgt wens ik een hele fijne, veilige jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar! :pompom: Ik neem mijn oordopjes vannacht mee naar buiten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

#12971
Donders Philip wat heb je allemaal laten doen? Meestal wordt de ketel een maatje kleiner qua formaat, maar ik zie er nog veel meer bij staan nu :P

Een warmte terugwinningssysteem ofzo?

EDIT: en we wensen jou en Annet niets minder natuurlijk!!  :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

#12972
toch jammPhilip wat heb je allemaal laten doen? Meestal wordt de ketel een maatje kleiner qua formaat, maar ik zie er nog veel meer bij staan nu :P

Een warmte terugwinningssysteem ofzo?

EDIT: en we wensen jou en Annet niets minder natuurlijk!!  :pompom:
[/quote]

toch jammer dat dat enige tochnederlandse tintje in belgie nu weg is )(oranje boven:-) )

HTip

#12973
Citaat van: Etiennevh op december 31, 2012, 14:08:06
Donders Philip wat heb je allemaal laten doen? Meestal wordt de ketel een maatje kleiner qua formaat, maar ik zie er nog veel meer bij staan nu :P

Een warmte terugwinningssysteem ofzo?

EDIT: en we wensen jou en Annet niets minder natuurlijk!!  :pompom:

Thanks Etienne!

De ketel is een maatje kleiner. Levert nu slechts 20kW ipv 34kW ;) Deze wordt gevoed met houtpellets en daarvoor is het grote vat rechts op de voorgrond. Aan de linkerkant van de deur staat de zonneboiler van 300 liter :o Sinds gisteren is deze aangesloten op de zonnepanelen op het dak. Als de zon niet genoeg energie levert, dan schakelt de ketel automatisch bij en verwarmt de bovenste 120 liter.

Los van het veel betere rendement ruik je in de kelder geen olie meer :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op december 31, 2012, 15:11:07
toch jammer dat dat enige tochnederlandse tintje in belgie nu weg is )(oranje boven:-) )
:clapping:

Als we klaar zijn zie je de ketel en boiler helemaal niet meer ;) We willen een ombouw maken van panelen die je eenvoudig kan weghalen als je erbij moet zijn. En dat is dan meteen het begin van de verbouwing tot bar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive