Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eddye

Deze draad is een voortzetting van mijn HT thread. Aangezien ik nu volledig en enkel over ben naar stereo, leek het mij gepaster om een nieuw forumhoekje op te zetten waar ik verder ga over mijn stereo zaken.

Wederom een hele beknopte geschiedenis. Halverwege 2011 heb ik mijn eerste stappen gezet naar beter geluid, namelijk de aankoop van een paar B&W CM9 luidsprekers voor mijn hometheater. Omdat ik ze zo erg goed vond klinken heb ik vrij snel daarna voor het eerst in jaren een muziekCD gekocht. En daar is het eigenlijk ook 'verkeerd' gegaan. Steeds meer ben ik muziek gaan luisteren, en steeds minder ben ik gaan geven om de filmbeleving. Eerst nog via mijn Marantz SR-7005. Begin dit jaar heb ik stereo van surround gescheiden, met als gevolg dat ik nauwelijks nog een film gekeken heb. Pas geleden heb ik de knoop doorgehakt, en besloten alleen voor stereo te gaan.

Een paar foto's van vroeger:

In mijn oude appartement.


In mijn nieuwe appartement.



Gisteren heb ik mijn nieuwe luidsprekers opgehaald. De Bowers & Wilkins 805D. Hopelijk vrij binnenkort zal dan de 2de grote dag aanbreken, waarop mijn Devialet 170 het stokje gaat overnemen van de Rotel vv/ev combinatie.

Ik ben nu zo'n beetje constant muziek aan het spelen, en wat een heerlijk speaker is de 805D. Het geluidsbeeld is prachtig breed. Details in het hoog zijn heerlijk, en het middengebied is veel meer vertegenwoordigt dan ik gewend was met mijn oude CM9's. Ik blijf me verbazen over de enorme bak laag die uit die kleine doosjes komt. Natuurlijk is dat relatief bedoelt, ze zullen niet zo laag gaan als een vloerstaander, maar elke keer vallen mijn oren zowat van m'n hoofd, bij wijze van spreken. Na de 600, CM en 800 serie moet ik toch echt concluderen dat B&W mijn 'sound' is.



Ik bied bij deze mijn nederige excuses aan voor de kwaliteit van deze foto...

Voorlopig zullen we het met deze foto moeten doen. De woonkamer gaat (weer) op de schop, en pas als de D170 er is, zal ik een nieuw plaatje posten te vervanging van deze hierboven.

Om even op te noemen wat je ziet:
- Panasonic 42G10 Plasma.
- Mac Mini welke gebruikt word als mediaserver.
- Metrum NOS Quad DAC.
- Rotel RC-1550 Voorversterker.
- UPC Horizon Mediabox.
- Marantz UD5005 universal disc speler.
- Rotel RB-1582 Eindversterker.
- Bowers & Wilkins 805D luidsprekers.


Inmiddels is de Devialet 170 gearriveerd, en die staat blij in te spelen.
Zoals vermeld is de hele woonkamer weer verandert.

Foto's:












Wat je nu ziet:
- Panasonic 42G10 Plasma.
- Mac Mini welke gebruikt word als mediaserver.
- Devialet 170 + afstandsbediening
- Horizon Box
- Marantz UD-5005
- Bowers & Wilkins 805D luidsprekers.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Mooi plaatje hoor Eddy. Betreft bereik en hoeveelheid bass; daar moet ook wat te wensen (en upgraden) blijven he.





:angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 11:08:26
Mooi plaatje hoor Eddy. Betreft bereik en hoeveelheid bass; daar moet ook wat te wensen (en upgraden) blijven he.





:angel:
Inderdaad :)

Maar ook met kleine upgrades kan ik veel. Ik moet weer op zoek naar nieuwe speakerkabel en interlinks enzo (moeten is een groot woord), dus genoeg te doen  :bigsmile:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

daar staan ze dan  :pompom:  :clapping:
Prachtig Eddy!! begin een beetje jaloers te worden  :D

ook met de Rotel vv/ev combinatie spelen ze dus de oren van je hoofd :coffee: ben heel benieuwd of je straks nog oren overhoudt met de D170 :sigh:

Heel veel plezier ervan!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Wauw proficiat hoor! Ik vind de 805 echt hele mooie speakers om te zien! Horen moet ik ze altijd nog eens, op beurzen staan vaak enkel de 802 modellen te spelen op héél dure classe versterking  :nopompom: Mooie kleur ook!

Xander32

Deze kleur van de 805's vind ik ook de mooiste van het stel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: MVG op augustus 17, 2013, 11:49:12
Wauw proficiat hoor! Ik vind de 805 echt hele mooie speakers om te zien! Horen moet ik ze altijd nog eens, op beurzen staan vaak enkel de 802 modellen te spelen op héél dure classe versterking  :nopompom: Mooie kleur ook!
Inderdaad, ook een veel geziene combinatie Classe met 800 serie. Zo kan je altijd een stap hoger.
Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 11:56:33
Deze kleur van de 805's vind ik ook de mooiste van het stel.
Ik ben achteraf ook erg blij met deze kleur, hoogglans zwart blijf ik ook erg mooi vinden, maar het komt wat minder uit op de 805 door de ronde vormen, vind ik.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op augustus 17, 2013, 12:49:32
Inderdaad, ook een veel geziene combinatie Classe met 800 serie. Zo kan je altijd een stap hoger.Ik ben achteraf ook erg blij met deze kleur, hoogglans zwart blijf ik ook erg mooi vinden, maar het komt wat minder uit op de 805 door de ronde vormen, vind ik.
Deze kleurstelling geeft net wat meer smoel aan de set, wat meer cachet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 12:53:25
Deze kleurstelling geeft net wat meer smoel aan de set, wat meer cachet.
Ja, ze bekken lekker ;D

Zo, de woonkamer is overhoop, maar de opstelling staat er in de basis. Wat betreft het geluid staat dit zo beter. De lichte nadruk op de rechterkant die ik had is nu verdwenen. Birdy zingt nu weer exact vanuit het midden (en dan bedoel ik de zangeres, niet mijn parkiet :P)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op augustus 17, 2013, 13:00:06
Ja, ze bekken lekker ;D
...  Birdy zingt nu weer exact vanuit het midden (en dan bedoel ik de zangeres, niet mijn parkiet :P)

:D


... die laatste is verhuisd naar het balkon zeker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 13:33:02
:D


... die laatste is verhuisd naar het balkon zeker.
Niet nodig, die is helemaal stil van de kwaliteiten van de 805D's  :bigsmile:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

Fraai inderdaad. De 'grote broers' van mijn PM1, wie weet...
NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Citaat van: BJF op augustus 17, 2013, 13:47:18
Fraai inderdaad. De 'grote broers' van mijn PM1, wie weet...
Je mag wel een keer vergelijken, als je dat wilt.

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

Dat is fideel!
Voor de portemonnee alleen even niet handig, de PM1 heb ik nog maar een paar maanden en wie weet wil ik dan alweer meer....
NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Citaat van: BJF op augustus 17, 2013, 14:04:17
Dat is fideel!
Voor de portemonnee alleen even niet handig, de PM1 heb ik nog maar een paar maanden en wie weet wil ik dan alweer meer....
Hoeft niet op korte termijn, als je portemonnee weer gevuld is mag het ook.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

In elk geval dank voor het aanbod. Ik denk dat ik de weg bewandel van eerst een en ander qua laag onder controle krijgen voordat ik überhaupt aan andere speakers begin.
NAD M10 V2
Elac FS247


quattronl

Mooie speakerts Eddy!
Die kleur kan mij ook zeker bekoren (je kent de kleur van mijn Totems nog?)
Ik kom graag een keer luisteren (wetende dat je nogal druk bent)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: morca op augustus 17, 2013, 14:54:43
Nice!!! staat er goed bij zo  :thumbs-up:
Dank je :)
Citaat van: quattronl op augustus 17, 2013, 17:26:21
Mooie speakerts Eddy!
Die kleur kan mij ook zeker bekoren (je kent de kleur van mijn Totems nog?)
Ik kom graag een keer luisteren (wetende dat je nogal druk bent)
Lijkt er erop, inderdaad.
We gaan wat afspreken, wanneer ik de D170 heb. Met een beetje geluk komt die als ik vakantie heb, dus heb ik ook tijd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

vakantie? jij? jij werkt toch 365 dagen in het jaar begreep ik?




:D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

weust

Ziet er goed uit, Eddy.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken met de Devialet straks.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: quattronl op augustus 17, 2013, 17:41:36
vakantie? jij? jij werkt toch 365 dagen in het jaar begreep ik?




:D
Nee, vorige week heb ik weekend gehad, en in juli ook een keer....

Nog 2 weken en een dag, dan heb ik 2 weken vakantie.  :pompom:

Citaat van: weust op augustus 17, 2013, 18:42:44
Ziet er goed uit, Eddy.
Ben benieuwd hoe het gaat klinken met de Devialet straks.
Dank, ik ook. De speakers alleen overtuigen al. Met de D170 wordt het alleen maar beter.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Mooie speakers! En ze krijgen ook mooi de ruimte.

Ik vind pianolak zwart ook erg mooi maar o zo gevoelig! Ik heb nog een paartje cm1's in het zwart gehad. De cm8 die volgden, had ik in het wengé. Ook mooi en niet zo gevoelig. Mijn huidige speakers zijn een beetje een randgeval: erg glanzend maar met een tekening in het fineer, dus dat valt al bij al wel mee...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs