The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MVG

 :headbanging: :clapping:

Wordt door mij op de voet gevolgd! Zorgt voor inspiratie! Mooi dat je de kist relatief klein kunt houden!

Keep on going!  :thumbs-up:


W.Otter

als ik dat allemaal zo zie dan krijg ik ook kriebels om een sub te gaan maken!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


MVG

Citaat van: morca op september 30, 2012, 17:26:20
Nog meer JL,s ?    :D   :clapping:   :headbanging:

:devil: Muhaha, nou ik moet eerlijk bekennen dat ik behoorlijk ben geprikkelt door jullie en al een halve week, als de vriendin niet kijkt, aan het lezen ben over diy subwoofers, en naar verschillende drivers aan het kijken ben. Echter kwam ik een ander topic berichten tegen dat het laten verzenden van een unit net zoveel kost als een unit zelf  :nopompom:

Maar jij had goede adressen he. Ik zal je wel eens pm'en. Alleen ik loop weer veel te veel op zaken vooruit want ik heb eerst andere zaken  :angel:

Gaat goed Martijn! Complimenten!

edit: dat over de vriendin was een grapje, voordat meneer Otter het over broeken kopen gaat hebben  ;) Want gister zei ik nog, ik wil er dan wel 2 in de huiskamer. 1 in het zicht en 1 weggewerkt in een kast in de nis, in een DF behuizing :D

Maarrr dat duurt nog wel even hoor. Sorry voor het topic kapen Martijn

W.Otter

Citaat van: morca op september 30, 2012, 19:05:02
Martijn kriebel Otter nog eens goed door  :D

hahaha  :clapping:

morca ik wil dan twee gesloten subjes maken, 10 of 12 inch met een plate amp ingebouwd.

welke sub raad je aan en welke plate amp?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Citaat van: W.Otter op september 30, 2012, 19:15:50
hahaha  :clapping:

morca ik wil dan twee gesloten subjes maken, 10 of 12 inch met een plate amp ingebouwd.

welke sub raad je aan en welke plate amp?

Krijgen we nu ook al dezelfde soort ideeen?!  ;D

W.Otter

jaaa als ik die fotos zo zie dan heb ik weer zin om wat te maken. ben erg druk met klussen in en rondom huis dus wil weer eens wat voor mezelf doen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

morca

Citaat van: W.Otter op september 30, 2012, 19:15:50
hahaha  :clapping:

morca ik wil dan twee gesloten subjes maken, 10 of 12 inch met een plate amp ingebouwd.

welke sub raad je aan en welke plate amp?
Muziek/film? Maakt bij JL eigenlijk niet uit,want daar maak je 2 settings voor op de DSP.
Buget en te vullen ruimte?

Gezien de zeer goeie berichten de laatste tijd hoef ik je geen JL te tippen denk ik.

2 van 12 zou ik persoonlijk dan voorstellen,maar een 13 kan in net zo,n groot kisje hoor.
Die zet alleen weer iets meer laag aan,als dat binnen je buget valt,driver is 30 euro duurder tov de 12W3V3
Ik heb beneden 2 13W3V3-4 in 2 kistjes van 40x40x35 zittten,broekwapperend laag als je wilt,maar bij een rustig muziekje is de SQ ook erg goed.


zullen wel mooie kistjes worden bij jouw gezien je skills  :D
Dat word een mooi project denk ik,ik ga er voor zitten  :popcorn:

Martijnst1990

Citaat van: morca op september 30, 2012, 17:05:21
Je mag ook wel een beetje trots zijn,maar dat hoor je vd week wel  :headbanging:

:music:
Thanks, en inderdaad :D

Citaat van: MVG op september 30, 2012, 17:10:47
:headbanging: :clapping:

Wordt door mij op de voet gevolgd! Zorgt voor inspiratie! Mooi dat je de kist relatief klein kunt houden!

Keep on going!  :thumbs-up:
Dat de kist lekker klein is vind ik zelf ook wel erg prettig :) Mooi compact, maar toch een groots geluid als ik Morca zo mag geloven ;D

Citaat van: MVG op september 30, 2012, 19:14:09
:devil: Muhaha, nou ik moet eerlijk bekennen dat ik behoorlijk ben geprikkelt door jullie en al een halve week, als de vriendin niet kijkt, aan het lezen ben over diy subwoofers, en naar verschillende drivers aan het kijken ben. Echter kwam ik een ander topic berichten tegen dat het laten verzenden van een unit net zoveel kost als een unit zelf  :nopompom:

Maar jij had goede adressen he. Ik zal je wel eens pm'en. Alleen ik loop weer veel te veel op zaken vooruit want ik heb eerst andere zaken  :angel:

Gaat goed Martijn! Complimenten!

edit: dat over de vriendin was een grapje, voordat meneer Otter het over broeken kopen gaat hebben  ;) Want gister zei ik nog, ik wil er dan wel 2 in de huiskamer. 1 in het zicht en 1 weggewerkt in een kast in de nis, in een DF behuizing :D

Maarrr dat duurt nog wel even hoor. Sorry voor het topic kapen Martijn
Ik heb het er al een heel poosje over, dat ik dit ooit eens wil doen. Maar het is nu de laatste tijd wel ineens hard gegaan :D Ben blij dat ik er nu dan toch eindelijk mee ben begonnen en vond het kistje bouwen ook leuk om te doen :) Nou komt natuurlijk nog wel het meeste werk met instellen, vooral met de MiniDSP, maar dat is alleen maar leuk om steeds het verschil en verbeteringen te horen.

En bedankt :)

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

Citaat van: morca op september 30, 2012, 20:51:07
Muziek/film? Maakt bij JL eigenlijk niet uit,want daar maak je 2 settings voor op de DSP.
Buget en te vullen ruimte?

Gezien de zeer goeie berichten de laatste tijd hoef ik je geen JL te tippen denk ik.

2 van 12 zou ik persoonlijk dan voorstellen,maar een 13 kan in net zo,n groot kisje hoor.
Die zet alleen weer iets meer laag aan,als dat binnen je buget valt,driver is 30 euro duurder tov de 12W3V3
Ik heb beneden 2 13W3V3-4 in 2 kistjes van 40x40x35 zittten,broekwapperend laag als je wilt,maar bij een rustig muziekje is de SQ ook erg goed.



zullen wel mooie kistjes worden bij jouw gezien je skills  :D
Dat word een mooi project denk ik,ik ga er voor zitten  :popcorn:

ik zal je binnenkort even PMeen of in jouw topic verder gaan, sorry Martijn ;)
wordt erg mooi! hoe ga je het afwerken?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Citaat van: W.Otter op september 30, 2012, 23:09:14
ik zal je binnenkort even PMeen of in jouw topic verder gaan, sorry Martijn ;)
wordt erg mooi! hoe ga je het afwerken?
Geeft niks hoor :)

Hoe hij afgewerkt word ben ik nog niet helemaal uit. In ieder geval goed schuren om de oneffenheden bij de randen weg te krijgen :D En dan waarschijnlijk goed gronden/plamuren en matzwart rollen of spuiten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

dat is het belangrijkste! goed alle oneffenheden weg plamuren/gronden. daarna veel nat schuren met korrel 1000..
je kan nog wel wat info vinden in het knutselprojecten forum
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

denoontje

Stoer project hoor.
Hoop dat ie beter gaat klinken dan degene die je nu hebt

morca

Citaat van: Martijn90 op september 30, 2012, 23:05:35
Mooi compact, maar toch een groots geluid als ik Morca zo mag geloven ;D

Als je naar de F112 kijkt en naar de spl1200 ultra zie je dat die kistje,s helemaal niet zo groot hoeven.
Dat DSP je bij,

Ben wel benieuwd hoe je gaat ervaren dat je hem 29 mm one way /58mm heen en weer kan jagen.
Dat is bijna 2 keer zoveel als de mijne,maar daarom heb ik er weer 2.
Wat wel leuk is eens wat filmpje,s te kijken op youtube hoever je ze heen en weer kan jagen.
want dat is echt niet te geloven,dat moet je eerst zien.  :o

Is ook wel een goeie indicatie voorjezelf ,dan weet je ong hoe de limit eruit ziet,(en voelt)  :music:

VTEC_genieter

@Martijn,

Leuk project!
Maar wat maakt het uit dat het uiterlijk nu een beetje schots/scheef staat?
Je kan toch bijvoorbeeld naaldvilt tapijt om de behuizing doen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Martijnst1990

Citaat van: W.Otter op september 30, 2012, 23:26:09
dat is het belangrijkste! goed alle oneffenheden weg plamuren/gronden. daarna veel nat schuren met korrel 1000..
je kan nog wel wat info vinden in het knutselprojecten forum
Daar ga ik tegen die tijd dan zeker kijken :)

Citaat van: denoontje op september 30, 2012, 23:34:25
Stoer project hoor.
Hoop dat ie beter gaat klinken dan degene die je nu hebt
Thanks, dat hoop ik ook :D

Citaat van: morca op oktober  1, 2012, 00:15:01
Als je naar de F112 kijkt en naar de spl1200 ultra zie je dat die kistje,s helemaal niet zo groot hoeven.
Dat DSP je bij,

Ben wel benieuwd hoe je gaat ervaren dat je hem 29 mm one way /58mm heen en weer kan jagen.
Dat is bijna 2 keer zoveel als de mijne,maar daarom heb ik er weer 2.
Wat wel leuk is eens wat filmpje,s te kijken op youtube hoever je ze heen en weer kan jagen.
want dat is echt niet te geloven,dat moet je eerst zien.  :o

Is ook wel een goeie indicatie voorjezelf ,dan weet je ong hoe de limit eruit ziet,(en voelt)  :music:

Die filmpjes had ik gezien ja :o Dat is inderdaad een hele flinke uitslag, its meer als mijn huidige woofer :D

Citaat van: VTEC_genieter op oktober  1, 2012, 01:53:41
@Martijn,

Leuk project!
Maar wat maakt het uit dat het uiterlijk nu een beetje schots/scheef staat?
Je kan toch bijvoorbeeld naaldvilt tapijt om de behuizing doen?
Bedankt voor het meedenken, maar eerlijk gezegd vind ik dat tapijt wat cheap overkomen, vind het mooier als hij gewoon strak is geschuurd en dan geverfd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

Lekker bezig Martijn! Kistje had wat strakker gekund, maar ziet er niet verkeerd uit! Ik heb het misschien gemist, maar hoeveel liter is dat nou netto?

Voor de afwerking zou je eens naar structuur coating kunnen kijken: ik heb dit destijds gebruikt voor de deurpanelen van mijn BMW en het dekt erg mooi, is mat en geeft de look van een lichte structuur zoals een dashboard etc... Misschien is het iets voor je?

Ik heb destijds een aantal spuitbussen besteld bij Kenso Auto Chemie, maar zie dat die site nog wel online, maar niet heel actief meer is. Misschien is deze variant ook wel wat; http://www.nonpaints.com/nl/sem-texture-kunststof-structuurcoating-spuitbus

Succes en ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!

EDIT: ook een fraaie afwerking is PlastiDip ---> http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=23525&hoofdgroep=173&subgroep=1857



Off-topic @Morca: nog kistsuggesties voor een 8W7 voor in de auto? Zit nu in de gesloten fabrieksbehuizing van JL zelf, ga die sowieso proberen maar wil hem waarschijnlijk toch gaan poorten volgens JL's specs. Zijn er betere opties die je aan kunt dragen? Thanks!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen held ben in gepoorte kisten.,daar vraag ik altijd extra tips op het ZBA forum.
Denk dat op de JL site,wat ik weet het zeker,een tekening staat voor jouw woofer,alleen is de tuning dan 30 hz dacht ik.

Ik weet niet hoe je hem wilt tunen.
Ik vermoed dat JL ze eigen kistje,s het voor de auto goed doen,al ik hem lager zou tunen.
Maar daar durf ik je geen concrete tip in te doen.

Sorry Martijn ,veel oftopic,maar ik weet/denk dat je het niet erg vind :D

Martijnst1990

Citaat van: WilcoL op oktober  1, 2012, 09:20:29
Lekker bezig Martijn! Kistje had wat strakker gekund, maar ziet er niet verkeerd uit! Ik heb het misschien gemist, maar hoeveel liter is dat nou netto?

Voor de afwerking zou je eens naar structuur coating kunnen kijken: ik heb dit destijds gebruikt voor de deurpanelen van mijn BMW en het dekt erg mooi, is mat en geeft de look van een lichte structuur zoals een dashboard etc... Misschien is het iets voor je?

Ik heb destijds een aantal spuitbussen besteld bij Kenso Auto Chemie, maar zie dat die site nog wel online, maar niet heel actief meer is. Misschien is deze variant ook wel wat; http://www.nonpaints.com/nl/sem-texture-kunststof-structuurcoating-spuitbus

Succes en ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!

EDIT: ook een fraaie afwerking is PlastiDip ---> http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=23525&hoofdgroep=173&subgroep=1857



Off-topic @Morca: nog kistsuggesties voor een 8W7 voor in de auto? Zit nu in de gesloten fabrieksbehuizing van JL zelf, ga die sowieso proberen maar wil hem waarschijnlijk toch gaan poorten volgens JL's specs. Zijn er betere opties die je aan kunt dragen? Thanks!

Groeten, Wilco
Bedankt voor de tips :) Plasti dip dacht ik toevallig van het weekend nog aan, daar ga ik me eens wat meer in verdiepen :) Schijnt makkelijk aan te brengen te zijn en is ook nog eens leuk geprijsd. En het kistje is zo'n 40 liter.

Kistje zit nu helemaal in elkaar en de lijm staat te drogen. Morgen ochtend gaat de driver erin en dan is het even hopen of de pakketbezorger een beetje opschiet met mijn versterker, kan nu echt niet meer wachten om de eerste tonen te horen :D

Citaat van: morca op oktober  1, 2012, 17:33:49
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen held ben in gepoorte kisten.,daar vraag ik altijd extra tips op het ZBA forum.
Denk dat op de JL site,wat ik weet het zeker,een tekening staat voor jouw woofer,alleen is de tuning dan 30 hz dacht ik.

Ik weet niet hoe je hem wilt tunen.
Ik vermoed dat JL ze eigen kistje,s het voor de auto goed doen,al ik hem lager zou tunen.
Maar daar durf ik je geen concrete tip in te doen.

Sorry Martijn ,veel oftopic,maar ik weet/denk dat je het niet erg vind :D
Geeft inderdaad niet hoor ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Zending vertraagd.. word nu morgen verwacht. Leuke is dat hij naar een postkantoor is gestuurd die tot 17:30 open is en ik dat na mijn werk nooit red, dus kan ik hem zaterdag pas ophalen...  :nopompom:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op oktober  2, 2012, 07:19:24
Zending vertraagd.. word nu morgen verwacht. Leuke is dat hij naar een postkantoor is gestuurd die tot 17:30 open is en ik dat na mijn werk nooit red, dus kan ik hem zaterdag pas ophalen...  :nopompom:

Kan iemand anders het niet ophalen voor je?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op oktober  2, 2012, 07:33:38
Kan iemand anders het niet ophalen voor je?
Mijn moeder is morgen wel vrij, maar om haar nou daarmee te laten sjouwen is ook zowat.

Edit: Sorteercentrum maar gebeld of ik hem misschien op kan halen, maar dat is alleen 's nachts open, dus helaas :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Wat een gaaf project Martijn. En je gaat lekker aan de foto's te zien. Knap hoor! :worship:

En ach, een paar daagjes wachten op de versterker is geen ramp. Heb je van het weekend weer wat te doen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober  2, 2012, 09:28:03
Wat een gaaf project Martijn. En je gaat lekker aan de foto's te zien. Knap hoor! :worship:

En ach, een paar daagjes wachten op de versterker is geen ramp. Heb je van het weekend weer wat te doen ;)
Thanks :) Zo meteen ga ik de woofer er maar vast in schroeven, dan is hij verder klaar om te testen.

Is ook geen ramp inderdaad, alleen is het zo zuur dat je op dinsdag vrij bent en er dus alle tijd voor hebt en hij dan 's ochtends ineens uitgesteld word :P Maar zoals je zegt, van het weekend heb ik tijd zat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT