The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Started by Martijnst1990, February 8, 2010, 20:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melvinstr

Goed bezig Martijn, vergeet je geen foto's te maken?  ;) Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED


Martijnst1990

Quote from: Melvinstr on October  2, 2012, 10:23:06
Goed bezig Martijn, vergeet je geen foto's te maken?  ;) Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Thanks :) Net de woofer in de kist geschroefd (heel fijn om halverwege ineens te bedenken dat je de kabels niet hebt aangesloten... ::)) Sub staat nu naast de XTZ, klaar om getest te worden 8)

Quote from: jfoekens on October  2, 2012, 11:29:34
Nice one!
Thanks 8)

Hier de foto's van hoe hij er nu bij staat:


JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Melvinstr

Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

frankp

Ziet er indrukwekkend uit hoor. Ben benieuwd hoe het gaat klinken!

GijsP

Ziet er goed uit! ;D Mag ik je vragen wat dit je in totaal gekost heeft?
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Martijnst1990

Dankje dankje :D

Quote from: GijsP on October  2, 2012, 12:41:33
Ziet er goed uit! ;D Mag ik je vragen wat dit je in totaal gekost heeft?
Dat mag. Driver + terminals was 450, versterker 249, hout/schroeven/lijm 34 en de MiniDSP (niet per se noodzakelijk) 165 inclusief verzenden en douane.

Al met al best een hoop geld, maar zou goed met de veel duurdere jongens mee moeten kunnen komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Kijk eens aan! Mooi geworden hoor! En een erg indrukwekkende driver!  :headbanging:

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten! Laat die versterker maar komen! :D

W.Otter

wat een dikke driver!
je had de kast wel wat rechter mogen maken ;) maar het klinkt er vast niet minder om  :tongue2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Martijnst1990

Quote from: MVG on October  2, 2012, 14:05:33
Kijk eens aan! Mooi geworden hoor! En een erg indrukwekkende driver!  :headbanging:

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten! Laat die versterker maar komen! :D
Die versterker mag zeker gauw komen! :D

Quote from: W.Otter on October  2, 2012, 14:13:43
wat een dikke driver!
je had de kast wel wat rechter mogen maken ;) maar het klinkt er vast niet minder om  :tongue2:
Hij is gewoon niet recht gezaagd door de houthandel!  :tongue2: Zie jij het op de laatste 2 foto's gelijk of bedoel je de eerdere foto's? ;)

Om eerlijk te zijn vind ik het zelf gelukkig erg meevallen als hij zo voor mij staat :) Als die eenmaal doet wat ik wil, ga ik hem verder afwerken en misschien komt er zelfs nog een laagje MDF rondom omheen om hem nog wat stijver te maken. Vervolgens alles rechtschuren, plamuren, gronden en verven of spuiten (of het verf word of plasti-dip o.i.d. ben ik nog niet uit) en dan moet het best goed komen lijkt me :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LeonArdusS

Dikker woofer man, als liegt je oude exemplaar er ook niet om.
Vermoed dat de magneet van die XTZ wel een stuk kleiner zal zijn.
Nu nog schuren plamuren en schuren en plamuren en slijpen (=schuren met terpetine) en dan aflakken of spuiten.
pfffff dat is nog een aardige klus.

Zit er ook nog filtering in of regelt de versterker dat?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

GijsP

Quote from: Martijn90 on October  2, 2012, 13:02:09
Dankje dankje :D
Dat mag. Driver + terminals was 450, versterker 249, hout/schroeven/lijm 34 en de MiniDSP (niet per se noodzakelijk) 165 inclusief verzenden en douane.

Al met al best een hoop geld, maar zou goed met de veel duurdere jongens mee moeten kunnen komen.

Thanks! :) Wat je zegt een aardig bedrag, maar het lijkt me wel erg interessant om zelf ook (in de toekomst) een keer te gaan doen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen! ;)
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex

Martijnst1990

Quote from: LeonArdusS on October  2, 2012, 14:17:46
Dikker woofer man, als liegt je oude exemplaar er ook niet om.
Vermoed dat de magneet van die XTZ wel een stuk kleiner zal zijn.
Nu nog schuren plamuren en schuren en plamuren en slijpen (=schuren met terpetine) en dan aflakken of spuiten.
pfffff dat is nog een aardige klus.

Zit er ook nog filtering in of regelt de versterker dat?
Thanks :) De XTZ is ook geen kleine sub, maar zal inderdaad wel een stuk schelen met de JL. De XTZ is bijvoorbeeld een 300 watt subwoofer, de JL 750. En de volledige XTZ weegt 29 kilo, waar alleen de JL driver al 20,5 weegt :P

Dat afwerken word inderdaad nog een aardige klus, maar dat komt wel. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet direct super veel haast mee heb, eerst er maar is voor zorgen dat de sub goed speelt en afgesteld is, dan kan ik beginnen met afwerken. Scheelt dat het in een slaapkamer staat en niet in het zicht in een woonkamer.

Filtering word deels door de receiver gedaan (crossover) en de rest word met een MiniDSP gedaan.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

#1788
Wat een gaaf gezicht zeg! :thumbs-up: Nu snap ik ook dat je het zo jammer vond dat de versterker vertraagd was. Ik wist niet dat je al zover was.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen (van de buren van de buren) :D

P.S. Nu wordt een een SubDude toch echt een vereiste hoor ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on October  2, 2012, 15:42:53
Wat een gaaf gezicht zeg! :thumbs-up: Nu snap ik ook dat je het zo jammer vond dat de versterker vertraagd was. Ik wist niet dat je al zover was.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen (van de buren van de buren) :D

P.S. Nu wordt een een SubDude toch echt een vereiste hoor ;)
Thanks 8) Die Subdude moet ik nu zeker komen ja, was al de bedoeling :D Voordeel is ook dat deze sub wat lager is als de XTZ waardoor er dus een Subdude onder kan :)

Dat was inderdaad de reden dat ik zo baalde van de vertraagde versterker, dinsdag is mijn vrije dag, dus had vandaag alle tijd om ermee bezig te zijn. Misschien dat ik de versterker morgen heb, maar dan kan ik er alleen maar even 's avonds wat mee doen, dus het grote werk moet toch tot zaterdag wachten.

Maar goed, de sub zelf heb ik al 3 weken vandaag, dus die ene week kan ook nog wel ;)

En die eerste ervaringen ben ik ook best wel benieuwd naar ja, de buren hebben nog nooit geklaagd, dus hoop dat dat zo blijft :D Het scheelt dat zij regelmatig hun klein kinderen over de vloer hebben die behoorlijk wat herrie kunnen maken (die ik boven gelukkig niet hoor) dus vind ik dat ik op mijn beurt ook af en toe herrie mag maken :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

ik zie aan de voorkant rechts boven dat ie scheef is ;) maar n beetje schuren doet wonderen!
je zou best nog een dunne plaat mdf rondom kunnen lijmen. dan valt je driver ook wat meer in de kast want volgens mij heb je geen rand er in gefreesd?

hoe heb je die driver gemonteerd? ik zie namelijk geen schroeven wat erg mooi is maar vraag mij af hoe je deze monteert?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dennis75

Lijkt mij ook een heel leuk project om te doen.

Je hoeft er ook niet zo mega technisch voor te zijn lijkt mij.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Martijnst1990

Quote from: Dennis75 on October  2, 2012, 16:51:25
Lijkt mij ook een heel leuk project om te doen.

Je hoeft er ook niet zo mega technisch voor te zijn lijkt mij.
Je hoeft er helemaal niét technisch voor te zijn :D

Erg leuk om te doen ja :)

Quote from: W.Otter on October  2, 2012, 16:50:50
ik zie aan de voorkant rechts boven dat ie scheef is ;) maar n beetje schuren doet wonderen!
je zou best nog een dunne plaat mdf rondom kunnen lijmen. dan valt je driver ook wat meer in de kast want volgens mij heb je geen rand er in gefreesd?

hoe heb je die driver gemonteerd? ik zie namelijk geen schroeven wat erg mooi is maar vraag mij af hoe je deze monteert?
De voorkant vind ik nog erg netjes, achter zitten wat minder mooie hoeken, maar zoals je zegt: schuren doet wonderen :P Zit inderdaad geen rand in gefreesd omdat het de bedoeling is dat er sowieso tegen de voorkant nog een plaat MDF komt om hem iets te verzinken, maar grote kans dat het dus rondom word.

Dat van die schroeven is mooi, je kan de zilveren rand van de woofer halen, daaronder zit nog een metalen ring die het rubber strak trekt en als je dat eraf haalt zitten er 12 schroefgaten onder :) Zit dus gewoon goed vast geschroefd, maar zijn niet zichtbaar.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


RonG


high-q

Dikke doos :D
Ben erg benieuwd naar de afwerking en daarna natuurlijk naar de prestaties!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

VTEC_genieter

Wat een dikke band rubber zeg!
Die driver gaat flink bewegen he?  O0
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

denoontje


Eddye

Gaaf, wel even fel rood maken, niet dat dat mooi staat, maar dan weet je in ieder geval dat er gevaarlijk veel laag uit komt :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

MVG

Komt er eigenlijk nog een frontje voor? De driver is mooi om te zien.

Maar ik heb gister wat filmpjes op youtube gezien waarbij de driver zodanig aan het wapperen is dat ik, persoonlijk, mezelf nogal druk zou maken tijdens een film of dat nou wel zo goed is haha. Maar dat is natuurlijk ook smaakgebonden.

Blijft evengoed een mooie sub, ben benieuwd naar de uiteindelijke afwerking!