Betrouwbaarheid Marantz SR7008

Started by zoldar, November 7, 2014, 13:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb je last gehad van storingen zoals protect modus of draaid je SR7008 als een zonnetje?

Mijn Marantz SR7008 werkt 100% naar behoren, puike AVR!
25 (49%)
Mijn Marantz SR7008 schiet wel eens in Protect modus, vervelend!
15 (29.4%)
Mijn Marantz vertoond andere gebreken...
11 (21.6%)

Total Members Voted: 51

zoldar

Oproep aan de mensen die geen last hebben van de protect modus: Stem!
Zo krijgen we een beter beeld van omvang van het probleem en geven we marantz de kans  om hier wat aan te doen.

Een forum met 23000 leden heeft een belangrijke stem. Laat je horen.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Vreemd

De mijne werkt perfect nu. Maar het is wel mijn 2de. De eerste had na één dag al een knipperend lichtje en deed niets meer...

Klipsch: RF7 mk2, RC 64 mk2, RB61 mk2, Marantz: 7008, JVC x5000 120"

Sennheiser HD 800s, Chord Mojo

RonG

Mijne schiet soms in de protect, dit nadat ik bv via airplay functie of marantz app muziek luister en dan switch naar een andere bron om bv film te kijken.
Het is niet altijd maar komt af en toe voor. Duurt dan ff voordat de receiver weer op gang komt (blijft een tijdje in de protect springen).

H&C Hifi

Mag ik stemmen voor alle klanten waaraan ik een sr7008 heb verkocht en waarvan ik niets meer heb vernomen ?(en je dus mag aannemen dat ze tevreden zijn)

  :D

tonv


H&C Hifi

zal ik maar niet doen, niemand kan toch controleren of ik de waarheid spreek ;)

zoldar

Nee, maar ze mogen natuurlijk zelf wel stemmen.

Ik ben als potentiele SR7009 koper oprecht benieuwd of dit nu een "echt" issue is.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Arcenon

#7
QuoteRe: Berouwbaarheid Marantz SR7008

Het lijkt inderdaad of sommige kopers ''berouw'' tonen van hun aankoop.... lol @ de typo in het onderwerp van het topic haha
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

H&C Hifi

Quote from: zoldar on November  7, 2014, 16:19:22
Nee, maar ze mogen natuurlijk zelf wel stemmen.

Ik ben als potentiele SR7009 koper oprecht benieuwd of dit nu een "echt" issue is.

Dat is het in mijn bescheiden beleving niet, al lijkt het door al die ''ophef'' hier wel zo te zijn.
De Sr7009 is een compleet nieuwe machine.. die moet zich ook weer gaan bewijzen.

Gr,

Marcel

morca

Quote from: HcHifi.nl on November  7, 2014, 17:10:15
Dat is het in mijn bescheiden beleving niet, al lijkt het door al die ''ophef'' hier wel zo te zijn.
De Sr7009 is een compleet nieuwe machine.. die moet zich ook weer gaan bewijzen.

Gr,

Marcel
Jij verkoopt ze  ;)
Ophef had je pas als ik een defecte had staan Marcel   :)

Exxar

Tja, een defect toestel hebben is nooit leuk, maar het wil niet zeggen omdat jij een defect toestel hebt, dat alle toestellen dan mankementen vertonen.
Maar ik ken het gevoel (mijn NAD C375BEE is nu voor de tweede maal in herstelling) en weet hoe frustrerend dit kan zijn.

H&C Hifi

#11
Weet je in zulk soort topics reageren voornamelijk de mensen die klachten hebben..
hoeveel % van de SR7008 eigenaren denk je dat er op een forum zitten en ook nog daadwerkelijk gaan reageren, ik denk nog geen 5%


Als het product echt zo slecht zou zijn dan was het al op tv geweest bij Tros Radar  ;D



Dox

Quote from: HcHifi.nl on November  7, 2014, 17:34:01
Weet je in zulk soort topics reageren voornamelijk de mensen die klachten hebben..
hoeveel % van de SR7008 eigenaren denk je dat er op een forum zitten en ook nog daadwerkelijk gaan reageren, ik denk nog geen 5%


Als het product echt zo slecht zou zijn dan was het al op tv geweest bij Tros Radar  ;D

Natuurlijk trekt een topic met defecten over een product wat je zelf hebt, de aandacht.
En het reageren daarin is dan niet meer dan normaal.

Feit blijft dat er (volgens mij) geen andere topics met klachten over een specifieke AV receiver circuleren.
Percentages zijn altijd leuk, maar bieden geen enkele zekerheid. Een degelijk apparaat gaat nu eenmaal niet snel stuk.
De druk om steeds meer en meer features in een doos te bouwen drijft de fabrikanten tot cost cutting.
De SR7008 en 99% van de rest wat je in je huis hebt staan, komt uit China. Niets ten nadelen van China, een nr 45 met nasi is immers ook niet gek.

Diezelfde percentages worden als snel minder leuk als je één van de gedupeerden bent, die met z'n lamme receiver van 1600 euro aan het tobben is.
Ik persoonlijk ga dan Google-en en als resultaat meer 'lotgenoten' in een topic.
Zulke topics zijn handig, iemand anders kan immers net iets meer weten of al verder in het reparatieproces zijn.
Dat zulke topics eigenlijk niet moeten bestaan, staat buiten kijf. Een apparaat van 1600 euro mag best een paar jaar heel blijven.

Oja, China. Daar waren we. Waarom komt alles uit China? Omdat de leefstandaard en sociale zekerheid nog steeds van een bedroevend niveau zijn, vergeleken met wat wij gewend zijn.
Wat betekend dat voor een firma als Marantz/Denon? Knaken, pegels, poen, pieken en euro's.
Maar hierin zijn we zelf even schuldig, we willen alles maar zo min mogelijk betalen!

De kwaliteitscontrole blijft dan op een bepaald punt steken en het percentage reparaties wat acceptabel is wordt meegerekend.
Een apparaat als dit wordt op een bepaalde manier ontworpen, de functie eisen worden bepaald en de volgende halte is cost cutting. Hoe kunnen we dit zo goedkoop mogelijk maken.

En, daar plukken wij nu de vruchten van.

Roeru117

Hier ook een eigenaar van een sr7008. Helemaal nergens last van. Het apparaat doet precies wat het voor mij moet doen (en nog veel meer).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

zoldar

Ik vind het te makkelijk om te stellen dat zo een poll niets zegt. Kijk, er zitten hier veel mensen met een bovengemiddelde interesse in HT. Van die mensen zijn er dus veel met een sr7008 (marktleider nietwaar?)

Nu ligt "hun" product onder vuur. Iemand die tevreden is met zijn product heeft ook een bepaalde "pride of ownership". Dus als je favo merk of model onder vuur genomen wordt, meld je je ook. Zoals hier in dit draadje te zien is.

Ik koop het dus niet dat we nu slechts 5% van de eigenaren op HTforum in dit draadje zien reageren, en dus alleen die met negatieve ervaringen.

Nu al stellen dat er niets aan de hand is, lijkt me voorbarig. Laat de mensen maar stemmen en we kijken dan naar het resultaat.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

H&C Hifi

#15
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ergens rond de 1500 SR-7008en zijn verkocht in Nederland..


Stel je houdt mijn richtlijn aan zouden er iets van 50 defecte sr7008-en zijn.
Ik denk dat we in het topic nog niet eens zover gaan komen, en daarnaast weet iedereen dat je vooral de negatieve ervaringen leest op internet.
Ook snap ik het nut er niet van in.. maar dat terzijde.


maar goed  :)
Ik ga nu stoppen met reageren in dit topic..  :closedeyes:

raindog

Hier een Sr7008 die sinds zijn aanschaf (maart 2014) zonder problemen dagelijks zijn werk doet op zeven kanalen. De receiver is hier nog nooit in de protect geschoten en ik draai toch best hard af en toe  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MLCinema

Hier ook een Marantz SR7008. Aangesloten in 5.1. Geen problemen met de protectmodus. Is nog niet voorgekomen. Staat ook volledig vrij. Gebruik hem nu sinds 1,5 maand. Mijn SR7002 is nooit meer uit protect gekomen in ieder geval. Ik hoop van de Sr7008 nog jaren te genieten.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

zoldar

Mijn Marantz SR7008 werkt 100% naar behoren, puike AVR!             11 (61.1%)
Mijn Marantz SR7008 schiet wel eens in Protect modus, vervelend!    5 (27.8%)
Mijn Marantz vertoond andere gebreken...                                       2 (11.1%)

Total Members Voted: 18

Na 3 dagen stemmen kun je nog weinig zeggen, maar ik denk dat zowel de mensen met positieve ervaringen als die met negatieve eravringen zich aardig hebben gemeld tot nu toe. Keep voting :pompom:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

rho

Quote from: Kamidioblitz on November  9, 2014, 08:46:21
Hier ook een Marantz SR7008. Aangesloten in 5.1. Geen problemen met de protectmodus. Is nog niet voorgekomen. Staat ook volledig vrij. Gebruik hem nu sinds 1,5 maand. Mijn SR7002 is nooit meer uit protect gekomen in ieder geval. Ik hoop van de Sr7008 nog jaren te genieten.

1,5 maand is nu ook niet zo erg lang. Mijn grootste probleem met de Marantz kwam veel later naar boven.

Wat ik wel zie in de foto van je HT is dat ie helemaal open staat opgesteld.
Ik vind al van het begin dat mijn Marantz betrekkelijk veel hitte genereert.

Hoe hebben de mensen die WEL problemen hebben hun Marantz opgesteld: In een rack, meubel of vrij op een plank/legger/schap?

Ze hebben misschien gewoon veel meer koeling nodig dan een andere receiver?

stardust

Laat ik nou dit jaar nog een sr7008 willen aanschaffen lees ik dit topic :dry:

H&C Hifi

Quote from: stardust on November 10, 2014, 16:37:47
Laat ik nou dit jaar nog een sr7008 willen aanschaffen lees ik dit topic :dry:

tja dat krijg je met zulke topic's..
Wil je een sr7008 kopen moet je overigens wel snel zijn, ze zijn al bijna 3mnd niet meer door Marantz uitgeleverd dus wat je nu nog online ziet is de oude voorraad van de winkeliers en ik verwacht dat bijna iedereen er vrijwel doorheen is.

RonG

Quote from: rho on November 10, 2014, 15:44:38
1,5 maand is nu ook niet zo erg lang. Mijn grootste probleem met de Marantz kwam veel later naar boven.

Wat ik wel zie in de foto van je HT is dat ie helemaal open staat opgesteld.
Ik vind al van het begin dat mijn Marantz betrekkelijk veel hitte genereert.

Hoe hebben de mensen die WEL problemen hebben hun Marantz opgesteld: In een rack, meubel of vrij op een plank/legger/schap?

Ze hebben misschien gewoon veel meer koeling nodig dan een andere receiver?

Bij mij gebeurde het na 1 maandje al maar ging dan ook pas zone's en netwerk (airplay) gebruiken, de eerste weken enkel mijn HTPC voor film.

Mijn receiver staat geheel vrij.

RonG

Quote from: stardust on November 10, 2014, 16:37:47
Laat ik nou dit jaar nog een sr7008 willen aanschaffen lees ik dit topic :dry:

Alhoewel het bij mij ook het geval laat je aub niet weerhouden om deze aan te schaffen, is gewoon een gave receiver :)

stardust

Dank voor de tip H&C, collega had het er al over, bijdeze maar weer bevestigd.
Maar mijn ervaringen met protect modus is dat een receiver dan gewoon flink op z'n donder krijg met harde vooral zware bassen? Weet niet bij wat voor volume het beestje in protect schiet of is dit een heel ander probleem?