FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LuPo


FeaR1986

Citaat van: LuPo op december 13, 2012, 14:26:11
Nog ontwikkelingen op HT of huisjes vlak? :D

Zo, nog even en half GoT zit hier  :P

Zonder gekheid: het is gewoon niet te doen om hier aan een huis te komen. Hadden ze woningen voor starters in de planning staan, komen er maar twaalf! Ja, die zijn dan zo weg natuurlijk met tientallen inschrijvingen. Niet gek voor 155.000 euro vrij op naam, nieuwbouw en drie slaapkamers. Huurhuizen reageer ik nog steeds vol op, maar telkens vijfde op de wachtlijst zet ook geen zoden aan de dijk. Als het geen top 3 is dan zie ik het gewoon niet gebeuren.

Qua HT:
Sinds kort nieuwe rears. Omdat iemand op GoT A25's had gekocht ter vervaning van zijn Klipsch RF-52 en ik ze nu toch wel eens zelf wilde testen  ;)
Enige ontwikkeling die ik er aan zie komen is een nieuwe TV, de Philips krijgt met de dag meer kuren. Toch maar eens serieus uit gaan kijken naar een Panasonic VT50. Leuke 50" - 55" ofzo, al is de 65" ook wel erg leuk geprijsd voor dat formaat en kwaliteit.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op december 13, 2012, 14:44:22
Zo, nog even en half GoT zit hier  :P

Zonder gekheid: het is gewoon niet te doen om hier aan een huis te komen. Hadden ze woningen voor starters in de planning staan, komen er maar twaalf! Ja, die zijn dan zo weg natuurlijk met tientallen inschrijvingen. Niet gek voor 155.000 euro vrij op naam, nieuwbouw en drie slaapkamers. Huurhuizen reageer ik nog steeds vol op, maar telkens vijfde op de wachtlijst zet ook geen zoden aan de dijk. Als het geen top 3 is dan zie ik het gewoon niet gebeuren.

Qua HT:
Sinds kort nieuwe rears. Omdat iemand op GoT A25's had gekocht ter vervaning van zijn Klipsch RF-52 en ik ze nu toch wel eens zelf wilde testen  ;)
Enige ontwikkeling die ik er aan zie komen is een nieuwe TV, de Philips krijgt met de dag meer kuren. Toch maar eens serieus uit gaan kijken naar een Panasonic VT50. Leuke 50" - 55" ofzo, al is de 65" ook wel erg leuk geprijsd voor dat formaat en kwaliteit.

Ho, ho, ho.. :xmas: ik zat hier al even hè. :P

Jammer van die inschrijvingen bij huurwoningen. Hier in Groningen is het volgens mij ook best lastig. Ik heb erg veel geluk gehad om met 9 maanden inschrijving (dus 9 punten) een studio van 35m2 te krijgen. Was nieuwbouw en ze kwamen er in de vakantie alle 95 tegelijk op. Resulteerde in 5-10 inschrijvingen per studio. Door het jaar heen zie ik er wel eens eentje opkomen en dan zijn er gelijk 50-80 inschrijvingen. :o

Doen de A25's het nog steeds leuk? :) De prijs is inmiddels weer terug naar 129 per stuk zag ik. Maar mooie ontwikkelingen op HT gebied. Panasonic plasma kan ik je zeker aanbevelen, echt genieten! Iedere dag weer veel plezier van. Misschien wel m'n beste aankoop dit jaar. :D Alhoewel de A25's daar ook voor in aanmerking komen. :P

FeaR1986

Lange tijd stil geweest, maar het ziet er uit dat ik dan toch echt een eigen huisje ga krijgen  :blink:

Aan de rand van het centrum in Zaltbommel, grenzend aan het park staan twee rijen met woningen. Deze worden ergens in 2018 gesloopt, maar het kan net zo goed 2028 worden. De huizenmarkt is immers niet zo heel actief deze tijd. Daarom worden de huizen tot die tijd verhuurd voor 350 euro per maand. Ik had al gereageerd, maar het was zo populair dat ik misgreep. Maar zojuist gebeld en ik heb er eentje te pakken! En wel nummer 9, oftewel de hoekwoning!

Kan ik eindelijk de Focal Chorus 816W en die leuke 50" Panasonic plasma halen. Natuurlijk nadat ik alles in heb gericht, maar ik zorg wel dat er genoeg geld over blijft :devil:

* FeaR1986 is zeer blij  :pompom:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Gefeliciteerd! da's geen geld, 350euro. Foto's, oppervlaktes, plattegronden e.d. post je later, verwachten we  :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

paaj

en al zou het inderdaad 2018 worden, lekker hoor!

Vrienden van me wonen ondertussen ook al een jaar of acht in een pand dat gelijk gesloopt zou worden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2


Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op februari  1, 2013, 14:56:54
Lange tijd stil geweest, maar het ziet er uit dat ik dan toch echt een eigen huisje ga krijgen  :blink:

Aan de rand van het centrum in Zaltbommel, grenzend aan het park staan twee rijen met woningen. Deze worden ergens in 2018 gesloopt, maar het kan net zo goed 2028 worden. De huizenmarkt is immers niet zo heel actief deze tijd. Daarom worden de huizen tot die tijd verhuurd voor 350 euro per maand. Ik had al gereageerd, maar het was zo populair dat ik misgreep. Maar zojuist gebeld en ik heb er eentje te pakken! En wel nummer 9, oftewel de hoekwoning!

Kan ik eindelijk de Focal Chorus 816W en die leuke 50" Panasonic plasma halen. Natuurlijk nadat ik alles in heb gericht, maar ik zorg wel dat er genoeg geld over blijft :devil:

* FeaR1986 is zeer blij  :pompom:
Gaaf, gefeliciteerd!  :pompom:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Leuk man, Gefeliciteerd! We zien nu al uit naar de eerste M&G in jouw paleisje. :D

mrdj

Van harte gefeliciteerd! Kan niet wachten op de foto's mede Gotter.

vik

Citaat van: FeaR1986 op februari  1, 2013, 14:56:54
Lange tijd stil geweest, maar het ziet er uit dat ik dan toch echt een eigen huisje ga krijgen  :blink:

Aan de rand van het centrum in Zaltbommel, grenzend aan het park staan twee rijen met woningen. Deze worden ergens in 2018 gesloopt, maar het kan net zo goed 2028 worden. De huizenmarkt is immers niet zo heel actief deze tijd. Daarom worden de huizen tot die tijd verhuurd voor 350 euro per maand. Ik had al gereageerd, maar het was zo populair dat ik misgreep. Maar zojuist gebeld en ik heb er eentje te pakken! En wel nummer 9, oftewel de hoekwoning!

Kan ik eindelijk de Focal Chorus 816W en die leuke 50" Panasonic plasma halen. Natuurlijk nadat ik alles in heb gericht, maar ik zorg wel dat er genoeg geld over blijft :devil:

* FeaR1986 is zeer blij  :pompom:

Gefeliciteerd kerel!

Heerlijk je eigen plekje straks en je eigen dingen kunnen doen met de hobby.  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Denon Focal

Gefeliciteerd, erg gaaf voor je en nog een leuke plek ook  :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Net even langsgereden en wezen kijken. Helaas alles op slot (natuurlijk), dus wat foto's van buiten gemaakt en door het glas heen. Let wel dat er dus nog flink wat moet gebeuren al vond ik het er voor 350 euro al meer dan goed genoeg uitzien. Vloer in de woonkamer schijnt echt parket te zijn en geen laminaat, dus alleen schuren en lakken!

Voorkant:
Meest rechter huis, de straat verder naar rechts loopt dood dus redelijk rustig.


Achterkant:
Linker huis, met uitzicht op de kerk. En ook een kleine blik links op het soort huizen wat er staat, zeker geen slechte buurt.




Woonkamer:
Vanaf de achterzijde genomen:


En vanaf de voorkant:


Zoals gezegd een - zoals het lijkt - houten vloer. Moet wel een ander kleurtje op de muur, dit is me toch net wat te vrolijk...

De keuken:


Dubbele wasbak, afzuigkap en gasfornuis al aanwezig. En groot genoeg om een mooie full-size koelkast te plaatsen naast een wasmachine en wasdroger.

Nu snel alles inleveren van papieren om te mogen bezichtigen en toch wel te accepteren. Voor dit geld ga ik niets beters vinden. Dan lekker gaan klussen en meubels shoppen. Medio maart nog even op vakantie voordat ik het huis echt in wil gaan. Vooral omdat ik niet al mijn apparatuur al in een huis wil zetten waar ik dan meteen drie weken niet ben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

En dan nu de belangrijkste vraag... bank tegen de lange witte wand en dan de TV aan de gele wand ophangen of toch andersom  :P
Geluk dat ik single ben, kan ik dat soort dingen meteen rekening houden voordat ik meubels ga kopen. Denk TV tegen de lange wand aangezien er naast de gele wand nog een deur zit en je dan met de front speaker zit...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Weinig keus helaas. Lang wand meest voor de hand liggend. Surrounds worden lastig
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

#791
Surrounds langs de gele wand neem ik aan. Alleen de rear left wordt dan wat in een hoekje gestopt aangezien de wanden niet mooi in een hoek tegen elkaar lopen. En ik moet uitkijken dat ik de deur niet opeens open gooi. Hoe dan ook kan ik er meer mee dan ik nu op mijn slaapkamer kan en de front sectie en subwoofer kan goed neer worden gezet. TV tegen de lange wand leek me al beter, dan staat de subwoofer richting de buitenwand en niet naar de buren.

Of... ik draai het om: dat ik de eettafel voor zet en dan de zitplek naar achteren schuif. Maar dat is van latere zorg.
Weet wel dat ik die Chorus 816W meteen bestel als ik het huis heb geaccepteerd, voordat ze echt op zijn.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Vriend van me had ook op deze huizen ingeschreven, maar is het niet geworden op de lijst. Hij had wel foto's van binnen, dus die heb ik van hem gehad:

Plafond van de huiskamer, goed te zien dat het een oudere woning is door de balken. Maar goed, likje verf en het valt al minder op:


Idem met de tegels in de keuken...


Moet nog wel iets op te vinden zijn, geen grote ruimte dus zullen de kosten niet zijn. Maar voor een huurhuis wel een behoorlijke keuken en plek zat voor apparatuur.

Slaapkamer 1 (en eigenlijk ook 2):


Te zien aan de twee deuren is dit oorspronkelijk twee kamers geweest, maar zonder muur heb je een stuk meer ruimte.
Ik had het zelf ook zo gedaan als de muur er nog tussen had gestaan.

Slaapkamer 2:


Eigenlijk niet veel te zien, maar leuk uitzicht op het park.

Zolder, is normaal niet afgewerkt. De gipsplaten zijn dus door de vorige bewoner gedaan, scheelt weer werk! Ik ga de zolder toch alleen als opslag gebruiken.


Al met al hoeven dus lang niet alle vloeren er uit en is het voornamelijk kwestie van schilderen. Dat is ook het gekke: alle huizen zijn 350 euro in de maand. Paar huizen terug is het binnen veel minder en is er zelfs nog enkel glas. Voor een zelfde prijs...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Ziet er goed uit en is echt een koopje voor 350. Met deze crisis zou je er best nog eens lang kunnen wonen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

morca

Mooi man,helemaal voor dat geld.
Ik zie een mooie stenen muur,zo is mijn achterwand ook,gratis diffusie ,valt me even op ivm je opstelling  ;)

RubenV.

Gefeliciteerd met je nieuwe woning  :pompom: Lang wachten wordt beloond! En met zo'n lage prijs is het sparen voor de volgende stap ook een heel stuk gemakkelijker. Wel toevallig dat ik daar gisteren nog 2x door de straat ben gereden. Het centrum van Zaltbommel is wel gezellig om te wonen, zeker met aan de achterkant uitzicht op het park  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

MegaJ

Gefeliciteerd met je huis. Zaltbommel is leuk, maar ja ik mag natuurlijk ook niets anders zeggen aangezien ik er zelf ook woon!  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

JCL

Ziet er goed uit hoor! Die balken zijn juist mooi, geven het wat autentieks mee. Als bewoner van een ouderwets huis kan ik dat wel waarderen. Heel veel (woon) plezier in je nieuwe optrekje. Ga je nu ook met iemand samen wonen of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten?

FeaR1986

Mmm.. toch maar sneller dan gedacht de Chorus 816W bestellen als ik dat zo zie. Meer en meer winkels vermelden alleen de Gloss Black-versie te kunnen leveren. Enige waar ik iets anders tegenkom is bij Audio de Marssteden waar ze ook "Graphite" kunnen leveren. Hopen maar dat die kleur gelijk is aan de Satin Black van de eerste versie van de 826W, de 30th Anniversary. Ken zo 1-2-3 ook geen forumsponsoren die Focal leveren, of kijk ik verkeerd?

Citaat van: MegaJ op februari  1, 2013, 20:21:23
Gefeliciteerd met je huis. Zaltbommel is leuk, maar ja ik mag natuurlijk ook niets anders zeggen aangezien ik er zelf ook woon!  ;D

Tof, een stadsgenoot. Waar ergens in Zaltbommel woon je? Mag ook via PM als je het wat privé wilt houden  ;)

Citaat van: JCL op februari  1, 2013, 23:43:50
Ziet er goed uit hoor! Die balken zijn juist mooi, geven het wat autentieks mee. Als bewoner van een ouderwets huis kan ik dat wel waarderen. Heel veel (woon) plezier in je nieuwe optrekje. Ga je nu ook met iemand samen wonen of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd zitten?

Thnx. Ik heb op zich niets tegen de balken, maar ze mogen wel een tintje lichter van kleur.

Samenwonen ga ik zeker doen, gezellig samen met mijn speakertjes  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Leentje

Gefeliciteerd met je nieuwe woning :pompom: :clapping: Wat betreft de muziek opstelling zou ik zeggen: Op de witte wand de installatie en je bank op de gele wand. Je surrounds kunnen dan mooi links en rechts van de bank staan. (ik ga er even vanuit dat je de deur dicht hebt tijdens muziek luisteren/film kijken) Ben benieuwd hoe je het gaat inrichten allemaal. Nogmaals van harte gefeliciteerd :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.