[HT-DIY] Big Bang

Started by Ottovw, February 9, 2010, 01:27:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ottovw

#25
Quote from: Wampe on February 26, 2010, 20:11:06
ga je je center dan ook opnieuw een kleurtje geven? leger groen en bordeaux rood lijkt me niet echt mooi samen.

Uiteraart, zit overigens nog te twijfelen voor obergine kleur maar dan wel richting het rode aan. Ik wacht nog op voorbeelden van mijn spuit bedrijf ! Word wel slikken om de centerspeaker weer te schuuren en alle units los te solderen... maar dan heb ik ook wat.

PS: leger groen ?  :blink: Je bedoelt olijf groen  :bigsmile:

stoffels

#26
mooi werk man, mooie foto van je vriendin op je monitor.(bij de sketchup plaatjes)  O0

Ottovw

Quote from: stoffels on February 27, 2010, 12:10:29
mooi werk man, mooie foto van je vriending op je monitor.(bij de sketchup plaatjes)  O0

Danku danku,

Vriendin foto monitor is niet mijn vriendin... mijn vriendin is knapper  ;D

Ottovw

Een schopje in mijn topic.

Ben inmiddels al behoorlijk ver. alle muren inclusief deur is zwart geverfd. Ik heb zwarte gordijnen achtergeplaatst voor volledig duisterheid. Tevens hangt mijn beamer stevig en is mijn mediakast af. Inclusief zwarte kleed en een beanback is mijn bioscoop al echt bioscoop waardig ! Tevens nieuwe Projecta scherm gekocht.

Vanwege spontaan overlijden van mijn veelste jonge vader is alles blijven liggen. Nu ik toch met mijn gedachte ergens anders moet zijn heb ik het dus zo goed als afgemaakt. Zal z.s.m. foto's plaatsen! Ik heb mijn eerder 3d ontwerp bij gehouden, het ziet er ook exact zo uit alleen mooier :)


Madhouse

Gecondoleerd met je vader!

Ben ook heel benieuwd wat je er van hebt gemaakt  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ottovw

#31
Bedankt!


Wampe

Hee Otto,

Ziet er goed uit jongen!
Heb je de DVD rekken al opgehangen? haha

Groetjes uit het noorden.

Willem

kermit

Hee Otto,

Het ziet er super mooi uit. Heel mooi en knap gedaan.
Ook de muren zijn mooi grijs.Mag ik vragen waar je de spotjes gekocht hebt? Hebbbe :D.
Maar mijn complimenten.......

MG76

Die spotjes vind ik ook super, toevallig zag ik zulke vandaag in een folder van plan-it by praxis voor 85 euro...

WilliamB

Hallo Otto,

Ziet er goed uit! Dat wordt genieten.
Altijd leuk om zo iets te doen.
Heb zelf vorig jaar een biosruimte gemaakt.
Plafond heb ik wit gemaakt en vond dit niet storend.
Heb je de boel ook een beetje geluidsdicht kunnen maken ?

Gr.William
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Ottovw

Quote from: kermit on February  9, 2011, 18:28:54
Hee Otto,

Het ziet er super mooi uit. Heel mooi en knap gedaan.
Ook de muren zijn mooi grijs.Mag ik vragen waar je de spotjes gekocht hebt? Hebbbe :D.
Maar mijn complimenten.......

Quote from: MG76 on February  9, 2011, 19:54:14
Die spotjes vind ik ook super, toevallig zag ik zulke vandaag in een folder van plan-it by praxis voor 85 euro...

Volgends mij heb ik die spotjes gehaald bij de gamma voor niet meer dan 30 euro? :)

Quote from: Wampe on February  9, 2011, 18:11:08
Hee Otto,

Ziet er goed uit jongen!
Heb je de DVD rekken al opgehangen? haha

Groetjes uit het noorden.

Willem

Nog niet Willem, maar wel binnenkort :)

Quote from: wbrands on February  9, 2011, 22:14:21
Hallo Otto,

Ziet er goed uit! Dat wordt genieten.
Altijd leuk om zo iets te doen.
Heb zelf vorig jaar een biosruimte gemaakt.
Plafond heb ik wit gemaakt en vond dit niet storend.
Heb je de boel ook een beetje geluidsdicht kunnen maken ?

Gr.William

Geluidsdicht in de trand van buren gehoor? Is bij mij totaal niet nodig. Ik heb het al in het begin met onze buren getest maar die horen niets. Blijkbaar erg geluk met de bouw constructie van mijn huis. Enigste waar ik totaal nog niet mee tevreden ben is de manier hoe het geluid in mijn kamer klinkt. (echo?)

Ik heb echter geen verstand van hoe ik het beter kan krijgen en tegelijk wil ik daar ook niet te veel centjes in zetten. Tips/hulp van andere op forum is natuurlijk mee genomen.   ;D.

Ben tevens aan het kijken naar een andere versterker.

Ottovw

#37
Daar ben ik weer,

Ik heb inmiddels een SR6005 gekocht en mijn oude versterker is naar mijn broer gegaan vanwege zijn reeds overleden Denon versterker.

Inmiddels weer druk bezig met bedenken waaronder weer een nieuw (audio) meubel. Wederom ga ik indeling veranderen van mijn bioscoop vanwege mijn nieuwe versterker en zijn aansluitingen.

Tevens ben ik op zoek naar een degelijke betaalbare 2e hands blue ray speler. Wat zijn de juiste merken?

Ook overigens bezig met eindelijk mijn front speakers een kleurtje geven (mat zwart). Volgende week begin ik met mijn center. Ook heb ik een tijdelijke subwoofer (magnat) mogen ontvangen die voor nu prima mee speelt bij zware actie scene's.

Nog eventjes wachten en er zijn weer foto's !!

Ottovw

#38
En weer verder geknutseld,

Mijn front speakers hebben een nieuw kleurtje gekregen en ik heb vandaag alles weer terug gesoldeerd en af gemonteerd. Een lang weekend en genoeg tijd dus in deze dagen ga ik met mijn center bezig die dezelfde behandeling krijgt als mijn front. Verder is een nieuwe meubel ontwerp gemaakt en wordt binnen kort ook gebouwd Hoop nieuw ontwikkelingen dus. Meer foto's volgen.

PS: Het blijft een rommel/knutsel kamer dus let niet op de troep  ;D



Ottovw

Zaterdag mijn fronts terug gezet in mijn ht ruimte en de Marantz SR6005 op stereo aangesloten. Super! toch een grote verschil met mijn Sony STR DB 940!!

Inmiddels ook mijn eerste Blu-ray speler binnen en kan zeggen voor het geld een super leuk begin speler die ook nog eens snel opstart!
Ook een Harmony One mogen ontvangen die ik nog moet instellen en mijn center speaker heeft inmiddels een nieuwe kleur.
Vanavond woofer units van center solderen en nieuwe foto's maken van mijn ht ruimte.

mansm

Als ik zo die foto zie van monitor en muis, zou een touchscreen toch ook wel een gave upgrade zijn :D

Ottovw

Quote from: mansm on June 20, 2011, 13:09:52
Als ik zo die foto zie van monitor en muis, zou een touchscreen toch ook wel een gave upgrade zijn :D

Op zich geen slecht idee. Jammer alleen dat ik even stop met mijn uitgave's :)

mansm

wacht maar tot je het nog een paar gebruikt hebt en het door je hoofd blijft spoken dat het toch wel makkelijk is :P



Ottovw

Quote from: mansm on June 20, 2011, 15:53:40
wacht maar tot je het nog een paar gebruikt hebt en het door je hoofd blijft spoken dat het toch wel makkelijk is :P




#$!*(& Krijg het nu al niet uit mijn hoofd....Wat zijn de prijzen ongeveer ?  ;D

Ottovw

Even een test opstelling gemaakt om mijn center te controleren en natuurlijk op de nieuwe marantz. Eindelijk genoeg power voor mijn center, heerlijk geluid. Kan niet wachten tot ik alles correct kan plaatsen daarvoor moet ik nog een meubel afmaken. Apparatuur komt links van de kamer te staan. Alvast voor proefje. Wat vinden jullie ervan?


hoekie


mansm

Quote from: Ottovw on June 20, 2011, 16:01:41
#$!*(& Krijg het nu al niet uit mijn hoofd....Wat zijn de prijzen ongeveer ?  ;D

ik zie ze bij alternate vanaf 249 staan tot boven de 2000.

mtissink

Heel mooie bios! Leuk hokkie heb je er van weten te maken.
Bij mij staat inmiddels ook als een gek te spelen.
Man, man, man.., wat is dit toch een leuke hobby!

Leuk je ontmoet te hebben! Wie weet tot snel!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Mooi hoor, maar wat men in mijn topic ook al aangaf moet de center eigenlijk hoger en niet op de grond om het geluid homogener te maken.  :satisfied:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ottovw

Quote from: mtissink on January 22, 2012, 16:34:39
Heel mooie bios! Leuk hokkie heb je er van weten te maken.
Bij mij staat inmiddels ook als een gek te spelen.
Man, man, man.., wat is dit toch een leuke hobby!

Leuk je ontmoet te hebben! Wie weet tot snel!

Insgelijk, vond het een leuke ontmoeting zo. Ben ook zeer nieuwsgierig naar jouw fronts!

Quote from: larzie on January 22, 2012, 17:08:52
Mooi hoor, maar wat men in mijn topic ook al aangaf moet de center eigenlijk hoger en niet op de grond om het geluid homogener te maken.  :satisfied:

Wat op foto te zien is, is een proef opstelling. Momenteel is er al een hoop veranderd. Waar de versterker staat, staat nu de center speaker. Ik zal proberen juiste foto's te maken van mijn huidige opstelling waar ik zeer trots op ben!