Mausman's HT'tje (grote upgrade :-)

Started by Mausman, January 26, 2010, 13:12:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Sinds een maandje of 2 hebben we een nieuwe bewoonster en sinds kort vindt ze m'n apparatuur ook erg interessant  :D


Raymond187

Erg mooi afgewerkte LS kabels  :thumbs-up:

En uiteraard mooie set

Mausman

En weer ff een update. M'n nieuwe blu-ray speler Denon DBT-3313 staat er nu bij en ook m'n nieuwe Humax 5200c decoder.

De Dune D1 mediaplayer heb ik achter het glazen deurtje moeten zetten, want die paste niet meer.


Mausman

#28
hoi,

Ik zou nog wat nieuwe foto's plaatsen als ik m'n apparatuur in m'n dressoir en nieuwe center en surrounds zou hebben aangesloten etc. (zie ook topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155566.0).
Heb alleen nog geen tijd gehad om alles goed in te regelen, dus als ik een keertje tijd heb binnenkort maar es doen.
De eitjes heb ik voorlopig nog maar even op de Ikea standaards gemonteerd, maar zal ik binnenkort of op andere standaards doen of ophangen aan de muur.



Mausman

Inmiddels de Kef eitjes op een wat mooiere standaard (van Hama) gemonteerd.



Mausman

Afgelopen zaterdag m'n nieuwe speakers, KEF Q700, opgehaald bij Marcel en zondag geinstalleerd. M'n Kef Q65.2 speakers gaan in de verkoop (bij een is er waarschijnlijk ergens een defect in de printplaat bij de speakerdraadaansluitingen; zie ook topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159948.0).

Deze Q700 passen meteen mooi bij m'n center Q600c.

Heb gisteravond ff een film gekeken en klonk naar mijn mening best goed. Had ook wel het idee dat de center en fronts idd beter bij elkaar pastte kwa geluid dan met de Q65.2 speakers (tsja, mag ook wel gezien de center en fronts uit dezelfde serie komen  ;)). Moet nog wel ff de Audyssey setup er overheen gooien, maar had daar ff geen tijd meer voor.



Raymond187

Ziet er mooi uit Maus  :thumbs-up:

Mausman

Quote from: Raymond187 on November  7, 2016, 13:12:32
Ziet er mooi uit Maus  :thumbs-up:

Ja bedankt! Vindt ze ook wat mooier/chiquer staan dan die Q65.2 speakers.


H&C Hifi


Mausman

#34
Quote from: HcHifi.nl on November  7, 2016, 14:41:50
Veel luisterplezier !

ja bedankt Marcel. Ben er erg blij mee, maar dat had ik je al bericht  :D

Nu maar sparen voor de volgende project(en) (PS4 pro, 4k tv, receiver, projector + scherm  :D).

Mausman

En dan nu m'n grootste upgrade tot nu toe: de LG oled 65E6V tv.  :clapping:

Alleen nog ff fine tunen en tzt laten kalibreren door Frank.

Geeft nu al een mooi plaatje  :bigsmile:


HTip

Mooie TV zeg. En lijkt niet eens zo'n groot ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mausman

hoi,

Tijdje niets gepost, maar heb onlangs een grote upgrade gedaan  :D

Heb eindelijk een projector en scherm gekocht  :bigsmile:

Zat er al een tijd over te denken en besloten om toch maar es serieus ernaar te gaan kijken. Vorig jaar augustus ben ik langs geweest bij Matthieu (van Mediasluis) om bij hem een demo te bekijken. Dit heeft mij overtuigd om daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan van een projector en scherm. De demo was ook in een huiskamer, dus mooi vergelijkbaar met m'n thuissituatie gezien ik geen mancave heb, dus de projector en scherm zouden ook bij mij in de huiskamer komen.
Gezien er nieuwe projectors aankwamen, ging Matthieu z'n demo projectors in de verkoop doen, dus uiteindelijk de keuze gemaakt om z'n JVC DLA-X5900WE over te nemen. Deze was ook al mooi gekalibreerd. Als scherm heb ik gekozen voor een Projecta 16:9 tabtensioned scherm met zichtmaat 250 cm breed.
Om m'n huiskamer zo goed mogelijk te verduisteren heb ik ook rolluiken laten monteren en deze zijn als bijkomend voordeel uiteraard ook inbraakwerend en isolerend tijdens de zomer en winter. Alleen overdag komt er nog wat licht vanuit m'n keuken omdat ik met de lamellen het raam niet geheel kan blinderen. Daar moet ik dus nog wat op verzinnen. Heb ook een paar 3D brillen erbij gekocht gezien de projector ook mooi 3D kan weergeven. Ik heb geen ophangbeugel voor de projector genomen, maar heb zelf een koof gemaakt van wat mdf en balkjes en daarna wit geverfd waarin de projector staat. Dit vond ik zelf wat mooier dan zo'n ophangbeugel.
Gezien ik een lange goede HDMI kabel nodig had die ik mooi langs de randen van het plafond in kabelgootjes gelegd heb, ben ik gegaan voor de 15 meter lange optische HDMI kabel van RU connected.
Sind vorig jaar september had ik de projector en scherm al in huis, echter door omstandigheden heb ik sinds een paar weken de boel pas kunnen ophangen/installeren. Ben zeer tevreden met het resultaat dus er zullen vele filmavondjes volgen  :D.
Alleen met het afstellen van de focus weet ik nog niet zeker of deze goed staat. Op zich lijkt het wel goed te staan, maar misschien vind iemand het een keer leuk om bij mij langs te komen om het goed af te stellen.
Had onlangs nog even de scene uit Avatar (3D) gekeken met die bloemetjes die uit de lucht vallen zeg maar.......was supergaaf zo in 3D  :clapping:.
Hierbij uiteraard wat foto's en hier een youtube link waarin je kan zien hoe het scherm uit- en weer inrolt: https://youtu.be/H4WaBsF7IHs
Voorlopig nu wel even klaar met upgraden hahaha.


denoontje

Netje en Feli. Veel goede filmavondjes gewenst[emoji1303]

Je zou evt nog klepje op je projector laat kunnen maken voor als je hem niet gebruikt (bijv met snap magneten).  Is ie ook uit het zicht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje


Mausman

ja zat er idd ook over te denken om nog een klep/deurtje te maken voor de koof zodat de projector zelf uit het zicht is. Zo'n klep zou ik evt. mooi met zo'n klepliftbeslag kunnen monteren zodat de klep naar boven open gedaan kan worden. Dat lijkt mij denk ik wel de mooiste oplossing.

Mausman

zo, heb onlangs 2 klepscharnieren gekocht en een mdf-plankje op maat gemaakt en wit geschilderd en heb nu een mooi klep/deurtje om de koof af te sluiten zodat de projector uit het zicht is. Is wel mooi geworden vind ik zelf zo :D


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie