Welke centerspeaker bij KEF Q65.2 speakers?

Gestart door Mausman, januari 4, 2016, 10:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Mausman

Hoi,

Wij hebben vorige week ons nieuwe dressoir gekregen en ben nog vollop bezig met m'n apparatuur erin aan het plaatsen. M'n huidige centerspeaker (KEF model 200) is echter iets te breed om in het meubel te plaatsen dus ben ik op zoek naar een andere centerspeaker die het beste past bij m'n front speakers (KEF Q65.2). Dit zijn al vrij oude speakers maar doen het nog prima. Ik had al rondgekeken naar een compleet nieuwe speakerset en ook al wat prijsjes opgevraagd, maar m'n vriendin vindt nu die KEFs eigenlijk toch erg goed bij het dressoir passen dat ik ze eigenlijk niet mag vervangen  :crazy: (tsja, vrouwen en WAF he).
Kan iemand mij misschien adviseren welke centerspeaker het beste zou passen bij m'n KEF frontspeakers? Kwa breedte mag de centerspeaker niet breder zijn dan zo'n 60 cm. En nee, ik mag 'm ook niet op het meubel plaatsen, maar moet echt in het meubel komen (achter een klep). Anders had ik die model 200 wel gehouden  :D.
Ik had zelf ook al wel een beetje gekeken en had zelf een beetje in gedachten de KEF Q200c, maar weet niet of deze een beetje goed matched met m'n frontspeakers.

Alvast bedankt voor de adviezen.

PS: zodra het dressoir helemaal is ingericht etc. zal ik uiteraard foto's plaatsen van m'n deels nieuwe set in m'n eigen HT topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=96982.msg1651383#msg1651383
Ook moet ik nl. m'n surroundspeakers vervangen en zit ik aan die KEF eitjes te denken.

Mausman

Nou de kogel is door de kerk en heb een nieuwe center- en surroundspeakers besteld, t.w. de Kef Q600c en de Kef eitjes E301. Heb een mooie deal kunnen maken met Marcel (bedankt Marcel  :thumbs-up:). Als tzt m'n budget weer wat toereikender is zal ik misschien m'n fronts ook vervangen maar dat zien we dan wel weer.

Alleen m'n vriendin wil de surrounds zo hoog mogelijk (lees 'uit t zicht') hebben hangen, maar het beste is natuurlijk ongeveer op oorhoogte, dus daar moet ik haar nog even van te zien overtuigen.
Als ik alles binnen en aangesloten heb zal ik foto's plaatsen in m'n eigen topic zoals gezegd.

Mausman

Zo, de center is vandaag geleverd  :D

De eitjes volgen volgende week. Dan alles aansluiten. Ben benieuwd hoe het dan allemaal klinkt t.o.v. m'n vorige setup.