SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Audia

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Ronin79

Ik zal vandaag wat foto's maken, en het geluid instellen.
De TV bijstellen en misschien de Oppo NuForce Calibreren.

Eens kijken hoever ik vandaag kom  ;)

Sol

Vette bak die 600! Van harte! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Ronin79

Thx ... je bedoelt de 1560  :P  ;)

Ronin79

Nog wat foto's.

Let maar niet op het licht inval, heb het in iedergeval geprobeert, om het er aardig goed op te zetten  ;)

Ik moet de vinger vlekker er nog even afhalen, en de wat slordige sitatie aan de linkerkant ... waar de 360 en de PS3
staat, zie je vanaf de bank gelukkig niet.

Van links naar rechts:

Topfield 7710 HD Sat Tuner, Oppo SE NuForce Edition, onder de Topfield staat de HDX met de Belkin PF30 Power Center, daarnaast aan
de rechterkant de Rotel RSX 1560.

Links tegen het meubel aan staat dus de 360 en de PS3, maar die zie je niet op de foto's.

Alle afstands bedieningen gaan nog uit het meubel. Moet daarvoor eerst mijn Logitech 900 instellen.
ivm. de RF aansluitingen zou het kunnen dat ik nog achter het meubel moet wezen, maar dat doe ik
volgende week wel ergens. Eerst het belangrijkste ... de Rotel instellen.  ;)

JeKa

Flinke set hoor!

Maar hoor je wel iets van de kwaliteit van je receiver met zulke speakertjes...?

Ronin79

Thx  :thumbs-up:

Mijn huidige B&W's houden het wel aardig bij.
Maar in de toekomst wil ik wel graag updaten. Het liefst zie ik een B&W XT 5.1 set (XT8, XT2, XTC en PV1) verschijnen (zwart).
In NL is die eingelijk te duur, dus die zal ik misschien in Engeland gaan kopen. Maar dat is een paar jaren plan.
Een nieuwe PC, staat eerst op de Short-list.

De XT8 set is echt een wens van mij, maar dat gaat nog wel wat jaren duren, ik hoop echt dat mij dat gaat lukken   8)
Ondertussen zijn mijn huidige speakers een mooi alternatief. Zeker qua design en geluid.  ;)

Ik heb een tijdje geleden mijn speakers naast een XT8 en XT2 zien staan ... dan schrik je toch even  :inlove:

JCL

Dit zat ik me ook af te vragen. Maar vergis je niet wat de nieuwe geluidsformaten toevoegen. Alleen daarom al zal dit een grote verbetering zijn. Natuurlijk zijn er goedkopere receivers die ook decoders hebben voor HD-audio, maar op deze manier heb je wel een receiver die meekan met evt. nieuwe speakers.

JeKa

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 13:27:57
Thx  :thumbs-up:

Mijn huidige B&W's houden het wel aardig bij.
Maar in de toekomst wil ik wel graag updaten. Het liefst zie ik een B&W XT 5.1 set (XT8, XT2, XTC en PV1) verschijnen (zwart).
In NL is die eingelijk te duur, dus die zal ik misschien in Engeland gaan kopen. Maar dat is een paar jaren plan.
Een nieuwe PC, staat eerst op de Short-list.

De XT8 set is echt een wens van mij, maar dat gaat nog wel wat jaren duren, ik hoop echt dat mij dat gaat lukken   8)
Ondertussen zijn mijn huidige speakers een mooi alternatief. Zeker qua design en geluid.  ;)

Voor een paar honderd Euro kan je tweedehands toch flinke stappen zetten denk ik... In plaats van een paar kabeltjes, ik had het wel geweten.....  :)

Ronin79

@ JLC

Dat was ook mijn gedachte erachter.
Desnoods als je later ect moeilijke speakers zou hebben, kun je altijd nog een losse eindversterker onder de
Powercenter zetten. Al leverd de reciever 200 watt op 4 ohm, dus dat zal niet echt snel nodig zijn  ;)

@ Jeka

Dit heb ik met opzet gedaan.

Eerst zorgen dat het beeld (LX5090H, Oppo SE NF, HDX, Topfield Sat.) goed is, daarna de geluids bronnen geluid (Rotel 1560, Oppo NuForce),
Gaming (PS3, 360), de Kabels (Qed, Kimber, VDH en Xindak), en als laatste vervang ik de speakers.

Aangezien mijn speakers op zich al goed klinken, en zeker voor dit soort .. lag mijn wens eerst op een ander gebied.
Nu ik (bijna) alles compleet heb, wat ik op HT wou hebben, kan ik na het kopen van mijn pc (wat nog wel even gaat duren),
en nog wat andere zaken die eerst aan de beurt komen, gaan sparen voor betere speakers.  

Alles netjes op zijn tijd. Het duurt bij mij iets langer met sparen, als misschien bij een ander. Maar dan kan ik ook kopen, wat
ik op mijn wish-list heb staan. Dan ben ik meer dan tevreden  ;)

Robbert54

die speakers steken nu wel heel erg af bij de rest van je set :D

verder wel een ontzettend mooie set zo! staat ook erg mooi bij elkaar. en de receiver ziet er echt goed uit. je gaat nog schrikken wanneer de XT's of de CM's er komen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

CM serie is zwart hoogglans zouden hier ook niet misstaan idd, past mooi bij de rest van je set :)

Sol

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 11:46:12
Thx ... je bedoelt de 1560  :P  ;)
Uhm...ja, inderdaad. :D
Veel 600's voorbij zien komen de laatste tijd, vandaar. :P
De 1560 is nog een tikkie gaver natuurlijk.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 28, 2010, 17:08:47
CM serie is zwart hoogglans zouden hier ook niet misstaan idd, past mooi bij de rest van je set :)
:wub: kwijl
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

CM7's staan zelfs op de 15 site van Rotel zelf te pronken. Wel in Wengé, maar staat wel gaaf, vooral met die houten wand. :D

Snutchz

maar die zou ik dan ook voor m'n surround set-up'je kunnen gebruiken..  :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Sol op mei 28, 2010, 18:02:15

CM7's staan zelfs op de 15 site van Rotel zelf te pronken. Wel in Wengé, maar staat wel gaaf, vooral met die houten wand. :D
da's geen wengé dat is rosenut

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: SillentWolf op mei 27, 2010, 16:47:32
Vraagje:

Bij 5.1 setup, moet je dan Center backs of surround backs nemen ?
De laatste toch.

Bij 5.1 heb je geen backchannel. De SB (center back) is voor 6.1 en met 7.1 wordt die gesplitst in SBL en SBR. Dus als je analoog aansluit, FL/C/FR/SR/SL en SW.

Erg mooi zoals die Rotel in je meubel staat. Bijna zonde dat de klepjes overdag dicht moeten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Dat is waar.
Ben qua looks en combi met het meubel dan ook erg tevreden  :thumbs-up:

Maar ik zit met een paar vragen:

Hoe kun je tevens de 5.1 en stereo 2.0  analoge inputs, als de HDMI inputs op de Rotel laten werken.
krijg het niet voor elkaar (in combi met de Oppo NF)

De 2.0 Stereo is aangesloten op de CD ingang van de Rotel.
Mode in de Rotel: Analoge en Bypass aan (Analog bypass mode for pure 2-speaker stereo with no digital
processing)

HDMI 5.1 geluid krijg ik wel voor elkaar op de Rotel, maar de Analoge 5.1 niet.
Analoog 5.1 heb ik aangesloten op de multi Input aan de achterkant van de Rotel.
Op de voorkant zit ook een optie Multi Input. Als ik daar op druk krijg ik wel geluid.

(MULTI Input for 7.1 channel analog signals from DVD-A and SACD
players. Subwoofer options include .1 channel pass through or
bass redirect feature with an analog low-pass filter for a summed
subwoofer output from seven channels.)

Het lijkt erop dat ik daar zelf antwoord op heb gegeven
 ::)

Daarnaast de vraag; Welke optie moet ik in de Oppo aanzetten ?
Of moet ik telkens switchen tussen HDMI audio aan en uit.

Verder heb ik een DB meter, maar ik kan geen enkele functie op de meter vinden,
die de Rotel handleiding beschrijft of van een van de bovenstaande posts.

75 BD standaard, daarna ga je de speakers een voor een af. Maar als ik 75 DB op de Volcraft SL-50
wil laten verschijnen, springen de ruiten eruit. Verder gaat de meter om de paar seconden uit.
Ben bang dat ik de verkeerde heb gekocht. Dat word op het gehoor calibreren (kan lastig worden  :P)
Want als ik een indicatie van rond de 55 a 60 gemeten DB's meet, met deze meter ...
dan staat de sub op -8 DB. Dat lijkt mij wat vreemd. Ook heeft de meter geen C functie, zoals die in
de handleiding van de Rotel beschreven staat.

Verder gaat het wel aardig. Net even de Rotel uitgezet.
Werd echt warm cq. vrij heet ... maar hij stond ook meer als 6 uur te stampen, omdat ik met de instellingen bezig ben.

Update:

Nog even ter verduidelijking:

De Oppo is zowel met 2.0, 5.1 Analoog als met HDMI op de Rotel aangesloten.
De Rotel dient als HDMI schakel centrum.

blue-eyes

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 20:20:02
Werd echt warm cq. vrij heet ... maar hij stond ook meer als 6 uur te stampen, omdat ik met de instellingen bezig ben.

Tja. Je bent wel 100 maal gewaarschuwd dat je kastje te laag was, of dat je keuze van receivers de verkeerde was ;) . Apparatuur moet ademen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ronin79

Eingelijk zou de Rotel 1560 goed passen.

Doet hij ook wel, alleen aan de bovenkant is 1 cm tot 1.4 over.
De zijkanten is geen probleem. Rooster heb ik er aan de achterkant ook niet inzitten (past ook met rooster), en
met gebruik heb ik de klep open.

Je zou zeggen .... lucht genoeg. Maar warm / lichtelijk heet wordt hij wel.
Nu moet ik erbij zeggen, bij ons is het nu in huis ook niet echt koud. Zonnetje erop en
stijgen met de tempratuur  ;)

Verder zag ik in de Rotel beschrijving, dat je hem ook in een rek krijt kunt ... daar krijgt hij ook minder lucht.
Als ik een ander merk had genomen, zoals Denon ... dan was het echt heet geworden.

Maar heb jij enig idee, wat te doen in mijn voorgaande post  ;)

Madhouse

Ik heb ook een Voltcraft SL-50 en die kan gewoon op C meten hoor. Denk dat je zelf iets verkeerd doet want 75dB is helemaal niet zo hard en ik krijg hier alles goed ingesteld. Je moet de meter wel op statief zetten op de plek waar je zit met de microfoon omhoog gericht.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Blue-Eyes op mei 28, 2010, 20:27:22
Tja. Je bent wel 100 maal gewaarschuwd dat je kastje te laag was, of dat je keuze van receivers de verkeerde was ;) . Apparatuur moet ademen ;)

Hier ben ik het zeker mee eens. Apparatuur moet ruimte hebben om de warmte kwijt te kunnen, ook class D versterkers/receivers.

@Sillentwolf.

Mooie receiver  :thumbs-up: en mooie setup. Eindelijk na lang wachten kun je gaan genieten.;)
Heb je nu niet overwogen of misschien gaan overwegen om de receiver boven op het meubel te plaatsen? Zal ook nog mooi staan ook nog.Is vele malen beter voor de receiver als wat hij nu staat.

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 20:20:02

Dan zou ik me ook zorgen gaan maken wanneer je twee lange films gaat kijken van gemiddeld 3 uur en dan lekker HD surround erbij ;) :'(
Wanneer hij nu al warm wordt of vrij heet dan wordt hij dan ook zeer zeker warm of vrij heet.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Ronin79

Thx ...

Gelukkig koelt hij wel snel af.
Ik had hem ook meer als 6 uur aanstaan, met oa. muziek.

Op het meubel gaat niet lukken. Afgezien ik er een Center heb staan ... komt hij dan een stuk voor de Pioneer,
dat is niet echt de bedoeling. Ernaast kan ook niet, staat een kinderbox.

@ Blue Eyes

75 DB niet hard ?

Vind ik wel. Maar ik heb ook last van de oren, dus daar zal het wel aan liggen.
Helaas heb ik geen statief bij de hand.

Ik heb net de speakers iets anders ingesteld;

FL=0, Center=0 (expres gedaan) FR= 1
Sub=-4 (stond op -8), SL=-2 en SR=-1

Ronin79

Verder zag ik nog dat de Rotel ook in een rack geplaatst kan worden. Aan de plaatjes
te zien, blijft mijn Rotel wat koeler  ;)

Verder ben ik nog een speciale shop in de VS tegen gekomen, die cooling verkopen voor in een HT.
Vaak werkt dat op USB, of een adapter. Aangezien we hier in Europa zijn, zou USB voor de hand liggen.
Was puur uit nieuw-schierigheid aan het kijken of zoiets bestond, blijkbaar zijn er hele shops van.

Altijd handig en makkelijk om te weten  ;)