SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Ik heb zelf deze:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=176486 (link niet weghalen, want forumsponsors hebben 'm kennelijk niet)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Nog wat foto's:

Ben niet echt blij met de situatie naast en achter het meubel. Ik zal de kabels een keer wat netter aansluiten.
Daarbij moet ik even kijken of ik de 360 in het meubel zet, of niet. Maar dan moet de HDX verschuiven .. naar boven ...
of op het meubel. Voorlopig heb ik even geen zin in om de boel goed te leggen. Eerst maar eens mijn apparatuur
zo goed mogelijk laten functioneren  ;)

Verder nog een paar foto's van de slaapkamer.
Pioneer staat onder de Loewe. 2e 360 en Monster Powercenter heb ik naast de commode staan.
Van de bedrading zie je normaal niets, er staat namelijk een stoel voor.  ;)

Ronin79

@ Celerontje

Zo'n dingetje staat ook in de Rotel beschrijving beschreven.

Je moet hem dan ergens tussen de 70 en 80 DB zetten , en ...... de rest ben ik even kwijt  :blush:

Automaat

@celerontje: dat is dezelfde die hele volksstammen hebben gekocht onder de naam Voltkraft Sound Level Meter. Volgens mij ooit een power-buy van geweest met calibratieDVD.
Reading the HTForum is learning every day!!

celerontje

Zou best kunnen, Amazon heeft bv. ook deze:
http://www.amazon.com/Nady-10220-18-Analog-Spl-Meter/dp/B000A6V5FS
Quite similar, isn't it? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Ronin79

@ Celerontje

Ik volg toch jouw tip op.

Dat andere ding vind ik persoonlijk niets.
Daarbij als ik verschillende fora's op internet zie ... hebben ze het allemaal over functies
die er bij mij niet opzitten. Daarbij is het misschien wat makkelijker met helpen (als ik nog vragen heb),
dat ik er een heb ... waar de functies wel op zitten, en die niet telkens uitvalt.

Gelukkig zijn ze niet al te duur.  ;)

HTip

Ik heb die ook, alleen dan zonder het geel :baaa:

Werkt erg goed. Op slow en db(C) en meten maar!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Kijk  ... dat horen we graag  ;)

Net nog een bestelling van 4 br's bij de Wehkamp gedaan. Blijkt dat het geld wel van
mijn rekening is gehaald ... maar geen bestelling gemaakt.
Ook niet in mijn bestel overzicht.

Maandag maar even de klanten service bellen.

HTip

Da's balen. Heb je een account aangemaakt? En staat er niks bij "Mijn bestellingen"?

Wel een voordeel is dat de BD's nu weer goedkoper zijn geworden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Ja ik had een account en bij mijn bestellingen staat alleen nog de oudere bestelling van verleden week.

Er staat wel iets van Actuele saldo - 41.95
Dat zal ik dan nog wel tegoed krijgen.

Ik wacht eerst even voordat ik een nieuwe bestelling plaats, en opnieuw betaal.  ;)

RobertVanWoerden

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 20:20:02

Daarnaast de vraag; Welke optie moet ik in de Oppo aanzetten ?
Of moet ik telkens switchen tussen HDMI audio aan en uit.

De Oppo is zowel met 2.0, 5.1 Analoog als met HDMI op de Rotel aangesloten.
De Rotel dient als HDMI schakel centrum.

Hoi Ron, super set is het geworden! Met zekerheid kan ik het niet zeggen want ik heb alleen analoog uit aangesloten. Maar de Oppo stuurt alle uitgangen aan. Dus wat je hoort, via de stereo uitgang of de analoge of HDMI 5.1 ligt er maar net aan welke ingang je op de Rotel gebruikt.

Ronin79

Dank je wel  ;)

Ben er al achter.

De 5.1 analoge uitgang, heet volgends mij op de Rotel; Multi Input.
Als je hier op drukt, pakt hij de analoge aansluitingen (normaal in 7.1) in Bypass.
Ik heb wel is waar 5.1, maar dat herkend hij gewoon.

Deze Bypass stand kun je ook bij Analoog 2.0 (stereo) aangeven. Deze zit onder het knopje CD.
Als je Bluray wilt kijken, kun je dat het beste onder input 3 doen.

De 1560 heeft dus een apparte functie voor het analoge gebeuren. Een functie om dit zo puur mogelijk weer te geven.
Zonder digitale processing wat wat voor aard ook.

Het kan wel zijn, dat je dan even in de Oppo, de HDMI audio uit moet zetten.

Is er ook een functie dat de Oppo NF het beeld voor zijn rekening neemt.
Hij is doorgeschakeld naar de Rotel. De Rotel heeft een Faroudja chip aan boord. De
Oppo een Anchor Bay. Het kan natuurlijk zijn dat hij dit uit zichzelf doet ... want het beeld was ongelooflijk scherp.
Maar als de Faroudja dit toch deed, dan staat mij nog wat te wachten met de Anchor Bay.  ;)

Hoewel mijn Pioneer LX08, die ik naar de slaapkamer heb gedaan ... ook een geweldig mooi plaatje laat zien,
heb ik zeker het idee ... dat het beeld nu nog scherper en mooier is. Dat toewel de LX08, geen kleine jongen qua
beeld kwaliteit is.

Kun je in het menu van de Oppo checken wie het beeld voor zijn rekening neemt ... de Rotel of de Oppo zelf ?

frank2

je kunt wel makkelijk testen welke DAC beter is, de Oppo of de Rotel.
Je hebt de Oppo analoog aangesloten, zet een muziek dvd met DD5.1 op, en schakel tussen analoog en dvd (dus met de Rotel processor) De een is een bypass de ander juist niet. Luister naar het verschil dan weet je of de Rotel "beter" is of de Oppo.

Het beeld wordt vlgs mij altijd "gemaakt" in de bluray speler, de Rotel geeft alleen het beeld door en pakt het geluid en bewerkt dat. (indien je 'm via hdmi hebt aangesloten, en daarna doorstuurd via hdmi naar de tv)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Ronin79

Zoals ik het tot nu toe kon (CD: Duffy) horen, zat er wel verschil in. Analoog klinkt in iedergeval erg goed.
Maar ook digitaal staat zijn mannetje.

Ik zal van de week nog eens wat meer gaan luisteren. Mijn oren klinken nu wat dof .. maar dat is ook niet zo vreemd.
Verder zal ik ook eens gaan kijken hoe warm de Rotel word naar een Film van een uur of wat.
Mijn schoonvader zei gisteren al; Kun jij je hand er nog tegen aan leggen, dat kon ik (al moet ik wel zeggen; ik haal ook
broodje met de blote hand uit de oven  :P ) ... dan is dat geen enkel probleem.

Wat het beeld betreft ... wat geeft de Oppo dan een enorm strak plaatje weer.
Moet het beeld alleen nog even calibreren (met de calibratie BR), maar ook op de standaard settings ..
springt het beeld eruit. Ik had een klein stukje Transformers 1 gekeken (die begin scene met de heleicopter)  :inlove:
Ziet er echt goed uit.

Het enige rest dan nog een Plasma calibratie (door Frank D.) ... then i'm finisched  ;)

Vandaag kan ik niet gaan testen, moet zo weg naar een verjaardag  ;)

Ronin79

Wehkamp probleem is opgelost .. acceptgiro kan ik verscheuren.

Gisteren nog even een lange film gekeken. Natuurlijk was ik ook nieuwschierig hoe heet of warm de reciever word.
Warm, maar niet heet.

Het schijnt (ook gevoelt) dat aan de onderkant ook een rooster zit voor koeling. Dus aan zowel de boven als onderkant is
beide 1.5 cm ruimte. Daarnaast loopt het rooster aan de bovenkant wat door naar de zijkanten, waardoor hij ook warmte kwijt kan.

Ik wou het toch even weten  ;)

De film was btw best wel weer leuk om te kijken .... The Untouchables op BR.
Wat een plaatje geeft de Oppo in combi met mijn Pioneer 5090H weer  :inlove:

ivo1986

Citaat van: ajbeefde op mei 29, 2010, 14:07:27
In jouw geval zou ik er helemaal niets aan uit geven..... maar dat terzijde.

Wat ben jij toch een aardig persoon.

Shadowfox

Citaat van: celerontje op mei 29, 2010, 14:32:12
Ik heb zelf deze:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=176486 (link niet weghalen, want forumsponsors hebben 'm kennelijk niet)
'

Thanks voor de tip

Ronin79

Alvast een pc vraagje (ook al koop ik hem pas over een paar maanden)
Ben zoveel mogelijk informatie aan het onthouden, over de dingen die ik nog niet wist.
Je leert elke dag weer wat  ;)

Heb hem hier neergezet.

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?p=1941359#post1941359

Als je je misschien afvraagd, waarom gedeeld door 0,7 .. dat is om deze reden:

Om de juiste voeding te kiezen moet je er rekening mee houden dat een voeding in
de regel op maximaal  70% van z'n maximale belasting het best werkt. Deel zodoende de berekende
waarde door 0,7 en je hebt een mooie leidraad voor de capaciteit van de voeding die je het best kunt gaan gebruiken.

Robbert54

heb je nou nog het gevoel dat de oppo beter is dan de pioneer??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Ik heb het even niet gevolgd hier en je hebt verdorie meteen een mooie receiver en kan je alles nu eindelijk eens gebruiken! :o 8)

Gefeliciteerd! Ziet er allemaal mooi uit zo. Nu nog andere speakers en je bent helemaal futureproof ;D ;)

Nee hoor, zo ook al heel mooi. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

@ Vampire

Het beeld lijkt scherper, wat meer contrast en diepte.
Maar dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten.

Had van de week een stukje Transformers opgezet, en gisteren The Untouchables (die gangster film) ...
wat een beeld kwaliteit. En dan heb ik nog niet eens de speler gecalibreerd.

Ik vond het knap. Mijn Pioneer LX08 (nu in de slaapkamer), is ook een beest als het op beeld kwaliteit aankomt,
maar de Oppo SE NF is toch wat beter (or is it a mind trick  :P  )

Of ik zo'n speler kan aanraden, ook al gebruik je de Oppo alleen voor Bluray en DVD ....  ja !  ;)

@ Fabian

Thx, ben er ook erg blij mee.  :inlove:

Zat zelf nog even na te denken over een eventueel warmte probleem .... ivm de vermeldingen van enkele forum collega's
Daar maakte ik mij lichtelijk zorgen om. Maar hij word niet heet. Gewoon warm. Als ik een Denon had gekocht, was het een bakplaat geworden
dus dat valt allemaal wel mee. Al houd ik het wel in de gaten, maar dat zal tussen de oren zitten  :P

Alleen nog in de toekomst nieuwe speakers, en Wolfie is klaar.
Eingelijk zou ik ze over een paar maanden al kunnen kopen (bij verkoop van mijn huidige speakers), maar een
nieuwe PC gaat dit keer ... toch echt voor. Dus dat gaat nog wel een jaar of 2 duren. Ik denk dat we ze dan in Engeland gaan kopen,
tenzij iemand met een mooie aanbieding komt. Het zal denk ik wel voor 95% de B&W XT8, XT2, XTC en PC1 in Black worden.
Maar zo ver is het nog niet.  ;)

Met mijn volgende aankoop (de PC) ben ik al bezig met kijken en samenstellen.
In principe had ik genoeg spaar geld over, om er volgende week 1 te kopen ... maar dan zou dat niet volgends de
specificaties zijn, die ik graag wil.

Je kunt zeggen dat ik gek ben, maar ik wil net zoals met mijn HT spulletjes, goede kwaliteits componenten in zo'n systeem.
Ik heb er genoeg verstand van, om precies te weten, wat ik wil ... en vooral te weten wat goed, minder goed of slecht is.
Vandaar dat ik nog vrolijk verder spaar. Ik wil graag een systeem waar ik weer 8 jaar mee kan doen  ;D

tiptop

Dat dacht ik ook altijd ;D

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

ivo1986

celerontje

Citaat van: SillentWolf op mei 31, 2010, 20:01:35
Ik wil graag een systeem waar ik weer 8 jaar mee kan doen  ;D
Nogal lang voor een PC. :o
Kan je dan niet beter een wat goedkoper systeem nemen?
Wat wil je met je PC kunnen?