SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Alvast enkele foto's.

Let maar niet op het licht inval.

De Oppo SE NF heb ik verbonden met de Xindak Power Cord, omdat de EAT telkens losliet.
De EAT heb ik aan de Rotel verbonden.

Zo ... nu ga ik weer verder.  ;)
Alleen ik weet niet of ik alles vandaag afkrijg. Vanavond in ieder geval niet.

Ronin79

Vraagje:

Bij 5.1 setup, moet je dan Center backs of surround backs nemen ?
De laatste toch.

Wat is de beste manier om de oppo te verbinden.
Zoals ik net gedaan heb: Analoog 5.1 naar reciever (ook stereo) en de HDMI naar de Plasma.
Of HDMI naar de Rotel en laten doorschakelen. 5.1 Analoog blijft dan ook aangesloten (oa. voor sacd)

JCL

Yup, de laatste ;)

Volgens mij kun je het beste alles via HDMI aansluiten, als het analoog wordt treedt er kwaliteitsverlies op. De Rotel kan toch gewoon de nieuwe geluidsformaten decoderen? Analoog kun je natuurlijk wel gebruiken voor het afspelen van CD's etc.

Ronin79

Ik sluit hem ook via HDMI aan. Alleen heb ik hem nu de HDMI rechstreeks naar de TV lopen.
Kan ik denk ik beter de HDMI op de Rotel aankoppelen en dan laten doorschakelen.

Het analoge gebeuren, gebruik ik idd. voor SACD.

Is de bovengenoemde optie de beste ?

JCL

Ja, ik zou hem wel rechtstreeks op de Rotel aansluiten en die doorschakelen naar de TV. Dit geeft volgens mij de beste kwaliteit.

Analoog zou opzich helemaal niet hoeven, als je hem analoog aansluit gebruik je gewoon de DAC's van de Oppo i.p.v. die van de Rotel. SACD zou volgens mij ook wel via HDMI moeten kunnen.

Ronin79

Klopt.

Alleen zijn de Dacs van mijn Oppo Nuforce qua geluid beter als die in de Rotel.
Dan zou ik dat alleen voor SACD gebruiken, Met film kijken gewoon via HDMI, die aangesloten is
op de Rotel.

Ga ik zo direct even doen ... heb niet heel veel tijd meer  ;)

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op mei 27, 2010, 17:24:45
Klopt.

Alleen zijn de Dacs van mijn Oppo Nuforce qua geluid beter als die in de Rotel.
Dan zou ik dat alleen voor SACD gebruiken, Met film kijken gewoon via HDMI, die aangesloten is
op de Rotel.

Ga ik zo direct even doen ... heb niet heel veel tijd meer  ;)
als je hem alleen via hdmi aan gaat sluiten dan had je al genoeg gehad aan een normale oppo, dus gewoon analoog. voor de nieuwe formaten zou ik hem wel via hdmi aansluiten, kun je altijd zelf nog even luisteren wat beter klinkt,  want de DAC's van de oppo kunnen wel beter zijn, maar het gaat natuurlijk om het totaal plaatje.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

..heb jij al even fijn met den jetsers kunnen spelen Ron? ..en wát 'n achterkant ey Robbert?  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

vind het wel erg imposant ja met een vermogen aan kabels erachter :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Vraag is alleen: Ga je multi channel sacd's/cd's beluisteren?
Zo ja dan is het goed, zo nee dan kun je die 5.1 analoge kabels ook weglaten en hem gewoon stereo aansluiten en via HDMI voor de rest.

Ziet er wel imposant uit zo  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Hi ... Thx  :thumbs-up:

Ja ik ga multi channel SACD luisteren.

Heb alle kabels aangesloten, maar ben er toch niet helemaal tevreden over.
Beetje een wir war geworden, niet echt heel netjes.

Verder weet ik niet of ik de 360 in het meubel zet, of er buiten laat staan.
Zelfde over de PS3 en De HDX. Ze kunnen niet alle 3 tegelijk in het meubel.
Voorlopig heb ik de HDX op de Power Center gezet, en de PS3, met de 360 links naast het meubel.
Ik laat het zo maar even staan, heb er even genoeg van.

Nu heb ik een 5.1 SACD van Elton John opstaan. De boel afstellen komt van de week wel.  ;)

Verder heb ik de monster powerblok naar de slaapkamer gedaan.
Kreeg het meubel (in de woonkamer) niet dichter als 15 cm van de muur (ivm de vele kabels).
De Monster heb ik geswitched naar een normale rechthoekige blok. Nu komt het meubel 10 cm van de kant.
Later als ik zin heb, zal ik de kabels wel wat beter ordenen, zodat het netter is en beter past.

Verder staat nu de Pioneer LX08 BR ook op de slaapkamer, onder de Loewe Compose ;)

Nog even een beetje opruimen, en dan aan de  :coffee:

Madhouse

Heb je ook al een dB meter? Wel een must voor het afstellen.

Ronin79

Yep, die heb ik.

Zal daar morgen eens mee aan de gang gaan. Al weet ik niet precies
hoe je met een DB meter, de boel moet afstellen.  :blush:

Madhouse

Citaat van: SillentWolf op mei 27, 2010, 22:00:48
Yep, die heb ik.

Zal daar morgen eens mee aan de gang gaan. Al weet ik niet precies
hoe je met een DB meter, de boel moet afstellen.  :blush:

Beginnen met de LF (Left Front) daar draai je het volume (volume knop) net zo hoog (met roze ruis vanuit de setup) tot de dB meter 75dB aangeeft en daarna de rest (setup) via de receiver (stapjes van + of - 0,5dB). Daarna nog ff controle rondje zodat uit elke speaker precies 75dB komt en klaar is Kees Ron.

Raphie

Heb je al een overzichtsfoto in het meubel?
JBL PRX Power!

Madhouse

Citaat van: Raphie op mei 27, 2010, 22:06:54
Heb je al een overzichtsfoto in het meubel?

Daar ben ik ook wel ff benieuwd naar. Maar die achterkant is zo indrukwekkend dat je de apparatuur bijna andersom in het meubel zou zetten  :tongue2:

Ronin79

Zal dat morgen wel even maken.

De Rotel word wel wat warm, maar niet heet.
Hij staat tenslotte in een kast.

Het rooster heb ik niet meer achter zitten. Hoewel de bovenkant wat krap is ca 1 cm,
heeft de Rotel wel rondom de kans om te ademen.

Raphie

rooster past vast ook niet meer met al die kabels
JBL PRX Power!

JCL

Citaat van: SillentWolf op mei 27, 2010, 22:22:58
Zal dat morgen wel even maken.

De Rotel word wel wat warm, maar niet heet.
Hij staat tenslotte in een kast.

Het rooster heb ik niet meer achter zitten. Hoewel de bovenkant wat krap is ca 1 cm,
heeft de Rotel wel rondom de kans om te ademen.

Warm worden ze altijd wel, zou ook raar zijn als dat niet zo is. Als ik mijn Denon een tijdje aan laat staan kun je hem ook bijna niet aanraken aan de bovenkant.

Audia

Warm worden is idd niet erg.
Mijn vuistregel is handwarm is ok, gloeiend heet is niet ok  ;D
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Robbert54

zolang je er geen eitje op kunt bakken

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Nee ... die word niet gaar  ;)

Hij is handwarm.

Je moet ook niet vergeten dat hij niet zoveel ruimte aan de bovenkant heeft.
Zo'n 1 cm. Aan de zijkanten meer dan 5 aan iedere kant.

Gelukkig is het een D versterking, waardoor hij niet echt heet word.
Een hoge Denon of Onkyo in de Spectral, word lastig  ;)

Je kunt het wel ruiken, als je nieuwe apparatuur en kabels in de woonkamer hebt.  :wacko:
Een iets wat apparte geur. Heb je namelijk ook als je nieuwe meubels koopt  ;)

@ Raphie.

3 Roosters passen, 1 niet (achter de reciever).
Maar ik ga er binnenkort (een week of wat), even wat kabel werk goedleggen.
Of het rooster dan wel gaat passen, denk het niet.

Jason B.

Je verwent je B&W's wel erg, hoor!  ;)

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!!

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Raphie

foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....foto....
JBL PRX Power!

Jason B.

Hij is natuurlijk helemaal hoteldebotel  :inlove: ........... of beter gezegd roteldebotel 

:yawnee:   :yawnee:   :yawnee:

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler