SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op mei 29, 2010, 00:16:12
Verder zag ik nog dat de Rotel ook in een rack geplaatst kan worden. Aan de plaatjes
te zien, blijft mijn Rotel wat koeler  ;)

Verder ben ik nog een speciale shop in de VS tegen gekomen, die cooling verkopen voor in een HT.
Vaak werkt dat op USB, of een adapter. Aangezien we hier in Europa zijn, zou USB voor de hand liggen.
Was puur uit nieuw-schierigheid aan het kijken of zoiets bestond, blijkbaar zijn er hele shops van.

Altijd handig en makkelijk om te weten  ;)
hoe bedoel je rotel in een rack? dat is toch weer zonde van je meubel?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Nee ... ik zet niets in een rack neer.
Ik laat de Rotel mooi in mijn meubel staan. Aan de achterkant en voorkant heeft hij genoeg ruimte
voor lucht. De zijkanten moeten ook geen probleem zijn. Alleen het is wat krap aan de bovenkant,
waardoor hij naar een uur of 6 best warm word.

Ik heb een complete Rotel set, met de 1560 en heel wat versterkers in een rack gezien.
We hadden het hier over de warmte van de 1560 in mijn meubel. Maar die blijft nog koel, tegenover
het rack wat Rotel verkoopt.

Hieronder heb je zo'n rack, alleen met een 1570.

Robbert54

oh zo, maar heeft zo'n rack geen interne koeling?

er is hier ook nog iemand op het forum die fans in zijn meubel heeft gebouwd, misschien een idee voor jou?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Ik heb wel uit nieuwschierigheid op het net gekeken. Kwam op een amerikaanse site uit, die best leuke dingetjes verkoopt.
Speciale koelers en andere zaken voor een HT (oa. USB fan coolers)

Maar misschien kun je ook wel zoiets in NL kopen.

Robbert54

misschien Cabcool?? weet alleen niet of ze dat in Nederland verkopen. is wel speciaal voor inbouw

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Geen idee.

Maar bij sommige van deze producten, moet je een gat maken in je meubel of kast. Hier komt de fan in.
Gelukkig hoef ik dat niet, omdat de achterkant zowie zo helemaal open kan. Het rooster heb ik gisteren
erachter weg gehaald (reciever gedeelte). Een een gat zagen in een 2K kastje, zie ik niet echt zitten  ;)
Maar ze hebben wel leuke en goede ideeen.

Misschien kun je de dingen ook wel op een andere manier bevestigen, zonder gaten te zagen, en te boren.

In iedergeval zulke spulletjes bedoelde ik idd. ook. Op die Amerikaanse site, waren de spulletjes ook van Cab-Cool.
Leuk spul  ;)

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Wat grappig ... we kijken op dezelfde sites  :thumbs-up:

Als het goed is zal Amazon toch die dingetjes wel naar NL verzenden.
Alleen je zit dan wel in de meeste gevallen met een andere aansluiting.
Tenzij je een USB product koopt.

Er staan in iedergeval wat potensiele dingetjes tussen ... mocht de warmte op een of andere
manier omslaan naar hitte. Ik zal het in iedergeval in de gaten houden.

Wolfie zal straks even zijn nest opzoeken, en gaan slapen  ;)

Thx. voor het meedenken  ;)

Robbert54

volgens mij staan er ook wat met een adapter ertussen dus daar kun je gewoon een ander kabeltje op zetten

vampire gaat ook naar bed :sleepy:

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: SillentWolf op mei 28, 2010, 22:13:08
@ Blue Eyes

75 DB niet hard ?

Vind ik wel. Maar ik heb ook last van de oren, dus daar zal het wel aan liggen.
Helaas heb ik geen statief bij de hand.

Ik heb net de speakers iets anders ingesteld;

FL=0, Center=0 (expres gedaan) FR= 1
Sub=-4 (stond op -8), SL=-2 en SR=-1

Speaker instellingen hebben anderen niets aan, dat zijn instellingen op jouw app. in jouw ruimte met jouw instelling.

75 dB hard? Dat is persoonlijk. Je regelt de apparatuur in op 75dB. Dat wil niet zeggen dat je ook op 75dB moet luisteren. Er zit een volumeknop je receiver als ik me niet vergis ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei 29, 2010, 08:04:35
Speaker instellingen hebben anderen niets aan, dat zijn instellingen op jouw app. in jouw ruimte met jouw instelling.

75 dB hard? Dat is persoonlijk. Je regelt de apparatuur in op 75dB. Dat wil niet zeggen dat je ook op 75dB moet luisteren. Er zit een volumeknop je receiver als ik me niet vergis ;)
:D

Ik heb ook alles afgeregeld op 75dB en kijk meestal een paar dB lager, maar hoe hard je kan ligt heel veel aan de ruimte en dus de akoestiek. Toen mijn set nog in de woonkamer stond, konden we ook lang niet zo hard draaien als nu ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Dan ... doe ik iets niet goed of ik snap het op een of andere manier niet.

Hoe kan ik de meter exact op 75 db krijgen. Dat ding blijft maar niet stil staan.
Ook niet als ik hem ergens opleg.

Ook als ik bijvoorbeeld 40 als uitgangspunt neem, voor de makkelijkheid ... omdat het wat zachter is dan de 75.
Kan ik de meter niet stil krijgen, dat ding blijft de hele tijd switchen in db en valt extreem veel uit ... waardoor ik
nog niet goed kan aflezen of een gemiddelde kan nemen.

Qua subwoofer is het vreemd.

Op mijn vorige Rotel set had ik hem op +2 staan. Ik had toen een kleinere woonkamer.
Had de Rotel toen op gehoor afgestempt.

Nu moet ik hem volgends een gemiddelde genomen op de BD meter, op -8 zetten.
Dit lijkt mij totaal niet kloppen. Het lijkt mij dat je dan de bas mist in muziek of films.

Ik vind het een waardeloze DB meter, afgezien dat hij telkens uitvalt ... blijft hij ook
niet staan op een bepaalde waarde. Waardoor je niet goed kan afstellen.
Op gehoor stemmen is ook lastig, zeker in mijn geval. Meeste moeite heb ik met de sub.
Omdat wat ik al aangaf ... het mij vreemd lijkt dat die op -8 moet (min. is -10)
en op gehoor, hoor ik meer piepen dan een bas op -8  :P

JCL

Zit er een Auddessy functie op de Rotel? Die werk perfect voor het inmeten van de afstanden ;)

Hoeveel slaat de DB meter uit? Omgevingsgeluid kan hem toch ook doen uitslaan?

Ronin79

Rotel is puur geluid, er zitten nagenoeg geen functie op, die het geluid (kunnen) beinvloeden.
Ze hebben een calibatie functie ook achter wegen gelaten.

Opzich niet zo heel erg, maar als de meter ook niet echt geweldig is ... dan schiet het niet op.
3 jaar gelden was mijn gehoor nog meer dan uitstekend, toen heb ik alles op gehoor afgestemt.
Ook een Forum Admin hier (1.5 jaar geleden), bevestigde dat het goed stond.

Alleen mijn oren zijn door bepaalde omstandigheden van die aard veranderd, dat het moeilijk is geworden
om alles af te stemmen .. in ieder geval qua gehoor. Al probeer ik het natuurlijk wel.

Ik gebruikte gisteren de waarde van 50. Maar dat ding beef uitslaan van 39.6 tot 61 ... nagenoeg bij alle luidsprekers.
Ook toen het redelijk stil was bleef hij maar schommelen tussen een 41 en 53.
Omgevings geluid kan inderdaad meespelen. Vogels in de bomen voor, auto's op de straat etc.
Maar de laatste metingen was in de avond. Van die sub blijf ik het vreemd vinden.
Deze heb ik gisteren op gevoel naar -4 db gezet, en de center naar 0 db. Maar over de sub blijf ik twijvelen.

Ik zal het straks als de kleine en Nicole naar vrienden zijn, het nog eens proberen.
Bij 75 DB zal ik wel een paar watjes in de oren doen. Alleen dan hoor ik de piepen wel harder,
dus op gehoor kan dan niet. Zal wel proberen de DB meter te gebruiken. Als dat ding niet elke keer uitvalt.

Vaak had ik mijn schoonvader om raad gevraagd, maar die kan niet meer bij ons bovenkomen.
(zeer zwaar ongeluk gehad, ernstige dwars-leasy). Hij heeft echt een super gehoor. Erg jammer
dat hij niet meer bij ons kan komen. Kan moeilijk alles naar hem toe brengen ...
Ook al wonen ze vlak bij  ;)

Automaat

Zal misschien wel ergens in dit topic staan maar:
welke dB-meter?
gebruik je stand C dus db(C)?
is er een mogelijkheid de meter op 'slow' te zetten?
Reading the HTForum is learning every day!!

Ronin79

Het is de SL-50 van Volcraft.

Helaas zit er geen optie zoals slow op, of een optie van A of C.
Standaard zou deze C moeten zijn.

Alleen een min en max, maar daar kom ik ook geen wijs uit.

celerontje

Tja, ik zou toch een analoge gebruiken, da's echt appeltje eitje.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Welke zou dan goed wezen, en hoe duur ben je dan uit ?

ajbeefde

Citaat van: SillentWolf op mei 29, 2010, 14:04:14
Welke zou dan goed wezen, en hoe duur ben je dan uit ?

In jouw geval zou ik er helemaal niets aan uit geven..... maar dat terzijde.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Madhouse

Ik heb ook die SL-50 en je kunt hem er ongeveer goed mee afstellen. Een analoge met slow functie is beter ja, maar ook duurder. Kortom, gewoon rustig de tijd nemen en zorg dat er geen ander lawaai in huis is. Als je gehoor toch al niet perfect is dan is ongeveer goed zeker goed genoeg.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ronin79

Zal het nog wel eens proberen, en het gemiddelde nemen wat af te lezen is op het schermpje.
Al staan de cijfers nooit stil, en schommelt het erg.
De buurman moet natuurlijk ook eens ophouden met boren, anders word het vandaag niets.  ;)

Automaat

Die zal wel boren omdat jij met je set-up bezig bent.
Reading the HTForum is learning every day!!

celerontje

Citaat van: Madhouse op mei 29, 2010, 14:20:49
Ik heb ook die SL-50 en je kunt hem er ongeveer goed mee afstellen. Een analoge met slow functie is beter ja, maar ook duurder.
Ehhhhhh.... ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: SillentWolf op mei 29, 2010, 14:24:52
Zal het nog wel eens proberen, en het gemiddelde nemen wat af te lezen is op het schermpje.
Al staan de cijfers nooit stil, en schommelt het erg.
De buurman moet natuurlijk ook eens ophouden met boren, anders word het vandaag niets.  ;)

Moet je lukken! Bij mij staan de cijfers ook nooit stil.

Madhouse

Citaat van: celerontje op mei 29, 2010, 14:28:28
Ehhhhhh.... ???

Ja ik kon niets vinden! We (Dirc en ik) hadden er zelfs een speciaal topic voor geopend en niemand wist wat te vertellen.