Peerless Monsters Room

Gestart door Peerless Monster, december 23, 2009, 14:02:45

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op december  8, 2011, 12:48:35
WIl wel gaan sparen voor weer eens een nieuwe proc voor in de HT ruimte

Je kunt de Theater Grand III toch met een Oppo analoog aansluiten in plaats van een nieuwe processor te kopen? Volgens mij doet de Sunfire over de meerkanaals ingang niet aan AD-DA conversie, dus dat zou goed moeten gaan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: S@m op december  8, 2011, 14:32:53
Je hebt het over de afgelopen jaren rust in je hoofd...hahaha. Je bent net zo als de meeste van ons, even rust denken te hebben of in elk geval te willen hebben, maar dat verandert erg snel weer in onrust  ;D

PS. de 390 is volgens mij simpel te upgraden naar een 's' en nee, ik wil 'm niet hebben. Mij te smooth, zeker met een buizenversterker  ;)

Tuurlijk ben ik zoals de meesten ;).
Ik heb me hier ook even afzijdig gehouden. Merk dat dat ook wel rust met zich meebrengt...
Even gewoon alle focus op andere belangrijkere zaken .... ;)
De 390 is zeker niet te smooth met De Kr Audio's...

Maar inmiddels al een tijdje verkocht alweer...
Geld kan ik wel beter ergens anders in steken. ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op december  8, 2011, 17:42:22
Je kunt de Theater Grand III toch met een Oppo analoog aansluiten in plaats van een nieuwe processor te kopen? Volgens mij doet de Sunfire over de meerkanaals ingang niet aan AD-DA conversie, dus dat zou goed moeten gaan.

Jazeker gaat dat goed. De ADDA conversie doet hij niet op de meerkanaals ingang... Jammer genoeg wel op andere ingangen...
Blijft wel een lekkere proc... Ah dat sparen gaat toch niet snel... 100 euro per maand.
En ik moet nog een sub en nog wat fatsoenlijke surround speakers...

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

morca

Citaat van: Peerless Monster op januari  7, 2012, 17:16:32
Ik heb me hier ook even afzijdig gehouden. Merk dat dat ook wel rust met zich meebrengt...

Eind van het jaar onder de boom  ;) als het sparen een beetje lukt  :D

Peerless Monster

Citaat van: morca op januari  7, 2012, 17:20:28
Eind van het jaar onder de boom  ;) als het sparen een beetje lukt  :D

Hahaha een hele vette sub ;D ;D ;D

morca

Citaat van: Peerless Monster op januari  7, 2012, 17:21:15
Hahaha een hele vette sub ;D ;D ;D
;) Ga je heel blij van worden,mocht je trouwens ooit willen horen hoe het ong klinkt voor je gaat bouwen,ben je van harte welkom.

Peerless Monster

Citaat van: morca op januari  7, 2012, 17:50:57
;) Ga je heel blij van worden,mocht je trouwens ooit willen horen hoe het ong klinkt voor je gaat bouwen,ben je van harte welkom.

Thanks!! ;D

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op januari  7, 2012, 17:16:32

Euh... lees ik nu dat je 390 ook weer weg is?  :blink:

Misschien heel gek mijn gedachte maar had je niet achteraf gezien kunnen blijven bij wat je had? Zie de laatste tijd erg veel wisselingen. Of heb heb je er een bepaalde reden voor?

Ohw p.s.: You've got mail ;)

Start to HT

Peerless Monster, knappe dinges allemaal :worship:

Peerless Monster

Updateje.
Zelf heb ik niet zo heel veel met binnenhuis architectuur, maar het mag er wel leuk uitzien als het licht aan is.
Ik vind het Auralex wel leuk, maar niet zaligmakend... Tegenwoordig heb je veel mooiere oplossingen (en dan niet van Auralex).
Kijk eens naar http://www.vicoustic.com/VN/Homecinema/produtoscat.asp?cmd=reset&Id=22 bijvoorbeeld...
Het jammer is dat ik nog niet echt met licht ben bezig geweest, maar ach he je blijft lekker bezig in zo'n ruimte en ondertussen kan ik gewoon lekker film kijken met mijn vrouw.

Die kabels overigens, die ga ik nog wegwerken, want zo te zien op de foto is het geen gezicht... (zie de beamer stroomkabel die voor de stoelen hangt)...

Peerless Monster

Overigens heb ik vorige week de Sunfire set ingeruild op een TPG II receiver.
Uiteraard met bijbetaling (extra op de TPG II uiteraard), maar ik ben uitermate tevreden met receiver.
Echt Sunfire, maar minder headroom, dat ik toch niet gebruikte.
Controle over de speakers is er niet minder van geworden.

Het extra geld kon ik weer goed gebruiken voor mijn buizen in woonkamer (ben ik blij dat die terug zijn sinds woensdag).
Die hebben een kleine onderhoud moeten krijgen (ahum).

Peerless Monster

Citaat van: Start to HT op januari 24, 2012, 08:48:05
Peerless Monster, knappe dinges allemaal :worship:

Ah joh valt wel mee ;).
Ik ben ontzettend blij met hoe het nu klinkt.
Ik probeer a la budget toch een leuke bios voor elkaar te krijgen...

morca

Citaat van: Peerless Monster op februari 11, 2012, 14:09:38
Ah joh valt wel mee ;).
Ik ben ontzettend blij met hoe het nu klinkt.
Ik probeer a la budget toch een leuke bios voor elkaar te krijgen...
Lukt aardig zo vind ik  :thumbs-up:

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 11, 2012, 14:21:11
Lukt aardig zo vind ik  :thumbs-up:

Thanks Marco ;).
Ik heb van de andere kant ook even een foto geschoten...

morca

Ik vind al die panelen en duffusie op het plafond en in de hoeken wel apart,en mooi.
Helpt dat veel,je hoeken een beetje dood maken met die dingen die jij in je hoeken heb lees ik veel over.
Ik moet binnekort ook wat dingen gaan verzinnen of kopen voor een grote kamer.
Maar die panelen van jouw zullen wel buiten mijn buget liggen

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 11, 2012, 14:29:08
Ik vind al die panelen en duffusie op het plafond en in de hoeken wel apart,en mooi.
Helpt dat veel,je hoeken een beetje dood maken met die dingen die jij in je hoeken heb lees ik veel over.
Ik moet binnekort ook wat dingen gaan verzinnen of kopen voor een grote kamer.
Maar die panelen van jouw zullen wel buiten mijn buget liggen

De Diffusie is zo ongeveer wat het meeste heeft geholpen in de breedheid en hoogte van het geluid.
Ik speel met electrostaten en die zijn dipool uitgevoerd (dus naar achteren ook geluid). Als je dat diffundeert, krijg je echt breed geluid.
Ik heb een PS snijder gekocht dus ik ga binnenkort aan de slag met eigen gemaakt diffusers (als je interesse hebt ;)).
Maar we zitten momenteel in de laatste maand voordat de kleine er is, dus ook lekker druk daarmee ;).
Dus audio ligt heel erg stil momenteel voor mijn doen...

De panelen moet je heel erg opletten dat je het luchtdicht kan maken, anders heeft het geen zin.
Je kan ook een simpele vorm gebruiken door alleen maar isolatiemateriaal in een hoek te snijden en dan te stapelen. Werkt enorm ook.
Ik ga altijd voor wat ik mooi vind klinken. Niet wat mooi meet ... ;)
Maar een paneelabsorber in een hoeke kan meerdere frequenties in het laag dempen, maar je mist echt een flinke hoek (vooral voor het laag laag...)!

De Auralex vind ik persoonlijk ook wel helpen, maar echt in veel mindere mate. Die zijn echt voor de wat hogere bas frequenties vermoed ik (kan je nazoeken op de site van Auralex welke frequenties deze hoekabsorbers kan absorberen)...

morca

Ah nog meer mooi foto,s,ga je zelf snijden intressant ga ik even volgen misschien idd intresse dan,geen WAF hier dus voldouwen die hoeken.

Kleine op komst leuk man,dat is pas een leuke upgrade,succes de komende maand,en die maanden daarna,veel wakkerliggen snachts  :D

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 11, 2012, 14:41:40
Ah nog meer mooi foto,s,ga je zelf snijden intressant ga ik even volgen misschien idd intresse dan,geen WAF hier dus voldouwen die hoeken.

Kleine op komst leuk man,dat is pas een leuke upgrade,succes de komende maand,en die maanden daarna,veel wakkerliggen snachts  :D

Thanks!
Ik hou je op de hoogte.
Mijn eerste snijdingen zijn klaar, maar een vriend van me zou ze in elkaar zetten (gaat veel tijd in zitten).
DUs ik wacht op zijn bevindingen...
Jammere van PS is dat niet hard is en dat het flink absorbeerd in het midden gebied (sla de grafieken er maar op na van Polystyreen schuim...)

morca

Ok mijn mid is nu te hard en dat correct ik,paneeltjes zouden daar ook al dempen,intresting ....

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 11, 2012, 14:51:36
Ok mijn mid is nu te hard en dat correct ik,paneeltjes zouden daar ook al dempen,intresting ....

Als je niet al veel haast hebt, help ik je daar wel bij...
Maar let op, 2 diffuser panelen, zijn 4 vuilniszakken vol polystyreen...
Een volle auto ;)

morca

Citaat van: Peerless Monster op februari 11, 2012, 15:02:43
Als je niet al veel haast hebt, help ik je daar wel bij...
Maar let op, 2 diffuser panelen, zijn 4 vuilniszakken vol polystyreen...
Een volle auto ;)

Oef zijn dat alle losse stukje,s? das veel werk om te plakken  :D
maar eens kijken hoe dat word bij jouw,daar zeg ik geen nee tegen  ;)
Ik heb een hele kleine auto,even busje huren denk ik  :clapping:

Joris1971

Haha die Kef die daar ligt als centerspeaker... Zal goed klnken maar moet wel aan het zicht wennen, zo een vloerstaander op zijn kant.

morca

verhip ja niet eens gezien,ach als het werkt   :thumbs-up: no problemo

Peerless Monster

Als het donker is zie hem gewoonweg niet, dus why bother? ;D
Maar aan de andere kant...
Die Kef heb ik inmiddels te koop staan.
Match is minder met de electrostaten (wat ook begrijpelijk is).

De beamer en scherm blijven echt top Joris! Zo blij ;D

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 11, 2012, 15:06:43
Oef zijn dat alle losse stukje,s? das veel werk om te plakken  :D
maar eens kijken hoe dat word bij jouw,daar zeg ik geen nee tegen  ;)
Ik heb een hele kleine auto,even busje huren denk ik  :clapping:

Dit is ongeveer de helft.
Als je ze gewoon stapelt valt het wel mee hoor ;). Busje lijkt me niet nodig.
Wel schilderen natuurlijk. Dan geef je het ps een harde toplaag. Beter voor diffussie.
Je zou eigenlijk plaatjes van 5x5 cm erop moeten plakken ;)