Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

goergen

Oke, de hoek tegenover de luisterplek is doorgaans de beste plek? Misschien binnenkort toch maar eens kijken of we de woonkamer eens anders in kunnen delen.. :angel:

morca

De beste plek wil ik niet zeggen,maar je 20 hz output kan beter met andere plaatsing vermoed ik.
Let wel dat je dan weer ergens anders een dip kan krijgen op een andere freq.



goergen

pff drama  :dry:

ik wacht vrijdag af.  :thumbs-up:

bert stoltenborg

Quote from: morca on April 25, 2016, 16:56:03
De beste plek wil ik niet zeggen,maar je 20 hz output kan beter met andere plaatsing vermoed ik.
Let wel dat je dan weer ergens anders een dip kan krijgen op een andere freq.

Hoe groot is die ruimte?
Ik bazel maar wat.


RalphH

Quote from: goergen on April 25, 2016, 17:07:14
pff drama  :dry:

ik wacht vrijdag af.  :thumbs-up:

Lijkt me verstandig, anders is t grotendeels speculeren.

Quote from: bert stoltenborg on April 25, 2016, 18:33:06
Hoe groot is die ruimte?

Linkie
http://i.imgur.com/2eDropy.png?1
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bert stoltenborg

Is die ruimte gewoon 2.5 meter hoog?
En hoe groot is die doorgang?
Ik bazel maar wat.

goergen

idd 2,5 meter, doorgang ook van vloer tot plafond.

bert stoltenborg

Hoe breed is die doorgang?
Ik bazel maar wat.

goergen

Dank Bert,

Inmiddels staat de sub op een andere plek (plek #2) en het geluid is geweldig. Het hele weekend lopen experimenteren met muziek die nu ineens veel beter klinkt! Alle lof naar Doorofnight, dankzij hem staat het nu goed! Op de enorme echo na dan. ;D

bert stoltenborg

Maar hoe breed is die doorgang?
Ik zou het leuk vinden om te weten of ik aan mezelf een beetje kan uitleggen waarom je nu een goed geluid hebt.
Jouw ruimte is eigenlijk een soort bandpass systeem met een afstemfrequentie. Onder de 45 Hz heb je geen golfmodel meer maar een drukmodel en dan zou je verwachten dat de plaatsing van die sub niets meer uitmaakt. Als je die doorgang dicht maakt zal dat ook zo zijn. Maar blijkbaar doet die doorgang en die gekoppelde ruimte iets dat is graag zou snappen. Je hebt een box van zo'n 34000 liter met een opening, dus daar hangt een afstemfrequentie aan en een verklaring waarom je onder de 40 Hz verschil hebt als je de speaker verplaatst.
Ik bazel maar wat.

DofN

#3011
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Symtom

Mannen, moet het even kwijt.
Sinds afgelopen week mijn 2de svs sb13 ultra aangeschaft voor dual subwoofer setup.
Ik ben er ZEER blij mee, mooi evenwichtige bass output en headroom.

Echt een topper deze subwoofer(s)

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

mel

Zal wel zijn...2 beesten  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: Symtom on July 25, 2016, 13:16:53
Mannen, moet het even kwijt.
Sinds afgelopen week mijn 2de svs sb13 ultra aangeschaft voor dual subwoofer setup.
Ik ben er ZEER blij mee, mooi evenwichtige bass output en headroom.

Echt een topper deze subwoofer(s)
Oh dat lijkt me echt vet 2 van die gesloten 1000 watt 13.5" monstertjes!! Veel plezier ermee!
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Joost80

Quote from: Symtom on July 25, 2016, 13:16:53
Mannen, moet het even kwijt.
Sinds afgelopen week mijn 2de svs sb13 ultra aangeschaft voor dual subwoofer setup.
Ik ben er ZEER blij mee, mooi evenwichtige bass output en headroom.

Echt een topper deze subwoofer(s)

Nice!
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

GPO

Meestal gaat dit topic over de SVS subs, maar SVS maakt ook gewoon speakers. En morgen krijg ik een SVS Ultra center op bezoek. Ik ben altijd wel erg benieuwd geweest naar de klank van deze flinke center en de SVS ultra speakers in het algemeen.

Wat dat betreft is het wel fijn dat je zulke aankopen 14 dagen op proef kan doen; mocht het niet helemaal mijn ding zijn, dan kan ik het weer terugsturen. En waar kun je beter speakers evalueren dan thuis toch? 

O0

Ik zal m'n ervaringen wel delen als ik wat luistersessies achter de rug heb.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Nice! Veel plezier met testen :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

martien

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
Veel plezier met testen :music:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Symtom

Hoe bevalt de center ?
Ook best een nette center om te zien.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

GPO

#3022
Quote from: RalphH on September  6, 2016, 21:56:41
Hoe bevalt ie?

Quote from: morca on September  6, 2016, 23:25:30
Ik ben ook wel benieuwd GJ  :popcorn:

Quote from: Symtom on September  7, 2016, 19:11:32
Hoe bevalt de center ?
Ook best een nette center om te zien.

Sorry, ik heb jullie te lang laten wachten ... :) :)

Ik heb de SVS Ultra center een dag of 10 gebruikt, ervaringen:

+ goede center met vooral een lekkere laagweergave; deze kwam bijna overeen met mijn eigen Infinity Kappa vloerstaanders.
+ stemweergave goed vooral als de bron ook goed is (bv bij Dolby TrueHD of DTS-HD geluidsporen).
+ kast is zeer solide en lekker zwaar (15 kg)

- erg gevoelig voor slechtere bronnen (bv TV signaal)
- stemmen soms beetje te dof
- geluid blijft erg plakken
- het hoog is wat plastic; niet natuurlijk, niet open genoeg

Ik heb verschillende testjes gedaan met bv van zelf gemaakte DTS 5.1 wav files, zodat ik perfect het geluid kon vergelijken tussen mijn fronts en de center. De center bleek toch echt de mindere te zijn tov mijn mains; wederom weer een bewijs dat die Infinity Kappa's gewoon enorm goed geluidsbeeld hebben met een prachtig midden en zeer natuurlijke hoog weergave.

Ook een paar films gekeken en daar viel me het al op dat het niet helemaal lekker was in het hoog. Heb nog een meting gedaan met de UMIK-1 daar bleek de center toch wel heel netjes en recht naar 20 kHz te lopen. Maar in de praktijk viel het toch tegen.

Helemaal door de mand viel de center als ik gewoon TV ging kijken, bv met het journaal had ik toch wel moeite met het verstaan vd nieuwslezer.

Toch nog ff wat kiekjes vd SVS center, zonder meer mooi om te zien:





Hoe dan ook : de center zal deze week terug gestuurd worden. Ondertussen heb ik mijn Boston center ook zo goed als verkocht, dus ik ga een tijd center-loos spelen, want ik heb nu al gemerkt dat me dat voorlopig veel beter bevalt! Ben een beetje klaar met mijn eindeloze zoektocht naar een center die bij mijn Kappa's passen; die zijn er gewoon niet....  :laugh:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Dat is inderdaad geen verrassing :colgate: