Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Joost80

En daar gaan we weer 12 tegen 15 inch,  ja 15 inch is per definitie beter, bla bla. Bij sound and vision tussen powersound audio xv15 en svs pc12 nsd geven twee personen aan nagoeg  geen verschil te horen. Het gaat niet alleen om het formaat van de driver, maar een combinatie van driver,  versterker en behuizing.

Ik ben benieuwd  naar de testresultaten cea 2010 van de klipsch. Wie doet er mee met de pot dat die meer verstoren dan de pb2000 en dat de output niet veel meer zal zijn, als het al meer is? Fluissie, may he rest in peace, vond het onding.

En open een klipsch sub topic. Al dat geouwehoer over svs dit en dat. Ieder zijn sub merk. Ik beloof dat ik in het klipsch subtopic geen svs verhalen ga houden om af te zeiken. Bleghh.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

luuk123456

#2651
Ik heb even terug gelezen maar kan zo snel niet vinden waar wordt gezegd dat de (klipsch) 15 beter dan de 12 (svs) is. Wel lees ik veel enthousiaste verhalen van mensen die gewoon blij zijn met hun aankoop.
Dat lijkt mee toch niet zo'n enorm probleem?
(Zelfs in een svs topic)
Misschien is het gewoon de warmte [emoji1]
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Arcenon

#2652
Ik heb op het moment de ideale situatie om beide subwoofers uit te testen, ik heb zowel de klipsch als de SVS pc-2000 staan. Ik ben recentelijk verhuist en in mijn nieuwe woning doet de klipsch het een stuk beter doet vanwege het frontfiring principe (slotpoort aan de voorkant) in mijn ruimte, de bas van de downfiring subwoofer wordt gedragen door de muur aan de verkeerde kant, niet de muur waar ik zit, de klipsch heeft hier geen last van. Echter als ik de SVS en de Klipsch naar een andere plaats verschuif (waar ze officieel niet mogen staan van de vriendin), dan gaat de SVS wel een stukje luider en dieper, om het in percentage uit te drukken ik denk 15% luider en 20% dieper.

Eind conclusie is dus: ja de SVS PB-2000/PC-2000 zijn een stapje hoger dan de klipsch, echter is het verschil naar mijn mening qua de nieuwprijs 950 <> 550 niet waard. Dus het ligt eraan wat je zelf maar wilt, denk je dat de klipsch tekort gaat schieten, kijk je voor een tweedehands PB/PC 2000/PB-12 en zulke kaliber subs (nieuw zou ik ze nu dus niet meer aanraden), mocht je echt een grotere stap willen maken dan kom je in het kaliber PB PC plus/ultra/ in de stal van SVS.


Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

GPO

Quote from: Joost80 on July  1, 2015, 23:28:38
En daar gaan we weer 12 tegen 15 inch,  ja 15 inch is per definitie beter, bla bla. Bij sound and vision tussen powersound audio xv15 en svs pc12 nsd geven twee personen aan nagoeg  geen verschil te horen. Het gaat niet alleen om het formaat van de driver, maar een combinatie van driver,  versterker en behuizing.

Ik ben benieuwd  naar de testresultaten cea 2010 van de klipsch. Wie doet er mee met de pot dat die meer verstoren dan de pb2000 en dat de output niet veel meer zal zijn, als het al meer is? Fluissie, may he rest in peace, vond het onding.

En open een klipsch sub topic. Al dat geouwehoer over svs dit en dat. Ieder zijn sub merk. Ik beloof dat ik in het klipsch subtopic geen svs verhalen ga houden om af te zeiken. Bleghh.

hahaha, ja ik begrijp wel dat je zo reageert. Ik had hetzelfde gevoel alleen had er geen zin in om dit te posten. Gewoon lekker laten rusten joh.

SVS bouwt prima subs of je nou de goedkopere of de duurdere hebt het zijn allemaal kwaliteitsproducten. Het is jammer dat er een aantal PB/SB-2000 eigenaren zijn geweest die problemen hebben gehad met de amp, maar ik ga ervanuit dat de batch slecht was, want anders zou SVS nu failliet zijn als dit een inferieure sub zou zijn.

Ik denk wel dat die Klipsch voor die prijs erg interessant is geweest. Alleen volgens mij is die prijs nu al weer gewoon 800/900 euro, dus dat was maar tijdelijk....  :nopompom: Overigens heb ik ook ergens een grafiek gezien waarin de output < 20 Hz heel snel afvalt. Daar heeft SVS wel een streep voor; die lopen wss een stuk dieper door. Verder is er opvallend weinig (lees:geen) CEA2010 meet-resultaten te zien van de Klipsch. Dat vind ik verdacht om eerlijk te zijn.... ;)

Als ik nu zelf zou upgraden, zou ik gewoon bij SVS blijven. De dual PB-1000 vervangen voor dual PB-2000 lijkt me een prima stap als ik het geld daarvoor over heb. Voorlopig ben ik lekker tevreden met dual PB-1000; de diepgang, de SPL en de strakheid die ze samen leveren is voor mij meer dan ok!  :devil:

Vind overigens wel dat door die prijsverhoging bij SVS voornamelijk de PB/PC12-plus & PB/PC13-Ultra wel heel erg duur geworden zijn.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Joost80

Ik zag het van de prijzen idd.  Destijds toen ik aan het oriĆ«nteren was is hetzelfde gebeurd bij audiofronics met rythmik. In de US zijn de prijzen nog hetzelfde  :(.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

tonv


TopGun2010

Sb-13 Ultra, piano zwart staat op de markt sectie!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

DofN

Een paartje lijkt me wel leuk. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

GPO

Quote from: doorofnight on July  2, 2015, 22:21:22
Een paartje lijkt me wel leuk. :)

Absoluut! Een erg mooie sub zo'n sb13 ultra!!  :inlove:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: GPO on July  2, 2015, 22:46:27
Absoluut! Een erg mooie sub zo'n sb13 ultra!!  :inlove:

help me.... upgraderitis kicked in.....  :-X :-X

Zouden jullie een dual SVS PB1000 wegdoen voor een single SVS SB13-ultra? Ik vind dat zo'n mooie sub die SB13.... een 2e zou ik echt niet kunnen betalen, maar diegene die hier te koop staat is met de verkoop van mijn duals en wat andere spullen nog wel te doen....

Zou ik gek zijn als ik dit doe? Denk dat de dual PB1000 vnml < 25 Hz iets harder gaan, maar de SB13 is wss veel cleaner en punchier en mss dat ik met 1 sub in combi met ADSY XT32 en mijn behringer het ook goed ingeregeld krijg .... damn, zo'n mooie sub man.....  :worship: :worship:

Wat moet ik doen???

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

larsonator

Ik zou dan toch de multi-sub opstelling prefereren ;)


GPO

Quote from: morca on July  6, 2015, 12:22:51
Dat is een moeilijke vraag GJ .....
Wat zegt je gevoel? doen of niet doen.......

Ik probeer vooral rationeel te denken, maar mijn gevoel kwijlt bij het idee van een SB13-Ultra....  8) Dat is voor mij 1 vd mooiste subs uit het SVS kamp. Fantastische driver, 1000 Watt, gesloten systeem, geschikt voor HT en muziek..... Het grootste nadeel die ik voorzie is dat ik dan niet met duals speel (voorlopig dan althans) en dat is dan weer een stapje terug waarschijnlijk. Bovendien moet ik wel ff wat regelen om dat geld bij elkaar te sprokkelen....  :-X

het is idd lastig....  :clapping:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

yorkie13

Ik zou het gewoon doen  8)

Raymen

Gewoon kopen

Heb er nog geen seconde spijt van
Ik moet zeggen dat ik wel zit te denken aan een 2de sb 13 erbij


Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

larsonator

Quote from: Raymen on July  6, 2015, 13:37:11
Gewoon kopen

Heb er nog geen seconde spijt van
Ik moet zeggen dat ik wel zit te denken aan een 2de sb 13 erbij
Als dat zo is, en GPO dat financieel niet ziet zitten (zou ik ook niet hebben) vind ik het al een reden om het niet te doen ;)
Ik neem aan dat je geen 2e wil door gebrek aan power, maar voor een betere verdeling van het laag.

Vandaar mijn stelling: beter iets minder bruut en dan dual of multi opstelling, als 1 grote brute mono-sub (en er achter komen dat je dan toch dual wilt gaan draaien)

morca

Quote from: GPO on July  2, 2015, 13:38:07
hahaha, ja ik begrijp wel dat je zo reageert. Ik had hetzelfde gevoel alleen had er geen zin in om dit te posten. Gewoon lekker laten rusten joh.

SVS bouwt prima subs of je nou de goedkopere of de duurdere hebt het zijn allemaal kwaliteitsproducten. Het is jammer dat er een aantal PB/SB-2000 eigenaren zijn geweest die problemen hebben gehad met de amp, maar ik ga ervanuit dat de batch slecht was, want anders zou SVS nu failliet zijn als dit een inferieure sub zou zijn.

Ik denk wel dat die Klipsch voor die prijs erg interessant is geweest. Alleen volgens mij is die prijs nu al weer gewoon 800/900 euro, dus dat was maar tijdelijk....  :nopompom: Overigens heb ik ook ergens een grafiek gezien waarin de output < 20 Hz heel snel afvalt. Daar heeft SVS wel een streep voor; die lopen wss een stuk dieper door. Verder is er opvallend weinig (lees:geen) CEA2010 meet-resultaten te zien van de Klipsch. Dat vind ik verdacht om eerlijk te zijn.... ;)

Als ik nu zelf zou upgraden, zou ik gewoon bij SVS blijven. De dual PB-1000 vervangen voor dual PB-2000 lijkt me een prima stap als ik het geld daarvoor over heb. Voorlopig ben ik lekker tevreden met dual PB-1000; de diepgang, de SPL en de strakheid die ze samen leveren is voor mij meer dan ok!  :devil:

Vind overigens wel dat door die prijsverhoging bij SVS voornamelijk de PB/PC12-plus & PB/PC13-Ultra wel heel erg duur geworden zijn.

GPO
Ik lees net dit,maar in me vakantie vd week kwam ik dat ook tegen op het net  ;D

Keuze tja 1 grote is erg mooi,2 verdeeld beter als je dat nodig hebt.
Antwoord kan je zelf al invullen denk ik
PS misschien een tip.... zet beide sub,s op de plek waar die ultra moet komen te staan en kijk of dat goed klinkt........

broodro0ster

Quote from: GPO on July  6, 2015, 13:27:24
Ik probeer vooral rationeel te denken, maar mijn gevoel kwijlt bij het idee van een SB13-Ultra....  8) Dat is voor mij 1 vd mooiste subs uit het SVS kamp. Fantastische driver, 1000 Watt, gesloten systeem, geschikt voor HT en muziek..... Het grootste nadeel die ik voorzie is dat ik dan niet met duals speel (voorlopig dan althans) en dat is dan weer een stapje terug waarschijnlijk. Bovendien moet ik wel ff wat regelen om dat geld bij elkaar te sprokkelen....  :-X

het is idd lastig....  :clapping:

GPO

Ik heb al een SB13 ultra gehoord en jouw dual PB-1000's maken daar gehakt van bij film kijken.
Als je vooral muziek luistert, is zo'n SB13 wel een betere oplossing. Hij speelt lekker strakker als de goedkopere SVS'en.

Maar als je van diepe LFE effecten houdt bij film, dan zou ik het niet doen. Dat doet jouw dual PB-1000 veel beter.
Toen ik die SB13 ultra hoorde, had ik zelf een single PB-1000 in een grotere ruimte en dat ging ongeveer gelijk op voor film. Dus jouw duals doen het zeker beter.

En je zult de voordelen van duals (spreiding) kwijt zijn.

Maar moest dat nu een PB13ultra dan zou ik zeker zeggen ja! :D
Dat ding speelt rete strak, hard en diep!
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

GPO

Quote from: broodro0ster on July  6, 2015, 14:16:49
Ik heb al een SB13 ultra gehoord en jouw dual PB-1000's maken daar gehakt van bij film kijken.
Als je vooral muziek luistert, is zo'n SB13 wel een betere oplossing. Hij speelt lekker strakker als de goedkopere SVS'en.

Maar als je van diepe LFE effecten houdt bij film, dan zou ik het niet doen. Dat doet jouw dual PB-1000 veel beter.
Toen ik die SB13 ultra hoorde, had ik zelf een single PB-1000 in een grotere ruimte en dat ging ongeveer gelijk op voor film. Dus jouw duals doen het zeker beter.

En je zult de voordelen van duals (spreiding) kwijt zijn.

Maar moest dat nu een PB13ultra dan zou ik zeker zeggen ja! :D
Dat ding speelt rete strak, hard en diep!

Ja, daar hou ik wel van.... dat was ook eigenlijk de reden toendertijd om dual PB1000 te gaan en niet bv dual SB2000.... :)

Een PB13-ultra dat is inderdaad ook hele mooie, maar dat gaat wss niet gebeuren. Voornamelijk kosten en WAF....  :D

Ik ben in mijn achterhoofd toch wel wat bang dat de SB13-Ultra het kwa ultralaag het zou afleggen tegen de PB1000, en jouw ervaring bevestigd blijkbaar dit beeld wel ja...

Ik denk er nog even over na en misschien is het wel handig als ik vanavond even beluisterd hoe het klinkt met 1 sub zoals Morca ook aangeeft. Kan nu ff geen subs verplaatsen want mijn rug zit vandaag weer wat vast.

Thanks voor de adviezen so far!!!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dday

Welke SVS adviseren jullie als vervanger voor de B&W ASW610. Ben aan kijken naar de PB2000 en SB12-NSD. We kijken veel film en luisteren muziek hoofdzakelijk via Netflix.
Belangrijk voor ons is ook de afmeting. De hoogt mag niet hoger zijn dan 40 centimeter.
Sub moet samen gaan werken met Marantz 6009 - B&W CM8 S2 | CMC |CM5 S2

broodro0ster

Quote from: GPO on July  6, 2015, 14:35:02
Ja, daar hou ik wel van.... dat was ook eigenlijk de reden toendertijd om dual PB1000 te gaan en niet bv dual SB2000.... :)

Een PB13-ultra dat is inderdaad ook hele mooie, maar dat gaat wss niet gebeuren. Voornamelijk kosten en WAF....  :D

Ik ben in mijn achterhoofd toch wel wat bang dat de SB13-Ultra het kwa ultralaag het zou afleggen tegen de PB1000, en jouw ervaring bevestigd blijkbaar dit beeld wel ja...

Ik denk er nog even over na en misschien is het wel handig als ik vanavond even beluisterd hoe het klinkt met 1 sub zoals Morca ook aangeeft. Kan nu ff geen subs verplaatsen want mijn rug zit vandaag weer wat vast.

Thanks voor de adviezen so far!!!

GPO

Als die persoon niet te ver woont, kan je misschien een thuis demo vragen?
Of anders even langsgaan bij hem.

Maar ik vrees dat je dual PB-1000 in the ultra laag de SB13 ultra gaan overtreffen.

Heb je nog niet aan dual PB-2000's gedacht? Als je die tweedehands kan vinden, ben je er ook voor ongeveer die prijs.
Ik vond die wat strakker als de PB-1000 en die gaat zo'n 6dB luider. Met een dual setup haal je ongeveer evenveel output als een PB13u. SVS heeft me dit verteld toen ik hen vroeg als ik dual PB-2000's moest nemen of 1 PB13u op m'n zolder.
De PB-2000's zouden ongeveer evenveel output hebben, maar een betere spreiding en vlakkere respons.

Trouwens, je kan ook de SVS website ook eens hun mening vragen op de chat ivm de dual PB-1000's en single SB13 ultra :-)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV


GPO

Quote from: morca on July  6, 2015, 15:01:31
Je rug .... Dat is klote Gert Jan weet ik alles van .
Doe maar effe rustig aan dan  ;)

komt goed hoor. Het zijn deze keer echt de rugspieren, dus ik moet ze beetje in beweging houden. Heb dus geen hernia-achtige pijn naar het been gelukkig.

Quote from: broodro0ster on July  6, 2015, 14:46:47
Als die persoon niet te ver woont, kan je misschien een thuis demo vragen?
Of anders even langsgaan bij hem.

..
..
Trouwens, je kan ook de SVS website ook eens hun mening vragen op de chat ivm de dual PB-1000's en single SB13 ultra :-)
..

Nee het is niet in de buurt, dus dit kan niet zomaar.

De vraag richting SVS staat al open (mail)... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


GPO

Quote from: morca on July  6, 2015, 15:12:47
Warm weer en wind op je onderrug... bij mij zit het nu ook iets vast .
Gelukkig niet echt erg  ;D

haha, ja dat zat ik ook net te denken dat het daardoor komt. Bovendien heb ik een ventilator op mijn slaapkamer draaien en het is gekomen na een nachtje slapen. Dus ik denk dat het kou op mijn rug is geweest.... tja, ben ook geen 20 meer...  :colgate:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS