Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Joost80

De plus en ultra woofers zijn wel errug mooi ook. Ben benieuwd Jeroen. Ik heb svs sound opgezocht op instagram en daar teasen (of teasten) ze toch echt een nieuwe woofer.
Zou op de Rocky Mountain Audio Fest 2014 op 10 oktober geshowed worden. Ik ben toch erg benieuwd wat voor project dat moet zijn.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

snicky

Magneet is bijna net zo groot als het frame[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

fluissie

Joost

Het ziet er idd uit als een plus driver maar nog lsound nog svsound
Vertelde mij over een nieuwe versie die binnenkort uit zou komen
Na navraag.

Of ze me t wilden vertellen is een 2e maar heb tegelijkertijd
Een plus besteld dus lijkt me dat ze anders een "seintje" hadden kunnen geven.

broodro0ster

Als ze dat lekken zou de huidige verkoop gaan minderen en dat willen ze natuurlijk niet.

Toen ik SVS 2x pb-2000 of 1x pb12-plus zeiden me dat 2x pb-2000 veel beter zou zijn. Zelfde output, maar smoother.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

morca

Dat is een straffe uitspraak van ze gezien ze je ruimte niet eens kennen.
Ik blijf erbij dat mits goed geplaatst 1 beter is,
als je geen akoestische problemen hebt waarvoor je er 2 zou moeten hebben.

Sub,s blijft een apart verhaal,heb je geen gek grote kamer met open keuken kom je met 1 grote vaak goed weg.
Is je setup/ruimte/luisterplek gevoelig voor staande golven word het moeilijker,dan kan 2 een oplossing zijn.
Maar die moeten weer op de juiste plek staan,grote vraag kan dat in de gemiddelde kamer met de WAF....?

Als die 2e is voor meer geweld en niet direct voor akoestische problemen.
Zou ik er 1 nemen,1 grotere dan of een double zoals ik zelf ook heb.
1 plaatsing intregeert makkelijker.
1 plaatsing maakt gebruik van die ene corner die alleen al voor meer geweld zorgt door de cornergain,die corner/setup en luisterplek zijn dan wel een vereiste!
1 plaatsing zorgt vaak voor minder WAF problemen,het is er immers 1 alleen iets groter misschien  ;D

2 of meer plaatsingen zijn ideaal voor ruimte,s met zware dippen in de meting in een bepaalde range.
Dan probeer je die dip op te vangen met de 2 sub/ plaatsing.

Elke ruimte behoeft eigenlijk ze eigen advies te krijgen.
Ik weet zeker dat bijna elk bedrijf je liever 2 sub,s verkoopt als zeggen dat ze het niet zeker weten.
SVS meet immers ook niet in een huiskamer,of al die huiskamers die ik/we als langs hebben zien komen.

Het is te divers om echt advies te doen,het advies komt bij hun uit de meet/test ruimte vermoed ik.
Dat is opzich prima dat weet je ong wat bij een goeie plaatsing te verwachten.
Niet wat te verwachten bij staande golven,meerdere subs en waar die sub,s te plaatsen.

Even iets wat ik kwijt wilde ivm alles leden die voor 2 sub,s gaan tegenwoordig.
Bij sommige terecht want die hebben problemen en weten het.
Bij sommige was een beter advies beter geweest,maar goed soms moet je eerst ook zelf testen.







Joost80

Quote from: fluissie on February 22, 2015, 18:18:37
Joost

Het ziet er idd uit als een plus driver maar nog lsound nog svsound
Vertelde mij over een nieuwe versie die binnenkort uit zou komen
Na navraag.

Of ze me t wilden vertellen is een 2e maar heb tegelijkertijd
Een plus besteld dus lijkt me dat ze anders een "seintje" hadden kunnen geven.

Ik vraag me ook af of het wel een update van een lijn is of gewoon  iets nieuws. Ik ben er kijkend  naar de schaal van  de klemmen tov de woofer ook niet uit hoe groot de driver is.
We'll see.

- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

fluissie

@mocra  helemaal mee eens

Komt nog is bij en geloof t of niet broodrooster; aan mij verteld door en lsound en svs:

Als je de 2e sub niet correct kan plaatsen is het BETER om 1 grotere wel geplaatste sub te kopen

Als je de 2e wel correct kan plaatsen verwacht dan een betere spreiding van je laag NIET overdreven meer spl op bv 20hz

In mijn situatie (lees mijn, is overal anders) gaf 1 ultra (bash) meer geweld als 2x de PC2000 (alhoewel de 2e gemeten correct geplaatst was)

Joost; idd kan ook nog is dat die driver sterk van dichtbij is genomen en in t echt kleiner is en t een nieuwe driver is voor een vloerstaander

RalphH

Quote from: morca on February 22, 2015, 20:25:22
Even iets wat ik kwijt wilde ivm alles leden die voor 2 sub,s gaan tegenwoordig.
Bij sommige terecht want die hebben problemen en weten het.
Bij sommige was een beter advies beter geweest,maar goed soms moet je eerst ook zelf testen.

Als de ruimte het toelaat, heeft 1 sub inderdaad de voorkeur, had dat zelf ook liever gehad.
Wat nog een advies voor 2 kan zijn (buiten bijv dips door room modes), is als je ruimte zo groot is dat je deze met 1 12 incher niet gevuld krijgt, dan kan ik me nog voorstellen dat er 2 aangeraden worden. Je moet dan wel weer rekening houden met een afsteluitdaging (of je moet kunnen stapelen, dan is het waarschijnlijk wat eenvoudiger).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on February 22, 2015, 20:53:38
Als de ruimte het toelaat, heeft 1 sub inderdaad de voorkeur, had dat zelf ook liever gehad.
Wat nog een advies voor 2 kan zijn (buiten bijv dips door room modes), is als je ruimte zo groot is dat je deze met 1 12 incher niet gevuld krijgt, dan kan ik me nog voorstellen dat er 2 aangeraden worden. Je moet dan wel weer rekening houden met een afsteluitdaging (of je moet kunnen stapelen, dan is het waarschijnlijk wat eenvoudiger).
Idd ik moest aan jouw ruimte denken toen ik dit typte.
zeg 4 jaar geleden ofzo was jouw ruimte de eerste die ik zag met dippen/akoestische problemen.
Toen werd mij meteen duidelijk dat niet elke kamer hetzelfde werkt,en sommige nare dingen veroorzaken die je alleen dmv 2 sub,s op kan lossen.
Was voor mij ook erg leerzaam,daarom ben ik er nog steeds zo mee bezig....en jij ook denk ik  ;D

Maar goed ook zo zit jij al weer een paar jaar te genieten van je sub,s,en het probleem wat ze samen oplossen  :music: :popcorn:
Maakt de hobby nog leuker ,en een goeie reden nieuwe leden ook nog steeds te blijven helpen   ;)

GPO

Quote from: Joost80 on February 22, 2015, 17:38:10
De plus en ultra woofers zijn wel errug mooi ook. Ben benieuwd Jeroen. Ik heb svs sound opgezocht op instagram en daar teasen (of teasten) ze toch echt een nieuwe woofer.
Zou op de Rocky Mountain Audio Fest 2014 op 10 oktober geshowed worden. Ik ben toch erg benieuwd wat voor project dat moet zijn.

Dat wat geshowed werd was de nieuwe SVS prime speaker-lijn en de PC2000 subwoofer.

Er is naar mijn weten niet nog meer nieuws onderweg.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Staaled

Naar mijn idee zijn duals te prefereren.
Niet omdat de respons op de MLP met een enkele niet goed kan uitpakken, maar omdat je de ruimte beter vult.
Je krijgt een gelijkmatiger respons op meerdere posities ipv alleen MLP.
Weinig trek om met het hoofd in een bankschroef te luisteren. ;)
Bovendien gaat het vaak gepaard met minder overlast. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joost80

Quote from: GPO on February 23, 2015, 00:15:09
Dat wat geshowed werd was de nieuwe SVS prime speaker-lijn en de PC2000 subwoofer.

Er is naar mijn weten niet nog meer nieuws onderweg.

Klopt en in geen van beide zie je deze subwoofer woofer terug. Was ook een 'entirely new project we've been working on for 2 years'.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

morca

Quote from: Staaled on February 23, 2015, 10:00:17
Naar mijn idee zijn duals te prefereren.
Niet omdat de respons op de MLP met een enkele niet goed kan uitpakken, maar omdat je de ruimte beter vult.
Je krijgt een gelijkmatiger respons op meerdere posities ipv alleen MLP.
Weinig trek om met het hoofd in een bankschroef te luisteren. ;)
Bovendien gaat het vaak gepaard met minder overlast. :thumbs-up:
Duals met minder overlast.
Hier heb ik al eens eerder een discussie over gehad.
Als je cornergain gebruikt zal het meeste op je luisterplek terecht komen.
Als je geen cornergain gebruikt kan hij in jouw ruimte wat tammer klinken maar die gain bij de buren terecht komen door optimale plaatsing tov je buren en dat wil je niet.
Zeg niet dat het altijd zo is maar het ligt aan je ruimte.

Jouw ruimte gaf ook problemen met 1 sub dus ga je voor 2,en dan word het zeker beter ja.
Mijn ruimte,s gaven geen problemen en dan klinkt 1 plaatsing echt beter.
Ook een dual met 1 plaatsing.
Ligt echt helemaal aan je ruimte en setup luisterplek enz

Hoofd in de bankschroef is misschien in een ruimte met problemen.
Ik heb hier over een breedte van een paar meter echt netjes laag.
linkt hetzelfde en meet ook hetzelfde.
Imo ligt wat jij zegt helemaal van je opstelling in de ruimte af,en de ruimte zelf dan.
Ik had boven en heb beneden een brede MLP ,dus kan het met die bankschroef niet eens zijn  ;D

yorkie13

#2388
Bottomline iedere ruimte gedraagt zich weer anders.

Dual (SVS) subwoofers kunnen een prima oplossing zijn, dat heb ik hier wel ervaren.
DSP in de vorm van Audyssey XT32 kan hier zeker iets moois van maken.

Heb hier dan ook een lange rijtjeswoning, met 6 x 5 m luistergedeelte en hieraan vast een open ruimte van 6 x 4 m.

En een mooie piek van +13 db op 32 hz.

Joske007

Voorheen veroorzaakte ik en mede doordat deze enkele sub (SVS SB13 Ultra) eigenlijk veel te klein was om de leefruimte te kunnen vullen, zeer regelmatig overlast bij de buren  :devil:

Ik speel nu met dezelfde SB13-Ultra in de Relaxed Room een heel pak luider en vooral met meer output  :headbanging: dan voorheen in mijn leefruimte die wel tot 4 keer zo groot is.
Kortom, koop een sub liefst zo groot mogelijk  :pompom:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Quote from: Joske007 on February 23, 2015, 18:37:36
Voorheen veroorzaakte ik en mede doordat deze enkele sub (SVS SB13 Ultra) eigenlijk veel te klein was om de leefruimte te kunnen vullen, zeer regelmatig overlast bij de buren  :devil:

Ik speel nu met dezelfde SB13-Ultra in de Relaxed Room een heel pak luider en vooral met meer output  :headbanging: dan voorheen in mijn leefruimte die wel tot 4 keer zo groot is.
Kortom, koop een sub liefst zo groot mogelijk  :pompom:
Jouw kamer is ook zo,n voorbeeld,niet alle gain op de luisterplek kunnen plaatsen,dus veel overlast door "lekkende gain" om het zo simpel te benoemen.
Mijn manier is de gain insluiten en als het ware projecteren op je luisterplek met die cornergain.
Maar goed me hele opstelling leent zich daarvoor.
Geen waf hier dus ik heb de meeste ideale opstelling kunnen maken om dat te bereiken.

N1v3K

Ok.. vraagje..  ???

Heb vandaag mijn nieuwe PB-2000 binnen gekregen. Na wat uurtjes inspelen, kon ik het toch niet laten even een test sweep erdoorheen te jagen.
Nu hoorde ik met mijn oor bij de kist iets meetrillen. Iets resoneert.

Leg ik een vinger op 1 van de schroefjes waarmee de driver aan de voorzijde in de kast is geschroefd, dan is het resoneren verdwenen.
Dus, heel voorzichtig geprobeerd alle schroefjes na te lopen met een inbus, maar eigenlijk zaten ze wel goed vast.
De sub geprobeerd met en zonder voetjes op de subdude, maar maakt geen verschil.

Nu vermoed ik dus dat er binnenin iets niet goed vast zit. Had laatst hier niet ook al iemand last van?  :unsure:
Contact gehad met hifi-corner en die raden aan om de boel nog een tijdje in te laten spelen. Dat het wel verdwijnt als het allemaal wat losser wordt.
Eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n vertrouwen in. Ik heb voorzichtig geopperd om zelf de boel even open te maken. En daar deden ze in ieder geval niet echt moeilijk over. Zou dus mijn garantie niet in het geding hoeven brengen.

Wat zouden jullie doen? Gewoon tijdje laten spelen, of toch ff open maken? Heb er niet zo'n verstand van eerlijk gezegd  :unsure:

Raphie

geen poortruis? stop eens de dop in de poort, is het dan weg? kan ook een wapperend kabeltje zijn binnenin.
JBL PRX Power!

N1v3K

#2393
Quote from: Raphie on February 27, 2015, 14:26:04
geen poortruis?

Lijkt me niet. Dan zou het niet weg zijn als ik mijn vinger op het schroefje houd, toch?

En een dop erin, was dat niet slecht voor de driver?   :mellow:

RalphH

moet je hard drukken op het schroefje? Misschien dat ie net niet ver genoeg aangedraaid kan worden waardoor er lucht langs ontsnapt. Heb dit eens met een pootje onderop een sub gehad bij iemand.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

N1v3K

Alle schroefjes nog een klein tikje meegegeven. Het is nu zo goed als weg  ;)

yorkie13

#2396
Idd klinkt als losse schroefjes

zo ziet de PB2000 er inwendig uit.

kabels zijn keurig van schuimlaag voorzien

N1v3K

#2397
Ennnnn.. de pret is van korte duur. Ik vermoed een mankement in de amp plate  :(

Vanmiddag had ik ineens geen geluid meer uit de sub. Dacht eerst aan de Anthem waar het niet goed zou zitten.
Gisteren heb ik ARC gedraaid met de gain van de sub op 10-11 uur. Zeg maar 35-40% open. Na het meten corrigeerde de Anthem het geheel naar +6dB in het geheel. Dat kan natuurlijk. De sub is net nieuw en moet nog los komen. Al vond ik toen +6dB al veel.

Daarnet opnieuw ARC gedraaid. En wat gebeurde er. Nauwelijks geluid uit de sub en de ARC software gaf aan dat de sub te zacht stond (ik moest de boel ca. 7dB meer geven). De gain vervolgens op 1 a 2 uur gezet. Dus zeg maar 60-65% open. Hele meting doorlopen en de Anthem geeft de sub +8dB !! In het geheel. Er komt dus ineens veeeeel minder uit de sub, daar waar er juist meer uit zou moeten komen.

Dus mijn voorzichtige conclusie na het uitvallen van de hele sub en nu het geven van minder volume, is dat de amp plate niet goed is.
Zou het nog iets anders kunnen zijn wat ik kan nalopen? Aan de sub kabel zou het niet moeten liggen toch? Dan zou ik helemaal geen signaal moeten hebben volgens mij..

Tips graag  :(


EDIT: Alles opnieuw ingesteld. En wederom niks meer uit de sub nu. Hij springt wel aan (rood lampje wordt blauw op het moment dat ik muziek ga spelen). Dus een signaal krijgt ie wel. Alleen geen geluid dus? Sub kapot?  :unsure:

EDIT2: En nu ineens weer wel geluid. Ik snap er niks meer van...

Raphie

En je had een ratel? Klnkt als losse connector
JBL PRX Power!

N1v3K

Quote from: Raphie on February 28, 2015, 17:27:52
En je had een ratel? Klnkt als losse connector
Dat is opgelost door de schroefjes van de driver een tikje vaster te draaien.