Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

GPO

Quote from: snicky on November 20, 2014, 09:44:14
Experience Studio Clarity: THX Certified Receivers reproduce studio Reference Level, 85dB SPL with 20dB of headroom.


Ik wat dus laatst bij me vader ze pioneer afstellen en ik vond het al vreemd dat de pink noise extreem luid was. Komt dit omdat de pioneer die hij heeft thx gecertificeerd is?


Ik heb ook een pioneer zonder thx en daar is de pink noise een stuk zachter.

Ik dacht dat het aan me speakers lagen die niet zijn ge bi-ampt?

Bij mij spring de receiver naar 0 dB op het moment dat de ruisgenerator start, mss bij je vader niet?

Toen ik bij Fluissie was een paar weken geleden merkte ik ook al dat zijn receiver dat niet deed. Vind het ook altijd beetje irritant als er meteen naar 0 dB gesprongen wordt... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie

Klopt gertjan!, als ik de ruisgenerator start speelt deze gewoon op het geluids niveau waarop de receiver staat op dat moment.

Gr jeroen

yorkie13

Idem bij de denon x4100, ruisgenerator speelt gewoon op de dan ingestelde
db waardes.

broodro0ster

Vrij irritant idd. Ik moet altijd naar m'n receiver lopen om het volume op 0dB te zetten als de ruisgenerator start, want die lettertjes zijn zo klein dat ik het niet zie vanuit de zetel.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

snicky

Bij pioneer springt die dus wel naar 0 maar betekent dit dan dat de ruis 75db is?

Het referentie niveau 85db is zoals ik las bij THX?

Dus als de receiver op 0 springt dan moet ik de linker speaker op 85db zetten door het volume van de receiver te verhogen en de rest van de speakers met een db meter handmatig het aantal db verhogen in de speaker setup?

Zeg ik dit goed?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Staaled

Quote from: snicky on November 20, 2014, 13:48:12
Bij pioneer springt die dus wel naar 0 maar betekent dit dan dat de ruis 75db is?

Het referentie niveau 85db is zoals ik las bij THX?

Dus als de receiver op 0 springt dan moet ik de linker speaker op 85db zetten door het volume van de receiver te verhogen en de rest van de speakers met een db meter handmatig het aantal db verhogen in de speaker setup?

Zeg ik dit goed?
Je regelt de speakers af op 75 of 85 dB, afhankelijk van je processor of receiver, middels de levels.
Volume laat je constant, 0 dB dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

GPO

#1981
Quote from: snicky on November 20, 2014, 13:48:12
Bij pioneer springt die dus wel naar 0 maar betekent dit dan dat de ruis 75db is?

Het referentie niveau 85db is zoals ik las bij THX?

Dus als de receiver op 0 springt dan moet ik de linker speaker op 85db zetten door het volume van de receiver te verhogen en de rest van de speakers met een db meter handmatig het aantal db verhogen in de speaker setup?

Zeg ik dit goed?

Die ruisgenerator in de receivers is meestal afgeregeld op 75 dB, omdat 85 dB veel te hard is om comfortabel de levels te verifieren. Officieel zou het idd 85 dB moeten zijn.

Dus ja, inderdaad alles afregelen op 75 dB heeft dan als effect dat als je daarna een film opzet dat 0 dB op je receiver dan wel degelijk referentie volume is en zal een gemiddelde film met 85 dB worden weergegeven.

:crazy:
;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Staaled

#1982
Klopt en de levels worden dan gematched naar afstand en gevoeligheid van de speakers. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

emo72

Ik krijg pas na het weekend mijn db meter.  Wordt de eerste keer dat ik daarmee ga werken.  Heb mijn speakers in ieder geval al met een meetlint op de juiste afstand gezet. En nu verder?  ???
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

emo72

Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Succes met afstellen! Zal nog ff op je pmmetje reageren dit weekend, was wat drukjes. ;) ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joost80

Ahh wat posts over de decibelen met calibratie... Ik kwam er laatst achter (via een kennelijk uitstekend werkende telefoon app) dat mijn lx85 idd alles op 85db calibreert, alles behalve de subwoofer. deze kwam lager uit en als ik die 3 db omhoog zette komt deze op 80db. Alles klinkt op die manier wel erg goed, alleen moeten voor zover ik weet alle speakers op hetzelfde volume worden afgeregeld. Dat zou bij mij een overkill aan bas betekenen..... (voor mijn oren niet in balans met de rest van het geluid).
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

morca

Quote from: Joost80 on November 23, 2014, 15:44:38
Ahh wat posts over de decibelen met calibratie... Ik kwam er laatst achter (via een kennelijk uitstekend werkende telefoon app) dat mijn lx85 idd alles op 85db calibreert, alles behalve de subwoofer. deze kwam lager uit en als ik die 3 db omhoog zette komt deze op 80db. Alles klinkt op die manier wel erg goed, alleen moeten voor zover ik weet alle speakers op hetzelfde volume worden afgeregeld. Dat zou bij mij een overkill aan bas betekenen..... (voor mijn oren niet in balans met de rest van het geluid).
Een db meter doet dit idd voor de sub niet altijd goed.
Een meting met REW geeft een beter beeld wat er echt gebeurt.
Dus ik zou hem idd niet met de telefoon op 85 db zetten,je zegt het zelf al dan gaat hij te hard ;)

emo72

Quote from: Joost80 on November 23, 2014, 15:44:38
Ahh wat posts over de decibelen met calibratie... Ik kwam er laatst achter (via een kennelijk uitstekend werkende telefoon app) dat mijn lx85 idd alles op 85db calibreert, alles behalve de subwoofer. deze kwam lager uit en als ik die 3 db omhoog zette komt deze op 80db. Alles klinkt op die manier wel erg goed, alleen moeten voor zover ik weet alle speakers op hetzelfde volume worden afgeregeld. Dat zou bij mij een overkill aan bas betekenen..... (voor mijn oren niet in balans met de rest van het geluid).

Joost doet alleen de LX 85 dat of zijn er meerdere modellen en vorige modellen van Pioneer die dat ook doen?
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

snicky

#1991
Quote from: emo72 on November 23, 2014, 20:21:30
Joost doet alleen de LX 85 dat of zijn er meerdere modellen en vorige modellen van Pioneer die dat ook doen?


Nou was mij iets opgevallen maar moet het nog uitgebreid testen. Of het 85db is

Heb de vsx 1123 k

Ik kan een calibratie uitvoeren en zeggen dat ik thx speakers heb (geen thx receiver)

Mijn speakers werden nu anders gekalibreerd dan als ik zou instellen dat ik geen thx speakers heb. linker speaker werd nu op 0db gezet. Center op -5db en de rest ook rond de 0 a 1db afgesteld. Terwijl dit meestal allemaal rond de -5 db was.

Dus kan je er voor kiezen om op thx referentie niveau af te stellen? Speakers worden nu wel meteen op small afgesteld ipv je het nog eens handmatig achteraf moet gaan doen.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

emo72

Ja dat kan ik inderdaad ook eens proberen.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

snicky


Quote from: emo72 on November 23, 2014, 20:46:28
Ja dat kan ik inderdaad ook eens proberen.

Ben benieuwd! Gewoon mic inpluggen en zeggen thx speakers YES en gaan!
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Joost80

Quote from: emo72 on November 23, 2014, 20:21:30
Joost doet alleen de LX 85 dat of zijn er meerdere modellen en vorige modellen van Pioneer die dat ook doen?

Ik heb geen idee. De lx85 Is mijn eerste Pioneer receiver. Ik denk dat het idd de Thx certificering is die voor de 85 db zorgt. Tenminste ik neem aan dat je dit bedoelde?

Voor wat betreft de subwoofer dacht ik ook al zoiets als dat die meting vast niet goed door de geluidsdruk app wordt opgepikt. REW heb ik nog nooit mee gespeeld. Ik stelde de sub verder altijd met de oren af.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Ronald75

Net een SB2000 besteld. Gezien de goeie recensies van SVS zal dit een welkome aanvulling zijn op mijn HTset. Gaat ietsje lager dan de alumni die ik nu nog heb  :D

fluissie

Quote from: Ronald75 on November 28, 2014, 11:54:01
Net een SB2000 besteld. Gezien de goeie recensies van SVS zal dit een welkome aanvulling zijn op mijn HTset. Gaat ietsje lager dan de alumni die ik nu nog heb  :D

Gefeliciteerd en eens een svs altijd een svs :D

Mag ik alleen vragen waarom een sb ipv een pb?,
Ik weet namelijk zeker uit ervaring dat je voor die 100 euro meer meer plezier gaat beleven aan een pb

Of je moet de ruimte niet hebben dan is de sb2000 een prachtige keus natuurlijk!  :headbanging:

broodro0ster

Lsound geeft black friday deals op de svs subs! En de prime serie is ook binnen :D
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Ronald75

Quote from: fluissie on November 28, 2014, 12:39:16
Gefeliciteerd en eens een svs altijd een svs :D

Mag ik alleen vragen waarom een sb ipv een pb?,
Ik weet namelijk zeker uit ervaring dat je voor die 100 euro meer meer plezier gaat beleven aan een pb

Of je moet de ruimte niet hebben dan is de sb2000 een prachtige keus natuurlijk!  :headbanging:

Ik heb dat monster van een PB2000 gezien, maar dat gaat hem
niet worden in mijn kamer... Dit formaat vind ik prima!  :headbanging:

Ronald75

Ik hoor net trouwens dat het jouw "oude" PB2000 betrof  :D
Die nu in het bezit is bij mn maat Joost80