Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Joske007

#1450
Je hebt dan altijd nog de fabriek garantie en die is en blijft 5 jaar, ongeacht of je nu rechtstreeks bij Hificorner of Lsound hebt gekocht.
Het enige verschil is dat we eindelijk voor de Benelux nu een officiele SVS-verdeler hebben  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

5 jaar Joske, even aanpassen :-) De service van HFC vind ik erg goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

HT-fanaat

Ah als de fabrieksgarantie op zowel de woofer als de amp 5 jaar bedraagt is er idd niets aan de hand en is hificorner de way to go.

GPO

Quote from: bjaytee on August 22, 2013, 18:55:49
Dit is de nieuwe grafiek.
Ik besef dat het vanaf 70 er wat problematischer begint uit te zien, maar het klinkt écht véél beter.
Ik ben blij dat de knik rond de 25 en 55 weggewerkt is.

Misschien heeft iemand wel ideeën om de grafiek vanaf 70 er beter te laten uitzien :)?

wow, dat is serieuze output rond de 20 Hz. Daar zal wel het een en ander van gaan trillen in de keuken kastjes ... :)

Ik denk dat je met fase veranderingen van de sub die grafiek nog wat beter krijgt rond 70 Hz; zit daar ook ongeveer je crossover punt?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

#1455
Quote from: bjaytee on August 22, 2013, 18:55:49
Dit is de nieuwe grafiek.
Ik besef dat het vanaf 70 er wat problematischer begint uit te zien, maar het klinkt écht véél beter.
Ik ben blij dat de knik rond de 25 en 55 weggewerkt is.

Misschien heeft iemand wel ideeën om de grafiek vanaf 70 er beter te laten uitzien :)?

En ik begrijp ook nog niet helemaal waarom nu opeens de sub zoveel beter klinkt. De andere grafiek was mss iets minder, maar ook zeker niet slecht. Als ik kijk naar de output rond 20 Hz is bij beide heel veel, dus dat voel je wel. En tussen de 30 - 40 Hz is het bij beide ook supergoed en dat is echt bas wat je hoort.... Alleen had je eerst een kleine dip rond de 25 Hz, maar dat zal het verschil niet verklaren.

Bv: bij mij heb ik ook zo'n dip rond de 25 Hz, maar dan nog wat dieper (en ook smalbandiger)  en toch heb ik een uitstekende & voelbare laagweergave.

Edit:
- het lijkt erop alsof je sub ongeveer +10 db te hard staat (kijk maar eens naar de output tussen 100 - 200 Hz) in deze opstelling. Dat kan wel een hoop verklaren....

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

bjaytee

Quote from: GPO on August 31, 2013, 16:35:36
En ik begrijp ook nog niet helemaal waarom nu opeens de sub zoveel beter klinkt. De andere grafiek was mss iets minder, maar ook zeker niet slecht. Als ik kijk naar de output rond 20 Hz is bij beide heel veel, dus dat voel je wel. En tussen de 30 - 40 Hz is het bij beide ook supergoed en dat is echt bas wat je hoort.... Alleen had je eerst een kleine dip rond de 25 Hz, maar dat zal het verschil niet verklaren.
Ik snap het ook niet, hoor. Wat er vooral sterk veranderd is, is de drukopbouw, het echt voélen van de bas.
En die 10db klopte inderdaad wel, dat is ondertussen aangepast, maar de ervaring blijft toch wel zeer sterk.

Ik heb de aanpassing rond de 70Hz en verder ook wat kunnen afvlakken door inderdaad de crossover wat verder te zetten (110 Hz) en wat te spelen met de fase.
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

morca

Het is wel apart idd dat een meting zo goed eruit ziet,terwijl die plek echt niet ok is...
Maar het is gelukt uiteindelijk  ;)

GPO

Quote from: bjaytee on August 31, 2013, 19:22:21
Ik snap het ook niet, hoor. Wat er vooral sterk veranderd is, is de drukopbouw, het echt voélen van de bas.
En die 10db klopte inderdaad wel, dat is ondertussen aangepast, maar de ervaring blijft toch wel zeer sterk.

Ik heb de aanpassing rond de 70Hz en verder ook wat kunnen afvlakken door inderdaad de crossover wat verder te zetten (110 Hz) en wat te spelen met de fase.

Ok, nou dan moet je maar eens de film 'Jack the giant slayer' gaan bekijken/beluisteren. Toch wel de LFE-tip vd maand.... goed om je SVS aan de tand te voelen!

:headbanging:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Crownfire

Ik heb de afgelopen dagen flink wat zitten rondneuzen voor eventuele vervanging van mijn sub. Ik heb momenteel een Focal Cub 2. Niet echt hoogstaand dus. Ik zit nog te twijfelen tussen de SVS PB12 of een SVS SB12. Wat is jullie mening over deze twee subs? Ik gebruik hem voornamelijk voor films, daarnaast af en toe games en muziek.

RalphH

De PB12 is gepoort en zal in de regel voor film wat meer oehmpf zorgen (en dat wil je natuurlijk ;)). De SB is gesloten, voor muziek wat geschikter.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Crownfire

Dat is zeker waar, zelf het gevoel hebben dat je in het vliegtuig zit is leuker dan ernaast :)

bjaytee

Quote from: Crownfire on September 19, 2013, 13:55:21
Ik heb de afgelopen dagen flink wat zitten rondneuzen voor eventuele vervanging van mijn sub. Ik heb momenteel een Focal Cub 2. Niet echt hoogstaand dus. Ik zit nog te twijfelen tussen de SVS PB12 of een SVS SB12. Wat is jullie mening over deze twee subs? Ik gebruik hem voornamelijk voor films, daarnaast af en toe games en muziek.
Uit nieuwsgierigheid: hoe groot is de ruimte waarin je de sub wilt zetten?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Crownfire

Quote from: bjaytee on September 19, 2013, 14:25:14
Uit nieuwsgierigheid: hoe groot is de ruimte waarin je de sub wilt zetten?

Ongeveer 25 m². De planning is wel op niet te korte termijn te verhuizen. Als het goed is wordt die ruimte groter.

Joske007

Als je graag wat druk voelt en je ruimte wordt nadien groter dan 25m² neem dan de SVS PB12.
Hoe groter hoe beter  :inlove:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dennis75

Quote from: Joske007 on September 19, 2013, 17:44:41
Als je graag wat druk voelt en je ruimte wordt nadien groter dan 25m² neem dan de SVS PB12.
Hoe groter hoe beter  :inlove:

Hier ben ik het grondig mee eens! :D
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Crownfire

Keus is duidelijk :). Nu eens kijken of er toevallig iemand is die upgradeplannen heeft en de zijne kwijt wil  ;D

bjaytee

Quote from: Crownfire on September 19, 2013, 23:22:47
Keus is duidelijk :). Nu eens kijken of er toevallig iemand is die upgradeplannen heeft en de zijne kwijt wil  ;D
Is wel een PC12, maar toch: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136611.0
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP


Crownfire

Quote from: Spollie on September 20, 2013, 12:49:20
Die gaat naar mij toe ;D

veel plezier ermee. Zal vast veel geweld geven.

Quote from: bjaytee on September 20, 2013, 11:05:59
Is wel een PC12, maar toch: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136611.0

Ik wil graag de pb12. Het ronde model is niet mijn smaak :). Alhoewel dat alleen visueel is.

bjaytee

Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

Raphie

Yep, de SB12 is echt een superstrakke sub, en vult een 89m2 huiskamer meer dan prima  :clapping:

De SB13 Ultra is een stapje hoger (heb ik ook :D ) maar kost dan ook meteen meer dan het dubbele
JBL PRX Power!

Crownfire

Quote from: bjaytee on September 20, 2013, 16:48:17
Deze misschien: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136824.0;topicseen

Ik vind mezelf uiterst behulpzaam vandaag ;)

Dat zeker, ook fijn meedenkende medemensen :). Maar ik heb mijn zinnen toch op de PB12 gezet. We blijven zoeken :)

Raphie

ik heb hiervoor ook PB's gehad, de SB's bulderen méér dan hard genoeg  :D tenzij je echt op idioot niveau in je mancave wilt spelen  :D
daarnaast is op normale volumes de SB toch wel wat strakker, minder SPL maar wel iets muzikaler
JBL PRX Power!

Crownfire

Quote from: Raphie on September 20, 2013, 18:26:36
ik heb hiervoor ook PB's gehad, de SB's bulderen méér dan hard genoeg  :D tenzij je echt op idioot niveau in je mancave wilt spelen  :D
daarnaast is op normale volumes de SB toch wel wat strakker, minder SPL maar wel iets muzikaler

Wat is de reden dat je de pb weg hebt gedaan? En wat kies je nu je de sb ook niet wil? Kan je hem trouwens niet gewoon terug brengen? Ze hebben toch 45 dagen niet goed geld terug garantie?