Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.


squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

blackball147

Sinds gisterenavond staat de svs in de HT.

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102835.25. En http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129438.msg2333100#new

Zoals jullie kunnen lezen is mijn eerste gevoel/ervaring niet zo overdonderend dan ik had verwacht/ gehoopt. Nu, ik zit nog maar in een beginfase van experimenteren, en zou mss wel wat hulp kunnen gebruiken. Ik zou ook graag mijn ht willen (laten) meten om te kijken hoe ik verbeteringen kan doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik nu een beetje bots op de beperkingen van de ruimte an sich. Ook zou ik eventueel andere "svsers" willen beluisteren en ervaringen delen, dus wie zich geroepen voelt om eens op de koffie te komen, van harte welkom :-0.

mel

Quote from: blackball147 on January  6, 2013, 06:02:01
Sinds gisterenavond staat de svs in de HT.

Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102835.25. En http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129438.msg2333100#new

Zoals jullie kunnen lezen is mijn eerste gevoel/ervaring niet zo overdonderend dan ik had verwacht/ gehoopt. Nu, ik zit nog maar in een beginfase van experimenteren, en zou mss wel wat hulp kunnen gebruiken. Ik zou ook graag mijn ht willen (laten) meten om te kijken hoe ik verbeteringen kan doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik nu een beetje bots op de beperkingen van de ruimte an sich. Ook zou ik eventueel andere "svsers" willen beluisteren en ervaringen delen, dus wie zich geroepen voelt om eens op de koffie te komen, van harte welkom :-0.

Ik ben enkele jaren geleden in het bezit geweest van de svs pc 13 ultra, het vlaggeschip van SVS, en ik had dezelfde ervaring als jij, ik werd er niet door overdonderd. Ik ben zeker dat dit een probleem was van ruimte en afstelling. twee weken geleden heb ik de ultra nog eens gehoord bij een forumgenoot en ik kan je zeggen dat dit een beest van een sub is :o. Momenteel speel ik met een svs SB12 PLUS, een kleine kubus maar dat is net als een leeuw in de gedaante van een muis :o, niet te onderschatten!!
Vorige week heb ik na lang wikken en wegen terug de ULTRA besteld bij L sound, deze zal vermoedelijk deze week arriveren. Ik ben ook begonnen met te leren meten met het programma REW , op deze manier zal ik deze sub normaal gezien toch degelijk moeten kunnen afstellen. Als dit me lukt ben je welkom om eens te komen luisteren, we wonen niet ver van elkaar, ik ben van Hoboken. Maar ik zeg het nog eens ...ik wil enkel iemand laten luisteren als de afstelling in orde komt, ik wil niet pronken met een slecht afgstelde SVS ultra
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

blackball147

#679
Quote from: mel on January  6, 2013, 12:23:51
Ik ben enkele jaren geleden in het bezit geweest van de svs pc 13 ultra, het vlaggeschip van SVS, en ik had dezelfde ervaring als jij, ik werd er niet door overdonderd. Ik ben zeker dat dit een probleem was van ruimte en afstelling. twee weken geleden heb ik de ultra nog eens gehoord bij een forumgenoot en ik kan je zeggen dat dit een beest van een sub is :o. Momenteel speel ik met een svs SB12 PLUS, een kleine kubus maar dat is net als een leeuw in de gedaante van een muis :o, niet te onderschatten!!
Vorige week heb ik na lang wikken en wegen terug de ULTRA besteld bij L sound, deze zal vermoedelijk deze week arriveren. Ik ben ook begonnen met te leren meten met het programma REW , op deze manier zal ik deze sub normaal gezien toch degelijk moeten kunnen afstellen. Als dit me lukt ben je welkom om eens te komen luisteren, we wonen niet ver van elkaar, ik ben van Hoboken. Maar ik zeg het nog eens ...ik wil enkel iemand laten luisteren als de afstelling in orde komt, ik wil niet pronken met een slecht afgstelde SVS ultra

Bij deze neem ik de uitnodiging graag aan!

Wat betreft REW en afstellen ben ik een volledige leek, dus iemand die me dit kan uitleggen / demonstreren, die is van harte welkom bij mij thuis :-). Waar kan ik hierover meer info vinden?

En inderdaad, hoboken is inderdaad niet ver, moet er zelfs regelmatig zijn wanneer ik mijn dochter bij mijn exvrouw afzet :-)

mel

Om te leren meten met REW kan je best hier beginnen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Deze tutorial kan je ook eens doornemen : http://www.youtube.com/watch?v=e4uSR3cUUSY
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Vandaag is de ultra aangekomen, zoals steeds piekfijn ingepakt en verzorgd door L sound.
Hier enkele plaatjes:
Eerste indruk is... :o wow toch groot  ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

#682
Nog eentje
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

#683
en de laatste foto met de SB12 PLUS naast de ULTRA. De bedoeling is dat de SB12PLUS hier nog even blijft tot ik zeker weet dat de ULTRA goed afgeregeld is, en als dat goed gelukt is zal deze wss verkocht worden :-[
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jvanhambelgium

Quote from: mel on January  9, 2013, 19:52:04
e

David <-> Goliath !!!
Ben benieuwd naar de "uit-de-doos" resultaten !
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

bluemagics

Wow indrukwekkend zo'n krabpaal. Wil je mijn katjes een weekendje lenen? :-)
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

mel

Ja , ik ook maar zal niet meer voor vandaag zijn, nu nog even de manual doorlezen en morgen als ik op tijd thuis ben de eerste metingen beginnen doen
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Midstar

Quote from: jvanhambelgium on January  9, 2013, 19:54:01
David <-> Goliath !!!
Ben benieuwd naar de "uit-de-doos" resultaten !
Ha! jah precies dat waren ook mijn gedachten.
Is even een verschil zo he!, hopen dat het verschil in sound net zo groot is.

iig wel indrukwekkend.

Succes ermee en gefeliciteerd.

Joske007

Ik vind dit wel een bijzondere sub-woofer met als voordeel een kleine voetafdruk  :smile:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

Quote from: Joske007 on January  9, 2013, 19:58:39
Ik vind dit wel een bijzondere sub-woofer met als voordeel een kleine voetafdruk  :smile:

Inderdaad, als je deze vb achter een gordijn kan wegstoppen in hoek is de kans groot dat het ding goed gaat presteren en direct helemaal uit het zicht.
Tov zo'n doodskist zoals ik er 1 heb staan is dit toch wel een plus.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

squeek

Haha, hilarisch die doos  :D ik heb er in men garage ook zo eentje staan. Dik in de weg zelfs. Wel mooi zo als ie vers uit de doos komt. De zwarte stoffen bekleding hou ik proper met zo'n kledingsroller uit de ikea. Kan maar een tip zijn. Erg gemakkelijk en snel zo.

By the way, ikzelf heb twee katten rondlopen en die bekijken het niet eens. Dit was ook mijn ergste schrik dat ze het gingen bekijken als een krabpaal.

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mel

Quote from: squeek on January  9, 2013, 20:17:14
Haha, hilarisch die doos  :D ik heb er in men garage ook zo eentje staan. Dik in de weg zelfs. Wel mooi zo als ie vers uit de doos komt. De zwarte stoffen bekleding hou ik proper met zo'n kledingsroller uit de ikea. Kan maar een tip zijn. Erg gemakkelijk en snel zo.

By the way, ikzelf heb twee katten rondlopen en die bekijken het niet eens. Dit was ook mijn ergste schrik dat ze het gingen bekijken als een krabpaal.

Greetz

Goeie tip, merci
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820


PHiX

#693
Mooi hoor, zou je ook een foto van je set willen maken op een afstandje? Dat we de omvang van die krabpaal ten opzichte van de rest echt goed kunnen inschatten?

Zou gaaf zijn.


Klinkt zo'n apparaat trouwens nog een beetje goed met muziek, ondanks dat ie ported is?
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Mario D

Mooi hoor Gino, succes met de afstelling.  :thumbs-up:

Is dit een nieuwe of de Demo die ze verkochten.?

Raymond187

hahaha wat een monster :D
suc6 met afstellen

bluemagics

#696
Dat is een big bad ass m*th*erf*cker!   :worship:

+1 voor de SVS owners, de mijne is onderweg. :-)
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Raymond187

Quote from: bluemagics on January 10, 2013, 15:33:39
Dat is een big bad ass m*th*erf*cker!   :worship:

+1 voor de SVS owners, de mijne is onderweg. :-)
ook een pc13 ultra?

bluemagics

Quote from: Raymond187 on January 10, 2013, 15:50:22
ook een pc13 ultra?

Nee, een zeer bescheiden PB12-NSD (klein beginnen he).

Ik heb geen aparte ht-ruimte. De woonkamer kan ik dus helaas niet volbouwen met speakers. :(
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Raymond187

ahhh die heb ik ook in de huiskamer staan. prima sub voor het geld. Heeft wel goeie plaatsing en afstelling nodig om voor naar mijn tevredenheid te spelen.