Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: RA SUBS on October 11, 2012, 18:27:46
welke heb je gekocht dan ?
Die van jou toch :D
Alleen moet ik wachten tot zaterdag :'(

ach 2 nachies slapen overleef ik wel. Morgen eerst me 2e auto verkopen. Ook weer vanaf.

high-q

Gefeliciteerd met je aankoop! Nu nog maar één nachtje slapen  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: high-q on October 12, 2012, 12:15:10
Gefeliciteerd met je aankoop! Nu nog maar één nachtje slapen  ;)
Bedankt :)

1 nachie slapen idd en dan weer weekendje testen plaatsen slepen (hhmm weinig slepen de box staat in de weg) instellen de vrouw aanhoren dat ze ook aandacht wilt  :D de baby wil ook aandacht en die hoor je zeker boven de sub uitkomen  :crazy:

Vanavond eerst me 2e auto verkopen. jammer dat ik een andere 2e auto nodig heb anders had dat geld besteed geweest aan set mooie TD10s  +  eindversterker :wub:
Ach moet ben al een tevreden man ik heb net een lekker broodje kroket op kantoor gegeten hehehe.

nog meer off topic. Ondanks dat men op dit forum bijna fel tegen REL zijn heb ik toch al 2 gegadige voor mijn REL. Dan wel via hifi.nl  O0

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on October 12, 2012, 13:21:11


nog meer off topic. Ondanks dat men op dit forum bijna fel tegen REL zijn heb ik toch al 2 gegadige voor mijn REL. Dan wel via hifi.nl  O0

Ik heb niks tegen Rel is mijn meest verkocht subwoofer merk.
behoort tot de absolute top op stereo gebied.
Afwerking en degelijkheid zijn super.

Gr,

Marcel

Raymond187

hhmmm tot nu toe valt de sub erg tegen  :(

ff met de instellingen spelen. De receiver staat op LFE subwoofer only en alle speakers op small.

yorkie13

Al met de fase gespeeld ?

En de luisteeek precies in een dip

De pb12 is zeker ingespeeld

Raymond187

merk ik weinig verschil mee. fase.

Ik heb een Van den Hull The Minisub hybrid Interconnect gekocht. Kan daar toch niet aan liggen.

Of was mijn verwachting te hoog  :confused:

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on October 13, 2012, 16:18:25
merk ik weinig verschil mee. fase.

Ik heb een Van den Hull The Minisub hybrid Interconnect gekocht. Kan daar toch niet aan liggen.

Of was mijn verwachting te hoog  :confused:

Hoe doet hij het in vergelijking met de Rel ?

Gr,

marcel

morca

Quote from: Raymond187 on October 13, 2012, 16:18:25
merk ik weinig verschil mee. fase.

Ik heb een Van den Hull The Minisub hybrid Interconnect gekocht. Kan daar toch niet aan liggen.

Of was mijn verwachting te hoog  :confused:
Hoe zit het met de plaatsing dan.
Geen goeie plaatsing is geen goeie sub  ;)

Raymond187

Quote from: HcHifi.nl on October 13, 2012, 16:26:53
Hoe doet hij het in vergelijking met de Rel ?

Gr,

marcel
Duidelijk meer vermogen, maar niet mooier.

Quote from: morca on October 13, 2012, 16:31:29
Hoe zit het met de plaatsing dan.
Geen goeie plaatsing is geen goeie sub  ;)

Hij staat links voor. Waar de REL ook stond. En op deze plek kwam de REL beter tot ze recht.  Sinds een paar weken staat er de baby box rechts in de huiskamer dus daar kan ik hem tijdelijk niet plaatsen om te proberen.

Moet ik bass management door de Sub laten doen of de receiver?

Ik was trouwens U-571 natuurlijk aan het proberen. Sub ging wel steeds ze limiter  lampje knipperen.

Ik ga zo BR Madagascar 3 kijken en vanavond Ice age 4. Kijken hoe die dan speelt. Hopelijk legt het aan de instelling en plaatsing. Anders gaat die de stoep op. Alleen is me REL al verkocht hahaha :D

Dan wordt het toch een velodyne DD of REL stentor 3 iets die richting.

morca

#485
Misschien al eerder gevraagd maar hoe groot is die ruimte,staan er ergens foto,s van.
Gebruik je nu DSP of zit die in die svs.

Netjes in de receiver je afstanden instellen en kantelpunt.als het goed is hoeft dat op de sub dan niet.

PS als de limiter brand geef je hem al aardig van langs......

yorkie13

ik had de PB12 rechts voor staan in ruimte 5x6 m , x-over op 80 en de
subwoofer 1/3 open.

Limiter niet zien kniperen, en dan had ik laag tot 18 hz, goed voelbaar en met genoeg impact bij U571.

Nu doen de PC12 ende SB12 dat samen met de antimode, net een stapje beter. 8)

kortom opnieuw inmeten, DSP zijn werk laten doen en met een DB meter aan de slag.

Raymond187

Quote from: morca on October 13, 2012, 16:56:51
Misschien al eerder gevraagd maar hoe groot is die ruimte,staan er ergens foto,s van.
Gebruik je nu DSP of zit die in die svs.

Netjes in de receiver je afstanden instellen en kantelpunt.als het goed is hoeft dat op de sub dan niet.

PS als de limiter brand geef je hem al aardig van langs......
[/quote
Kamer is maar 6x5.

Volgens mij heb. ik zulke instellingen niet op me receiver. Kantelpunt instellen zeker niet.

Merk met de film net dat hij wel beter reageert dan de Rel

Martijnst1990

#488
Als je rceiver een sub out heeft, zou hij ook een kantelpunt (crossover) instelling moeten hebben. Je zou wel verwachten dat de sub meer impact zou moeten hebben in een kamer van 6x5. Je Rel was natuurlijk een downfire sub, misschien dat dat het veel beter doet in jou ruimte?

Als je de SVS aan hebt en je loopt door de kamer, heb je dan op bepaalde plekken wel echt harde/zware bass?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Ga eens op het puntje van de bank zitten, en dan helmaal achterin.

50  cm kan al heel veel schelen of je net in een dip zit wat laag betreft.

verder zou ik de fronts op bv 60 hz afstellen indien mogelijk.

Raymond187

Heb nu de Sub nu de receiver alles laten regelen. Bass is nu beter.

Ik zit in het midden van de huiskamer ~4M van de sub. Merk geen verschil op de bank als ik links, midden of rechts ga zitten.

Quote from: Martijn90 on October 13, 2012, 17:46:08
Als je rceiver een sub out heeft, zou hij ook een kantelpunt (crossover) instelling moeten hebben. Je zou wel verwachten dat de sub meer impact zou moeten hebben in een kamer van 6x5. Je Rel was natuurlijk een downfire sub, misschien dat dat het veel beter doet in jou ruimte?

Als je de SVS aan hebt en je loopt door de kamer, heb je dan op bepaalde plekken wel echt harde/zware bass?
Bij speaker instellingen heb ik alleen rear, center en main die ik kan kiezen op large/smal ( alles op small). Daarna LFE output Sub, main , both (staat op Sub). Daarna D.digital LFE DB keuze zelfde voor DTS.  Dan heb ik nog cinema EQ die ik uit heb staan. Verder niks met de speaker instellingen meer. Crossover setting zie ik sws nergens staan.



Ik zit in het midden van de bank. Bass is nu beter aanwezig. heb de sub nu haaks op de muur staan ipv schuin naar mij gericht.

Heb helaas geen DB meter en die je als App kan downloaden op me Android zal niet accuraat zijn.

Quote from: morca on October 13, 2012, 16:56:51
Misschien al eerder gevraagd maar hoe groot is die ruimte,staan er ergens foto,s van.
Gebruik je nu DSP of zit die in die svs.

Netjes in de receiver je afstanden instellen en kantelpunt.als het goed is hoeft dat op de sub dan niet.

PS als de limiter brand geef je hem al aardig van langs......

Links waar de REL staat staat nu de SVS en zit er ~4M vanaf.

yorkie13

En bevalt de pb12 beter met de huidige instellingen ?

Raymond187

Ja gelukkig wel. Sttraks weer film.of 2 kijken.en verder afstellen. Had ook nog de handleiding van de receiver gelezen. Met normaal.DTS staat dsp. Uit. Moet hem op dts enhanced zetten. Dan kan ik room woar en init. Delay etc instellen, maar zie nog steeds geen crossover of waar je freq. Van 60 of 80 hz etc kan instellen. Dus zet dsp wel aAn van de sub

yorkie13

De DSP die in de SVS PB12nsd DSP zit bestaat uit de limiters , en kan je dus helaas niets aan instellen.

Op  de subwoofer dus alleen Gain, Phase en Crossover.

Raymond187

Vanochtend Ice age 4 gekeken en had de Sub instellingen gebruikt. fase iets gebruikt. Gain op 45% ~70-hz.

DSP van de receiver vind ik niet mooi klinken, omdat met DTS enhanched het een beetje hol klinkt en minder direct. Ook daar ff andere instellingen proberen.


Staat iig stuk beter dan gisteren, maar nog niet tevreden dus ff verder spelen met de knopjes :D

PS kreeg een Whats app van me buurman dat zijn ramen trilde gisteren  :D dat was met U-571 dus. Wel bizar, want we hebben 1 kant buren en de muur die tussen de buren zit is niet verankerd en het is een A klasse huis.

yorkie13

Als hij met de Rel stadium II nooit geklaagd heeft, ben je op de goede weg  :D

Raymond187

Quote from: RA SUBS on October 14, 2012, 16:52:45
Als hij met de Rel stadium II nooit geklaagd heeft, ben je op de goede weg  :D
Klagen doet hij sws niet, maar is wel 1 x aan de deur geweest, maar dat was ook s'avonds laat 23:00 ofzo hahah was harry potter aan het kijken en de scene dat die gebouwen uit elkaar gingen...hehehe oeps  :D

Straks nog een film kijken. Kan ik weer wat bijstellen.

Raymond187

hhmmm geloof dat ik nu in de goede richting zit. Via DSP van de receiver en alle instellingen nagelopen en aangepast. Was Abraham Lincon Vamipre Hunter aan het kijken en had eindelijk.... Ja nu klinkt het wel een stuk beter dan de REL  :wub:

Klinkt nu direct uit alle speakers. Hoog en mid is prima. En laag is bijna precies aanwezig zoals ik het wil hebben. Alleen zal het nooit perfect zijn zolang ik mijn huidige mediaplayer gebruik. Toch een 103 Oppo kopen ? Zal het dan wel helemaal goed klinken...

Midstar


Na 8 maanden gedraaid te hebben met een Sunfire SDS 12 en deze op diverse manieren te hebben ingesteld,
was ik tot de conclusie gekomen dat deze sub niet iets voor mijn opstelling was.

Ik had deze sub op verschillende plekken gehad en op meerdere manieren ingesteld zowel crossovers en Audyssey instellingen gedaan.

Het laag wat deze sub produceerde was een hoop gerommel met veel power.
Echt sublaag ging deze niet.
De rollof ging drastisch naar benden vanaf 32hz en was geen echte aanvulling bij mijn huidige fronts (PSB Synchrony One).

Er moest dus iets anders komen voor een zelfde budget ( a 700,-) als de Sunfire was.
Dit was wel een soort van expirement aangezien het budget eigenlijk niet overeen komt met het niveau van de fronts.

Na veel gegoogle en een hoop gelezen te hebben was de keuze op de "kleine" SVS SB12-NSD gevallen,
even groot als de Sunfire, 1 driver minder (de Sunfire heeft er 2),
maar toch goede recensies en op papier gaat deze een stuk langer en lager door in de onderste regionen.

Deze dus besteld en bij aankomst ben ik de grote dubbele doos gaan uitpakken.
Alles was zeer netjes ingepakt met een nette stoffen hoes erom heen ter beschadiging van het mooie Piano lak.

Hierna heb ik hem direct aangesloten zonder enige verwachtingen want de award winnende Sunfire was toch zo slecht niet?
Zonder enige instellingen gedaan te hebben kreeg ik bij de eerste signalen al een glimlach van oor tot oor.
Dit is het, en het kan alleen maar beter worden met het instellen wat nog moest gebeuren.

Er was druk, en veel,echt veel meer sublaag dan ik gewend was.
Deze SVS past heel goed bij de fronts die ik heb een droog en snel laag wat ook bij muziek gewenst is,
alhoewel ik dan liever alleen de fronts gebruikt.

Na alle instellingen gedaan te hebben kan ik alleen nog maar genieten van deze "kleine" SVS
De eerste film die ik bekeken heb was City of Ember, ik heb mij echt verbaasd wat deze Sub teweeg kan brengen.
heel veel diepgang en druk die ik nooit gehad heb via de evengrote Sunfire SDS 12.
Mijn kamer meet een 6.30x5.00 meter met nog een open keuken daarnaast,
maar dit is voor de SVS een peuleschil om zijn werk meer dan goed te doen.

Ik had nog getwijfeld om zijn duurdere en grotere broertje aan te schaffen, maar ik ben meer dan tevreden met deze.

Raymond187

Mooi verhaal. Goed om te lezen dat je nu een smile hebt van oor tot oor. Dat is de enige goeie reactie die je sub moet geven.

Veel plezier met je sub.

Ik ga ook zo weer film kijken :D

Eerst me REL zo verkopen  :thumbs-up: