Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: wbrands on March 17, 2012, 19:09:56
Heb vandaag een extra plug in mijn Sub gestopt.
Dus twee poorten dicht en getuned op 10 Hz.
Echt super, meer laag en geen last van poortruis.
Ben weer helemaal tevreden. :pompom:

Jaja, maar op 10Hz wel een pak minder SPL output hé. Die begint bij 30Hz al af te vallen...
Volgens mij is de 15Hz tuning de beste, weinig inboeten op SPL (op 15Hz maar 3dB minder als de 20Hz tuning bij 20Hz, dan wel steilere afval tot 10Hz maar toch niet "iets")

Poortruis zal inderdaad wel weg zijn op 10Hz tuning...SPL ook .. (op 20Hz heb je als 17dB minder output !! als de SVS op 20Hz tuning !)
Kan je hem mischien beter gewoon in "sealed" mode gebruiken  :devil:

Je kan deze grafiek van Googelen met de verschillende tuning-modes en SPL-output erop.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

#401
Quote from: jvanhambelgium on March 22, 2012, 15:00:22
Jaja, maar op 10Hz wel een pak minder SPL output hé. Die begint bij 30Hz al af te vallen...
Volgens mij is de 15Hz tuning de beste, weinig inboeten op SPL (op 15Hz maar 3dB minder als de 20Hz tuning bij 20Hz, dan wel steilere afval tot 10Hz maar toch niet "iets")

Poortruis zal inderdaad wel weg zijn op 10Hz tuning...SPL ook .. (op 20Hz heb je als 17dB minder output !! als de SVS op 20Hz tuning !)
Kan je hem mischien beter gewoon in "sealed" mode gebruiken  :devil:

Je kan deze grafiek van Googelen met de verschillende tuning-modes en SPL-output erop.

Ik vermoed dat er best genoeg overblijft,plus hij kan testen of hij nog hard genoeg kan.
verkijk je niet op die grafiekje,s,ik heb met zelfbouwen ook wel 7 tot 10 db ingeboed.
Als ik dan zie hoe knetterhard hij nog kan,ik mis niks in ieder geval.
en dat ontwerp is een beetje afgekeken van de 3 poorten van svs,het geeft je een megaoutput onder de 20 hz vind ik dan,zonder de poorten te horen .

WilliamB

#402
Nou reken maar dat hij nog behoorlijk hard kan gaan met twee poorten dicht.
Bij diverse acties gaat mijn stoel nog behoorlijk trillen en kan mijn plafond nog steeds angstaanjagend kraken.
Plus loopt hij nu een stuk door in het laag.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

high-q

Quote from: wbrands on March 22, 2012, 16:43:05
Bij diverse acties gaat mijn stoel nog behoorlijk trillen en kan mijn plafond nog steeds angstaanjagend kraken.

:o :D

Gister is de Great Gramma voor mijn sub binnen gekomen. Aankomende paar dagen lekker prutsen.
Ik denk dat ik ook eens een poging ga wagen aan het port-tuning verhaal   :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raphie

de nieuwe PB12 Plus staat op 6 rubber cones, deze heeft geen gramma nodig
JBL PRX Power!

RalphH

Quote from: Raphie on March 23, 2012, 08:18:40
de nieuwe PB12 Plus staat op 6 rubber cones, deze heeft geen gramma nodig

Hoe zit het met de oude? Heeft zijn eigen base-plate. Is een paar wasmachineachtige dempers genoeg om m op te zetten?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raphie

heeft ook veel massa, dus kijk eerst maar eens of de vloer kraakt (laminaat bijv) op betonvloeren voegt de gramma niks toe en haalt zelfs rendement weg doordaat het energie absorbeert
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Raphie on March 23, 2012, 08:29:07
heeft ook veel massa, dus kijk eerst maar eens of de vloer kraakt (laminaat bijv) op betonvloeren voegt de gramma niks toe en haalt zelfs rendement weg doordaat het energie absorbeert
Wel zo prettig voor de buren. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Quote from: Raphie on March 23, 2012, 08:29:07
heeft ook veel massa, dus kijk eerst maar eens of de vloer kraakt (laminaat bijv) op betonvloeren voegt de gramma niks toe en haalt zelfs rendement weg doordaat het energie absorbeert

Het is een laminaatvloer die op 10db platen (redupax) ligt. Kraakt niet, is net of je op een hardhouten vloer loopt.
Vloer ligt zelf los van de muur en de plinten, rechtstreeks contact is zo minimaal mogelijk gemaakt.

Ik hou het even bij de wasmachine dempers, die waren eigenlijk ook meer ter bescherming van de vloer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Hipster on March 23, 2012, 09:01:46
Wel zo prettig voor de buren. :)

Dat dan weer wel. Ik doe wel wat luistertestjes, vinden ze niet erg. Communicatie is "the key"  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Heeft er iemand misschien de handleiding van de PB12-plus (downfire)? Kan op internet enkel die van de nieuwe serie vinden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

negotiata

Quote from: RalphH on March 23, 2012, 16:03:05
Heeft er iemand misschien de handleiding van de PB12-plus (downfire)? Kan op internet enkel die van de nieuwe serie vinden.

Volgens mij heb ik die nog ergens zal eens voot je kijken
- To be or not to be, thats the question -

RalphH

top thnx.
Al lekker zitten genieten. Pwoh wat een druk. Morgen ff checken bij de buren.... :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Petertyuh

 :pompom: Sinds gister mag ik hier ook wat gaan typen. :pompom:

Ook maar direct ff The Dark Knight gehaald, wat een beleving was dat zeg. Ralf had 'm als showcase gebruikt en daar was ik al van onder de indruk, maar thuis op je eigen set is toch net even wat anders.

Eerst Audyssey laten meten en inregelen. Daarna op 'nee' geklikt omdat ik geen dynamisch volume wil inschakelen en vervolgens het menu induiken om het alsnog zelf uit te gaan zetten (volgens mij snapt dat Audyssey niet wat nee betekend).
Terwijl ik toch in de menu's zat de rest ook nog even uitgezet en alle afspeelvolumes 10 dB hoger gezet zodat de fronts weer op 0 dB spelen.

Daarna wat filmpjes opgezet, waaronder die Batman, en dat was puur genieten en mijn ogen uit mijn kop schamen voor het geweld wat ik los gelaten heb in mijn kamer.
Ik heb een tijdje een slechte sub gehad en toen die terug ging heb ik kort daarop goede speakers in huis gehaald en heb ik het eigenlijk niet echt gemist. Maar nu weet ik wat voor een toevoeging een goede sub kan geven (en wat een slechte sub kan aanrichten).

De komende tijd mag ik weer gaan spelen met alles inregelen. X-overs, LFE, small of large en dat soort dingen. Hoog tijd om eens een dB-meter te gaan scoren en een test DVDtje, let the games begin!

Raphie

mooi he? m'n Plus DSP draait nu op <35hz
JBL PRX Power!

francois

#415
Ik weet niet of 't volgende berichtje hier thuis hoort maar enfin, we doen een poging.

Ik heb al een tijdje een SVS SB12 plus en een BK XXls400 in het vizier en wil gaan kiezen tussen deze 2 subs.

Omdat ik al jaren met de KEF 3005se speel en op de KEF HTB2 sub weinig valt in te stellen, ben ik er een beetje uit wat betreft
het instellen van een sub.

Vraagjes betreft de SVS sub.

Waar dient de Parametric EQ precies voor en wat doet dit met het geluid ?

Hoe zou ik deze sub het beste kunnen zetten als ik ga beginnen met afstellen ?

De KEF eitjes blijven (op zeker) en de receiver waar dit op wordt aangesloten is een Marantz SR7001.

Thanks ;)



Liber0

#416
Waar dient de Parametric EQ precies voor en wat doet dit met het geluid ?

Daar kan je een frequentie gebied mee onder drukken

Q is de breedte van de dip
level de diepte van de dip en
freq is de top van de dip
handig is als je alle Hz als mp3 kan afspelen in stapjes van 1 Hz vanaf bijv een test cd 20-80 Hz (of tot 120 Hz ivm KEF eitjes)
Daar kan je de hardste freq mee vinden mbv een dB meter

Vind met je dB meter uit welke frequentie veel te hard klinkt.... en onderdruk die met deze equalizer tot ie even hard klinkt als de rest
Zo hoor je dan de lagere en hoger frequenties rondom de piek veel beter omdat de sub nu harder gezet kan worden maw hij klinkt stukken beter

Je kan er geen frequenties mee versterken .....alleen onderdrukken....(moet je daarna indien nodig volume sub opschroevenom alles weer op level te krijgen)


Quote from: francois on April 19, 2012, 22:01:05
Ik weet niet of 't volgende berichtje hier thuis hoort maar enfin, we doen een poging.

Ik heb al een tijdje een SVS SB12 plus en een BK XXls400 in het vizier en wil gaan kiezen tussen deze 2 subs.

Omdat ik al jaren met de KEF 3005se speel en op de KEF HTB2 sub weinig valt in te stellen, ben ik er een beetje uit wat betreft
het instellen van een sub.

Vraagjes betreft de SVS sub.

Waar dient de Parametric EQ precies voor en wat doet dit met het geluid ?

Hoe zou ik deze sub het beste kunnen zetten als ik ga beginnen met afstellen ?

De KEF eitjes blijven (op zeker) en de receiver waar dit op wordt aangesloten is een Marantz SR7001.

Thanks ;)




francois


Liber0

Is het gelukt of heb je er nog niet aan gedraaid?

francois

Ik heb deze nog niet gekocht maar wil eerst nog even met de plaatsing van m'n eigen sub spelen, es kijken of dat
nog enig effect geeft.

Overigens heb ik een andere aankoop voorrang gegeven en zal hier binnenkort m'n (liefhebbers onderhouden) auto te koop staan  ;)

Lord Elrond

Klein vraagje


Zijn er ook forum leden die in omgeving Amsterdam==>Haarlem  wonen die een SVS sub in hun bezit hebben
die bereid zijn om mij een kleine impressie van deze sub te geven bij hun thuis.


Mvg Dennis
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

1198

#421
Vandaag een SVS SB13plus binnen gekregen en gelijk een paar vraagjes.

Hoeveel DB verschil moet er eigenlijk zitten tussen de rest van je speakers en de sub bij het afspelen van de testtoon via je AVR?

Van de standaard Audyssey meting uitgaande hoor ik de sub nauwelijks. Als ik test met een DB meter kom ik uit op meer dan 20DB verschil met de rest van de speakers. Om de Sub wat betreft dB gelijk te zetten moet ik volume control van de sub op -4 (advies stand op grote kamers volgens svs is -4) en de sub op +2 instellen terwijl de rest op -9 staat. En dat in een kamer van 3,5 bij 5.

Vervolgens is de bass overdadig maar valt de impact mij tegen.  Is dit een kwestie van inspelen of ????

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

yorkie13

Echt los komt de subwoofer pas na enig inspelen en denk
Hierbij aan zeker 50 uur of meer.

morca

Sub moet inspelen,na een paar maandje,s klinkt ie iets soepeler.

Maar je gebruikt ADSY? Ik heb de EQ juist op handmatig gezet,en met de hand de EQ en afstanden ingesteld.
Dat klinkt hier veel beter,mijn woofers speelde bagger met die ADSY,en de main,s ook.
Met de hand zelf gedaan,daarna met de dsp de sub,s apart.
Veel beter nu.

larsie

idd zelf even het volume inregelen met de db meter. audyssey kan niet zo laag..

Is de plaatsing wel goed? in de hoek bijvoorbeeld?

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71