Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

master30

Ik had ook verwacht dat hij harder moest, maar hij kan dus wat zachter, op zich is dit dan weer gunstig voor de omgeving.

Mijn bas is wel wat vlakker geworden vindt ik, binnenkort maar eens weer met de sms gaan spelen. (dit is nog steeds een lastig klusje vindt ik)
Wel geeft hij dus meer druk af aan de omgeving.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Liber0

Bij Hifi corner zijn ze al op  :butbut:

zit al een week te wachte :o

Van de week wordtie geleverd mailde ze net :clapping:

Grote vraag was de rede....... dus ontopic denk dat ze eraan komen  :headbanging:

high-q

Quote from: manta on February 22, 2012, 16:01:23
Persoonlijk vind ik dat de SVS voetjes (bij mijn pb10) goed hun werk doen, ik ben dus ook wel benieuwd of dit nog beter kan met bv een gramma oid.

Dat had ik in mijn vorige ruimte ook. De sub staat nu 2 dagen in mijn nieuwe ruimte, waar ik het idee krijg dat ik er toch een great gramma onder
moet gaan zetten. Sowieso lijkt het me wel een goed idee om het gedrag van de sub eens in kaart te brengen en het aan de hand daarvan goed in te stellen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

manta

Quote from: high-q on March  3, 2012, 19:19:45
Dat had ik in mijn vorige ruimte ook. De sub staat nu 2 dagen in mijn nieuwe ruimte, waar ik het idee krijg dat ik er toch een great gramma onder
moet gaan zetten. Sowieso lijkt het me wel een goed idee om het gedrag van de sub eens in kaart te brengen en het aan de hand daarvan goed in te stellen.

Dat is idd goed mogelijk, in mijn ruimte staat deze op een harde vloer, ik kan mij voorstellen als je een houten vloer hebt steunend op balken (verdiep) dat je het verschil wel goed zal merken.


Liber0

Ik heb de SVSound PB12-NSD DSP met de sledge versterker
van Hifi corner binnen 3 dagen te laat omdat postNL het pakketje had over gedragen aan Cargo ivm de grote

Hij staat nu te spelen rechts achter frontspeaker in de hoek

Frequentieverloop vlak gezet met behringer 1024 daarna in zijn geheel 1,5 dB harde gezet als de fronts Beovox penta (small) crosover op 80 hz op de sub ook op 80Hz gezet

Geluisterd met film en muziek
Wat ook opvallend was tijden afstellen dat ik gewoon output respons krijg op 9 Hz uiteraard niet op -3dB maar -8 ofzo
de 13 Hz zit wel binnen 3dB!!!
Voor de rest viel me op als je vlakbij meet dat de sub mooi vlak getuned is!

Dit valt ook op met luisteren alle bassen klinken ongeveer even hard

De beleving is voor mij totaal nieuw ik heb blijkbaar nog nooit een echte sub gehoord

Wat een verschil!
Ik heb als laatste nog een 15" tc sounds gehad welke ook zeer mooi klonk maar deze was sealed dan merk je vooral dat je onder de 30 Hz veel beleving mist vergeleken met deze bass reflex

persoonlijk vind ik de bass refelx veel mooir ook voor muziek ik hou van het mooie stevige fundament eronder
van de drums en bass gitaren blijkbaar in mijn ruimte werkt de SVS beter zowel meetbaar als op het gehoor

Ik moet wel vermelden dat mijn kamer geen standaard kamer is
15 mter lang waar ik zit 5,8 meter breed en schuin dak van 7 naar 2,8 meter

Waar je dus weinig druk krijgt met standaard woofer zoals Yamaha YST 800 , Klipsch sub energy 12

Muziek klinkt zeer mooi rustig strak en diep in het laag
Enya - the longships is zeer mooi! wat een diepte nooit zo mooi gehoord
Yello - till tomorrow van albun touch is ook zeer prachtig aan blazen blaas instrument hoor je extreem goed
Clannad (album landmarks) - The Bridge Of Tears mooie diepe bassen! echt voelbaar


Films is echt geweldig! wat een klappen

U-571 alles trilt ook de bommen zeer ver weg zo laag en goed waarneembaar

openingscene met titels en fly over van  "the day after tomorrow" ongehoord hard! en laag borstkas tril gewoon lekker mee

monters en Co waar reuzekip de straat oversteekt lijkt het wel of er een 20 tons truck door de straat dendert!

in deze film ook waar het sokje opgeblazen wordt onder een deksel is een grote megadreun die je in het fundament van je huis voelt trillen ........zeker 6x terug gespoelt om opnieuw te beleven hahaha

Waar het rode overload lichtje echt van oplicht is deze track: een gratis test wav file te downloaden van Danley sounds

even doorspoelen en laten lopen vanaf 3 minuten zijn de vuurwerk klappen echt afgrondlaag
uit het arme subje...... speaker vliegt bijna tegen het mooi afwerk hekje aan en is oorverdovend diep

Broekspijpen gaan wapperen hier ik heb deze file nog nooit zo overtuigend gehoord! gaat onder de 5 Hz dus uitkijken met deze file

http://s3.danleysoundlabs.com/audio/Fireworks.zip

Conclusie ben zeer tevreden SVS gebruiker nu

WilliamB

Heb ongeveer een jaar geleden via dit forum een SVS PC13 ultra gekocht, waar ik best tevreden over ben.
Toch heeft deze SUB wel eens last van poortruis.
Zeker bij wat luide passages in een film.

Mijn SET is nu opnieuw ingeregeld, en mijn sub wat beter ( liever ) afgeregeld, door een ( ander ) forumgenoot.
Probleem is nu wel opgelost, maar toch blijf ik het vreemd vinden.

Mijn vraag is: "is dit normaal bij een SVS PC 13Ultra ?"
Is een algemeen probleem van de poorten, ik bedoel " maakt het misschien iets uit welke poort ik dichtstop ?
Gain stond iets meer dan een kwart.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Staaled

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 09:32:01
Heb ongeveer een jaar geleden via dit forum een SVS PC13 ultra gekocht, waar ik best tevreden over ben.
Toch heeft deze SUB wel eens last van poortruis.
Zeker bij wat luide passages in een film.

Mijn SET is nu opnieuw ingeregeld, en mijn sub wat beter ( liever ) afgeregeld, door een ( ander ) forumgenoot.
Probleem is nu wel opgelost, maar toch blijf ik het vreemd vinden.

Mijn vraag is: "is dit normaal bij een SVS PC 13Ultra ?"
Is een algemeen probleem van de poorten, ik bedoel " maakt het misschien iets uit welke poort ik dichtstop ?
Gain stond iets meer dan een kwart.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

De poortruis die je waarneemt zou best wel eens het raster van de topplaat kunnen zijn.
Even loshalen ter vergelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 09:32:01
Heb ongeveer een jaar geleden via dit forum een SVS PC13 ultra gekocht, waar ik best tevreden over ben.
Toch heeft deze SUB wel eens last van poortruis.
Zeker bij wat luide passages in een film.

Mijn SET is nu opnieuw ingeregeld, en mijn sub wat beter ( liever ) afgeregeld, door een ( ander ) forumgenoot.
Probleem is nu wel opgelost, maar toch blijf ik het vreemd vinden.

Mijn vraag is: "is dit normaal bij een SVS PC 13Ultra ?"
Is een algemeen probleem van de poorten, ik bedoel " maakt het misschien iets uit welke poort ik dichtstop ?
Gain stond iets meer dan een kwart.

Alvast bedankt voor jullie reactie.


Als je poorten gaat dichtstoppen verlaag je wel de tuning frequentie, maar dan ga je hem onderpoorten (er moet teveel lucht door te weinig poort). Dan krijg je idd poortruis..

morca

Quote from: Timvg on March 16, 2012, 09:54:00
Als je poorten gaat dichtstoppen verlaag je wel de tuning frequentie, maar dan ga je hem onderpoorten (er moet teveel lucht door te weinig poort). Dan krijg je idd poortruis..
Idd Tim heel goed gezien,daarom zitten er ook 3 poorten in mijn DIY JL met 3 poorten,dat maakte een optimale niet hoorbare poortsnelheid,poortpower zonder ruis.
Ík haat ruis  :D

WilliamB

#384
Quote from: Timvg on March 16, 2012, 09:54:00
Als je poorten gaat dichtstoppen verlaag je wel de tuning frequentie, maar dan ga je hem onderpoorten (er moet teveel lucht door te weinig poort). Dan krijg je idd poortruis..
Moet toch niet kunnen, als ik mijn subsonic filter aanpas ?
BV" open op 20 Hz, een poort dicht 15 Hz en twee poorten dicht op 10 Hz.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Timvg

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 11:31:35
Moet toch niet kunnen, als ik mijn subsonic filter aanpas ?
BV" open op 20 Hz, een poort dicht 15 Hz en twee poorten dicht op 10 Hz.

Maar die woofer verplaatst even veel lucht (of zelfs meer wanneer het subsonic filter lager staat) met 1 of 2 poorten dicht dan met alle poorten open, dus moet er evenveel lucht door minder opening. Wat meer luchtweerstand geeft, en wanneer er meer lucht doormoet dan dat zo'n poort aankan, dan gaat de lucht compresseren. => poortruis

WilliamB

#386
Quote from: Timvg on March 16, 2012, 11:38:11
Maar die woofer verplaatst even veel lucht (of zelfs meer wanneer het subsonic filter lager staat) met 1 of 2 poorten dicht dan met alle poorten open, dus moet er evenveel lucht door minder opening. Wat meer luchtweerstand geeft, en wanneer er meer lucht doormoet dan dat zo'n poort aankan, dan gaat de lucht compresseren. => poortruis
He Timvg, het is al een stuk duidelijker.
Ik heb altijd gedacht dat als je het Subsonic filter ging aanpassen, de luchtverplaatsing minder werd.

Maar poortruis, is dit een afwijking van een van de buizen ?

@Hipster, heb ik al gedaan.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Staaled

Quote from: Timvg on March 16, 2012, 11:38:11
Maar die woofer verplaatst even veel lucht (of zelfs meer wanneer het subsonic filter lager staat) met 1 of 2 poorten dicht dan met alle poorten open, dus moet er evenveel lucht door minder opening. Wat meer luchtweerstand geeft, en wanneer er meer lucht doormoet dan dat zo'n poort aankan, dan gaat de lucht compresseren. => poortruis

De output wordt lager bij het verlagen van de tuning freq en highpass , dus of er evenveel lucht wordt verplaatst ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WilliamB

Zijn hier nog meer mensen die dit probleem hebben met een SVS PC13-Ultra ?
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Staaled

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 14:50:07
Zijn hier nog meer mensen die dit probleem hebben met een SVS PC13-Ultra ?
Op 15 hz tuning , room comp large geen probleem hier.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

#390
Quote from: Hipster on March 16, 2012, 13:34:03
De output wordt lager bij het verlagen van de tuning freq en highpass , dus of er evenveel lucht wordt verplaatst ?

Bij de nieuwe wordt dat wat gecompenseerd met DSP, en hoe lager de frequentie, hoe groter de uitslag, dus hoe meer lucht. Het zal hem niet veel schelen uiteindelijk in luchtverplaatsing, maar je bent wel degelijk 1/3 tot 2/3de van het poortvolume kwijt afhankelijk van 1 of 2 plugs

Edit, klopt niet volledig, want rond de tuning is de uitslag minimaal, maar uiteindelijk zakt het rendement toch boven de tuning als je poorten stopt, dus heb je weer meer wooferuitslag en dus meer verplaatsing :)

genesis

Dan denk ik dat het onmogelijk is om poortruis te verkrijgen op de PB-12 plus II, want die heeft 3 hele grote 'sluizen' in de kast! PB-12 plus II 900 Watt rms rules! :headbanging:

Genesis
Carpe Diem

squeek

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 14:50:07
Zijn hier nog meer mensen die dit probleem hebben met een SVS PC13-Ultra ?

Hey, nee, nooit iets van gemerkt. Ik speel zonder de schuimen en geen rare geluiden hier.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

edwinvh

Quote from: wbrands on March 16, 2012, 14:50:07
Zijn hier nog meer mensen die dit probleem hebben met een SVS PC13-Ultra ?

Ik heb de SVS PC13-Ultra DSP versie en geeft hier ook geen poortruis.
Getuned op 15 hz

Raphie

mijn nieuwe PB+ DSP ook niet
JBL PRX Power!

WilliamB

Hallo Mannen, bedankt voor jullie info.
Ga in deze dagen wat uitproberen, en zal dan mijn bevindingen geven.

Ps de ruimte waar de SVS in staat is vrij gedempt en 7 bij 3 bij 2,4 meter ( oude garage )
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

larsie

weet iemand waar ik een cdtje of dvd kan krijgen met losse lage frequenties om mijn svs af te stellen?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

WilliamB

Quote from: wbrands on March 17, 2012, 15:34:13
Hallo Mannen, bedankt voor jullie info.
Ga in deze dagen wat uitproberen, en zal dan mijn bevindingen geven.

Ps de ruimte waar de SVS in staat is vrij gedempt en 7 bij 3 bij 2,4 meter ( oude garage )
Heb vandaag een extra plug in mijn Sub gestopt.
Dus twee poorten dicht en getuned op 10 Hz.
Echt super, meer laag en geen last van poortruis.
Ben weer helemaal tevreden. :pompom:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

WilliamB

Quote from: larsie on March 17, 2012, 18:25:57
weet iemand waar ik een cdtje of dvd kan krijgen met losse lage frequenties om mijn svs af te stellen?
Ik heb laatst een test CD aangevraagd van Mutrox.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

RalphH

Quote from: larsie on March 17, 2012, 18:25:57
weet iemand waar ik een cdtje of dvd kan krijgen met losse lage frequenties om mijn svs af te stellen?

Registreer je even bij Hometheatreshack en download REW, kun je elke frequentie laten genereren die je wilt. Daarna wel meten en een grafiekje posten natuurlijk  ;).

Sinds gisteren overigens in het bezit van een pb12-plus overgenomen van een forumgenoot. Wordt nog een heel opstel/afstel werk, maar dan hoop ik ook mee te kunnen doen in de sublaag regionen :pompom:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer